Strona 2 z 9

Re: Volvo 240 GLT 1990

: 26 listopada 2014, 23:58
autor: dom?n
W tym roczniku tylko wypasy we wnętrzu. Do 1986, a może trochę dłużej GLT miał fabryczne B23E i resztę specyfikacji jak Turbo.

+T nie będzie, raczej przerobię go na B230FX. Ale to dalekie plany.

Re: Volvo 240 GLT 1990

: 27 listopada 2014, 18:02
autor: V945turbo
No to brac kupować wałek VX, wkładac kompy z FB , jakas wkładke Pipera i ogień:D

Re: Volvo 240 GLT 1990

: 27 listopada 2014, 22:33
autor: dom?n
VX3 mod już jest. Brakuje 531 i wydechu.

Re: Volvo 240 GLT 1990

: 27 listopada 2014, 23:25
autor: V945turbo
dom?n pisze:VX3 mod już jest. Brakuje 531 i wydechu.
Mam nadzieję że z kólkiem?? Sama wymiana wałka średnio cokolwiek daje, a 531 bym chyba nie zakładał, za bardzo odprężą silnik, lepiej kupić za to kólko albo kolektor wydechowy.

Re: Volvo 240 GLT 1990

: 28 listopada 2014, 13:36
autor: dom?n
Zacytuję autora modyfikacji:
sambo pisze:Wałek VX3 jest geometrycznie wałkiem VX tylko wyprzedzonym o 3°

Uziemienie pinów z EZK powoduje następujące zmiany zapłonu
*uziemienie 18 -3° (opóźnienie)
*uziemienie 19 -6° (opóźnienie)
*uziemienie 18 i 19 +3° (przyspieszenie)
są jeszcze inne kombinacje pinów 18 , 19 , 21 i 25 , ale ich nie testowałem.

Z tego co wiem kręcenie aparatem w autach z elektroniką nie daje pożądanego efektu.

Zmiany zapłonu w przypadku zmian rozrządu wydają mi się niezbędne.
Efektem wyprzedzenia zapłonu jest wzrost efektywnej kompresji - tłok w momencie
dotarcia do niego czoła płomienia jest wyżej. A zatem siła gazowa działająca na tłok jest większa a to daje upragnione zwiększenie momentu obrotowego.
Oczywiście nie można z wyprzedzeniem zapłonu przesadzić żeby tłok nie znajdował się przed GMP w momencie piku ciśnienia!

Re: Volvo 240 GLT 1990

: 28 listopada 2014, 16:47
autor: V945turbo
Ja pisałem o regulowanym kole a nie o kręceniu aparatem.

Re: Volvo 240 GLT 1990

: 23 stycznia 2015, 13:26
autor: dom?n
Pewne pomysły nie dają mi spać:

Obrazek

Re: Volvo 240 GLT 1990

: 23 stycznia 2015, 13:40
autor: Mareek
kto zabroni się bawić. Ładnie, chociaż zdałoby się wrzucić coś z rantem

Re: Volvo 240 GLT 1990

: 23 stycznia 2015, 14:35
autor: takijedenkuba
Zajebiste!

Re: Volvo 240 GLT 1990

: 24 stycznia 2015, 12:05
autor: fullsize
Czy mi się wydaje, czy to są felgi od Camaro/Firebirda 3gen?