VOLVO 240 Red Baron Wagon

Zaprezentuj swoją cegłę i aktualizuj na bieżąco swój temat
Awatar użytkownika
baron
Posty: 663
Rejestracja: 02 sierpnia 2019, 13:58

Re: VOLVO 240 Red Baron Wagon

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: baron »

BASSRIDE pisze:Się troszkę pochwalę, udało się w miarę przygotować auto i bezawaryjnie machnąć półtora tysiąca km
znaczek lambady :) to oryginalnie był niżej.
a poza tym piko belo!
0 x
The Saab 900: built like a Merc, safe as a Volvo and so much cooler than a BMW
Awatar użytkownika
Maciek4530
Posty: 1247
Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12
Lokalizacja: Zakopane/Kraków

Re: VOLVO 240 Red Baron Wagon

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Maciek4530 »

baron pisze:
BASSRIDE pisze:Się troszkę pochwalę, udało się w miarę przygotować auto i bezawaryjnie machnąć półtora tysiąca km
znaczek lambady :) to oryginalnie był niżej.
a poza tym piko belo!
Dopiero jak to napisałeś zauważyłem :shock:
0 x
Awatar użytkownika
BASSRIDE
Posty: 300
Rejestracja: 27 grudnia 2021, 18:10

Re: VOLVO 240 Red Baron Wagon

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: BASSRIDE »

Ostatnia trasa Mazury Krakow w 40 stopniowym upale plus codzienne przepychanie się w korkach sprawiły ze zatęskniłem za klimą.Czy jest w ogóle temat? Istnieje opcja doposażenia? Da radę kupić? Ktoś próbował?
Taki luźny temat wrzucam
0 x
Awatar użytkownika
dom?n
Administrator
Posty: 3056
Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: VOLVO 240 Red Baron Wagon

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: dom?n »

BASSRIDE pisze:Ostatnia trasa Mazury Krakow w 40 stopniowym upale plus codzienne przepychanie się w korkach sprawiły ze zatęskniłem za klimą.Czy jest w ogóle temat? Istnieje opcja doposażenia? Da radę kupić? Ktoś próbował?
Taki luźny temat wrzucam
Ja próbowałem. Kupiłem dawcę z klimą, wyjąłem komplet i wymiękłem.
240 z klimatyzacją mają wszystko inne - sterowanie nawiewami, system ogrzewania pod deską, flaki pod maską - że bez dawcy nawet bym nie próbówał.
Ostatecznie sprzedałem auto i nigdy nie zakończyłem procesu wstawiania klimy. Nowy właściciel też nie, kolejny chyba też nie.
Życzę dużo samozaparcia :)
1 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW :D
Awatar użytkownika
gruszka2
Posty: 486
Rejestracja: 08 lutego 2017, 12:00
Lokalizacja: Łódź

Re: VOLVO 240 Red Baron Wagon

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: gruszka2 »

Opinie Kolegufff czasem są bolesne.
Auto jest takie, jakie chcesz, żeby było.
Ja również mam nie tak, bo krzywo.

Niemiec robił renowację i mu się krzywo przykleiło to i ja se łosia pstrykłem ;) trochę nie tak.
0 x
Ktoś kiedyś powiedział, że dawniej auta naprawdę budowano z blachy i stali, drewno było dodatkiem a plastiku używano do wysadzania mostów…

945 B230FB 90r.
Online
Awatar użytkownika
bnw
Posty: 1296
Rejestracja: 30 lipca 2018, 21:59
Lokalizacja: gdzieś w okolicach Krakowa

Re: VOLVO 240 Red Baron Wagon

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: bnw »

Wejdź na eFBe, zapytaj kolegi Jakob Lauczson. Kiedyś miał dawcę z klimą, jeśli dobrze pamiętam.
Inna opcja - Holandia. Mogę zapytać w Twoim imieniu.
1 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
Awatar użytkownika
Maciek4530
Posty: 1247
Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12
Lokalizacja: Zakopane/Kraków

Re: VOLVO 240 Red Baron Wagon

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Maciek4530 »

Tylko klima klimie nie równa jak to w 240 :D Rodzajów było z 5?
W poliftach przynajmniej 3 wersje - stara w latach 86-91 na czynnik R12, nowa w latach 91-92 na czynnik R12 oraz nowa w 93 na czynnik R134. Zakup pierwszej jest średnim wyborem, coś może nie pasować plus jest (jak na moje oko) gorsza w serwisie i przeróbkach co na pewno będzie wymagane przy przerzuceniu, ta z lat 91-92 i tak będzie wymagała konwersji co niesie kolejne koszta i zabawę z tym a 93 jest trudna do dostania bo jednak występowała w jednym roczniku (a w tym roczniku nie każde 240 przecież miało klimę - przynajmniej w EU).
Jak na moje gra nie warta świeczki, sam bym chciał klimę ale brak jest do przeżycia (a przypominam skórka czarna plus słońce to gorsza opcja w lato niż welurek ;) )
0 x
Awatar użytkownika
baron
Posty: 663
Rejestracja: 02 sierpnia 2019, 13:58

