740, radyjko Alpine rozładowało akumulator.

Wszystko co dotyczy zwykłego utrzymania auta w fabrycznej specyfikacji
Awatar użytkownika
fonderal
Posty: 1280
Rejestracja: 09 października 2014, 10:10
Lokalizacja: WK i WL

Re: 740, radyjko Alpine rozładowało akumulator.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: fonderal »

Ja tam bym zmierzył pobór prądu. Wystarczy pierwszy lepszy, nawet jakiś badziewny miernik za 20zł i wszystko widać.
0 x
Awatar użytkownika
Dudes
Posty: 258
Rejestracja: 25 czerwca 2016, 14:04
Lokalizacja: Częstochowa

Re: 740, radyjko Alpine rozładowało akumulator.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Dudes »

fonderal pisze:Ja tam bym zmierzył pobór prądu. Wystarczy pierwszy lepszy, nawet jakiś badziewny miernik za 20zł i wszystko widać.
Wystarczy metoda na drut i na minus, czy do 740 trzeba jakiś sposób?
0 x
740 Turbo B200ET
Awatar użytkownika
fonderal
Posty: 1280
Rejestracja: 09 października 2014, 10:10
Lokalizacja: WK i WL

Re: 740, radyjko Alpine rozładowało akumulator.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: fonderal »

Tak możesz zmierzyć napięcie, do zmierzenia poboru prądu miernik podłączasz szeregowo. Niekoniecznie między np. kostkę radia a radio, można się wpiąć albo zamiast bezpiecznika, albo w ogóle między akumulator a klemę. Zdejmujesz klemę z minusa, miernik ustawiasz na maksymalny prąd, jedną sondę podłączasz do klemy a drugą do czopa akumulatora. Jeśli masz zapas zakresu pomiarowego, to możesz zakres zmniejszyć, będzie dokładniej.
Tutaj facet tłumaczy jak to się robi
0 x
Awatar użytkownika
Dudes
Posty: 258
Rejestracja: 25 czerwca 2016, 14:04
Lokalizacja: Częstochowa

Re: 740, radyjko Alpine rozładowało akumulator.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Dudes »

fonderal pisze:Tak możesz zmierzyć napięcie, do zmierzenia poboru prądu miernik podłączasz szeregowo. Niekoniecznie między np. kostkę radia a radio, można się wpiąć albo zamiast bezpiecznika, albo w ogóle między akumulator a klemę. Zdejmujesz klemę z minusa, miernik ustawiasz na maksymalny prąd, jedną sondę podłączasz do klemy a drugą do czopa akumulatora. Jeśli masz zapas zakresu pomiarowego, to możesz zakres zmniejszyć, będzie dokładniej.
Tutaj facet tłumaczy jak to się robi
Wygląda na to, że problem ustał! Pobór prądu mam ok. 30A, akumulator stale trzyma od godziny 15 12 V czyli nie spadło mu napięcie.
0 x
740 Turbo B200ET
Awatar użytkownika
Adaśko
Posty: 106
Rejestracja: 04 października 2016, 21:18
Lokalizacja: Puławy

Re: 740, radyjko Alpine rozładowało akumulator.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Adaśko »

Zobaczymy jutro rano. Możesz też przedzwonić kable tak jak napisałeś, żeby zidentyfikować, który plus jest który.
0 x
Opel Manta B GT/E 1977
Opel Senator A2 3.0 24V 1986
Volvo 965 3,0 1991
Awatar użytkownika
fonderal
Posty: 1280
Rejestracja: 09 października 2014, 10:10
Lokalizacja: WK i WL

Re: 740, radyjko Alpine rozładowało akumulator.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: fonderal »

Ekhm, raczej 30mA :) Taki prąd jest ok.
Ale właśnie, rano się okaże. Daj znać, bo sam jestem ciekaw.
0 x
Awatar użytkownika
Dudes
Posty: 258
Rejestracja: 25 czerwca 2016, 14:04
Lokalizacja: Częstochowa

Re: 740, radyjko Alpine rozładowało akumulator.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Dudes »

Godzina 12:50, rozrusznik bez problemu zakręcił i odpalił, niestety nie zdążyłem wykonać pomiarów, ale wygląda na to, że wszystko wraca do normy. Obecnie mój Krążownik stoi u mechanika, bo coś lpg szwankuje. ;)
0 x
740 Turbo B200ET
Awatar użytkownika
fonderal
Posty: 1280
Rejestracja: 09 października 2014, 10:10
Lokalizacja: WK i WL

Re: 740, radyjko Alpine rozładowało akumulator.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: fonderal »

Dudes pisze:Godzina 12:50, rozrusznik bez problemu zakręcił i odpalił, niestety nie zdążyłem wykonać pomiarów, ale wygląda na to, że wszystko wraca do normy.
No i niech tak zostanie :)
0 x
ODPOWIEDZ