Solec KujawskiMiś pisze:a skąd jesteś? w sprawie tłumików może pomogę ale ważna lokalizacja
[740 GL] 88' Wiśnia
Re: [740 GL] 88' Wiśnia
0 x
Re: [740 GL] 88' Wiśnia
Patrząc na tę jedną rurkę wychodzi, że tu raczej wszystko jest do zrobienia od nowa, cała instalacja...
Ten przewód "od frontu jest faktycznie mocno utleniony, ale te wewnątrz komory silnika już nie...ile może kosztować +/- wymiana całej instalacji aż do osuszacza, bo też przeszło mi przez głowę czy jak nie wymienię jednego fragmentu to czy kolejny przewód się np. nie rozszczelni, albo nie daj boże rozszczelni zaraz po zrobieniu klimy...
Gdzieś na forum przeczytałem, że przejście z czynnika R12 na 134 jest bezkolizyjne, stąd też pytanie czy szukać tego zalecanego R12 czy 134?!
Dzięki za wszelkie porady
0 x
Re: [740 GL] 88' Wiśnia
No to niestety. Mam dobrego tłumikarza ale w okolicach Wroclawia.populus pisze:Solec KujawskiMiś pisze:a skąd jesteś? w sprawie tłumików może pomogę ale ważna lokalizacja
0 x
Re: [740 GL] 88' Wiśnia
No właśnie taki jest urok starego samochodu, wymieniasz jedną rurkę to leci coś następnego. Mz. łatanie po kawałku finalnie wyjdzie drożej, choćby z uwagi na kosmiczne ceny czynnika. Rok czy dwa lata temu można było sobie napełniać klimę bez finansowego stresu, dziś czynnik jest trzy razy droższy... I np. na skutek jazdy z rozszczelnionym układem masz już do wywalenia osuszacz, jemu czasem wystarczy pół godziny żeby był do kitu... Jakimś wyjściem jest rozbiórka wszystkiego i sprawdzenie pod ciśnieniem, ale to też nie daje gwarancji, że coś się nie rozszczelni za dwa miesiące.populus pisze: Ten przewód "od frontu jest faktycznie mocno utleniony, ale te wewnątrz komory silnika już nie...ile może kosztować +/- wymiana całej instalacji aż do osuszacza, bo też przeszło mi przez głowę czy jak nie wymienię jednego fragmentu to czy kolejny przewód się np. nie rozszczelni, albo nie daj boże rozszczelni zaraz po zrobieniu klimy...
Gdzieś na forum przeczytałem, że przejście z czynnika R12 na 134 jest bezkolizyjne, stąd też pytanie czy szukać tego zalecanego R12 czy 134?!
Przy konwersji na R134 wypada pozmieniać oringi i olej. Teoretycznie powinno się wymienić presostaty włączające wentylator chłodnicy, bo w przypadku R134a powinny włączać się przy wyższym o 3 bary ciśnieniu. Ale nikt tego nie robi i wszystko działa, zresztą samo volvo kiedyś sprzedawało OE kity do konwersji, które składały się z samych oringów. Ciebie czeka rozgrzebanie całej instalacji, siłą rzeczy oringi i olej powinny trafić nowe.
1 x
Re: [740 GL] 88' Wiśnia
Panowie, czy stacyjka jest w jakiś sposób zgrana z wentylatorem pod schowkiem? Byłem przekonany, że się posypał a dzisiaj na odpalonym silniku dotknąłem kluczyka i nagle wentylator zadziałał.... podobna sytuacja z radiem, podobnie wcześniej było z wycieraczkami. Czy to wina wspomnianej we wcześniejszych postach kostki stacyjki czy jakiś inny problem?
Walczę wieczorami z zapieczonymi wkrętami trzymającymi plastiki przed chłodnicami, jutro sięgam po bosha bo to nierówna walka. Próbowałem też powalczyć i z odkręceniem starych śrub mocujących hak...na razie bezskutecznie.
Walczę wieczorami z zapieczonymi wkrętami trzymającymi plastiki przed chłodnicami, jutro sięgam po bosha bo to nierówna walka. Próbowałem też powalczyć i z odkręceniem starych śrub mocujących hak...na razie bezskutecznie.
