944 turbo - Kaban

Zaprezentuj swoją cegłę i aktualizuj na bieżąco swój temat
Awatar użytkownika
Volvo 745 turbo
Posty: 734
Rejestracja: 04 października 2014, 19:05

Re: 944 turbo - Kaban

Post autor: Volvo 745 turbo »

O widze monetnik, ( jak Ci się nie podoba to odkupię), półeczka na długopisy. Nawet nie jest takie złe. Dobrowadzić do ładu i jeźdźć :)
Powodzenia!
0 x
Jest 745 87' B230FT USA
Awatar użytkownika
Brus
Posty: 182
Rejestracja: 10 października 2014, 00:02

Re: 944 turbo - Kaban

Post autor: Brus »

voglt pisze: To spust płynu z układu chłodzenia.Te węże gumowe dochodzą do chłodniczki oleju przy filtrze oleju. 100% oryginał.
Aha, więc ten FK ma małą chłodnicę przepływową - teraz wszystko jasne :).
Kaban pisze:Kabelki są właśnie w tych kolorach. Kostki i tak nie mam, może wystarczy którykolwiek od volvo? Poniewiera mi się gdzieś z v70 I...
W/g skandixa czujnik z V70 będzie pasował. Dla 940 po '95 i V70I numer części jest ten sam 1347010.
0 x
Awatar użytkownika
V945turbo
Posty: 784
Rejestracja: 16 listopada 2014, 23:09
Lokalizacja: Lublin/ Piaski

Re: 944 turbo - Kaban

Post autor: V945turbo »

Wszystkie B200FT, tak samo B230FK i większośc B230FT miało taką chłodniczkę budżetową, pierwsze B230FT oraz wcześniejsze B230ET i B23ET/B21ET miały chłodnicę oleju z prawdziwego zdarzenia. Temat do zrobienia, sprawdzone naukowo że ten silnik dosłownie gotuje olej więc chłodnica fajna sprawa, tym samym lanie dobrego oleju ma głęboki sens w przypadku B200/B230 turbo.
0 x
89' 744 B230FT+
89' 744 B234F
Awatar użytkownika
Kaban
Posty: 317
Rejestracja: 15 grudnia 2014, 03:22

Re: 944 turbo - Kaban

Post autor: Kaban »

V945turbo, w serii chyba mi nie grozi wysoka temp. oleju? :D Zaleję mu jakieś 5w40, może Liqui Moly synthoil high tech albo Xado mam w dobrej cenie. Nie ma co lać złota w płynie, i tak ten motor rozbiorę.
0 x
.
Awatar użytkownika
V945turbo
Posty: 784
Rejestracja: 16 listopada 2014, 23:09
Lokalizacja: Lublin/ Piaski

Re: 944 turbo - Kaban

Post autor: V945turbo »

Redblocki gotują olej bez względu na to czy pompujesz 0,5 czy 1,0 bar. Taka uroda żeliwa.
0 x
89' 744 B230FT+
89' 744 B234F
Awatar użytkownika
Kaban
Posty: 317
Rejestracja: 15 grudnia 2014, 03:22

Re: 944 turbo - Kaban

Post autor: Kaban »

Szukam tego syczenia spod deski. :( Lekko syczy nad dmuchawą ale głównie dźwięk dochodzi z wywiewów na szybę. Bez zdjęcia deski się chyba nie obędzie :roll:
0 x
.
Awatar użytkownika
Volvo744GLT
Posty: 105
Rejestracja: 26 października 2014, 12:43
Lokalizacja: Wawa

Re: 944 turbo - Kaban

Post autor: Volvo744GLT »

V945turbo pisze:Redblocki gotują olej bez względu na to czy pompujesz 0,5 czy 1,0 bar. Taka uroda żeliwa.
A masz Pan wskaźnik temp. oleju w swoim?
Co pokazuje przy dłuższej, dynamicznej jeździe?
0 x
Awatar użytkownika
Kaban
Posty: 317
Rejestracja: 15 grudnia 2014, 03:22

Re: 944 turbo - Kaban

Post autor: Kaban »

Mógłbym Was prosić o podanie punktów, gdzie seria 900 może rdzewieć? Dziś odnalazłem jeden. Drzwi kierowcy i pasażera... ;(

Obrazek


Prosiłbym też o jakieś podpowiedzi, jak zdjąć parapet z deski rozdzielczej. Te syczenie dochodzi gdzieś z wysokości nawiewów na szybę, nie mogę dość do tego z pozycji schowka. :roll:

Kontrolka przepalonej żarówki zgasła, po wymianie żarówek postojowych na 5W w tylnych lampach.
0 x
.
Azariasz
Posty: 50
Rejestracja: 27 października 2014, 11:27
Lokalizacja: Szkocja

Re: 944 turbo - Kaban

Post autor: Azariasz »

Kaban pisze: Nie znam się na tych autach kompletnie, przesiadłem się z v70 Igen. Trochę Was pomęczę, ale postaram się śmiecić tylko tu, w swoim wątku :oops:
Po pierwsze - super fura, gratuluję i życzę sprawnego doprowadzenia do wymarzonego stanu :)
Po drugie, możesz napisać parę słów porównania pomiędzy 9xx a V70 Igen? Kusi mnie taka przesiadka, obecnie jeżdżę włoskim T5 i wszystko fajnie, ale to FWD.. :roll:
0 x
760 sedan - i życie jest piękne :)
Awatar użytkownika
Kaban
Posty: 317
Rejestracja: 15 grudnia 2014, 03:22

Re: 944 turbo - Kaban

Post autor: Kaban »

Azariasz

Dzięki, teraz wygląda gruzowato ale po odrobinie kosmetyki będzie cacy :) Sama zmiana felg na alu dała temu autku wiele...
Co do porównania do V70 mk1


+ V70 pewniejsze prowadzenie po śniegu, lodzie
Jedno i drugie auto prowadzi się znakomicie w tych warunkach, jednak w V70 układ kierowniczy jest bardziej bezpośredni a zawieszenie nastawione sztywniej przez to czucie przyczepności lepsze jest w V70.

