Lotniskowe 240 '92

Zaprezentuj swoją cegłę i aktualizuj na bieżąco swój temat
xjtdi
Posty: 1066
Rejestracja: 31 października 2016, 13:48

Re: Lotniskowe 240 '92

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: xjtdi »

bnw pisze:Wiele się tu nie podziało - jeszcze. Auto niestety niejezdne, zalewa się, pierdzi i śmierdzi. Wyjąłem filtr powietrza - smród na kilka metrów, olej, benzyna i kij wie co jeszcze.
Obrazek

Nowy zamówiony, czeka mnie zmiana odmy - korci mnie spróbować to w któryś weekend ogarnąć, bo to powinno być w miarę szybkie. Tylko obawiam się, że tam nie wystarczy samo ogarnięcie odmy - a jak na złość, wszystkie zapasowe kompy do B230F, które mam, to... Regina. 3 wozy, każdy na reginie. Chyba, że można wstawić ten z B234F do sprawdzenia...
Cześć! ja ćwiczyłem w druga stronę, kompa od B230F miałem awaryjnie założonego do B234F auto do 2000obr/min jechało prawie normalnie, powyżej było gorzej i im wyższe obroty to zamulało bardziej ale do odpalenia wyturlania się spod domu i przełaczenia na LPG to wystarczało, jezdziłem tak prawie rok aż ogarnąłem oryginalnego kompa od 16v.
Kwestia istotna którego LH-jetronica masz w tym aucie 2.2 czy 2.4?
0 x
Awatar użytkownika
bnw
Posty: 1283
Rejestracja: 30 lipca 2018, 21:59
Lokalizacja: gdzieś w okolicach Krakowa

Re: Lotniskowe 240 '92

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: bnw »

Kompa mam niestety 2.4 - akurat tego z 2.2 miałbym :(
Co do sprawności, to przynajmniej nie wygląda, żeby miał wywaloną uszczelkę, jak Dentysta ;)
0 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
Awatar użytkownika
bnw
Posty: 1283
Rejestracja: 30 lipca 2018, 21:59
Lokalizacja: gdzieś w okolicach Krakowa

Re: Lotniskowe 240 '92

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: bnw »

Podziało się i tutaj - i to w sumie dość znacznie!

Ponieważ Maciek znalazł trochę wolnego czasu, udało nam się zorganizować dwie sesje robocze z lotniskowcem. W czasie pierwszej udało się wymienić zatkaną odmę i uszczelki kolektora. Po tym zabiegu odkryliśmy, że przepływomierz również nie jest w najlepszym stanie - a raczej jest kompletnie do niczego. Na szczęście znalazł się zapasowy, ale nie rozwiązywało to najważniejszego problemu - przerw w pracy silnika i braku mocy. Do tego silnik skakał na urwanej poduszce jak głupi. Chwila grzebania no i wyszło szydło z worka - szlag trafił pompę w baku, a ta pod podłogą w pewnym momencie nie daje rady. Nie pozostało nic innego, jak zamówić brakujące elementy i umówić się na kolejne podejście.

Ponieważ konieczne było podniesienie silnika, a do tego pogoda nie była zachęcająca, auto trafiło do garażu - tego bez kanału.
Obrazek

W ciągu tego tygodnia przerwy udało się jednak pozyskać jeszcze jedną rzecz, mianowicie dawcę - 240 z 1991 roku. Auto w bardzo podobnej specyfikacji, w stanie generalnie agonalnym - zaczęty remont blacharski, pocięte wiązki. Na szczęście detale były na miejscu...
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Udało się miedzy innymi pozyskać brakujące listwy tylne w bardzo ładnym stanie:
Obrazek

Z kolei w poprzednim dawcy, sedanie z 1983 znalazły się dodatkowe zegary. Jeszcze nie są podpięte... jeszcze ;)
Obrazek

Maciek wykonał natomiast ogromną robotę i wymienił uszkodzoną poduszkę silnika i przy okazji też tę od skrzyni. Jak widać - to był jeszcze oryginał Volvo. Druga będzie musiała poczekać.
Obrazek

W międzyczasie ja zabrałem się za walkę z pompami i po sporej chwili miałem na wierzchu wkład - nadający się jedynie na złom. Na szczęście w paczce z drakena był odpowiedni wkład baku, przeznaczony do 264... do której nie pasuje. Po poskładaniu wóz wrócił do życia! Znalazłem jeszcze takie śmiszne kołpaczki - to chyba Ford Sierra?
Obrazek

Plany? Posprzątać i skompletować wnętrze, może przerzucić tapicerkę i fotele z dawcy, bo są w ładniejszym stanie. Podpiąć zegary, wymienić pompę główną, zdobyć belkę ostrzegawczą na dach - i może pomyśleć nad rejestracją na żółte blachy?
3 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
Awatar użytkownika
Maciek4530
Posty: 1239
Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12
Lokalizacja: Zakopane/Kraków

Re: Lotniskowe 240 '92

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Maciek4530 »

Ja bym do tego dodał czujnik ecu w bloku, całą odmę (box, sitko, rurkę), filtr powietrza, regulacje linki gazu (była podciągnięta za wysoko i zastana) - przepustnica nie cofała się na "0" i wóz po jednokrotnym wciśnięciu gazu zawisał na 1200 obr./min i dopiero podniesienie gazu lub odkręcenie kółka pomagało.

No i suma sumarum została 2 poduszka silnika, filtr oleju i olej, wieszaki silnika, prawdopodobnie sonda lambda (bo wali błąd a kabel wygląda na łatany wielokrotnie), regulacja ręcznego, poduszki kolumn z przodu (i pewnie od razu amortyzatory) oraz problem z kontrolkami (być może także czujnik ciśnienia oleju - mryga w losowych momentach) :)
0 x
Awatar użytkownika
bnw
Posty: 1283
Rejestracja: 30 lipca 2018, 21:59
Lokalizacja: gdzieś w okolicach Krakowa

Re: Lotniskowe 240 '92

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: bnw »

Dodaj do tego, że bardzo długo trwa, zanim odpali, a tego wcześniej nie było. Chyba, że są przewody na pompie źle podpięte...
I lampa tył.
I wiewiórko*ebce.
I spód, gdzie są pewne "AŁ".
I klamka pasażera...

Kuźwa, sporo tego.
0 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
Awatar użytkownika
V945turbo
Posty: 784
Rejestracja: 16 listopada 2014, 23:09
Lokalizacja: Lublin/ Piaski

Re: Lotniskowe 240 '92

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: V945turbo »

Heh, to zdjęcie tego parku sztywnych przypomina mi mój plac przed domem kilka lat temu...
0 x
89' 744 B230FT+
89' 744 B234F
Awatar użytkownika
bnw
Posty: 1283
Rejestracja: 30 lipca 2018, 21:59
Lokalizacja: gdzieś w okolicach Krakowa

Re: Lotniskowe 240 '92

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: bnw »

V945turbo pisze:Heh, to zdjęcie tego parku sztywnych przypomina mi mój plac przed domem kilka lat temu...
Hehe, akurat tam sporo jeździ. Dawcy stoją w sadzie...
0 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
ODPOWIEDZ