Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Wszystko co dotyczy zwykłego utrzymania auta w fabrycznej specyfikacji
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3086
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

Mitek91 pisze:Jak składacie pompę do wody w B23*- na sucho bez żadnej chemii czy smarujecie uszczelką w płynie?
Uszczelkę pomiędzy korpusem pompy i gładzią bloku - Dirco lub Reinzem
Uszczelkę pomiędzy głowicą lekko ww maznać
Uszczelkę magistrali nagrzewnicy zwilżasz np silikonem przy montażu.
1 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Mitek91
Posty: 178
Rejestracja: 17 stycznia 2021, 16:35

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Mitek91 »

Sinuspi pisze:
Mitek91 pisze:Jak składacie pompę do wody w B23*- na sucho bez żadnej chemii czy smarujecie uszczelką w płynie?
Uszczelkę pomiędzy korpusem pompy i gładzią bloku - Dirco lub Reinzem
Uszczelkę pomiędzy głowicą lekko ww maznać
Uszczelkę magistrali nagrzewnicy zwilżasz np silikonem przy montażu.
Spróbuję Reinza bo ostatnio złożylem na rtv i mi się wysypało po 2kkm.
0 x
Online
Awatar użytkownika
Maciek4530
Posty: 1245
Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12
Lokalizacja: Zakopane/Kraków

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Maciek4530 »

Sinuspi pisze:
Mitek91 pisze:Jak składacie pompę do wody w B23*- na sucho bez żadnej chemii czy smarujecie uszczelką w płynie?
Uszczelkę pomiędzy korpusem pompy i gładzią bloku - Dirco lub Reinzem
Uszczelkę pomiędzy głowicą lekko ww maznać
Uszczelkę magistrali nagrzewnicy zwilżasz np silikonem przy montażu.
Hmmm a ja zawsze wychodziłem z założenia że jak Pan Volvo przykazał (prócz pokrywy - tutaj przepis forumowy) i nic nie cieknie a grama sylikonu nie użyłem. Ma to jakiś sens? Skoro oem-owe wytrwały ponad ćwierć wieku to czemu nowe by nie miały? Po co paprać?
0 x
Awatar użytkownika
ajzol
Posty: 54
Rejestracja: 08 maja 2018, 21:40
Lokalizacja: Środa Wlkp.

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: ajzol »

Na ktoś jakieś foto wnęki koła zapasowego po wycięciu garba, coby 70l butlę zmieścić?
0 x
'91 944 B230FB
'95 945 B230FK
'95 855 B5204T
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3086
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

Maciek4530 pisze:
Sinuspi pisze:
Mitek91 pisze:Jak składacie pompę do wody w B23*- na sucho bez żadnej chemii czy smarujecie uszczelką w płynie?
Uszczelkę pomiędzy korpusem pompy i gładzią bloku - Dirco lub Reinzem
Uszczelkę pomiędzy głowicą lekko ww maznać
Uszczelkę magistrali nagrzewnicy zwilżasz np silikonem przy montażu.
Hmmm a ja zawsze wychodziłem z założenia że jak Pan Volvo przykazał (prócz pokrywy - tutaj przepis forumowy) i nic nie cieknie a grama sylikonu nie użyłem. Ma to jakiś sens? Skoro oem-owe wytrwały ponad ćwierć wieku to czemu nowe by nie miały? Po co paprać?
Ja się przekonałem do tego miziania, miziają w NL, miziają USA.
Owszem sucha uszczelka ileś tam wytrzyma, ale z silikonem zdecydowanie dłużej i pewniej co wiesz na podstawie uszczelki pod deklem zaworów.
Ty nie miziasz, a ja miziam. Ja jestem zadowolony i Ty pewnie też.
Mizianie ma jeszcze jeden sens. Jeżeli są pory, wżery na gładzi bloku pod pąpą, to Twój sposób tego nie doszczelni a zwróć uwagę również, że powierzchnia przylegania pąpą do bloku ma inne szerokości.
Nawet jak nie było silikonów a uszczelki były z tekturolitu to też czymś tam miziałem, co miało konsystencję odcisku bulli papieskiej po wyschnieciu.
1 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Mitek91
Posty: 178
Rejestracja: 17 stycznia 2021, 16:35

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Mitek91 »

