Czy było coś takiego jak oryginalna volvo'ska instalacja pod halogeny z przodu? Idąc po kablach tak to u mnie wygląda. Chociaż na kostce nie widzę nigdzie napisu volvo, lecz duże W, wyglądające na logo. Na konsoli mam fioletowy przełącznik. Kable wskazują na to że to przełącznik od tej kostki i kabli doprowadzonych do frontu.
I czy ewentualnie ktoś ma pojęcie do czego powinnien być podpięty ten luźny kabel ze środkowego zdjęcia?
Z tego co czytałem na volvoforums.org.uk zgadzało by się że fioletowy przełącznik jest właśnie do halogenów.
245 GL 79'
Re: 245 GL 79'
- Załączniki
-
- 20200322_111300.jpg (4.32 MiB) Przejrzano 7398 razy
-
- 20200322_115945.jpg (5.42 MiB) Przejrzano 7398 razy
-
- 20200322_115422.jpg (7.05 MiB) Przejrzano 7398 razy
0 x
Re: 245 GL 79'
Do 700/900 była, to i dla dwusetek pewnie też.
Kabel łatwo sprawdzić. Na przekaźniku powinny być oznaczenia, 85 i 86 służą do sterowania przekaźnika, 30 to wejście a 87 wyjście (czasem odwrotne, ale zasada jest właśnie taka). Na moje oko wisi kabel zasilający od plusa akumulatora, nawet ma oprawkę bezpiecznika.
Instalacja niby jest, ale moim zdaniem i tak do generalnego przeglądu albo wręcz odtworzenia, przynajmniej w części. Wiek robi swoje...
Na zgaszonym silniku zapal drogowe i włącz fioletowy. Jak stuknie przekaźnik, wszystko będzie jasne. Nie wiem jak to tam wygląda elektrycznie, może być potrzebne zasilenie tego wiszącego kabla. Raczej nie, ale różnie bywa.
Kabel łatwo sprawdzić. Na przekaźniku powinny być oznaczenia, 85 i 86 służą do sterowania przekaźnika, 30 to wejście a 87 wyjście (czasem odwrotne, ale zasada jest właśnie taka). Na moje oko wisi kabel zasilający od plusa akumulatora, nawet ma oprawkę bezpiecznika.
Instalacja niby jest, ale moim zdaniem i tak do generalnego przeglądu albo wręcz odtworzenia, przynajmniej w części. Wiek robi swoje...
Na zgaszonym silniku zapal drogowe i włącz fioletowy. Jak stuknie przekaźnik, wszystko będzie jasne. Nie wiem jak to tam wygląda elektrycznie, może być potrzebne zasilenie tego wiszącego kabla. Raczej nie, ale różnie bywa.
0 x
Re: 245 GL 79'
Dzięki za pomoc. Wszystko działa. Pusty kabel podpiąłem pod prąd. Przy wlaczniku miałem podpięte 2 piny na odwrót. Teraz wszystko działa, lampka we wlaczniku bo kliknięciu działa. Prąd dochodzi. Teraz czas znaleźć lampy na zderzak.
0 x
Re: 245 GL 79'
Achh, chromowane, okrągłe lampy hella były by cudne. Zaczaje się i zobaczę czy w jakiś fajnych pieniądzach można coś takiego dostać.
0 x
Re: 245 GL 79'
Uuu, paaanie, to nie są tanie rzeczy...
Tak czy siak powodzenia, ja kiedyś polowałem na oryginały volvo i jak już się pojawiły gdzieś na ebayu, to w cenie domu z ogrodem. Po pięciu latach wziąłem co było. Identyczne, ale bez znaczka.
Tak czy siak powodzenia, ja kiedyś polowałem na oryginały volvo i jak już się pojawiły gdzieś na ebayu, to w cenie domu z ogrodem. Po pięciu latach wziąłem co było. Identyczne, ale bez znaczka.
1 x
Re: 245 GL 79'
Zakładaj jakiś męski rozmiar halogenów. Ja w dwóch autach mam Hella Rallye 3000.
Moje 960:
Ostatnio żonie do V50 również zapodałem:
Na wiosnę 4szt. podobnych (Bosch Rallye) lądują na mojej Mancie.
Moje 960:
Ostatnio żonie do V50 również zapodałem:
Na wiosnę 4szt. podobnych (Bosch Rallye) lądują na mojej Mancie.
0 x
Opel Manta B GT/E 1977
Opel Senator A2 3.0 24V 1986
Volvo 965 3,0 1991
Opel Senator A2 3.0 24V 1986
Volvo 965 3,0 1991
Re: 245 GL 79'
Wykorzystując to że obecnie mam trochę więcej czasu na volvo, chcę zrobić co się da aby samochód w końcu był gotowy. Czy wiecie może gdzie mogę kupić taką (?)gąbkę/uszczelkę(?) jak na początkowych zdjęciach. Dodam że jest ona klejąca po obu stronach. Uszczelnia ona plastik z tylu auta, który po mojemu ma na celu wentylację auta. (Poprawcie mnie jeśli się mylę). Woda mi tamtędy cieknie do środka.
Inna sprawa to śrubki do lusterek metalowych z przedlifta. Czy ktoś wie z doświadczenia gdzie można kupić takie śrubki z nierdzewki jak na zdjęciu? Rozmawiałem z Joemem na ten temat, ale w fabory w Poznaniu nie mają tych śrub.
Co więcej, macie jakieś sposoby na regenerację złamanych 'nóżek' w emblematach?
Dziękuję za wszelką pomoc.
0 x
Re: 245 GL 79'
Możesz spróbować lutowania aluminium zwykłą cyną i przylutować nowe śrubki. Na pewno nie miedziane, bo powstanie ogniwo i całość się rozleci. Od biedy mosiężne, ale najlepiej stalowe ocynkowane.Adam_RWD pisze: Co więcej, macie jakieś sposoby na regenerację złamanych 'nóżek' w emblematach?
Generalnie lutuje się dość łatwo, chociaż czasem może się nie udać bo stop na to nie pozwoli.
1 x
Re: 245 GL 79'
Alternatywą jest klejenie, ale imo takie połączenie jest mniej odporne na czas.
Ostatnio zmieniony 31 marca 2020, 16:55 przez fonderal, łącznie zmieniany 1 raz.
0 x