Obiecałem to już dawno w jednym z niewielu moich postów, więc w końcu wypadało by się przedstawić... mam na imię Andrzej i jestem Volvoholikiem
Tyle ode mnie, bo przecież tytuł działu to: "Pokaż swoje Volvo!", więc do rzeczy. W tej chwili osobiście mam 3 szt. - 944, 964 i 945, a razem z kolegą, z którym pracujemy, jeszcze 745 i kolejne 945, zdarza się jeździć zamiennie, bo i tak nie są to jedyne auta na stanie, więc tworzymy coś w rodzaju Komuny Cegły.
Wracam jednak do tematu, plus/minus od połowy 2016 moim Volvo było 945 TiC, nie pokazuję, go tu, bo nie jest już moje, w dziale sprzedaży są zdjęcia, było bardzo fajne i tak jak myślałem sprzedało się raz, dwa... Po kupionym dla hecy LT-kowym turbodieslu czas przyjrzeć się czemuś, po co tu wszyscy jesteśmy, czyli B230FT.
To moje moje aktualne Volvo... bez sensu że to sedan, bo teoretycznie ich nie uznaje, ale w bieli i polifcie coraz bardziej się do niego przekonuję wizualnie.
To żadna ściema, tylko kadr z filmu telewizyjnego "Mannen som log" (kryminał TV z 2003 "Wallander: Mężczyzna, który się uśmiechał"), kadr znaleziony przypadkiem, widać jak wóz był w służbie to nie tylko patrolował ulice, ale i był gwiazdą szwedzkiej TV.
Ja go zobaczyłem w takim setupie, już po cywilnemu, ale w papierach stoi model "944 Polis", więc wiedziałem o jego przeszłości wcześniej.
Bałem się trochę "Szweda" i polifta, że będzie rdzawy, ale o dziwo jest bardzo o.k., gdzie niegdzie jakieś małe wykwity na obiciach, przeczyściłem te większe, popryskałem i jest o.k.
Przyjechało to umyłem, patrzcie blachy się zgadzają
Z przodu, po umyciu:
Nie napisałem jeszcze jaki to spec: B230FT z AW71, rok 1996, przebieg, jak brałem 232 500 km, teraz +3000, w związku ze znaną przeszłością auta myślę, że nalot prawdziwy. Śladów wypadków nie widać, obtarć i wgniotek sporo. Policyjność to tak, fotele z przodu normalne z tkaniny (jak ja ich nie lubię, przedliftowe są 100x lepsze), a z tyłu cerata, kieszenie z tyłu przednich foteli mają takie klapy, chyba po to, żeby pijany pacjent do nich nie narzygał Schowek między fotelami nie miał klapki, była za to taka pseudo kratka między fotelami, ale tylko do wysokości oparć, przejść się nie dało, ale dusić już tak. Wywaliłem to, bo po pierwsze uniemożliwiało montaż klapki na schowek, a wtedy wpadał mi do niego łokieć, wożę też dziecko z tyłu, więc nie chciałem się tak izolować. Poza tym kilka dziwnych guzików i ślady po wkrętach, że coś było montowane na deskę. Pod deską i pod maską, sporo dodatkowej instalacji z bezpiecznikami i przekaźnikami.
Jak czysty wóz wjechał na warsztat, bo taki mam, ale to przy okazji, to dało się zobaczyć:
Potem już szybko poszło, przegląd, test:
Był mocno zastany, bo jak odbierałem z parkingu to ledwo 160 kmh się nawiewał, ale szybko się rozjeździł i chyba seryjne parametry dla swojego specu odzyskał.
Jak odzyskał parametry, to dostał MBC, najpierw gównianego, chińskiego, podrabianego Turbosmarta. Dramat, dlatego następnego dnia, zgodnie z sugestią przeszanownego forum ProPerfekt. Bardzo sobie chwalę.
Równie szybko jak boost wzrósł do 0,9 bara, zaczęły się pompować węże chłodnicy, test CO2 tylko to potwierdził, więc żeby nie prosić się o straty, czapka została zdjęta:
Przyczyna awarii, była od razu widoczna:
Następnego dnia motor był znowu zdrowy, przy okazji wleciał nowy rozrząd i układ zapłonowy.