Sinuspi pisze:
Maciek4530 pisze:
Sinuspi pisze:
Uszczelkę pomiędzy korpusem pompy i gładzią bloku - Dirco lub Reinzem
Uszczelkę pomiędzy głowicą lekko ww maznać
Uszczelkę magistrali nagrzewnicy zwilżasz np silikonem przy montażu.
Hmmm a ja zawsze wychodziłem z założenia że jak Pan Volvo przykazał (prócz pokrywy - tutaj przepis forumowy) i nic nie cieknie a grama sylikonu nie użyłem. Ma to jakiś sens? Skoro oem-owe wytrwały ponad ćwierć wieku to czemu nowe by nie miały? Po co paprać?
Ja się przekonałem do tego miziania, miziają w NL, miziają USA.
Owszem sucha uszczelka ileś tam wytrzyma, ale z silikonem zdecydowanie dłużej i pewniej co wiesz na podstawie uszczelki pod deklem zaworów.
Ty nie miziasz, a ja miziam. Ja jestem zadowolony i Ty pewnie też.
Mizianie ma jeszcze jeden sens. Jeżeli są pory, wżery na gładzi bloku pod pąpą, to Twój sposób tego nie doszczelni a zwróć uwagę również, że powierzchnia przylegania pąpą do bloku ma inne szerokości.
Nawet jak nie było silikonów a uszczelki były z tekturolitu to też czymś tam miziałem, co miało konsystencję odcisku bulli papieskiej po wyschnieciu.
Pompa ciekła z przelewu w komorze łożysk, powinna pójść do reklamacji, ale dzwoniłem do IC i powiedzieli, że jak jest choćby ślad silikonu na pompie to nie ma sensu wysyłać bo i tak nie uznają.

Założyłem Aisina tym razem na sucho samokształcąco- zobaczę ile posiedzi bez chemii, dostała tylko wazelinkę na przylgnię i oringi. Nie neguję smarowania silikonem- po prostu przekonam się na własnej skórze, bo bariere psychologiczną mam też z tym montażem bez silikonu ;)
Załączniki
20220820_105622.jpg
20220820_105622.jpg (441 KiB) Przejrzano 623 razy
0 x
MarcinS
Posty: 443
Rejestracja: 14 marca 2016, 21:47

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: MarcinS »

Jak byłem w fabryce silników w Tychach, to tam wszystko szło na silikony. :)
0 x
Awatar użytkownika
kapsel
Posty: 224
Rejestracja: 11 listopada 2015, 20:19

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: kapsel »

Bo teraz wszystkie silniki składają na silikon. Mało który element jest na uszczelce.
0 x
Online
Awatar użytkownika
Maciek4530
Posty: 1245
Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12
Lokalizacja: Zakopane/Kraków

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Maciek4530 »

MarcinS pisze:Jak byłem w fabryce silników w Tychach, to tam wszystko szło na silikony. :)
Teraz może tak - nie mniej jednak Redblock w oryginale był na sucho, osobiście się do tego stosuję i wycieków nie mam ;)
2 x
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3086
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

Mitek91 pisze:
Sinuspi pisze:
Maciek4530 pisze: Hmmm a ja zawsze wychodziłem z założenia że jak Pan Volvo przykazał (prócz pokrywy - tutaj przepis forumowy) i nic nie cieknie a grama sylikonu nie użyłem. Ma to jakiś sens? Skoro oem-owe wytrwały ponad ćwierć wieku to czemu nowe by nie miały? Po co paprać?
Ja się przekonałem do tego miziania, miziają w NL, miziają USA.
Owszem sucha uszczelka ileś tam wytrzyma, ale z silikonem zdecydowanie dłużej i pewniej co wiesz na podstawie uszczelki pod deklem zaworów.
Ty nie miziasz, a ja miziam. Ja jestem zadowolony i Ty pewnie też.
Mizianie ma jeszcze jeden sens. Jeżeli są pory, wżery na gładzi bloku pod pąpą, to Twój sposób tego nie doszczelni a zwróć uwagę również, że powierzchnia przylegania pąpą do bloku ma inne szerokości.
Nawet jak nie było silikonów a uszczelki były z tekturolitu to też czymś tam miziałem, co miało konsystencję odcisku bulli papieskiej po wyschnieciu.
Pompa ciekła z przelewu w komorze łożysk, powinna pójść do reklamacji, ale dzwoniłem do IC i powiedzieli, że jak jest choćby ślad silikonu na pompie to nie ma sensu wysyłać bo i tak nie uznają.

Założyłem Aisina tym razem na sucho samokształcąco- zobaczę ile posiedzi bez chemii, dostała tylko wazelinkę na przylgnię i oringi. Nie neguję smarowania silikonem- po prostu przekonam się na własnej skórze, bo bariere psychologiczną mam też z tym montażem bez silikonu ;)
Jak postępują z reklamacji - coś wiem, spotkałem się z "wizerunkowym trendem nowoczesnego traktowania Klienta".
Ale nie kumam co ma kupa muchy na obudowie na wewnętrzną wadę uszczelnień. W czasie pracy przecieka. Wada jest ?. Jest. Łożyska zgniją zgniją.
Apropos Aisina - to nie jest Japończyk z Japonii, to jest produkt z fabryki we Włoszech (Metelli). Trzeba było w tej półce kasowej SKF mieniać)

Można silikonem ale są tez inne siuwaksy to tego typu uszczelek. Nie oznacza to że to jest złe, że silikon tylko.
Moze tak. Mym zdaniem sklejenie elastyczne uszczelki zmniejsza ryzyko wystąpienia wady połączenia.
Spotkałem się z montażem pompy bez uszczelki na silikon (rożnego rodzaju) i na innym rodzaj kleju. Także to w kwestii podejścia do rozwiązania i tyle.
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
ODPOWIEDZ