tańsze OC
: 03 grudnia 2016, 13:31
witam
pewnie nie wszystkim wiadomo, ale jest możliwość płacenia tańszego OC w sumie w prosty sposób
może ktoś skorzysta-perspektywa składek w przyszłym roku
auta 25 lat i więcej (większość aut na forum )
PZU posiada w swojej ofercie pakiet -70% dla aut, które mają 25 lat i więcej (w latach 90 było ono w standardowej ofercie, potem na jakiś czas zawiesili), warunkiem jest bycie członkiem PZMot lub stowarzyszenia pod patronatem PZMot -w każdym większym mieście i nie tylko takie się znajdzie, fani dawnej motoryzacji, motocykli itp.
w PZM raczej nie ma problemów z zapisaniem się (podobno nawet nie pytają czy się posiada jakiś pojazd), w stowarzyszeniach bywa różnie, czasami wybrzydzają, a czasami można trafić na kogoś o podobnych zainteresowaniach i nie ma problemu
upraszczając:
-zapisujemy się do PZM
-płacimy składkę ok 50-70zł za cały rok
-dostajemy legitymację członkowską
-idziemy do PZU, żeby ubezpieczyć auto
-jeżeli posiadamy max zniżki tj 65% to od kwoty która pozostaje dzięki legitymacji przysługuje nam kolejne 70% (ja płacę za 245 2.3 ok 330zł za rok, za motocykl 36zł za rok, za motorynkę 16zł za rok itd )
auta powyżej 40 lat
tu przytoczę tekst z forum capri:
Witam wszystkich, nie wiem czy ten temat był już poruszany ale chciałem powiadomić wszystkich, bo może nie wszyscy wiedzą a może się to przydać. Możemy mieć samochody a nie płacić oc lub wykupić krótko terminowe bez konieczności rejestracji na zabytek, jedyny warunek to skończone 40 lat (pojazd historyczny)
Oto odpowiedź jaka dostałem od Ubezpieczeniowego Fundusz Gwarancyjnego:
uprzejmie informuję, że zgodnie z przepisem art. 23 ustawy z dnia 22 maja 2003 r. o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych (Dz. U. nr 124, poz. 1152, ze. zm.) obowiązek zawarcia umowy ubezpieczenia w zakresie OC i zachowania ciągłości ochrony z tytułu tego ubezpieczenia, ciąży na każdym posiadaczu pojazdu zarejestrowanego w RP, niezależnie od stanu technicznego, w jakim znajduje się ten pojazd ani od tego, czy, jak i gdzie jest on użytkowany.
Natomiast zgodnie z art. 29 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 22 maja 2003 r. o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych (Dz. U. z 2003 r. Nr 124, poz. 1152 z późn. zm.) posiadacz pojazdu historycznego (tj. starszego niż 40 lat) jest obowiązany zawrzeć umowę obowiązkowego ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych przed wprowadzeniem takiego pojazdu do ruchu.
Posiadacze pojazdów historycznych mogą również zawierać umowy ubezpieczenia OC na okres krótszy niż 12 miesięcy, ale nie krótszy niż 30 dni. Nie ma też w tym przypadku wymogu zachowania ciągłości ochrony z tytułu ubezpieczenia OC, pomiędzy umowami krótkookresowymi. Wg uznania mogą oni też zawierać umowy dwunastomiesięczne.
Jeśli Pana pojazd „ukończy” 40 lat, wówczas nie będzie Pan miał obowiązku zachowania ciągłości z tytułu tego ubezpieczenia OC jako jego posiadacz. Jeśli umowa dwunastomiesięczna będzie jeszcze trwała należy poczekać do końca okresu jej obowiązywania i co najmniej na dzień przed jej końcem złożyć wypowiedzenie, aby nie wznowiła się automatycznie. Ukończenie 40 lat (lub więcej) przez pojazd nie skutkuje jednoczesnym rozwiązaniem dotychczas obowiązującej 12-miesięcznej umowy ubezpieczenia. Nie ma obowiązku, aby wiek ukończenia przez pojazd 40 lat był stwierdzony odrębną opinią rzeczoznawcy, aby był on w świetle przepisów ww. ustawy uznany za pojazd historyczny.
Poniżej szczegóły liczenia wieku pojazdu i związanej z tym kwestii, do kiedy winien Pan zachować ciągłość ochrony z tytułu tego ubezpieczenia OC:
1. Jeśli pojazd został po raz pierwszy zarejestrowany w roku jego produkcji, to datą, od której liczy się wiek pojazdu jest data pierwszej rejestracji, (czyli jeśli rok produkcji pojazdu to 1972, data I rejestracji to 30.06.1972 r., to od 01.07.2012 r. pojazd taki jest w świetle przepisów ww. ustawy pojazdem historycznym). Do dnia 30.06.2012 r. jego posiadacz był zobowiązany do zachowania ciągłości ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych. Po tej dacie może zawierać umowy krótkookresowe.
