No właśnie. Temat świeży, a właśnie wróciłem ze szpitala, więc wkrótce też trza podjąć wiekopomną decyzję, aby się dziewczyna nie obraziła. Bo zacznie prychać i jeszcze się zaprze i stanie okoniem. A że ciężka to nie dam rady wziąć na ręce n.p.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Jaką benzynkę teraz lać do mego redbloka?
- Piotr Rolew
- Posty: 41
- Rejestracja: 05 lutego 2024, 12:31
-
Onlinedom?n
- Administrator
- Posty: 3056
- Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Jaką benzynkę teraz lać do mego redbloka?
Normalną. Redblocki są przystosowane do E10. Nie ma się co spinać.
1 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW
- Piotr Rolew
- Posty: 41
- Rejestracja: 05 lutego 2024, 12:31
Re: Jaką benzynkę teraz lać do mego redbloka?
Nie spinam, lecz zadaję pytanie…dom?n pisze:Normalną. Redblocki są przystosowane do E10. Nie ma się co spinać.
Domyślałem się, że wszystko przełknie, a że mam jeszcze 2 tyg. do tanku, pytam coby zasięgnąć opinii, bardziej biegłych w temacie. Ponieważ kiedy Ją produkowali, nie było czegoś takiego jak biokomponenty. Czy wystarczająco się wykreśliłem?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
0 x
- Piotr Rolew
- Posty: 41
- Rejestracja: 05 lutego 2024, 12:31
Re: Jaką benzynkę teraz lać do mego redbloka?
Nie spinam, lecz zadaję pytanie…dom?n pisze:Normalną. Redblocki są przystosowane do E10. Nie ma się co spinać.
Domyślałem się, że wszystko przełknie, a że mam jeszcze 2 tyg. do tanku, pytam coby zasięgnąć opinii, bardziej biegłych w temacie. Ponieważ kiedy Ją produkowali, nie było czegoś takiego jak biokomponenty. Czy wystarczająco się wykreśliłem?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
0 x
Re: Jaką benzynkę teraz lać do mego redbloka?
Ja leję 98, bo ona jest jeszcze E5. Oczywiście Volvo jest przystosowane do E10, ale pod warunkiem fabrycznego układu paliwowego. Ja niestety przewody paliwowe wymieniłem i nie mam pewności, czy te wymienione E10 zniosą. W najbliższym czasie i tak będę wymieniał, to wymienię na odpowiednie (Gates Barricade fuel injection hose). Druga sprawa to to, że mam LPG, a więc benzyna długo zalega w baku, a E10 jest bardziej higroskopijne.
Przy E10 problemem są głównie elementy gumowe układu paliwowego. Nie każda guma znosi etanol. Przewody paliwowe do "starych" paliw były zazwyczaj klasy R6 i E10 je "zje".
Potrzebne są węże klasy R9
Lekturka po angielskiemu:
https://classicsworld.co.uk/guides/e10- ... ers-guide/
Przy E10 problemem są głównie elementy gumowe układu paliwowego. Nie każda guma znosi etanol. Przewody paliwowe do "starych" paliw były zazwyczaj klasy R6 i E10 je "zje".
Potrzebne są węże klasy R9
Lekturka po angielskiemu:
https://classicsworld.co.uk/guides/e10- ... ers-guide/
1 x
- Piotr Rolew
- Posty: 41
- Rejestracja: 05 lutego 2024, 12:31
Re: Jaką benzynkę teraz lać do mego redbloka?
Dzięki za wyczerpującą odpowiedź. Mam nadzieję, że nie tylko mi się przyda.MarcinS pisze:Ja leję 98, bo ona jest jeszcze E5. Oczywiście Volvo jest przystosowane do E10, ale pod warunkiem fabrycznego układu paliwowego. Ja niestety przewody paliwowe wymieniłem i nie mam pewności, czy te wymienione E10 zniosą. W najbliższym czasie i tak będę wymieniał, to wymienię na odpowiednie (Gates Barricade fuel injection hose). Druga sprawa to to, że mam LPG, a więc benzyna długo zalega w baku, a E10 jest bardziej higroskopijne.
