Cześć,
Dłuższy czas słyszę sugestie żeby założyć temat o swojej 760, także niech tak będzie Auto docelowo miało być gotowe do zlotu, ale jak to zazwyczaj bywa – opóźnienia, niespodzianki, chyba każdy to zna…
Trochę konkretów:
Volvo 760 Turbo Intercooler z 1989r, ostatni polift z długimi lampami z tyłu. Silnik b230ft, Skrzynia AW.
W aucie dosyć sporo zostało zrobione, część za kadencji poprzedniego właściciela (Chrzanek z VF).
Silnik:
Fabryczne B230ft przeszło remont (po którym brzmi jak diesel) Redblock zamienił się w blueblocka. Z modyfikacji:
- komputery „goldbox” z założonym chipem STAGE4
- turbo Garrett T3 z b204GT, świeżo po regeneracji
- zmodyfikowany cały dolot
- intercooler Turboworks w miejscu fabrycznego
- MBC
- przepływka 3”
- stożek (jeszcze bez airboxa)
- wałek A (może wleci V)
- regulowane kółko
- wtryski 440cc „Green giants”
- wydech kwasówka DP 3”, potem 2,5”
- kolektor i DP w bandażu termoizolacyjnym
- dodatkowo założona instalacja LPG: STAG Q-BOX, wtryski duże Herculesy, reduktor Magic BIG 3, butla w kole mieszcząca około 53 litry. Z instalacji jestem bardzo zadowolony, zero spadków mocy, spalanie zazwyczaj 15l LPG przy dynamicznej jeździe w cyklu mieszanym (no powiedzmy 15-17l LPG)
- skrzynia przerobiona pod większe moce zgodnie z ideą z turbobricks
Zawias:
Podłoga także przeszła remont i została zakonserwowana na kolejne lata. Ponadto:
- założone tuleje poliuretanowe przód (w planach też są polibiusze na tył do multilinka)
- hamulce 302mm
- bilstein B6
- koła Polaris z fajnymi oponami
- sprężyny progresywne
- akcesoryjne rozpórki zawieszenia
Wnętrze:
To chyba jedyne co jest gotowe. Zachowana fabryka w bdb stanie oraz:
- kierownica Volvo Le-Mans
- listwy progowe z napisem Volvo
- drewniane wkładki boczków
- drewniany podłokietnik
- czarna podsufitka
- zegary DEPO Peak pod radiem
- radio Alpine CDE-180r z całkiem fajnym audio (przód odseparowany, tweetery micro precision w desce, w bagażniku dyskretny SUB). Całość cieszy ucho.
- Kabina pasażerska + bagażnik dodatkowo wygłuszone
Cieszy mnie to że całe wnętrze jest kompletne i nic nie jest popękane.
Wizualnie:
Tutaj najwięcej do dopracowania. Auto dzień przed ogólnopolskim zlotem wróciło od lakiernika, który pomalował tylko maskę, tylną klapę, oraz dokładkę zderzaka. Na przyszły miesiąc jestem umówiony na wyciągnięcie kilku wgnieceń z karoserii. Ponadto auto jeszcze raz poleci do lakiernika na drobne poprawki typu lusterka, kosmetyka itp. Następnie w planach detailing. Szyberdach jest brzydko pomalowany, ale kupiłem już szklany, także jak będę miał kiedyś wolne 2 dni to zabiorę się za przekładkę. Auto oprócz malowanych przeze mnie elementów i pomalowanego szyberdachu ma w 100% oryginalny lakier i nigdy nie było bite.
Auto od czasu zakupu bardzo się zmieniło. Po zakupie paliło około 22l/100km i miało przyspieszenie 0-100 w okolicach 11-12 sekund. Turbo kopciło, maska pomalowana była chyba sprayem w garażu, zawieszenie przednie nie istniało, wnętrze było niekompletne i podniszczone, brakowało z tyłu dokładki, dwie inne tylne lampy i wiele wiele innych niespodzianek. Naprawdę dużo się pozmieniało, oj dużo.
Tak jak pisałem docelowo jest to projekt 760 daily, taki udoskonalony / uwspółcześniony oryginał. Na bieżąco będę starał się aktualizować temat, a planów do dalszych działań jest sporo
Na koniec parę zdjęć, dwa ze zlotu, dwa na szybko robione telefonem
Volvo 760 Turbo Intercooler
- clarksontop
- Posty: 887
- Rejestracja: 05 stycznia 2015, 22:28
- Lokalizacja: KRA
Re: Volvo 760 Turbo Intercooler
jest coś pięknego i taki chciałbym kiedyś poziom reprezentować swoim wozem,
jedyny minus tych aut to fotele - do jazdy po mieście, w trasie - ok
ale chcieć się powściekać - tragedia.
760 piekny ma front i te niższe zderzaki - coś wspaniałego, kolorystyka zacna również
eh
jedyny minus tych aut to fotele - do jazdy po mieście, w trasie - ok
ale chcieć się powściekać - tragedia.
760 piekny ma front i te niższe zderzaki - coś wspaniałego, kolorystyka zacna również
eh
0 x
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Sprowadzi do swojego poziomu i pokona doświadczeniem.
16 GARAGE
'88 744+ @1,7bar
16 GARAGE
'88 744+ @1,7bar
Re: Volvo 760 Turbo Intercooler
ps. umiejscowienie zegarów niefortunne z dwóch powodów..u mnie w manualu uderzam o nie reką przy szybkim przepinaniu biegów, po drugie - mało ergonomiczne przy ostreh jeździe - odrywasz wzrok od drogi
0 x
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Sprowadzi do swojego poziomu i pokona doświadczeniem.
16 GARAGE
'88 744+ @1,7bar
16 GARAGE
'88 744+ @1,7bar
Re: Volvo 760 Turbo Intercooler
Fajny, fajny. Krążyłem wokół niego na zlocie. Wnętrze z efektem wow Tak jak nie przepadam za niebieskim w volvo to połączenie drewna z niebieskimi plastikami i welurem bardzo mnie kręci.
0 x
Re: Volvo 760 Turbo Intercooler
Dzięki za miłe słowa, motywują do dalszych działań
Ale wracając do foteli. Każdy kto wsiada do auta jest pod wielkim wrażeniem komfortu tych welurów. Niestety trzymanie boczne nie istnieje. W przypadku kierowcy jest jeszcze znośnie bo kierowca trzyma się kierownicy (duże odkrycie), ale pasażerami miota jak szatan w każdą stronę
Swego czasu miałem ogromną chęć na wymianę foteli. Po wielu selekcjach faworytem zostały Recaro Ergomed. Nawet znalazłem taki fotel w niebieskim welurze w rozsądnej kwocie (około 250Euro), ale znalezienie fotela pasażera do kompletu byłoby wręcz niemożliwe... Także jak kiedyś trafi się komplet to nie wykluczam zamiany
Odnośnie zegarów, są to: doładowanie turbo, temperatura spalin, temperatura oleju.
Planów jest jeszcze naprawdę sporo.
Oj te auta mają więcej minusówwujek pisze: jedyny minus tych aut to fotele - do jazdy po mieście, w trasie - ok
ale chcieć się powściekać - tragedia.
Ale wracając do foteli. Każdy kto wsiada do auta jest pod wielkim wrażeniem komfortu tych welurów. Niestety trzymanie boczne nie istnieje. W przypadku kierowcy jest jeszcze znośnie bo kierowca trzyma się kierownicy (duże odkrycie), ale pasażerami miota jak szatan w każdą stronę
Swego czasu miałem ogromną chęć na wymianę foteli. Po wielu selekcjach faworytem zostały Recaro Ergomed. Nawet znalazłem taki fotel w niebieskim welurze w rozsądnej kwocie (około 250Euro), ale znalezienie fotela pasażera do kompletu byłoby wręcz niemożliwe... Także jak kiedyś trafi się komplet to nie wykluczam zamiany
Też nie sposób się nie zgodzić. U mnie akurat zmiana biegów odpada (automat), ale ergonomia jest kiepska. Problem w tym że nie widzę innej alternatywy, wizualnie chcę jak najmniej odbiegać od oryginału, zegary na desce czy na słupkach w tym "projekcie" definitywnie odpadają.wujek pisze:ps. umiejscowienie zegarów niefortunne z dwóch powodów..u mnie w manualu uderzam o nie reką przy szybkim przepinaniu biegów, po drugie - mało ergonomiczne przy ostreh jeździe - odrywasz wzrok od drogi
Odnośnie zegarów, są to: doładowanie turbo, temperatura spalin, temperatura oleju.
Same drewniane wkładki boczków zupełnie mi nie pasowały. Po dołożeniu podłokietnika zrobiło się mocno OK. Ciągle szukam drewna deski do kompletu. Można kupić drewno z 960II, ale taka przekładka wymaga również wymiany przełączników na poliftowe i nie wiem czy chcę to robić...JoeM pisze:Wnętrze z efektem wow Tak jak nie przepadam za niebieskim w volvo to połączenie drewna z niebieskimi plastikami i welurem bardzo mnie kręci.
Planów jest jeszcze naprawdę sporo.
0 x
-
- Posty: 1750
- Rejestracja: 01 października 2014, 22:24
- Lokalizacja: Ustrzyki D. Zielonka Warszawa Iława