Volvo 940 Classic-Qundel 98'

Zaprezentuj swoją cegłę i aktualizuj na bieżąco swój temat
xjtdi
Posty: 1066
Rejestracja: 31 października 2016, 13:48

Re: Volvo 940 Classic 98'

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: xjtdi »

fonderal pisze:
AOW pisze:Czy ten most rzeczywiście ma ADL?
Albo kręcenie kołem jak napisał xjtdi, albo spróbuj ruszyć z przytupem na zapiaszczonej drodze, albo w ogóle szutrowej i koniecznie tak, żeby jedno koło miało lepszą przyczepność od drugiego. Jeden ślad - brak blokady. Dwa ślady? Blokada jest. Dla pewności można powtórzyć kilka razy w różnych warunkach.

Swoją 940 jeżdżę już prawie 10 lat i przyznaję się bez bicia, że nie mam zielonego pojęcia, czy mój most ma blokadę czy nie :) Jakoś nigdy mi ta wiedza nie była do niczego potrzebna i nawet nie próbowałem sprawdzać.
Mi tez ta wiedza nie była potrzebna do czasu aż zima jak co roku wybralem się na narty ale innym autem. Poprzednie wyjazdy miałem inną 740 i 940 i było ok a tym razem miałem problemy żeby wczołgać się samochodem w okolice wyciągów mimo, że sniegu było nawet mniej niż poprzednimi laty...
Przyczyna była prozaiczna, te auto jako jedyne nie miało ALD.
0 x
AOW
Posty: 419
Rejestracja: 30 lipca 2020, 11:03

Re: Volvo 940 Classic 98'

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: AOW »

Trzy dni stania pod domem, dziś zmierzyłem na zimno. Nie podoba mi się ten 2 cylinder... Później zrobię na ciepłym.
Biorąc pod uwagę że fabrycznie nowy silnik B230FT ma 8.7 (B200FT 8.5) to pozostałe cylindry w miarę trzymają ciśnienie...na ile ten czujnik jest dokładny.
Tylko ten 2... Martwi mnie to.
Załączniki
Resizer_16224499473770.jpg
Resizer_16224499473770.jpg (308.73 KiB) Przejrzano 3539 razy
0 x
Jest: Volvo S70 TDI 97' 940 Classic 98'+ S90 D5 AWD 20'
Było: FSO Polonez 2000, BMW E-28 520i, Citroen C5 X7,
MarcinS
Posty: 443
Rejestracja: 14 marca 2016, 21:47

Re: Volvo 940 Classic 98'

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: MarcinS »

Łyżeczka oleju silnikowego do podejrzanego cylindra i powtórzyć próbę. Jak wyjdzie to samo, to coś z górą - może ciasne zawory. Jak ciśnienie wzrośnie , to pierścionki...
0 x
AOW
Posty: 419
Rejestracja: 30 lipca 2020, 11:03

Re: Volvo 940 Classic 98'

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: AOW »

MarcinS pisze:Łyżeczka oleju silnikowego do podejrzanego cylindra i powtórzyć próbę. Jak wyjdzie to samo, to coś z górą - może ciasne zawory. Jak ciśnienie wzrośnie , to pierścionki...
Zapomniałem o próbie olejowej. Zastanawiam się też czy udało mi się poprawnie zmierzyć ciśnienie. Bo na ciepłym ten 2 cylinder próbowałem 5razy zmierzyć i wychodziło mi między 8-9,5.
Wynik ciepłego silnika:
Załączniki
Resizer_16224583311650.jpg
Resizer_16224583311650.jpg (280.78 KiB) Przejrzano 3527 razy
0 x
Jest: Volvo S70 TDI 97' 940 Classic 98'+ S90 D5 AWD 20'
Było: FSO Polonez 2000, BMW E-28 520i, Citroen C5 X7,
Awatar użytkownika
Volvo 745 turbo
Posty: 734
Rejestracja: 04 października 2014, 19:05

Re: Volvo 940 Classic 98'

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Volvo 745 turbo »

Zdrowy silnik ma w okolicach 11-12 bar. 8.5 to jest sprężanie, nie kompresja.
1 x
Jest 745 87' B230FT USA
AOW
Posty: 419
Rejestracja: 30 lipca 2020, 11:03

Re: Volvo 940 Classic 98'

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: AOW »

Volvo 745 turbo pisze:Zdrowy silnik ma w okolicach 11-12 bar. 8.5 to jest sprężanie, nie kompresja.
no to on taki średnio zdrowy jest w takim razie... Zobaczę co będzie po ustawieniu zaworów...
0 x
Jest: Volvo S70 TDI 97' 940 Classic 98'+ S90 D5 AWD 20'
Było: FSO Polonez 2000, BMW E-28 520i, Citroen C5 X7,
AOW
Posty: 419
Rejestracja: 30 lipca 2020, 11:03