+ V70 dźwięk R5
Redblock brzmi mocno przeciętnie, wolnossące R5 mruczy ale też i buczy (jak kto lubi) doładowane R5 po prostu GRA :)

remis: osiągi (Ty jeździsz T5, ja miałem lekko zmodzone 2.5t) I tu ciężko będzie doścignąć whiteblock'i. Z osiągnieciem w redblocku 190-230km nie ma większego problemu. Schody zaczynają się od ~w górę. ALE! Mam 2.3lpt czyli 135km w automacie AW. Nie jest tak elastyczny jak v70, ale duuużo elastyczniejszy niż ojca s70 2.5 10v 144km! Naprawdę nie mogłem uwierzyć, że to seria jak pierwszy raz wsiadłem. Oczywiście to złudzenie, auto ma ponad 10s do setki i powyżej 3,5tys obrotów nie ciągnie. :D

+ 940: Prostota konstrukcji, łatwość napraw
auto jest niesamowicie proste, do wszystkiego jest banalny dostęp. Maglownica to kilka chwil, głowica niewiele dłużej. Nawet parownik klimatyzacji jest pod schowkiem pasażera - kilka minut.

+ 940: Komfort jazdy
Nastawy zawieszenia, odbieranie mniejszych nierówności. Wyciszenie również mam wrażenie, że jest lepsze! Głównie hałas dobiega z opon, nadkola zawsze można wyciszyć. Wspomaganie jest silniejsze, hamulec wciska się lżej. Mimo braku regulacji kolumny kierownicy wcale to nie przeszkadza ( a bardzo się tego obawiałem). Ergonomia na tym samym poziomie. Wsiadasz i od razu łokcie lądują na podłokietniku i na boczku, jakby auto było pod Ciebie. Wewnątrz może być nieco ciaśniej, przez skrzynię i most z tyłu. Siedzi się wyżej, szyby boczne są duże. A przednia wydaje się dużo mniejsza... :roll: Brakuje też nieco oświetlenia wnętrza. Są 3 lampki ale i tak jakoś ciemno jest. Zamiast podłokietnika mam z tyłu fotelik dla dziecka. Jako podłokietnik słabo się sprawdza.

Jakość wykonania wnętrza:
Skórzana tapicerka jest lepszej jakości, chociaż fotele są częściowo obite też jakimś skajem. Spasowanie elementów, i ich solidność montażu jest lepsza w 940. W aucie nie trzeszczy tak jak w V70. Niestety jakościowo niektóre plastiki wołają o pomstę. Bardzo miła w dotyku, pluszowa podsufitka.

Audio: NIe ma co porównywać. W 940 można posłuchać co najwyżej radia, ale całe szczęście rozmieszczenie głośników jest dobre więc to dobra baza pod lepsze granie.

Radość z jazdy: Ogromna przewaga tylnego napędu. Rozłożenie masy, układanie się w zakręcie, PROMIEŃ SKRĘTU (do tej pory mnie zadziwia. Tam gdzie V70 zawracałem na 2x to 940 robi to na raz z zapasem. Trzeba jeździć uważniej, bo łatwiej to o jakikolwiek poślizg. Auto potrafi zapłużyć przodem a na śliskim wyjechać dupką. V70 było bardziej przewidywalne.
Zawieszenie jest nieco lepsze, ale nie można powiedzieć, że jest dobre. W124 bije je na łeb komfortem a e34 prowadzeniem. Szwedzi wogóle nie ściągnęli nic od konkurencji. Żyli jakby w swoim świecie i auto odbiega o doooobre kilka lat od niemców. Nie jest ani tapczanem, ani sztywną beemką.

Słowo o zabezpieczeniu antykorozyjnym. Na pewno jest niezłe. Ale nic nie jest wieczne, ocynk słabnie i znajduję tu o wiele więcej rdzawych punktów niż w V70. Ba, w v70 jedynie obtarta górna krawędź klapy miała NALOT, który wycierałem przy myciu. Tu na jakichś łączeniach czy podłodze potrafi wyskoczyć jakiś rdzawy pryszcz. Nie jest to groźne, ale warto to sobie zabezpieczać na bieżąco. Przypominam, że mamy już prawie 2015r a np. moje auto jest z 1995. Szmat czasu :D

Jakbyś miał jeszcze jakieś pytania, śmiało. :)


Szykuję wszystko do akcji UPG i magiel, takie oto oznaczenia mam na maglu:
Obrazek
Obrazek

Które drążki i końcówki będą do niego odpowiednie?
0 x
.
Zablokowany