Strona 12 z 13

Re: Regulacja przerywacza wycieraczek 200/700/900

: 16 maja 2020, 15:07
autor: fonderal
Jake pisze:
fonderal pisze:Z tym może być kłopot, bo tę funkcję obsługuje przerywacz kierunkowskazów. Trzeba by zrobić osobną, równoległą instalację.
Rozwiniesz prosze? Jak przerywacza kierunków zaprzęgnąc do syngalizacji niezapiętych pasów?
Obrazowo mówiąc od drugiej strony:)
A konkretnie tak:

Obrazek

2/36 to przerywacz kierunkowskazów, 3/44 klamerka pasa, reszta z grubsza wiadomo.

Z powodu podwójnej funkcji przerywacza nie każdy się nadaje jako zamiennik w razie padnięcia. Generalnie większość przerywaczy z tamtych czasów ma takie same wyprowadzenia i może się trafić taki, w którym kierunkowskazy będą działały normalnie, a sygnalizacja pasów już nie. Albo w ogóle nie zadziała, albo przerywacz będzie brzęczeć (kontrolka się nie zapali) itd.
clarksontop pisze:U mnie wczoraj sobie zamontowałem i działa:) Dziękuje!
Niezamaco:)

Re: Regulacja przerywacza wycieraczek 200/700/900

: 17 maja 2020, 05:10
autor: Jake
@fonderal
Dzieki serdeczne za schemat, teraz wszystko stałe sie jasne! Zastanawialem sie jak uzyc pojedynczego przerywacza do realizacji dwoch calkiem niezwiazanych ze soba funkcji, a odpowiedz brzmi - przeciez to w niczym nie przeszkadza, wystarczy uzyc go jako źródła modulowanego napiecia i zasilić nim co się chce. Z jednej strony bajecznie proste, z drugiej faktycznie dziwnie to Szwedzi wymyslili.
Jak tak sobie analizuje schemat to wychodzi mi, ze z tak niewielkim obciazenim dla przerywacza (ile ma kontrolka, 3-4W?) bedzie migac ekstremalnie szybko. Przy wlaczeniu kierunkowskazow zwolni i bedzie migac w tym samym tempie co kierunki, zas po wlaczeniu awaryjnych nie bedzie dzialac calkiem? (rozpiecie styków w przełaczniku 3/5 3/6), czy tak jest w istocie? (jestem na razie niestety tylko volvianym teoretykiem, wiec nie mam jak sprawdzic w aucie). Jeszcze przez ciekawosc - wiesz moze dokad biegnie wyprowadzenie numer 6 z przelacznika kierunków?

Re: Regulacja przerywacza wycieraczek 200/700/900

: 17 maja 2020, 15:17
autor: fonderal
3/5 to przełącznik kierunkowskazów 3/6 włącza awaryjne. Pin 5 to wyjście na lewy kierunkowskaz, 6 zasilanie włącznika awaryjnych bezpośrednio z akumulatora.
Kontrolka pasów ma marne 1,2W, dlatego częstotliwość przerywacza jest 2-3 razy większa niż dla kierunkowskazów. Z tego samego powodu - zbyt małego obciążenia - niektóre nieoryginalne i nieprzystosowane do pełnienia roli przerywacza kontrolki pasów przerywacze głupieją i zamieniają się w brzęczyk.
Kontrolka pasów po włączeniu zapłonu miga szybko (tak, jak przy przepalonej żarówce), ale zwalnia po włączeniu kierunkowskazu. Miga razem z awaryjnymi i ich kontrolkami przy włączonym i wyłączonym zapłonie, naturalnie z częstotliwością awaryjnych.

