Volvo 244 DL 1978
-
Onlinedom?n
- Administrator
- Posty: 3056
- Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Volvo 244 DL 1978
W tych rocznikach zdarzały się już chyba M46, to pewnie mniej rzeźbienia by było.
0 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW
Re: Volvo 244 DL 1978
M47 to pełne pięć biegów, jest przez to mniej awaryjna, ale nie jest zdolna do przeniesienia dużego momentu obrotowego -
nie bez powodu silniki B204FT/GT oferowano tylko z M46.
M46 ma overdrive, któremu zdarza się zepsuć, ale ma większą wytrzymałość - w Twoim przypadku nie będzie to jednak potrzebne.
M90 ma pełne pięć biegów, może przenosić spory moment obrotowy, ale lubi sobie "chrupać" na 3 biegu. Jest też cholernie droga - da się dorwać jeżdżące 940 w jej cenie...
Zasadniczo M47 może być opcją najlepszą, szczególnie, że wał do 200 do tej skrzyni dostaniesz.
nie bez powodu silniki B204FT/GT oferowano tylko z M46.
M46 ma overdrive, któremu zdarza się zepsuć, ale ma większą wytrzymałość - w Twoim przypadku nie będzie to jednak potrzebne.
M90 ma pełne pięć biegów, może przenosić spory moment obrotowy, ale lubi sobie "chrupać" na 3 biegu. Jest też cholernie droga - da się dorwać jeżdżące 940 w jej cenie...
Zasadniczo M47 może być opcją najlepszą, szczególnie, że wał do 200 do tej skrzyni dostaniesz.
2 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
Re: Volvo 244 DL 1978
Zalezy do jakiego silnika, M46 jest wytrzymalsza.Bałuch 79 pisze:Pewnie tak ale z tego co czytałem to M47 jest lepszą skrzynią niż M46.
Zostaje kwestia napędu licznika, jesli masz na linke to będzie problem znaleźć skrzynkę z wyjściem. W 7xx/9xx licznik bral sygnał z czujnika na dyferencjale.
Z półtorej roku temu sprzedałem komuś z forum skrzynie z 240 z wyjściem na linke, jedna cala i jedna w częściach z tego co pamiętam cala była m47 a ta w częściach to była m46. Jak nic nie znajdziesz mogę poszperać komu to wysłałem z tego co pamiętam obie osoby kupowały to jako zapas może Ci coś odsprzedadzą.
0 x
Re: Volvo 244 DL 1978
Jakby co, to mam w ogródku 244 MY'83 na części. M46, redkloc 2.3 z gaźnikiem Stromberga. Samą M47 też znajdę, ale do 740.
0 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
Re: Volvo 244 DL 1978
Zdarzały się z blokiem żeliwnym i malowaniem w wiadomym kolorze i sterowaniem łapy - linką a nadbieg był w gałce przesuwany (nie naciskany).dom?n pisze:W tych rocznikach zdarzały się już chyba M46, to pewnie mniej rzeźbienia by było.
1 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Re: Volvo 244 DL 1978
Potwierdzam, korpus żeliwny w jedynym słusznym czerwonym kolorze, łapa na linke z taką śmieszną kostka która blokuje linkę w łapie wyciskowej. O ile linkę miałem zapasową w bagażniku to jak linka pęka to kostka (obie połówki blokujące koniec linki) wylatają pod auto, co się wtedy naszukałem tej jednej połówki kostki to klękajcie narody, ale finalnie znalazłem i pojechałem dalej. Póżniej miałem taki patent, że kostki były przypięte w tym zewnętrznym elemencie małymi trytkami i po zerwaniu linki wszystko zostawało na miejscu, nie trzeba było szukać w piachu...Sinuspi pisze:Zdarzały się z blokiem żeliwnym i malowaniem w wiadomym kolorze i sterowaniem łapy - linką a nadbieg był w gałce przesuwany (nie naciskany).dom?n pisze:W tych rocznikach zdarzały się już chyba M46, to pewnie mniej rzeźbienia by było.
2 x
Re: Volvo 244 DL 1978
Ma ktoś namiary na gumę stabilizatora. Nigdzie nie widzę. 19mm 1228199
https://classic-volvo.com/replaced-by-1 ... 29389.html
Łącznik stabilizatora jakiej firmy kupić żeby nie rozleciał się po kilku km?
https://classic-volvo.com/replaced-by-1 ... 29389.html
Łącznik stabilizatora jakiej firmy kupić żeby nie rozleciał się po kilku km?
0 x
Re: Volvo 244 DL 1978
Lemfordera, jak pasuje z siedemsetki obejma to kup polibusza z Strongflexa lubBałuch 79 pisze:Ma ktoś namiary na gumę stabilizatora. Nigdzie nie widzę. 19mm 1228199
https://classic-volvo.com/replaced-by-1 ... 29389.html
Łącznik stabilizatora jakiej firmy kupić żeby nie rozleciał się po kilku km?
https://poliuretany.olkusz.pl/pl/tuleje ... -2szt.html
https://allegro.pl/oferta/guma-stabiliz ... 0881638523
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego