Świece kolega pokazywał nowe "VOLVO", więc zakładam, że już wymienił. Kable, kopułka i pale, jeśli nie wiadomo kiedy zmieniane, też na pewno warto sprawdzić/wymienić. Ja w zapłonie używam kopułki FACET i palca EPS, albo odwrotnie, nie pamiętam. Kable Bougicord i świece DENSO W20EPRU. W aparacie chyba nie ma już hallotrona? Z regulatorem ciśnienia paliwa doświadczenia mam takie, że na zimno pali od strzała - jak nie redblock. Ale na ciepło trzeba kręcić, kręcić i pomagać przepustnicą. Sprawdzenie sondy, to przecież moment i zero kosztów (jeśli ma się jakiś multimetr/woltomierz DC). Błędy tak samo. U mnie uwalona sonda zapalała kontrolkę na desce, ale błąd nieprawidłowego składu mieszanki już nie (744 z B230F na LH 2.4).
Swoją drogą redblocki chyba nie słyną specjalnie z kultury pracy...
Volvo 940 Classic-Qundel 98'
Re: Volvo 940 Classic 98'
Przewody WN i kopulsta wygląda na świeżą, to nie znaczy, że jest sprawna.MarcinS pisze:Świece kolega pokazywał nowe "VOLVO", więc zakładam, że już wymienił. Kable, kopułka i pale, jeśli nie wiadomo kiedy zmieniane, też na pewno warto sprawdzić/wymienić. Ja w zapłonie używam kopułki FACET i palca EPS, albo odwrotnie, nie pamiętam. Kable Bougicord i świece DENSO W20EPRU. W aparacie chyba nie ma już hallotrona? Z regulatorem ciśnienia paliwa doświadczenia mam takie, że na zimno pali od strzała - jak nie redblock. Ale na ciepło trzeba kręcić, kręcić i pomagać przepustnicą. Sprawdzenie sondy, to przecież moment i zero kosztów (jeśli ma się jakiś multimetr/woltomierz DC). Błędy tak samo. U mnie uwalona sonda zapalała kontrolkę na desce, ale błąd nieprawidłowego składu mieszanki już nie (744 z B230F na LH 2.4).
Swoją drogą redblocki chyba nie słyną specjalnie z kultury pracy...
Wskaźnik turbo reaguje jakby miał dziurę a TPS się wypalił.
Pasek alternatora lekko podciągnij, zalep dziurę w kielichu chyba, ze to pamiątka po korbie.
Jak nie wiesz jak sprawdzić MAFa podmień go na sprawny.
1 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Re: Volvo 940 Classic 98'
Ok. Dziś tankowałem (dwa odbicia jak zawsze) średnie spalanie na poziomie 18 litrów sprawy w najbliższym czasie będą wyglądać tak:
1. Czekam na czujnik ciśnienia sprężania i sprawdzam
2. Regulacja zaworów
Pasek rzeczywiście do naciągnięcia. Sinuspi o jakiej dziurze w kielichu mówisz? Co do części na podmianę nie mam ich... (Przepływomierz, czujnik położenia przepustnicy....)
Dzięki za rady.
1. Czekam na czujnik ciśnienia sprężania i sprawdzam
2. Regulacja zaworów
Pasek rzeczywiście do naciągnięcia. Sinuspi o jakiej dziurze w kielichu mówisz? Co do części na podmianę nie mam ich... (Przepływomierz, czujnik położenia przepustnicy....)
Dzięki za rady.
0 x
Jest: Volvo S70 TDI 97' 940 Classic 98'+ S90 D5 AWD 20'
Było: FSO Polonez 2000, BMW E-28 520i, Citroen C5 X7,
Było: FSO Polonez 2000, BMW E-28 520i, Citroen C5 X7,
Re: Volvo 940 Classic 98'
AOW pisze:Sinuspi o jakiej dziurze w kielichu mówisz? Co do części na podmianę nie mam ich... (Przepływomierz, czujnik położenia przepustnicy....)
Dzięki za rady.
1 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Re: Volvo 940 Classic 98'
Hmm, gdyby tylko dało się jakoś połączyć ze sobą te dwie rzeczy...AOW pisze:Parę razy bokiem leciał
[...]
Jeszcze jedno. Wydaje mi się że stanowczo za dużo pali
[...]
Ok. Dziś tankowałem (dwa odbicia jak zawsze) średnie spalanie na poziomie 18 litrów
A poważnie, ciężka noga w redbloku FT to wir w baku i ten typ tak ma. Generalnie redbloki nigdy nie były ani trochę ekonomiczne, a wręcz przeciwnie. Być może jesteś przyzwyczajony do dynamiki S70 i możesz odnosić wrażenie, że 940 "nie jedzie". Gaz głębiej, zaczyna przyspieszać, ale swoje spalić musi.
Mój pali między 10,5 a 18, to pierwsze to emerycka jazda za miastem, jakieś drogi gminne bez ruchu, 70-80 na godzinę. A 18 to już dynamiczna jazda w mieście + stanie w korkach. Nawet bez latania bokiem
2 x
Re: Volvo 940 Classic 98'
No 18 litrów to nie jest jeszcze dramat, zależy jak i gdzie jechałeś. Jesli tyle Ci wyszło na trasie jadąc spokojnie w zakresie 90-110 to faktycznie coś jest nie tak. Ale jesli to było po mieście i trochę na parkingu radośnie upalając lekko bokiem to jest to prawidłowe spalanie dla redblocka turbo, to nie turbodiesel...AOW pisze:Ok. Dziś tankowałem (dwa odbicia jak zawsze) średnie spalanie na poziomie 18 litrów ...