Re: VOLVO 240 Red Baron Wagon

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: baron »

Maciek4530 pisze:Tylko klima klimie nie równa jak to w 240 :D Rodzajów było z 5?
W poliftach przynajmniej 3 wersje - stara w latach 86-91 na czynnik R12, nowa w latach 91-92 na czynnik R12 oraz nowa w 93 na czynnik R134. Zakup pierwszej jest średnim wyborem, coś może nie pasować plus jest (jak na moje oko) gorsza w serwisie i przeróbkach co na pewno będzie wymagane przy przerzuceniu, ta z lat 91-92 i tak będzie wymagała konwersji co niesie kolejne koszta
ale niewielkie - wymiana oringów skoro i tak wszystko przerzucasz to groszowa sprawa.
płukanie przy zdemontowanym układzie to nawet nie groszowa, a darmowa zabawa.
osuszacz i tak dajesz nowy, sprężarkę rozkręcić i zajrzeć do środka to kwestia 3 (4? nie pamiętam :) ) śrub.
największy ból to zakup skraplacza. używany to kwestia czasu kiedy strzeli :) a nowych chyba nie bardzo da się dostać?
Maciek4530 pisze:i zabawę z tym a 93 jest trudna do dostania bo jednak występowała w jednym roczniku (a w tym roczniku nie każde 240 przecież miało klimę - przynajmniej w EU).
Jak na moje gra nie warta świeczki, sam bym chciał klimę ale brak jest do przeżycia (a przypominam skórka czarna plus słońce to gorsza opcja w lato niż welurek ;) )
nie umiem ocenić pracochłonności, bo nigdy nie dokładałem klimy do 240.
ale można założyć, że to co musisz zdobyć na pewno to:
@łapa pod kompresor
@kompresor, który się w tę łapę mieści - z tego wynika, że dowolny :) kupiłbym dowolny redblockowy (było kilka rodzajów, główna różnica to złącza)
@parownik - tutaj jednak dobrze jak oryginał, od 240
@skraplacz, który będzie pasował przed przednie chłodnice
@elektrowentylator (240 ma wiskozę, więc z przodu dokładasz małe śmigiełko na prąd)
@węże zarobiłbym nowe, gumowe. będzie taniej niż alu :)
@dysza rozprężna siedzi chyba w parowniku? poprawcie mnie
@czujniki zapniesz nowe

i paradoksalnie spróbowałbym na oryginalnym sterowaniu od wentylacji. czyli tym nie dostosowanym do klimy.
dołożyć sterowanie customowe w sensie wiązki, to też nie jest aj waj. dwa-trzy kable na krzyż. z tego co pamietam, to klima nawet nie jest wpięta w komputer, a za podbicie obrotów przy załączeniu kompresora odpowiada po prostu silnik krokowy.

dokładki dealerskie były i miały się dobrze :) a na pewno nie były pracochłonne, bo dealer by się w to nie bawił.
1 x
The Saab 900: built like a Merc, safe as a Volvo and so much cooler than a BMW
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3086
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: VOLVO 240 Red Baron Wagon

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

Mięczaki jesteście jak bez klimy nie możecie żyć.
Nawet obecnie auto mam sprawne ALE bez klimy (poprzednie również od lat wielu) i żyję, musk mi się nie przegrzał :mrgreen:
1 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Awatar użytkownika
grodek75
Posty: 288
Rejestracja: 23 sierpnia 2021, 16:55
Lokalizacja: Warszawa / Gdynia

Re: VOLVO 240 Red Baron Wagon

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: grodek75 »

Sinuspi pisze:Mięczaki jesteście jak bez klimy nie możecie żyć.
Nawet obecnie auto mam sprawne ALE bez klimy (poprzednie również od lat wielu) i żyję, musk mi się nie przegrzał :mrgreen:
Ale jeździsz czy stoisz w korkach?
Bo to dość duża różnica :mrgreen:
Kiedyś miałem taką samą dyskusję z moim ojcem i dopiero prośba o porównanie ile zajmował mu przejazd z Ursynowa na Żoliborz w latach 80 a ile obecnie go przekonała... ;)
0 x
Volvo 964 2.9 R6 (B6304), 1994r.
Instagram: @volvo.960.warsaw
ODPOWIEDZ