Hej ho! Znowu mam problem z wysokimi i falującymi obrotami podczas rozruchu. Ogarnąłem izolację na kablach od czujnika temp, ale to nic nie dało. Przed chwilą wyczyściłem krokowiec, dalej na ssaniu załapuje 2 tysiące i spada do ok 1200. Odpiąłem kostkę od czujnika temperatury - zapala, ale po chwili gaśnie... zanim jeszcze wykręcę czujnik, zrobiłem testa, czy jak podepnę czujnik i nie wsadzę go do głowicy, czy to coś da. Nie dało, bo auto dalej zapala i gaśnie. Po podłączeniu do starego czujnika w głowicy, zapala, ale ma wysokie obroty. TPS sprawdzony - ładnie cyka, gdy lekko ruszam przepustnicą. ECU był wymieniony już jakiś czas temu, bo dawno temu kompletnie umarł. Jak odpinam przepływkę, to fura zapala, ale od razu gaśnie. Wtedy jak padło mi ECU, kupiłem zapasową przepływkę, to założę jeszcze ją i sprawdzę jak auto się będzie zachowyać
W moim B200ET, jest jeszcze czujnik, który zwie się Thermal Time Switch - kosztuje chore pieniądze i chciałbym go w jakiś sposób sprawdzić- Jak to zrobić? Czy też poprzez miernik i rezystancję? Na ciepłym, pali różnie. Raz zapali ładnie i trzyma nominalne obroty. A za drugim wyskoczy do 1500 i spada. Mam sekwencyjne LPG i nawet gdy załapie 30*C (wtedy u mnie się włącza gaz) to i tak dalej trzyma obroty.
Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
TPS cyka, ale czy daje sygnał zamkniętej przepustnicy?
0 x
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Raczej tak. U mnie LPG jest tak zrobione, że gdy chce hamować silnikiem i odpuszczam gaz, instalacja przełącza się na benzynę, wciskam pedał gazu - jedzie na lpg. Więc raczej jest ok, bo skądś musi brać sygnał. W ogóle, wydaje mi się, że problem rozwiązany. Przyszedł kumpel z miernikiem i pomierzyliśmy rezystancję - nowy ładnie pokazuje, wraz ze wzrostem temperatury oporność spadała. Na starym czujniku kompletnie nic nie pokazuje. Podgrzaliśmy nowy czujnik, podpięliśmy i czary! Auto zapaliło z normalnymi obrotami, ale jak się odpaliło wisko ze swoją wichurą, tak schłodził czujnik pod maską i obroty wzrosły, czyli tak jakby komputer dostał sygnał, że woda jest zimna.
Także wygląda to na to, że winowajca odnaleziony. Teraz tylko zabawa z demontażem czujnika. Tu będzie problem, bo nie posiadam tak długiej nasadki, kardanu też niestety nie posiadam. Myślę czy by się na kanał nie wpakować i jakoś od spodu go wykręcić płasik kluczem?
Czujnik zmieniony - wszystko działa jak jak trzeba
Także wygląda to na to, że winowajca odnaleziony. Teraz tylko zabawa z demontażem czujnika. Tu będzie problem, bo nie posiadam tak długiej nasadki, kardanu też niestety nie posiadam. Myślę czy by się na kanał nie wpakować i jakoś od spodu go wykręcić płasik kluczem?
Czujnik zmieniony - wszystko działa jak jak trzeba
Ostatnio zmieniony 22 czerwca 2021, 12:44 przez Dudes, łącznie zmieniany 1 raz.
0 x
740 Turbo B200ET
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Czy mogę bezstresowo wstawić przepływkę 007 zamiast 016, czy to głupi pomysł - jeśli tak, to jak bardzo głupi?
0 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Możesz, ale nie zadziała w taki sposób byś stresu się pozbył.bnw pisze:Czy mogę bezstresowo wstawić przepływkę 007 zamiast 016, czy to głupi pomysł - jeśli tak, to jak bardzo głupi?
LH 2.2 to 007
LH 2.4 to 016
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Wstawić możesz, będzie wszystko ok do czasu aż nie spróbujesz odpalić autabnw pisze:Czy mogę bezstresowo wstawić przepływkę 007 zamiast 016, czy to głupi pomysł - jeśli tak, to jak bardzo głupi?