Re: Regulacja przerywacza wycieraczek 200/700/900

: 17 maja 2020, 16:09
autor: Jake
Super ;) Dziekuje Ci za wyczerpujacy opis, ciekawe to. Poza tym milo znalezc potwierdzenie ze rozwazania teoetyczne pokrywaja sie z sytuacja w praktyce. :)

Re: Regulacja przerywacza wycieraczek 200/700/900

: 08 czerwca 2020, 10:44
autor: MacMru
fonderal pisze:
MacMru pisze: 3. MacMru - 2 szt. 200 (’84 i ’90)+1 szt. 940 (’97)+1 szt. S90 (’98)+1 przesyłka ;)
Do S90 nie potrzebujesz mojego patentu. Kupujesz przerywacz 357655531 (99.) od vw/audi i podmieniasz go ze swoim, pasuje P&P.
Wczoraj zakończyłem akcję wymiany przerywaczy wycieraczek we "flocie" ;)
Zgodnie z informacją, że w S90/960 to "luzik", P&P i w ogóle zadanie dla "mięczaków" - zostawiłem je sobie na deser ... i ZONK :!: :o

W swojej naiwności, w białych rękawiczkach, z wymaganym przerywaczem (99.) w dłoni, otwierałem kolejno wszystkie trzy "skrzynki elektryczne" znajdujące się w tym modelu ...

Skrzynka nr 1
Obrazek
Skrzynka nr 2
Obrazek
Skrzynka nr 3
Obrazek

... i choć w skrzynce nr 2 było jeszcze dużo wolnego miejsca na przekaźniki, nigdzie nie było poszukiwanego przerywacza wycieraczek :(
Na zawsze pozostanie dla mnie tajemnicą, co skłoniło konstruktorów Volvo do zaprojektowania trzech "skrzynek elektrycznych", a następnie umieszczenie/schowanie sterownika wycieraczek w miejscu NIEOCZYWISTYM ;)

Na szczęście przypomniałem sobie o instytucji "nadzoru autorskiego" i dostałem od Jarka pomocną informację: "... z tego co kojarzę przekaźniki, w tym przerywacz wycieraczek, są pod prawą boczną osłoną środkowej konsoli, przy lewej nodze pasażera".

Wyznaczyłem sobie obszar poszukiwań:

Obrazek

... udało mi się opanować emocje i nie użyć wyrzynarki, tylko bardziej wyrafinowanego śrubokręta krzyżakowego i ... BINGO :!: ZNALAZŁEM :D

Obrazek

potem to już faktycznie luzik i P&P:

przed wymianą
Obrazek

po wymianie
Obrazek

pozostało tylko przywrócić stan pierwotny tapicerki

Obrazek

sprawdzić działanie - oczywiście działa rewelacyjnie i ... rozkoszować się jazdą w deszczu :lol: :roll:

Re: Regulacja przerywacza wycieraczek 200/700/900

: 21 września 2020, 13:28
autor: ijon
Kurczaki, od dawna o czymś takim myślę (wycieraczki z reg. interwałem), @fonderal może jakiś huncwot zamówił nie odebrał i ci został egzemplarz? :))

Re: Regulacja przerywacza wycieraczek 200/700/900

: 21 września 2020, 14:55
autor: fonderal
Ku mojej radości a Twemu zmartwieniu wszyscy spisali się na medal i grzecznie odebrali.
Innymi słowy nic nie mam...

Re: Regulacja przerywacza wycieraczek 200/700/900

: 21 września 2020, 20:06
autor: Sinuspi
ijon pisze:Kurczaki, od dawna o czymś takim myślę (wycieraczki z reg. interwałem), @fonderal może jakiś huncwot zamówił nie odebrał i ci został egzemplarz? :))
Bo to mała i dużo przydatna sprawa.
Ba, jarzy się pomysł by w kombi zrobić taką holajzę wycieraczki szyby tyłnej pionowej.

Re: Regulacja przerywacza wycieraczek 200/700/900

: 21 września 2020, 20:28
autor: fonderal
Też mi taka myśl zaświtała, ale odpuściłem, z tyłu wystarcza mi to co jest.

Re: Regulacja przerywacza wycieraczek 200/700/900

: 21 września 2020, 20:49
autor: gruszka2
Ijon spokojnie będzie kolejna edycja :lol:
Przespałem drugą poczekam z tobą :D