Przy E10 problemem są głównie elementy gumowe układu paliwowego. Nie każda guma znosi etanol. Przewody paliwowe do "starych" paliw były zazwyczaj klasy R6 i E10 je "zje".
Potrzebne są węże klasy R9
Lekturka po angielskiemu:
https://classicsworld.co.uk/guides/e10- ... ers-guide/
A co do tematu pobocznego.
Jakiś czas temu (~3,5 roku), chciałem Ją zagazować, ale poleceni fachmani odradzili. Nooo, nie czuję się jak naziści, ale ciekaw jestem, jak się sprawuje i czy jesteś zadowolony. Bardziej pytanie wynika z czystej ciekawości chłopięcej. Bo mój smoczek, nie wiadomo ile jeszcze pojeździ i w związku z tym, czy się opyla…
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
0 x
Re: Jaką benzynkę teraz lać do mego redbloka?
Ja auto kupiłem z gazem. według dokumentów w momencie kupna na gazie zrobione było ~80kkm Ja dołożyłem do tego kolejne 150kkm. I działa jak działało. Instalacja sekwencyjna. Ta, z którą kupiłem auto poddała się (parownik głównie) i zmieniłem na nową. Ja sobie chwalę Nie wiem, dlaczego fachmani Ci odradzali, bo Redblock z gazem radzi sobie bez problemu. Wymagane szybkie wtryskiwacze, bo to fullgrupa, ale dzisiaj nie stanowi to problemu. Co jakiś czas sprawdzić luzy zaworowe i tyle.
3 x
- Piotr Rolew
- Posty: 41
- Rejestracja: 05 lutego 2024, 12:31
Re: Jaką benzynkę teraz lać do mego redbloka?
Dzięki.MarcinS pisze:Ja auto kupiłem z gazem. według dokumentów w momencie kupna na gazie zrobione było ~80kkm Ja dołożyłem do tego kolejne 150kkm. I działa jak działało. Instalacja sekwencyjna. Ta, z którą kupiłem auto poddała się (parownik głównie) i zmieniłem na nową. Ja sobie chwalę Nie wiem, dlaczego fachmani Ci odradzali, bo Redblock z gazem radzi sobie bez problemu. Wymagane szybkie wtryskiwacze, bo to fullgrupa, ale dzisiaj nie stanowi to problemu. Co jakiś czas sprawdzić luzy zaworowe i tyle.
Ludki, niechętne były, bo i zbiorniki nie są produkowane, do tego typu aut. Oraz wcześniej miał oryginalne wtryski, teraz są z odrobiną komputera, a więc możliwe że teraz będzie lepiej.
Hmm, trzeba mi to przemyśleć. A wcześniej sprawdzić i zrobić to wszystko co sugerujesz. A filtr paliwa i powietrza, to chyba też ma wpływ na spalanie?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
0 x
Re: Jaką benzynkę teraz lać do mego redbloka?
Cześć! Z racji pracy zawodowej bywam często w Danii. I niestety musiałem tam czasem zatankować oczywiście lejąc tę cudowną i ekologiczna e10... I widzę pewna kłopotliwa prawidłowość, o ile przewody paliwowe dzielnie zniosły ten eksperyment to regulatory ciśnienia paliwa nie bardzo...
W obu autach po pewnym czasie miałem usterkę tych regulatorów, poddały się membrany i leciało paliwo do kolektora. Może to przypadek bo regulatory jeśli nikt ich nie zmieniał miały dopiero 30lat a może coś jest na rzeczy. Po zmianie regulatorów ciśnienia paliwa na nowe w PL tankuje tylko 98, w Danii zdarzyło mi się zalać e10 i nic się tam na razie nie wykrzaczylo.
W obu autach po pewnym czasie miałem usterkę tych regulatorów, poddały się membrany i leciało paliwo do kolektora. Może to przypadek bo regulatory jeśli nikt ich nie zmieniał miały dopiero 30lat a może coś jest na rzeczy. Po zmianie regulatorów ciśnienia paliwa na nowe w PL tankuje tylko 98, w Danii zdarzyło mi się zalać e10 i nic się tam na razie nie wykrzaczylo.
1 x