1 x
Re: Volvo 940 Classic 98'
940 z B230FT "nie jedzie"...dobrze, że nie wyszło Ci wcześniejsze "marzenie", czyli niebieski sedan polift z B230F pod maską. Tu dopiero miałbyś dramat.
1 x
Re: Volvo 940 Classic 98'
dokładnie cóż, zrobi się by silnik chodził ładnie i podniosę moc lekko. Spokojnie ja nie z tych co ciągle z pod świateł się ścigają, bardziej mi zależy że kiedy trzeba depnąć to jednak pojedzieMarcinS pisze:940 z B230FT "nie jedzie"...dobrze, że nie wyszło Ci wcześniejsze "marzenie", czyli niebieski sedan polift z B230F pod maską. Tu dopiero miałbyś dramat.
Byłem wczoraj wyważać koła i przy okazji poprosiłem aby go podnieśli do góry, co bym zobaczył co tam się dzieje pod spodem. Tragedii nie ma ale parę rzeczy kluczowych jest do zrobienia.
1. Klasycznie podstawa akumulatora
2. Tunel nad mostem
3. Tylny uszczelniacz wału korbowego
4. Parę rudych punktów...
5. Hamulce zrobi się później
Czy ten most rzeczywiście ma ADL?
- Załączniki
-
- Resizer_16221916171871.jpg (375.55 KiB) Przejrzano 3527 razy
-
- Resizer_16221916171870.jpg (394.6 KiB) Przejrzano 3527 razy
-
- Resizer_16221916171872.jpg (375.48 KiB) Przejrzano 3527 razy
-
- Resizer_16221916171873.jpg (358.37 KiB) Przejrzano 3527 razy
-
- Resizer_16221916171874.jpg (398.68 KiB) Przejrzano 3527 razy
-
- Resizer_16221916171875.jpg (383.51 KiB) Przejrzano 3527 razy
-
- Resizer_16221916171876.jpg (377.69 KiB) Przejrzano 3527 razy
-
- Resizer_16221916171877.jpg (364.31 KiB) Przejrzano 3527 razy
-
- Resizer_16221916171878.jpg (390.05 KiB) Przejrzano 3527 razy
0 x
Jest: Volvo S70 TDI 97' 940 Classic 98'+ S90 D5 AWD 20'
Było: FSO Polonez 2000, BMW E-28 520i, Citroen C5 X7,
Było: FSO Polonez 2000, BMW E-28 520i, Citroen C5 X7,
Re: Volvo 940 Classic 98'
AD1i2: warto działać bo jak korozja zajdzie za daleko to ciężko coś z tym sensownego zrobić;AOW pisze:dokładnie cóż, zrobi się by silnik chodził ładnie i podniosę moc lekko. Spokojnie ja nie z tych co ciągle z pod świateł się ścigają, bardziej mi zależy że kiedy trzeba depnąć to jednak pojedzieMarcinS pisze:940 z B230FT "nie jedzie"...dobrze, że nie wyszło Ci wcześniejsze "marzenie", czyli niebieski sedan polift z B230F pod maską. Tu dopiero miałbyś dramat.
Byłem wczoraj wyważać koła i przy okazji poprosiłem aby go podnieśli do góry, co bym zobaczył co tam się dzieje pod spodem. Tragedii nie ma ale parę rzeczy kluczowych jest do zrobienia.
1. Klasycznie podstawa akumulatora
2. Tunel nad mostem
3. Tylny uszczelniacz wału korbowego
4. Parę rudych punktów...
5. Hamulce zrobi się później
Czy ten most rzeczywiście ma ADL?
Ad3. Uszczelniacz wału korbowego czy wału napędowego?
AD4. No rzeczywiście, ale jak poczekasz z tym do następnej wiosny to jest szanasa, że ilość rudych punktów się zmniejszy bo wszystko równo zardzewieje
Ad5. Hamulce to ja bym radził zrobić raczej wcześniej niż później, Zwykle to był punk od którego zaczynałem ogarnianie auta. To jednak duże i ciężkie auto, reczny z racji konstrukcji zwykle w nim nie dział zbyt dobrze, jak coś strzeli dość ciężko się zatrzymać emocje gwarantowane nawet jak w nic nie przywalisz...
ALD sprawdzasz tak, ze auto musi mieć oba tylne koła w górze, bieg na luz i jak dynamicznie zakręcisz jednym kołem to blokada powinna zapiąć i drugie tylne koło które trzyma kumpel powinno się zacząć krecić w tę samą stronę co te którym ruszasz. Niestety po latach i ALD potrafi się zużyć, mam leżeć pod wiata z drzewem most 3,54 z ALD niestety blokada jest uszkodzona i zwykle nie zapina choć sam most był spoko cichy i szczelny.
1 x
Re: Volvo 940 Classic 98'
Albo kręcenie kołem jak napisał xjtdi, albo spróbuj ruszyć z przytupem na zapiaszczonej drodze, albo w ogóle szutrowej i koniecznie tak, żeby jedno koło miało lepszą przyczepność od drugiego. Jeden ślad - brak blokady. Dwa ślady? Blokada jest. Dla pewności można powtórzyć kilka razy w różnych warunkach.AOW pisze:Czy ten most rzeczywiście ma ADL?
Swoją 940 jeżdżę już prawie 10 lat i przyznaję się bez bicia, że nie mam zielonego pojęcia, czy mój most ma blokadę czy nie Jakoś nigdy mi ta wiedza nie była do niczego potrzebna i nawet nie próbowałem sprawdzać.
4 x