Volvo 240 Turbo Evolution
: 01 października 2014, 23:04
Bazą mojego projektu jest Volvo 240 z 1991 roku w wersji kombi z silnikiem diesla D24 w stanie umiarkowanym.
Volvo zostało zakupione w styczniową noc, w śnieżyce. Niestety nie miałem jeszcze uprawnień do kierowania pojazdami kategorii "B" także nie dane mi było przejechać się przed zakupem. Zapomniałem również latarki żeby ocenić stan blacharski - zresztą warunki i tak na to nie pozwalały. Powinno również dać mi do myślenia to że poprzedni właściciel - podwarszawski komis, odpala silnik z 15 sekundowym kręceniem z gazem w podłodze. Mimo wszystko, nie wiedzieć czemu, zdecydowałem się na zakup z czego się bardzo cieszę
W momencie zakupu Volvo wyglądało tak:
Plan był prosty - doprowadzić samochód do ładu i kupić jakieś ładne felgi
Felgi nabyłem zanim rozeznałem się czy oprócz rozstawu śrub inne parametry również muszą się zgadzać - stąd wybór padł na felgi tethys 17" et 49 do których musiałem dokupić dystanse - 30mm z przodu i 35mm z tyłu.
Po montażu wyraźnie było widać że brakuje gleby także wleciały sprężyny obniżające jamex -45mm. Teraz z perspektywy czasu mogę powiedzieć że moje jamexy są znacznie niższe niż inne które widziałem na kilku 240 - z czego również bardzo się cieszę
Następnie przeglądając zdjęcia poprzerabianych 240 ze świata, spodobały mi się białe kierunkowskazy i lampy przednie z czarnymi środkami plus wszystkie chromy poleciały w czarny mat bo nie znoszę chromu
W między czasie wpadło też zastępstwo seryjnych popsutych foteli które udało mi się wylicytować za grosze :
Tak pojeździłem trochę ale silnik D24 nie jest jednostką którą może zaakceptować w miarę młoda osoba na dłużej:
Zacząłem, przy pomocy saabauto - naprawavolvo.pl, realizować projekt 240 turbo. Do tego zostało kupione całkiem sprawne volvo 940 turbo z 1995r w słabym stanie blacharskim które oddało dwusecie silnik, wiązkę i inne graty niezbędne do odpalenia.
Silnik to b230fk z mbc podkreconym do 0,7 bara i z wałkiem "A".
Po 22 latach w końcu do Volvo wrócił silnik Volvo :
W czasie swapowania udało mi się też ustrzelić 17" pegasusy. Poza tym dzięki uprzejmości Pavlik'a walnąłem też polerkę. Obecnie volvo wygląda tak:
Volvo zostało zakupione w styczniową noc, w śnieżyce. Niestety nie miałem jeszcze uprawnień do kierowania pojazdami kategorii "B" także nie dane mi było przejechać się przed zakupem. Zapomniałem również latarki żeby ocenić stan blacharski - zresztą warunki i tak na to nie pozwalały. Powinno również dać mi do myślenia to że poprzedni właściciel - podwarszawski komis, odpala silnik z 15 sekundowym kręceniem z gazem w podłodze. Mimo wszystko, nie wiedzieć czemu, zdecydowałem się na zakup z czego się bardzo cieszę
W momencie zakupu Volvo wyglądało tak:
Plan był prosty - doprowadzić samochód do ładu i kupić jakieś ładne felgi
Felgi nabyłem zanim rozeznałem się czy oprócz rozstawu śrub inne parametry również muszą się zgadzać - stąd wybór padł na felgi tethys 17" et 49 do których musiałem dokupić dystanse - 30mm z przodu i 35mm z tyłu.
Po montażu wyraźnie było widać że brakuje gleby także wleciały sprężyny obniżające jamex -45mm. Teraz z perspektywy czasu mogę powiedzieć że moje jamexy są znacznie niższe niż inne które widziałem na kilku 240 - z czego również bardzo się cieszę
Następnie przeglądając zdjęcia poprzerabianych 240 ze świata, spodobały mi się białe kierunkowskazy i lampy przednie z czarnymi środkami plus wszystkie chromy poleciały w czarny mat bo nie znoszę chromu
W między czasie wpadło też zastępstwo seryjnych popsutych foteli które udało mi się wylicytować za grosze :
Tak pojeździłem trochę ale silnik D24 nie jest jednostką którą może zaakceptować w miarę młoda osoba na dłużej:
Zacząłem, przy pomocy saabauto - naprawavolvo.pl, realizować projekt 240 turbo. Do tego zostało kupione całkiem sprawne volvo 940 turbo z 1995r w słabym stanie blacharskim które oddało dwusecie silnik, wiązkę i inne graty niezbędne do odpalenia.
Silnik to b230fk z mbc podkreconym do 0,7 bara i z wałkiem "A".
Po 22 latach w końcu do Volvo wrócił silnik Volvo :
W czasie swapowania udało mi się też ustrzelić 17" pegasusy. Poza tym dzięki uprzejmości Pavlik'a walnąłem też polerkę. Obecnie volvo wygląda tak: