Przy jakiej mocy ta skrzynia klękła ?
Jeśli przyczyną awarii jest zwiększona moc silnika, to nie ma sensu jej naprawać czy wymieniać na taką samą,bo znowu się zepsuje.
Chyba, żeby zmniejszyć moc
Volvo 760 Turbo Intercooler
Re: Volvo 760 Turbo Intercooler
Co do obecnej mocy - ciężko powiedzieć. Na starej turbinie przy nieumiejętnym hamowaniu wyszło 218hp (w teorii powinno wtedy być więcej bo były kłopoty z blokowaniem na wysokim biegu i nie użyto 100% mocy). Na GT28 jest znacznie lepiej, w szczególności od 3000RPM+. U Kuby od którego pochodzi turbina podobna konfiguracja wypluła około 270hp na m46.
Ale ale, posprawdzałem stan oleju, było trochę za mało, dolałem. Zrobiło się trochę lepiej.
Skrzynia najprawdopodobniej się nie ślizgała, ale niespodziewanie wrzucała jedynkę!
Serio, jestem noga z tematyki automatów, jeszcze przedwczoraj myślałem że jest tam jakiś komputer :V
Do tego dzisiaj miałem w końcu trochę czasu na auto, pobawiłem się linką. Jest jeszcze lepiej. Przy normalnej jeździe skrzynia nie przeciąga biegów i bardzo płynnie zmienia 1 na 2 bez przeciągania ani upuszczania gazu. Przy pełnym pałowaniu na jedynce ciągnie do odcinki i dwójka nie wskoczy
Mała fotorelacja.
Olej, brzydko pachnie, brzydki ma kolor:
Linka aktualnie jest aż tak lużna, jak kręciłem regulatorem w drugą stronę to efekt był odwrotny do zamierzonego:
Tabliczka:
Także czekam na uszczelki / filtr / olej i będę działał. Oby pomogło.
Oprócz prób wskrzeszania skrzyni wziąłem się za parę drobiazgów. Miałem drugi komplet drewna boczków pochodzący z 960. Drewno z 960 jest jaśniejsze i lepiej komponuje się z drewnem deski:
No i ciekawostka (dzień bez ciekawostki dniem straconym). Drewno boczków miało dwa różne kształty (inne wcięcia pod korytka klamek). Jedno i drugie to oryginały Volvo:
Nie wiem jak Wy, ale ja jaram się takimi nowinkami, potem niepotrzebnie zajmują mi miejsce w głowie
Dalej, akcja grill. Miałem oryginalny turbogrill z 760 z 89r. Niestety emblemat nie był na nim idealny (brak czarnego plastiku w dolnej poprzeczce + był tylko przyklejony). No to kupiłem drugi turbo grill z 940 tylko po to żeby przełożyć emblematy:
A tutaj już stary grill z nowym emblematem:
No i najbardziej pracowita część dnia. Dotychczas inercooler był zamocowany tylko na górnych blaszkach, co od dawna mnie irytowało. Tak sobie po prostu wisiał, po jakimś czasie zaczął wisieć nierówno. Także dzisiaj strugałem stelaże dolne:
2h zabawy i intercooler siedzi stabilnie 10/10, do tego na fabrycznych mocowaniach Z roboty jestem bardzo zadowolony.
Ale ale, posprawdzałem stan oleju, było trochę za mało, dolałem. Zrobiło się trochę lepiej.
Skrzynia najprawdopodobniej się nie ślizgała, ale niespodziewanie wrzucała jedynkę!
Serio, jestem noga z tematyki automatów, jeszcze przedwczoraj myślałem że jest tam jakiś komputer :V
Do tego dzisiaj miałem w końcu trochę czasu na auto, pobawiłem się linką. Jest jeszcze lepiej. Przy normalnej jeździe skrzynia nie przeciąga biegów i bardzo płynnie zmienia 1 na 2 bez przeciągania ani upuszczania gazu. Przy pełnym pałowaniu na jedynce ciągnie do odcinki i dwójka nie wskoczy
Mała fotorelacja.
Olej, brzydko pachnie, brzydki ma kolor:
Linka aktualnie jest aż tak lużna, jak kręciłem regulatorem w drugą stronę to efekt był odwrotny do zamierzonego:
Tabliczka:
Także czekam na uszczelki / filtr / olej i będę działał. Oby pomogło.
Oprócz prób wskrzeszania skrzyni wziąłem się za parę drobiazgów. Miałem drugi komplet drewna boczków pochodzący z 960. Drewno z 960 jest jaśniejsze i lepiej komponuje się z drewnem deski:
No i ciekawostka (dzień bez ciekawostki dniem straconym). Drewno boczków miało dwa różne kształty (inne wcięcia pod korytka klamek). Jedno i drugie to oryginały Volvo:
Nie wiem jak Wy, ale ja jaram się takimi nowinkami, potem niepotrzebnie zajmują mi miejsce w głowie
Dalej, akcja grill. Miałem oryginalny turbogrill z 760 z 89r. Niestety emblemat nie był na nim idealny (brak czarnego plastiku w dolnej poprzeczce + był tylko przyklejony). No to kupiłem drugi turbo grill z 940 tylko po to żeby przełożyć emblematy:
A tutaj już stary grill z nowym emblematem:
No i najbardziej pracowita część dnia. Dotychczas inercooler był zamocowany tylko na górnych blaszkach, co od dawna mnie irytowało. Tak sobie po prostu wisiał, po jakimś czasie zaczął wisieć nierówno. Także dzisiaj strugałem stelaże dolne:
2h zabawy i intercooler siedzi stabilnie 10/10, do tego na fabrycznych mocowaniach Z roboty jestem bardzo zadowolony.
Ostatnio zmieniony 21 marca 2020, 23:17 przez re5pect, łącznie zmieniany 1 raz.
1 x
Re: Volvo 760 Turbo Intercooler
No to może mały update.
Nie, nie poddałem się Kupiłem nową (oczywiście używaną) skrzynię z 940 b230fb z pewnego źródła. Po zakupie skrzynia została rozebrana, jest zrobiony actuator mod, olej został zmieniony dynamicznie w całym układzie, wpadł nowy filtr skrzyni oraz uszczelki. Wszystko powinno być OK, doładowanie ustawiłem na "bezpieczne" 1.3 bar, stara skrzynia umarła na 1.5bar Ucząc się na błędach, mam plan regularnie wymieniać olej w skrzyni. Nie chcę dopuścić ponownie do spalenia...
Kończąc temat skrzyni - przy pełnym bucie i 210km/h jest jeszcze [EDIT] przedostatni bieg Bardzo ciekawi mnie prędkość maksymalna...
Ponadto przy okazji wymiany skrzyni został ogarnięty hamulec ręczny, oraz parę drobiazgów mechanicznych.
Przed oddaniem auta na wymianę skrzyni 7seta była u lakiernika na kosmetyce - malowanie lusterek bocznych, polerka kilku elementów, oraz prostowanie "blaszek" pod progami - kiedyś ktoś podnosząc 7setę na podnośniku mi to podniszczył.
Z dalszych ciekawostek, samochód w końcu wylądował na optymalnej glebie, moim zdaniem jest idealnie. Oprócz tego wleciały znów Polarisy na lato.
Z przodu wyrzuciłem wycieraczki lamp + zamocowałem nowe listwy pod lampami bez otworów.
Jakieś foto:
Gleba:
Zabawa z wycieraczkami:
I sesja już na Polarisach:
Oczywiście to jeszcze nie koniec. Kilka mega fajnych gratów czeka na montaż, a z czasem u mnie kiepsko.
Nie, nie poddałem się Kupiłem nową (oczywiście używaną) skrzynię z 940 b230fb z pewnego źródła. Po zakupie skrzynia została rozebrana, jest zrobiony actuator mod, olej został zmieniony dynamicznie w całym układzie, wpadł nowy filtr skrzyni oraz uszczelki. Wszystko powinno być OK, doładowanie ustawiłem na "bezpieczne" 1.3 bar, stara skrzynia umarła na 1.5bar Ucząc się na błędach, mam plan regularnie wymieniać olej w skrzyni. Nie chcę dopuścić ponownie do spalenia...
Kończąc temat skrzyni - przy pełnym bucie i 210km/h jest jeszcze [EDIT] przedostatni bieg Bardzo ciekawi mnie prędkość maksymalna...
Ponadto przy okazji wymiany skrzyni został ogarnięty hamulec ręczny, oraz parę drobiazgów mechanicznych.
Przed oddaniem auta na wymianę skrzyni 7seta była u lakiernika na kosmetyce - malowanie lusterek bocznych, polerka kilku elementów, oraz prostowanie "blaszek" pod progami - kiedyś ktoś podnosząc 7setę na podnośniku mi to podniszczył.
Z dalszych ciekawostek, samochód w końcu wylądował na optymalnej glebie, moim zdaniem jest idealnie. Oprócz tego wleciały znów Polarisy na lato.
Z przodu wyrzuciłem wycieraczki lamp + zamocowałem nowe listwy pod lampami bez otworów.
Jakieś foto:
Gleba:
Zabawa z wycieraczkami:
I sesja już na Polarisach:
Oczywiście to jeszcze nie koniec. Kilka mega fajnych gratów czeka na montaż, a z czasem u mnie kiepsko.
Ostatnio zmieniony 21 marca 2020, 23:24 przez re5pect, łącznie zmieniany 3 razy.
4 x
Re: Volvo 760 Turbo Intercooler
+nadbieg Nadal AW71L.endriugto pisze:Jak to nadal automat to masz skrzynię 4 biegową
0 x
Re: Volvo 760 Turbo Intercooler
Niestety 4 to nadbieg załączany solenoidem. Skrzynia normalnie jest 3 biegowa.re5pect pisze:+nadbieg Nadal AW71L.endriugto pisze:Jak to nadal automat to masz skrzynię 4 biegową
0 x
Re: Volvo 760 Turbo Intercooler
Hmm, teraz to zgłupiałem. Nie wiem czym jeżdżę
Na pewno przy 210km/h jak odpuściłem gaz to wrzucił się kolejny bieg, zawsze byłem pewien że bieg zmienia się 4 razy (z 1 na 2, z 2 na 3, z 3 na 4, z 4 na 5). Dzisiaj pewno będę gdzieś jechał to policzę, jednak stawiam 99% na 5 przełożeń.
Na pewno przy 210km/h jak odpuściłem gaz to wrzucił się kolejny bieg, zawsze byłem pewien że bieg zmienia się 4 razy (z 1 na 2, z 2 na 3, z 3 na 4, z 4 na 5). Dzisiaj pewno będę gdzieś jechał to policzę, jednak stawiam 99% na 5 przełożeń.
0 x
Re: Volvo 760 Turbo Intercooler
Sprawdź. 100 km/h - 2500 obr/min - 4 bieg. Mniej więcej
Nie ma co liczyć. AW70, AW71 i AW72 mają 3 biegi i nadbieg załączany zaworem elektrohydraulicznym. AW71L to skrzynia wzmocniona ale nadal ma w sumie tylko 4 biegi.
Nie ma co liczyć. AW70, AW71 i AW72 mają 3 biegi i nadbieg załączany zaworem elektrohydraulicznym. AW71L to skrzynia wzmocniona ale nadal ma w sumie tylko 4 biegi.
0 x
- clarksontop
- Posty: 887
- Rejestracja: 05 stycznia 2015, 22:28
- Lokalizacja: KRA
Re: Volvo 760 Turbo Intercooler
Fajnie wygląda auto. Co to za miejsce na sesję? Bo jest ciekawe.
0 x
Re: Volvo 760 Turbo Intercooler
Auto jest genialne. Najbardziejmisiępodobająca siedemseta jaką znam. Bardzo się cieszę że nie zrobiłeś podmianki na manual.clarksontop pisze:Fajnie wygląda auto. Co to za miejsce na sesję? Bo jest ciekawe.
0 x