2. Natomiast jeśli pojazd został wyprodukowany wcześniej niż w roku dokonania I rejestracji, wtedy datą od której liczony jest wiek pojazdu jest dzień 31.12. roku produkcji pojazdu. Jeśli pojazd został wyprodukowany np. w 1972 roku, wtedy od 01.01.2013 jest już pojazdem historycznym.
walczmy z dobrą zmianą
pozdrawiam
pewnie nie wszystkim wiadomo, ale jest możliwość płacenia tańszego OC w sumie w prosty sposób
może ktoś skorzysta-perspektywa składek w przyszłym roku
auta 25 lat i więcej (większość aut na forum )
PZU posiada w swojej ofercie pakiet -70% dla aut, które mają 25 lat i więcej (w latach 90 było ono w standardowej ofercie, potem na jakiś czas zawiesili), warunkiem jest bycie członkiem PZMot lub stowarzyszenia pod patronatem PZMot -w każdym większym mieście i nie tylko takie się znajdzie, fani dawnej motoryzacji, motocykli itp.
w PZM raczej nie ma problemów z zapisaniem się (podobno nawet nie pytają czy się posiada jakiś pojazd), w stowarzyszeniach bywa różnie, czasami wybrzydzają, a czasami można trafić na kogoś o podobnych zainteresowaniach i nie ma problemu
upraszczając:
-zapisujemy się do PZM
-płacimy składkę ok 50-70zł za cały rok
-dostajemy legitymację członkowską
-idziemy do PZU, żeby ubezpieczyć auto
-jeżeli posiadamy max zniżki tj 65% to od kwoty która pozostaje dzięki legitymacji przysługuje nam kolejne 70% (ja płacę za 245 2.3 ok 330zł za rok, za motocykl 36zł za rok, za motorynkę 16zł za rok itd )
auta powyżej 40 lat
tu przytoczę tekst z forum capri:
Witam wszystkich, nie wiem czy ten temat był już poruszany ale chciałem powiadomić wszystkich, bo może nie wszyscy wiedzą a może się to przydać. Możemy mieć samochody a nie płacić oc lub wykupić krótko terminowe bez konieczności rejestracji na zabytek, jedyny warunek to skończone 40 lat (pojazd historyczny)
Oto odpowiedź jaka dostałem od Ubezpieczeniowego Fundusz Gwarancyjnego:
uprzejmie informuję, że zgodnie z przepisem art. 23 ustawy z dnia 22 maja 2003 r. o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych (Dz. U. nr 124, poz. 1152, ze. zm.) obowiązek zawarcia umowy ubezpieczenia w zakresie OC i zachowania ciągłości ochrony z tytułu tego ubezpieczenia, ciąży na każdym posiadaczu pojazdu zarejestrowanego w RP, niezależnie od stanu technicznego, w jakim znajduje się ten pojazd ani od tego, czy, jak i gdzie jest on użytkowany.
Natomiast zgodnie z art. 29 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 22 maja 2003 r. o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych (Dz. U. z 2003 r. Nr 124, poz. 1152 z późn. zm.) posiadacz pojazdu historycznego (tj. starszego niż 40 lat) jest obowiązany zawrzeć umowę obowiązkowego ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych przed wprowadzeniem takiego pojazdu do ruchu.
Posiadacze pojazdów historycznych mogą również zawierać umowy ubezpieczenia OC na okres krótszy niż 12 miesięcy, ale nie krótszy niż 30 dni. Nie ma też w tym przypadku wymogu zachowania ciągłości ochrony z tytułu ubezpieczenia OC, pomiędzy umowami krótkookresowymi. Wg uznania mogą oni też zawierać umowy dwunastomiesięczne.
Jeśli Pana pojazd „ukończy” 40 lat, wówczas nie będzie Pan miał obowiązku zachowania ciągłości z tytułu tego ubezpieczenia OC jako jego posiadacz. Jeśli umowa dwunastomiesięczna będzie jeszcze trwała należy poczekać do końca okresu jej obowiązywania i co najmniej na dzień przed jej końcem złożyć wypowiedzenie, aby nie wznowiła się automatycznie. Ukończenie 40 lat (lub więcej) przez pojazd nie skutkuje jednoczesnym rozwiązaniem dotychczas obowiązującej 12-miesięcznej umowy ubezpieczenia. Nie ma obowiązku, aby wiek ukończenia przez pojazd 40 lat był stwierdzony odrębną opinią rzeczoznawcy, aby był on w świetle przepisów ww. ustawy uznany za pojazd historyczny.
Poniżej szczegóły liczenia wieku pojazdu i związanej z tym kwestii, do kiedy winien Pan zachować ciągłość ochrony z tytułu tego ubezpieczenia OC:
1. Jeśli pojazd został po raz pierwszy zarejestrowany w roku jego produkcji, to datą, od której liczy się wiek pojazdu jest data pierwszej rejestracji, (czyli jeśli rok produkcji pojazdu to 1972, data I rejestracji to 30.06.1972 r., to od 01.07.2012 r. pojazd taki jest w świetle przepisów ww. ustawy pojazdem historycznym). Do dnia 30.06.2012 r. jego posiadacz był zobowiązany do zachowania ciągłości ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych. Po tej dacie może zawierać umowy krótkookresowe.
2. Natomiast jeśli pojazd został wyprodukowany wcześniej niż w roku dokonania I rejestracji, wtedy datą od której liczony jest wiek pojazdu jest dzień 31.12. roku produkcji pojazdu. Jeśli pojazd został wyprodukowany np. w 1972 roku, wtedy od 01.01.2013 jest już pojazdem historycznym.
walczmy z dobrą zmianą
pozdrawiam