Jak już miałem wóz na warsztacie, to wrzuciłem na szybko dodatkowe wskaźniki - boost i EGT, wyjąłem też sondę szerokopasmową i tak sobie latam z nią na codzień... a wyleciał też katalizator, a co tam!
Podciągnięte osiągi wydają się być w porządku.
Przyszedł czas na tuny wizualne, jako, że JDM mam we krwi, to zrobiłem tak:
Najpierw mi się podobało, potem założyłem białe kierunki i mi się nie podobało (nie mam zdjęcia z białymi). Nie chciało mi się odrywać i teraz pozostaję w stanie niezdecydowanym.
To był dobry mod - tylne kierunki z późnej 960, dorwałem tanio z Nałęczowa. Jak widać teraz tył budzi respekt
Powoli będę kończył moje fotostory.
Volvo jeździ i spotyka się z kolegami.
Powoli udaje się też zbierać graty, jak coś się trafia w dobrych pieniądzach
No i tak się jakoś kręci, jak coś ciekawego się ukręci to dam znać, a na razie pozdrawiam serdecznie...
aaa jeszcze jedno, miałem już dawno spytać czy są jakieś naklejki klubowe? Te żółte Łosie, co mają wszyscy trochę mi nie leżą... chyba przez to, że je kleją też na młodsze Volva, czego nie uznaję. Mogę zrobić takie naklejki VolvoRWD.pl w razie czego, tylko nie chcę robić samowolki na dzień dobry.
944 Polis
944 Polis
3 x
Wyznaję: RWD, 700/900 (do starszych jeszcze nie dorosłem), Turbo (TurboDiesel też ujdzie), kombi (czasami sam sobie przeczę)
Staram się zrozumieć: 700 z przejściówkowym przodem, LPG, hak w sedanie
Chyba się nie przekonam do: wolnossącej benzyny
Staram się zrozumieć: 700 z przejściówkowym przodem, LPG, hak w sedanie
Chyba się nie przekonam do: wolnossącej benzyny
- dom?n
- Administrator
- Posty: 3056
- Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: 944 Polis
Ale czad. Ja bym mu jednak nie zdejmował stalówek, radiowóz jest radiowóz
Ekstra wóz.
Wlepki forumowe funkcjonują, tzn. było ich chyba z 200 i się rozeszły. Do wiosny zrobię dodruk.
Ekstra wóz.
Wlepki forumowe funkcjonują, tzn. było ich chyba z 200 i się rozeszły. Do wiosny zrobię dodruk.
1 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW
Re: 944 Polis
Bardzo sympatyczna historia! Gratuluje policyjnej cegły!
Nie bardzo rozumiem po co to "wylecenie" katalizatora ?
Do zobaczenia na zlocie ??
Nie bardzo rozumiem po co to "wylecenie" katalizatora ?
Do zobaczenia na zlocie ??
0 x
- Volvo 745 turbo
- Posty: 734
- Rejestracja: 04 października 2014, 19:05
Re: 944 Polis
O proszę jaki fajny wóz, i widzę moje hydry na foto, tzn sprzedałem je z 2 lata temu gdzieś do Świętokrzyskiego, ale poznaję po rysie na jednej feldze
0 x
Jest 745 87' B230FT USA
Re: 944 Polis
Gratulacje! Szkoda że musieli zdjąć naklejki policyjne przed sprzedażą. Chętnie zobaczę wóz na zlocie szczególnie że czytałem wszystkie książki z Wallenderem jak i oglądałem serial
0 x
Re: 944 Polis
To by się zgadzało. Przesłane do mnie z Kielc, trochę podmęczone już są, więc myślę, żeby je odświeżyć przed sezonem. Prawdę mówiąc nie wiem czy trafią do Polisa, bo na koła do niego jest plan baaaaardzo gruby, ale muszę pomierzyć czy się wszystko pomieści.Volvo 745 turbo pisze:O proszę jaki fajny wóz, i widzę moje hydry na foto, tzn sprzedałem je z 2 lata temu gdzieś do Świętokrzyskiego, ale poznaję po rysie na jednej feldze
Tak czy siak Hydry zawsze chciałem mieć, więc teraz mam
0 x
Wyznaję: RWD, 700/900 (do starszych jeszcze nie dorosłem), Turbo (TurboDiesel też ujdzie), kombi (czasami sam sobie przeczę)
Staram się zrozumieć: 700 z przejściówkowym przodem, LPG, hak w sedanie
Chyba się nie przekonam do: wolnossącej benzyny
Staram się zrozumieć: 700 z przejściówkowym przodem, LPG, hak w sedanie
Chyba się nie przekonam do: wolnossącej benzyny
Re: 944 Polis
Mój kolega ma takie staromechanikowe przyzwyczajenia... nie wiem jaka przeszłość auta to lepiej kata wyciąć, bo może zapchany Strach go pod wóz wpuścić.sambo pisze:Bardzo sympatyczna historia! Gratuluje policyjnej cegły!