0 x
Re: [740 GL] 88' Wiśnia
Tak, dziś czynnik jest już nieekologiczny.... a stary x 3.fonderal pisze:Ale nikt tego nie robi i wszystko działa, zresztą samo volvo kiedyś sprzedawało OE kity do konwersji, które składały się z samych oringów. Ciebie czeka rozgrzebanie całej instalacji, siłą rzeczy oringi i olej powinny trafić nowe.
No niezupełnie same oringi: osuszacz, rurka przyłacza, czujniki, olej, dławik a nawet naklejki. To jest Volvo a nie Fijat
Ja się znam na żywieniu tuczników, ale kompresor potrafi się rozkaprysić po konwersji i nabiciu do pełna ukł i zażądać regulacji sprzęgła kompresora, lecz ukł ze starymi czujnikami est już do ogarnięcia raczej przez wytrawnego "PGR'owca"
2 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Re: [740 GL] 88' Wiśnia
Czyli lekko licząc taki zestawik to jaki koszt +/-? idzie to w ogóle gdzieś dostać? Osuszacz na bank nowy, kompresorem ma się zająć specjalista, co do przewodów na razie nie rozstrzygam - zobaczę co z nich zostanie przy demontażu.Sinuspi pisze: No niezupełnie same oringi: osuszacz, rurka przyłacza, czujniki, olej, dławik a nawet naklejki. To jest Volvo a nie Fijat
Ja się znam na żywieniu tuczników, ale kompresor potrafi się rozkaprysić po konwersji i nabiciu do pełna ukł i zażądać regulacji sprzęgła kompresora, lecz ukł ze starymi czujnikami est już do ogarnięcia raczej przez wytrawnego "PGR'owca"
P.S. No jakby było jak w moim Doblo to by było gites
0 x
-
Onlineendriugto
- Posty: 3658
- Rejestracja: 28 października 2015, 15:26
- Lokalizacja: Skórzewo 509 315 886
Re: [740 GL] 88' Wiśnia
W 240 nie działało mi ogrzewanie tylnej szyby wicieraczki i wentylator. Po wymianie kostki wszystko działa.populus pisze:Panowie, czy stacyjka jest w jakiś sposób zgrana z wentylatorem pod schowkiem? Byłem przekonany, że się posypał a dzisiaj na odpalonym silniku dotknąłem kluczyka i nagle wentylator zadziałał.... podobna sytuacja z radiem, podobnie wcześniej było z wycieraczkami. Czy to wina wspomnianej we wcześniejszych postach kostki stacyjki czy jakiś inny problem?
Walczę wieczorami z zapieczonymi wkrętami trzymającymi plastiki przed chłodnicami, jutro sięgam po bosha bo to nierówna walka. Próbowałem też powalczyć i z odkręceniem starych śrub mocujących hak...na razie bezskutecznie.
1 x
Re: [740 GL] 88' Wiśnia
Aby ściągnąć ten plastik, bo jest to w zasadzie jeden element to najlepiej ściągnąć zderzak czy obie lampy bo ciężko to wysunąć po odkręceniu a i wentylator i rurki klimy nie pomagają....
0 x
Re: [740 GL] 88' Wiśnia
Jakem wójt, same oringi były, i rzeczywiście jeszcze naklejka. Ale przyznam bez bicia, to mogła być jakaś ściema albo czegoś nie doczytałem. Albo ktoś sprzedawał niekompletny...Sinuspi pisze:Tak, dziś czynnik jest już nieekologiczny.... a stary x 3.fonderal pisze:Ale nikt tego nie robi i wszystko działa, zresztą samo volvo kiedyś sprzedawało OE kity do konwersji, które składały się z samych oringów. Ciebie czeka rozgrzebanie całej instalacji, siłą rzeczy oringi i olej powinny trafić nowe.
No niezupełnie same oringi: osuszacz, rurka przyłacza, czujniki, olej, dławik a nawet naklejki. To jest Volvo a nie Fijat
Ja się znam na żywieniu tuczników, ale kompresor potrafi się rozkaprysić po konwersji i nabiciu do pełna ukł i zażądać regulacji sprzęgła kompresora, lecz ukł ze starymi czujnikami est już do ogarnięcia raczej przez wytrawnego "PGR'owca"
Osuszacz to wiadomo, natomiast przy konwersji nie można nabić tyle samo R134a ile było wcześniej R12, a max 75% jego ilości. Jak ktoś napełni 1:1 to nie dziwota, że kompresor jęczy.
Tak czy siak zrobić się da i to nie jest poważny problem.
1 x