Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Wszystko co dotyczy zwykłego utrzymania auta w fabrycznej specyfikacji
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3086
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

dom?n pisze:Czy licznik w 940 przekłamuje prędkość realną, a jeśli tak, to o ile?
W zależności od rozmiaru kół napędowych. Gdzieś czytałem że ok 3%- 10%
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Awatar użytkownika
dom?n
Administrator
Posty: 3053
Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: dom?n »

Sinuspi pisze:
dom?n pisze:Czy licznik w 940 przekłamuje prędkość realną, a jeśli tak, to o ile?
W zależności od rozmiaru kół napędowych. Gdzieś czytałem że ok 3%- 10%
Naprawiałem licznik i nie umiem dojść do ładu z wypozycjonowaniem wskazówki.
W tej chwili mam 9km/h za dużo na blacie wobec odczytu z GPS. Rozmiar kół fabryczny.
Jak dałem wskazówkę we właściwe miejsce na blacie, to stan zero jest za wysoki, tzn. wskazówka nie leży na 20km/h, tylko nieco wyżej.
Nie kumam :)
0 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW :D
AOW
Posty: 419
Rejestracja: 30 lipca 2020, 11:03

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: AOW »

Sinuspi pisze:
dom?n pisze:Czy licznik w 940 przekłamuje prędkość realną, a jeśli tak, to o ile?
W zależności od rozmiaru kół napędowych. Gdzieś czytałem że ok 3%- 10%
nie wiem jak Volvo zrobiło w serii 900, ale np w S/V/C było tak, że licznik był"programowany" dla konkretnego auta w fabryce i prędkość, była "ustawiana" pod konkretny rozmiar felg, które samochód otrzymywał w produkcji. Np w S70TDI które miało fabrycznie 195/R15/60 przy 100km/h licznikowych realnie auto jechało 96-7km/h ale, jeśli później damy koła 205/R16/56 to licznikowe 100 pokryję się z realnym 100. Taka ciekawostka.
1 x
Jest: Volvo S70 TDI 97' 940 Classic 98'+ S90 D5 AWD 20'
Było: FSO Polonez 2000, BMW E-28 520i, Citroen C5 X7,
Awatar użytkownika
endriugto
Posty: 3657
Rejestracja: 28 października 2015, 15:26
Lokalizacja: Skórzewo 509 315 886

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: endriugto »

dom?n pisze:
Sinuspi pisze:
dom?n pisze:Czy licznik w 940 przekłamuje prędkość realną, a jeśli tak, to o ile?
W zależności od rozmiaru kół napędowych. Gdzieś czytałem że ok 3%- 10%
Naprawiałem licznik i nie umiem dojść do ładu z wypozycjonowaniem wskazówki.
W tej chwili mam 9km/h za dużo na blacie wobec odczytu z GPS. Rozmiar kół fabryczny.
Jak dałem wskazówkę we właściwe miejsce na blacie, to stan zero jest za wysoki, tzn. wskazówka nie leży na 20km/h, tylko nieco wyżej.
Nie kumam :)
Też miałem ten problem w 745.
Przytrzymałem lekko wskazówkę minimalnie poniżej bolca/ogranicznika i przekręciłem ponad nim nie odrywając wskazówki od osi i docisnąłem.
0 x
Awatar użytkownika
wolfgolf
Posty: 56
Rejestracja: 29 czerwca 2016, 16:49
Lokalizacja: Wrocław

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: wolfgolf »

Cześć, czy komputery ecu i ezk się różniły czymś w wersji z automatem a z manualem?
Pacjent 940 b230FB
0 x
Volvo 940 '91 B230FB
fiba
Posty: 11
Rejestracja: 15 lutego 2022, 20:20

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: fiba »

Na początku chciałbym się przywitać ponieważ to mój pierwszy post tutaj :)
Szwedzkie auta użytkuję od dawna lecz ostatnio wpadło w moje ręce "prawilne RWD" czyli 240, która niestety wymaga uruchomienia po bardzo długim postoju.
W związku z tym mam pierwsze pytanie - czy istnieje jakiś sposób na awaryjne otwarcie bagażnika? Niestety kluczyk który otrzymałem do auta (dorabiany z zamka) nie pasuje i mam problem.

Z góry dziękuję za pomoc.
0 x
michlacz231
Posty: 26
Rejestracja: 14 października 2018, 15:49

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: michlacz231 »

Cześć, popsuła mi się turbina w moim 740 d24T, chciałem sczytać numer turbiny tak by dokładnie poszukać tej właściwej, okazało się, że w aucie mam turbine od 102 konnego silnika VW T4 2.5 Diesel ,a numer części to dokładnie 074145701A. Dość mocno się zdzwiłem, ale jednocześnie naszła mnie myśl, czy skoro w takim aucie można zamontować taką turbinę to czy bez zbędnej przeróbki można i zamontować turbinę od jakiegoś mocniejszego silnika? Bawił się ktoś w inne turbiny ? Jaki jeszcze kolektor + turbina może pasować do d24 ?
0 x
Awatar użytkownika
dom?n
Administrator
Posty: 3053
Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: dom?n »

fiba pisze:Na początku chciałbym się przywitać ponieważ to mój pierwszy post tutaj :)
Szwedzkie auta użytkuję od dawna lecz ostatnio wpadło w moje ręce "prawilne RWD" czyli 240, która niestety wymaga uruchomienia po bardzo długim postoju.
W związku z tym mam pierwsze pytanie - czy istnieje jakiś sposób na awaryjne otwarcie bagażnika? Niestety kluczyk który otrzymałem do auta (dorabiany z zamka) nie pasuje i mam problem.

Z góry dziękuję za pomoc.
Witaj!
0 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW :D
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3086
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

wolfgolf pisze:Cześć, czy komputery ecu i ezk się różniły czymś w wersji z automatem a z manualem?
Pacjent 940 b230FB
Oba cynozłomy nie wiedzą jaka skrzynię napędową ma buda.
1 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3086
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

michlacz231 pisze:Cześć, popsuła mi się turbina w moim 740 d24T, chciałem sczytać numer turbiny tak by dokładnie poszukać tej właściwej, okazało się, że w aucie mam turbine od 102 konnego silnika VW T4 2.5 Diesel ,a numer części to dokładnie 074145701A. Dość mocno się zdzwiłem, ale jednocześnie naszła mnie myśl, czy skoro w takim aucie można zamontować taką turbinę to czy bez zbędnej przeróbki można i zamontować turbinę od jakiegoś mocniejszego silnika? Bawił się ktoś w inne turbiny ? Jaki jeszcze kolektor + turbina może pasować do d24 ?
Zacznij szukać tematycznie na szwedzkich stronach.
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
ODPOWIEDZ