Re: Volvo 940 Classic 98'

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: AOW »

Podsumowanie od zakupu:
1. Oring rurki zasilającej turbo: (OE)
2. Uszczelka przyłącza turbiny: (3514546)
3. Sworzeń Lemförder: 12012 02 X2
4. Tuleja drążka reakcyjnego: TD347W X2
5. Pasek rozrządu: CT 825
6. Napinacz paska rozrządu: 531008910
7. Pasek: 11.9x1000
8. Pasek: 11,9x1013
9. Demontaż instalacji LPG
10. Wspawanie katalizatora (Volvo Euro4)
11. Zbieżność
12. Wyważanie kół
13. Czujnik temperatury silnika (OE 1346040)
14. Wymiana wtryskiwaczy (używane lepsze)
15. Wymiana silnika krokowego (używany lepszy)
16. Świece zapłonowe OE Volvo do B230FT

Do zrobienia:
A. Regulacja zaworów
B. Naprawa mechanizmu tylnej wycieraczki
C. Silnik tylnej wycieraczki
D. Uszczelnienie systemu wentylacji (tryb serwisowy)
E. Wiązka elektryczna wtryskiwaczy
F. Tarcze hamulcowe przód tył
G. Klocki hamulcowe przód tył
H. Uszczelnienie wału korbowego, tył silnika
I. Olej w skrzyni biegów i moście napędowym.

Może na chwilę starczy....
Załączniki
Resizer_16244058424792.jpg
Resizer_16244058424792.jpg (367.66 KiB) Przejrzano 3250 razy
Resizer_16244058424793.jpg
Resizer_16244058424793.jpg (354.66 KiB) Przejrzano 3250 razy
Resizer_16244058424791.jpg
Resizer_16244058424791.jpg (358.07 KiB) Przejrzano 3250 razy
Resizer_16244058424790.jpg
Resizer_16244058424790.jpg (361.05 KiB) Przejrzano 3250 razy
1 x
Jest: Volvo S70 TDI 97' 940 Classic 98'+ S90 D5 AWD 20'
Było: FSO Polonez 2000, BMW E-28 520i, Citroen C5 X7,
Awatar użytkownika
V945turbo
Posty: 784
Rejestracja: 16 listopada 2014, 23:09
Lokalizacja: Lublin/ Piaski

Re: Volvo 940 Classic 98'

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: V945turbo »

Most ma ALD dołożone z tego co pamiętam....
Silnik to nie jest prawdziwe B230FT... to dół z FT, z tłokami od F czy jakaś tam inna rzeźba z tego co pamiętam...
0 x
89' 744 B230FT+
89' 744 B234F
AOW
Posty: 419
Rejestracja: 30 lipca 2020, 11:03

Re: Volvo 940 Classic 98'

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: AOW »

V945turbo pisze:Most ma ALD dołożone z tego co pamiętam....
Silnik to nie jest prawdziwe B230FT... to dół z FT, z tłokami od F czy jakaś tam inna rzeźba z tego co pamiętam...
No nie mów że to taka rzeźba! K... toś mnie zmartwił na maksa....
ADL nie było fabrycznie tak? To stąd mam w częściach "zapasowych" otwarty dyferencjał... Ja p... czy w tym kraju każdy musi być krętaczem.... ? Ale mi to dzień zj..ło ....
0 x
Jest: Volvo S70 TDI 97' 940 Classic 98'+ S90 D5 AWD 20'
Było: FSO Polonez 2000, BMW E-28 520i, Citroen C5 X7,
xjtdi
Posty: 1066
Rejestracja: 31 października 2016, 13:48

Re: Volvo 940 Classic 98'

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: xjtdi »

AOW pisze:
V945turbo pisze:Most ma ALD dołożone z tego co pamiętam....
Silnik to nie jest prawdziwe B230FT... to dół z FT, z tłokami od F czy jakaś tam inna rzeźba z tego co pamiętam...
No nie mów że to taka rzeźba! K... toś mnie zmartwił na maksa....
ADL nie było fabrycznie tak? To stąd mam w częściach "zapasowych" otwarty dyferencjał... Ja p... czy w tym kraju każdy musi być krętaczem.... ? Ale mi to dzień zj..ło ....
Oj tam, przynajmniej wiesz na czym stoisz ;-) z tymi silnikami technicznie nie ma problemu, to prosta konstrukcja, da się go zawsze zrobić jeszcze raz. Niestety pomału robi się problem z cześciami np. tłoki do B230FT...
Co do mariażu tłoki z wolnossaka w silniku turbo - to może mieć sens, swego czasu w Szwecji popularne były takie mody i kilka firm miało uszczelki MLS do tego silnika. W skrócie stopień sprężania regulowało się grubością użytej pod głowicą uszczelki MLS.
0 x
ODPOWIEDZ