Cześć, projekt żyje, co roku coś tam mu dokładam. Od ostatniego postu w sumie trochę się zmieniło choć z zewnątrz wygląda podobnie, no może jest trochę niżej.
Ponieważ przez skrzynie/sprzęgło nie można było wykorzystać nowych osiągów zacząłem kompletować graty na swap m90. Myślałem że będzie najtaniej i najłatwiej ale przy obecnych cenach i dostępności skrzyń raczej bym w to drugi raz nie podszedł. Zmieniliśmy sterowanie z linki na hydraulikę, konwersja z dwumasy na jednomas z tarczą i dociskiem z diesla ( której też praktycznie nie da się kupić). Przy okazji przebicie kewlarem. Adapter wałka w skrzyni, adapter poduszki na belkę i adapter skrzynia - wał (+wyważenie wału i wymiana krzyżaków) i jakoś działa.
Następnie Volvo dostało całe kompletne zawieszenie gwintowane Bc racing z masą regulacji, camberami itp i dodatkowo rozpórki pod maskę. Uporządkowany też został układ paliwowy, ogarnięte hamulce i trochę porządków pod maską. W kolejce wydech trochę mniej "mlodziezowy", który może jeszcze zrobię w tym roku, trzebaby ściągnąć głowice i zobaczyć co tam w środku i ponieważ zameczylem trochę nadkola tylne chciałbym wspawac na ich miejsce przednie ale niewiem czy znajdę kaskadera który by to sensownie poprowadził.
Volvo 240 Turbo Evolution
Re: Volvo 240 Turbo Evolution
- Załączniki
-
- FB_IMG_1645993089893.jpg (90.89 KiB) Przejrzano 1616 razy
9 x
Re: Volvo 240 Turbo Evolution
Przyjedź tym cackiem na zlot wreszciekemizo pisze:Cześć, projekt żyje, co roku coś tam mu dokładam. Od ostatniego postu w sumie trochę się zmieniło choć z zewnątrz wygląda podobnie, no może jest trochę niżej.
Ponieważ przez skrzynie/sprzęgło nie można było wykorzystać nowych osiągów zacząłem kompletować graty na swap m90. Myślałem że będzie najtaniej i najłatwiej ale przy obecnych cenach i dostępności skrzyń raczej bym w to drugi raz nie podszedł. Zmieniliśmy sterowanie z linki na hydraulikę, konwersja z dwumasy na jednomas z tarczą i dociskiem z diesla ( której też praktycznie nie da się kupić). Przy okazji przebicie kewlarem. Adapter wałka w skrzyni, adapter poduszki na belkę i adapter skrzynia - wał (+wyważenie wału i wymiana krzyżaków) i jakoś działa.
Następnie Volvo dostało całe kompletne zawieszenie gwintowane Bc racing z masą regulacji, camberami itp i dodatkowo rozpórki pod maskę. Uporządkowany też został układ paliwowy, ogarnięte hamulce i trochę porządków pod maską. W kolejce wydech trochę mniej "mlodziezowy", który może jeszcze zrobię w tym roku, trzebaby ściągnąć głowice i zobaczyć co tam w środku i ponieważ zameczylem trochę nadkola tylne chciałbym wspawac na ich miejsce przednie ale niewiem czy znajdę kaskadera który by to sensownie poprowadził.
1 x
Re: Volvo 240 Turbo Evolution
Troszkę nowości. Ładny cichy wydech 2.5" i otwarty most 3.91 po odświeżeniu z kompletnym ręcznym. Mam też poliuretany na całe auto więc w czasie montażu będę odświeżał części zawieszenia.
- Załączniki
-
- IMG_20240103_214126.jpg (221.57 KiB) Przejrzano 789 razy
-
- IMG_20240103_214600_copy_781x1303.jpg (252.88 KiB) Przejrzano 789 razy
5 x
Re: Volvo 240 Turbo Evolution
Jak już zrzuciłem całe to zawieszenie to zrealizowałem kilka pomysłów które chodziły mi po głowie przesunąłem punkt mocowania mostu w dolnych wahaczach troszkę do przodu i dodałem regulowane drążki górne co w zamyśle pozwoli na wrócenie kołem w środek nadkola (niestety przy obniżeniu koło ucieka w tył). Do tego regulowany panhard i stabilizator 19mm.
Z przodu tak duże obniżenie auta powoduje bardzo duży kąt wahaczy i drążków kierowniczych więc pod kolumnę wsadziłem 5cm spacer który obniża wahacz a drążki obniżyłem adapterami skrętu które dodatkowo zwiększają wychylenie kół. Łącznie z przeróbka przedniego zawieszenia na gwintowane chyba nie zostało już nic od spodu co nie jest w jakiś sposób zmodyfikowane.
