W tym roczniku tylko wypasy we wnętrzu. Do 1986, a może trochę dłużej GLT miał fabryczne B23E i resztę specyfikacji jak Turbo.
+T nie będzie, raczej przerobię go na B230FX. Ale to dalekie plany.
Volvo 240 GLT 1990
- dom?n
- Administrator
- Posty: 3056
- Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Volvo 240 GLT 1990
0 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW
Re: Volvo 240 GLT 1990
No to brac kupować wałek VX, wkładac kompy z FB , jakas wkładke Pipera i ogień:D
0 x
89' 744 B230FT+
89' 744 B234F
89' 744 B234F
- dom?n
- Administrator
- Posty: 3056
- Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Volvo 240 GLT 1990
VX3 mod już jest. Brakuje 531 i wydechu.
0 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW
Re: Volvo 240 GLT 1990
Mam nadzieję że z kólkiem?? Sama wymiana wałka średnio cokolwiek daje, a 531 bym chyba nie zakładał, za bardzo odprężą silnik, lepiej kupić za to kólko albo kolektor wydechowy.dom?n pisze:VX3 mod już jest. Brakuje 531 i wydechu.
0 x
89' 744 B230FT+
89' 744 B234F
89' 744 B234F
- dom?n
- Administrator
- Posty: 3056
- Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Volvo 240 GLT 1990
Zacytuję autora modyfikacji:
sambo pisze:Wałek VX3 jest geometrycznie wałkiem VX tylko wyprzedzonym o 3°
Uziemienie pinów z EZK powoduje następujące zmiany zapłonu
*uziemienie 18 -3° (opóźnienie)
*uziemienie 19 -6° (opóźnienie)
*uziemienie 18 i 19 +3° (przyspieszenie)
są jeszcze inne kombinacje pinów 18 , 19 , 21 i 25 , ale ich nie testowałem.
Z tego co wiem kręcenie aparatem w autach z elektroniką nie daje pożądanego efektu.
Zmiany zapłonu w przypadku zmian rozrządu wydają mi się niezbędne.
Efektem wyprzedzenia zapłonu jest wzrost efektywnej kompresji - tłok w momencie
dotarcia do niego czoła płomienia jest wyżej. A zatem siła gazowa działająca na tłok jest większa a to daje upragnione zwiększenie momentu obrotowego.
Oczywiście nie można z wyprzedzeniem zapłonu przesadzić żeby tłok nie znajdował się przed GMP w momencie piku ciśnienia!
0 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW
Re: Volvo 240 GLT 1990
Ja pisałem o regulowanym kole a nie o kręceniu aparatem.
0 x
89' 744 B230FT+
89' 744 B234F
89' 744 B234F
- dom?n
- Administrator
- Posty: 3056
- Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Volvo 240 GLT 1990
Pewne pomysły nie dają mi spać:
0 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW
Re: Volvo 240 GLT 1990
kto zabroni się bawić. Ładnie, chociaż zdałoby się wrzucić coś z rantem
0 x
Polecali zakup BMW, to się skusiłem
-
- Posty: 1750
- Rejestracja: 01 października 2014, 22:24
- Lokalizacja: Ustrzyki D. Zielonka Warszawa Iława
Re: Volvo 240 GLT 1990
Czy mi się wydaje, czy to są felgi od Camaro/Firebirda 3gen?
0 x
Chevy Caprice Wagon '88
_______________________
Ex: Volvo 945 B230FK '98
Ex: Volvo 945 B200F '94
Ex: Volvo 945 B230FK '97
Ex: Volvo 945 B200F '93
Ex: MB W123 240D '78
Ex: Oldsmobile Delta 88 Royale '84
Ex: MB W123 240D '84
Ex: Chevy Caprice Wagon '86
_______________________
Ex: Volvo 945 B230FK '98
Ex: Volvo 945 B200F '94
Ex: Volvo 945 B230FK '97
Ex: Volvo 945 B200F '93
Ex: MB W123 240D '78
Ex: Oldsmobile Delta 88 Royale '84
Ex: MB W123 240D '84
Ex: Chevy Caprice Wagon '86