Mechanicznie sa takie same ale maja inna charakterystykę ilość powierza/sygnał elektryczny co powoduje że nie są zamienne i auto z tak podmieniona przepływomierzem nie będzie pracowało poprawnie choć odpalić powinno się dać.
Jest jedna możliwość, że to będzie działać, znajomy kupil kiedyś 940 b230fb i dal założyć do niej instalacje LPG. Po montażu na benzynie auto tylko odpalało, nie szło kompletnie ujechac na PB za to na LPG było całkiem spoko. Co się okazało, prawdopodobnie magikom od LPG auto kichnęło i założyli nie taki przeplywomierz. Wystroili to tak ze na LPG szło jechać. Założyli też znajomemu gustowny chinski stozkowy filtr powietrza tłumacząc że na LPG auto musi mieć czym oddychać, to ze za filtrem był mikser ze zwezka to szczegol. Niestety teoria legła w gruzach po tym jak kawałki oryginalnej obudowy filtra powietrza znalazłem za akumulatorem i na plastiku pod chłodnicami...
0 x
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Macie może rozpiskę wężyków podciśnieniowch w B200/230FT 98' u mnie większość chyba była wymieniana ale i tak dużo niestety jest sparciałych.
Zauważyłem że część ms jeden koniec szerszy od drugiego. Niestety nie mam pod ręką teraz suwmiarki s chciałem zamówić.
Zauważyłem że część ms jeden koniec szerszy od drugiego. Niestety nie mam pod ręką teraz suwmiarki s chciałem zamówić.
0 x
Jest: Volvo S70 TDI 97' 940 Classic 98'+ S90 D5 AWD 20'
Było: FSO Polonez 2000, BMW E-28 520i, Citroen C5 X7,
Było: FSO Polonez 2000, BMW E-28 520i, Citroen C5 X7,
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Klasycznie - jeden problem ogarnięty, pojawił się drugi.
Zauważyłem, że jak odpalam światła, to ładowanie leci dosłownie na łeb. Przy światłach mijania, wskazówka jest niedaleko czerwonego pola, czyli na oko może mieć z 11-12V. Od czego zacząć? Jak odpalam furę, to wskazówka równiutko stoi pionowo. Myślę sobie, czy by nie sprawdzić naciągnięcia paska, bo auto sporo przestało. Jak to się robi w cegłach? Przyznam szczerze, że nigdy tego nie robiłem.
Zauważyłem, że jak odpalam światła, to ładowanie leci dosłownie na łeb. Przy światłach mijania, wskazówka jest niedaleko czerwonego pola, czyli na oko może mieć z 11-12V. Od czego zacząć? Jak odpalam furę, to wskazówka równiutko stoi pionowo. Myślę sobie, czy by nie sprawdzić naciągnięcia paska, bo auto sporo przestało. Jak to się robi w cegłach? Przyznam szczerze, że nigdy tego nie robiłem.
0 x
740 Turbo B200ET
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Dzis pobieżnie zajrzałem do rozrządu w swoim b234f i poza tym, że pasek rzeczywiście wyglada na 2 lata po wymianie i 10kkm, zauważyłem brak paska do wałków wyrównoważających- to pół biedy, tylko patrząc na koło pasowe na korbie wydaje mi się (bez rozbierania calej osłony rozrządu), że jest jakby od wersji 8v czyli tylko ma jeden rowek na pasek rozrządu- czy taki patent w ogóle jest możliwy i ma jakiś sens?
0 x
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Patent bez paska walkow wyrownowazajacych ma sens, wszystki b234f z usxkodzonym rozrządem jakie widziałem miały strzelony pasek balansow a ze jest w jednej obudowie to wkręcał się pod pasek rozrządu.Mitek91 pisze:Dzis pobieżnie zajrzałem do rozrządu w swoim b234f i poza tym, że pasek rzeczywiście wyglada na 2 lata po wymianie i 10kkm, zauważyłem brak paska do wałków wyrównoważających- to pół biedy, tylko patrząc na koło pasowe na korbie wydaje mi się (bez rozbierania calej osłony rozrządu), że jest jakby od wersji 8v czyli tylko ma jeden rowek na pasek rozrządu- czy taki patent w ogóle jest możliwy i ma jakiś sens?
Co do kola na wale zdejmij oslone i zrob zdjęcie to Ci powiem czy to tak powinno wyglądać.
1 x