Z przodu tak duże obniżenie auta powoduje bardzo duży kąt wahaczy i drążków kierowniczych więc pod kolumnę wsadziłem 5cm spacer który obniża wahacz a drążki obniżyłem adapterami skrętu które dodatkowo zwiększają wychylenie kół. Łącznie z przeróbka przedniego zawieszenia na gwintowane chyba nie zostało już nic od spodu co nie jest w jakiś sposób zmodyfikowane.
- Załączniki
-
- IMG_20240110_170529_copy_729x966.jpg (183.99 KiB) Przejrzano 615 razy
-
- IMG_20240109_134614_copy_1008x567.jpg (146.7 KiB) Przejrzano 615 razy
-
- IMG_20230502_173657_copy_756x1008.jpg (159.1 KiB) Przejrzano 615 razy
4 x
Re: Volvo 240 Turbo Evolution
Ale czemu potrzebujesz aż takiej gleby? Ja mam -40mm wzgledem serii (krótsze sprężyny) plus żółte koni sport i 25mm stabilizatory i auto w zakręcie jeździ jak przyklejone.
0 x
Re: Volvo 240 Turbo Evolution
Dziwne pytanie ale spróbuję odpowiedzieć . Generalnie im bardziej auto odbiega od seryjnych nastawów zawieszenia tym gorzej się to wszystko zachowuje. Jakby u Ciebie w aucie zostawić seryjna wysokość a dać "sportowy" amortyzator i sprężynę auto prowadziłoby się o niebo lepiej bo obniżając je namieszałes w kątach magiel / drążki i wahacz. No i wał teraz jest też w nienaturalnym położeniu. Więc w skrócie po co mi taka gleba ? Absolutnie po nic, wogole to auto jest mi do niczego nie potrzebne, taki projekt bez celu który realizuje sobie po woli od 2011 roku
3 x
Re: Volvo 240 Turbo Evolution
To że ty namieszałeś i masz problem z kątami to ja wiem, po prostu myślałem że masz jakiś konkretny powód dla którego chcesz obcierać o krawężniki. Zazwyczaj modyfikacje zawieszenia mają usprawnić prowadzenie auta a nie je pogorszyć
A u mnie nie ma dużego problemu, do tego mam regulowane wahacze mostu i panharda żeby poprawić geometrię tyłu. Z przodu wszystko jest w normie, nawet nie trzeba podkładkować, jedyne co muszę jeszcze ogarnąć to regulacja tzw pre-loada za pomocą regulowanych sway bar endlinks.
A u mnie nie ma dużego problemu, do tego mam regulowane wahacze mostu i panharda żeby poprawić geometrię tyłu. Z przodu wszystko jest w normie, nawet nie trzeba podkładkować, jedyne co muszę jeszcze ogarnąć to regulacja tzw pre-loada za pomocą regulowanych sway bar endlinks.
0 x
Re: Volvo 240 Turbo Evolution
Napisałem dwa posty wyżej jak wróciłem geometria układu kierowniczego i zawieszenia do seryjnych nastawów przy jednoczesnym obniżeniu, ale z racji tego że nie czytasz podsyłam zdjęcie jak poradzili sobie z tym problemem panowie przygotowujący 240 do grupy A i tak jest to rozwiązane również u mnie. W innym przypadku każde odejście od poziomu będzie mimo najszczerszych chęci pogarszać prowadzenie auta a nie usprawniać, ale jeżeli jesteś zadowolony ze swoich rozwiązań to dobrze dla Ciebie bo mi jest absolutnie wszystko jedno. Mam nadzieję że na tym zakończymy bo nie o tym temat.
- Załączniki
-
- IMG_20240114_084556.jpg (459.55 KiB) Przejrzano 513 razy
2 x
Re: Volvo 240 Turbo Evolution
Bardzo ładnie zrobione i czytałem co pisałeś ale nie odpowiedziałeś na pytanie, a byłem ciekaw do czego będzie to auto używane na takiej glebie bo myślałem że to ma jakiś sens ale skoro nie ma to spoko.
0 x
Re: Volvo 240 Turbo Evolution
Nonsensu ciąg dalszy felgi to cztery razy 18x9,5cala. Z przodu więcej jak 9 cali bym nie polecał natomiast z tyłu można by jeszcze dołożyć jakby ktoś się uparł no i żółta blaszka bo strefa wiadomo.
- Załączniki
-
- IMG_2024-03-10-205442.jpeg (339.31 KiB) Przejrzano 318 razy
5 x