Nie bardzo rozumiem po co to "wylecenie" katalizatora ?
Do zobaczenia na zlocie ??
Właśnie z tym zlotem głównym to się martwię, bo już wcześniej sprawdzałem i na dziś mam kolizję terminów z obowiązkami, z których ciężko się wykręcić Zobaczymy, jeszcze trochę czasu jest, więc może się u mnie pozmienia. Regionalne spoty jak najbardziej, muszę zaraz zerknąć jak czy coś się szykuje.
0 x
Wyznaję: RWD, 700/900 (do starszych jeszcze nie dorosłem), Turbo (TurboDiesel też ujdzie), kombi (czasami sam sobie przeczę)
Staram się zrozumieć: 700 z przejściówkowym przodem, LPG, hak w sedanie
Chyba się nie przekonam do: wolnossącej benzyny
Staram się zrozumieć: 700 z przejściówkowym przodem, LPG, hak w sedanie
Chyba się nie przekonam do: wolnossącej benzyny
Re: 944 Polis
Tu dzisiejsza akcja odbioru głowicy 531.... zestaw z pewnością nielegalny.
Chłop nie chciał sprzedać samej głowicy, ani motoru, trzeba było komplet ze zwłokami brać. Większość rzeczy rozsprzedał wcześniej, ale wiedział, że silnik FB rzecz cenna i w końcu trafi na napaleńca jak ja, który całość weźmie i mu podwórze odgraci.
Poza motorem niewiele tam dobroci do odzyskania, drobnica plastikowa głównie na półkę, na zapas.
Jednak lokalizacja była dogodna, miałem niecałe 10 km, a na złomie za trochę podszykowane do oddania zwłoki 940 płacą tyle, że mnie
ta głowica wyjdzie w cenie lunchu / butelki dobrej whisky, czy co kto tam woli
Chłop nie chciał sprzedać samej głowicy, ani motoru, trzeba było komplet ze zwłokami brać. Większość rzeczy rozsprzedał wcześniej, ale wiedział, że silnik FB rzecz cenna i w końcu trafi na napaleńca jak ja, który całość weźmie i mu podwórze odgraci.
Poza motorem niewiele tam dobroci do odzyskania, drobnica plastikowa głównie na półkę, na zapas.
Jednak lokalizacja była dogodna, miałem niecałe 10 km, a na złomie za trochę podszykowane do oddania zwłoki 940 płacą tyle, że mnie
ta głowica wyjdzie w cenie lunchu / butelki dobrej whisky, czy co kto tam woli
1 x
Wyznaję: RWD, 700/900 (do starszych jeszcze nie dorosłem), Turbo (TurboDiesel też ujdzie), kombi (czasami sam sobie przeczę)
Staram się zrozumieć: 700 z przejściówkowym przodem, LPG, hak w sedanie
Chyba się nie przekonam do: wolnossącej benzyny
Staram się zrozumieć: 700 z przejściówkowym przodem, LPG, hak w sedanie
Chyba się nie przekonam do: wolnossącej benzyny
Re: 944 Polis
ten to szalony jest
0 x
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Sprowadzi do swojego poziomu i pokona doświadczeniem.
16 GARAGE
'88 744+ @1,7bar
16 GARAGE
'88 744+ @1,7bar
Re: 944 Polis
To 230 to na Niemieckiej autostradzie poleciałeś
0 x
Ktoś kiedyś powiedział, że dawniej auta naprawdę budowano z blachy i stali, drewno było dodatkiem a plastiku używano do wysadzania mostów…
945 B230FB 90r.
945 B230FB 90r.