Witam.
Nadszedł ten miły czas kiedy i ja mogę przedstawić Wam swoje RWD Volvo 960 Turbo B204FT z 1992r. Auto możecie znać z OLX, jest to 960 z Cieszyna. Plany były na 740 w sedanie ale ubogi rynek, kilka przeczytanych tematów i porad z wątku w dziale "kupie" no i seria 900 pojawiła się na liście.
Auto kupiłem od młodego sympatycznego człowieka u którego pod domem stały 3 Volviaki z kolei On kupił auto od jakiegoś człowieka który podobno był kolekcjonerem i Volvo było najtańszym autem w jego kolekcji, niestety nie dowiedziałem się jaki był powód sprzedaży (być może jeszcze mnie to czeka ).
Wracając Gabrielą z Cieszyna do Gliwic uśmiech nie schodził mi z gęby, autko prowadzi się wyśmienicie jak na swoje 27 lat. Silnik wydaje się być żwawy, układ kierowniczy pracuje precyzyjnie nie ma mowy o jakimś ściąganiu itp, jedynie hamulec jest nieco słabszy niźli w moim daily "Wytrwałym" czyli V70 D5 z 2004r, ale to raczej kwestia rozmiaru tarcz.
Auto aktualnie stoi w garażu i czeka aż znajdę chwile i zacznę ogarniać i krzątać się koło niej, póki co mam kilka pytań:
1. Jak działa sterowanie pamięci fotela? . Mam tam 3 ustawienia i przycisk m- pewnie memory ale nie wiem jak zapisywać.
2. Jaki akumulator? (obecny jest w średniej kondycji)
3. Myślę czy nie zmienić tarcz i zacisków na coś większego, możecie coś polecić? Temat na zimę i przy okazji felga 16/17 cali.
4. Poprzedni właściciel wymienił sam pasek rozrządu, ja jednak chce zrobić kompletny rozrząd, jaki polecicie?
5. Obroty przy rozgrzanym silniku potrafią skoczyć na moment na 1100 obr. Mam się już martwic? wyszło to dopiero po zakupie jak dojechałem do Gliwic oczywiście wykonałem tel. do poprzedniego właściciela,odpowiedział że czasem tak miał kiedy stał np: na światłach, było już tak jak kupił samochód i raczej się tym nie przejmował. Miałem kilka benzynowych silników i miewałem już identyczne akcje, był to zazwyczaj czujnik temp. lub jakiś reg. biegu jałowego czy inna mało istotna sprawa, ale tutaj turbo benzyna no i w sumie nie wiem od czego zacząć szukać.
Kilka zdjęć:
960 Turbo "Gabriela"
960 Turbo "Gabriela"
- Załączniki
-
- IMG_20190507_190100.jpg (3.87 MiB) Przejrzano 7492 razy
-
- IMG_20190507_190056.jpg (4.2 MiB) Przejrzano 7492 razy
-
- IMG_20190507_185937.jpg (5.97 MiB) Przejrzano 7492 razy
-
- IMG_20190507_132455.jpg (5.18 MiB) Przejrzano 7492 razy
-
- w towarzystwie "Wytrwałego"
- IMG_20190507_120519.jpg (4.19 MiB) Przejrzano 7492 razy
6 x
Re: 960 Turbo "Gabriela"
Gratuluję zakupu Kozak fura.
1. Co do fotela: trzymasz M + jednocześnie cyferkę przez kilka sekund. Po tym zabiegu obecna pozycja fotela będzie zapamiętana.
2. Akumulator: ja używam 74ah, Bosch silver i jest git.
3. Najtaniej a i całkiem dobrze jest założyć 302/305mm z volvo s70/v70I/c70. Wtedy wystarczy koło 16". Big brake kit to już okolice 2500zł.
Tyle jestem w stanie pomóc. Z rozrządem może być ciężko, znalezienie przyczyny falowania też może nie być łatwe. Sprawdź czy masz jakieś błędy na kompie.
1. Co do fotela: trzymasz M + jednocześnie cyferkę przez kilka sekund. Po tym zabiegu obecna pozycja fotela będzie zapamiętana.
2. Akumulator: ja używam 74ah, Bosch silver i jest git.
3. Najtaniej a i całkiem dobrze jest założyć 302/305mm z volvo s70/v70I/c70. Wtedy wystarczy koło 16". Big brake kit to już okolice 2500zł.
Tyle jestem w stanie pomóc. Z rozrządem może być ciężko, znalezienie przyczyny falowania też może nie być łatwe. Sprawdź czy masz jakieś błędy na kompie.
1 x
Re: 960 Turbo "Gabriela"
Dziękujere5pect pisze:Gratuluję zakupu Kozak fura.
1. Co do fotela: trzymasz M + jednocześnie cyferkę przez kilka sekund. Po tym zabiegu obecna pozycja fotela będzie zapamiętana.
2. Akumulator: ja używam 74ah, Bosch silver i jest git.
3. Najtaniej a i całkiem dobrze jest założyć 302/305mm z volvo s70/v70I/c70. Wtedy wystarczy koło 16". Big brake kit to już okolice 2500zł.
Tyle jestem w stanie pomóc. Z rozrządem może być ciężko, znalezienie przyczyny falowania też może nie być łatwe. Sprawdź czy masz jakieś błędy na kompie.
Czyli 74ah wystarczy, spoko.
Hamulce z s70/v70I/c70, pasują P2P? czy trzeba coś modzić, kupić komplet przód tył z zaciskami i jarzmami?
0 x
Re: 960 Turbo "Gabriela"
Bardzo ładne auto, wygląda na bardzo zadbane. Fajnie, że kolejne Turbo 16V się pojawiło
Co do akumulatora to ja mam AGMowy z V70 bodajże. 70Ah, spisuje się dobrze.
Rozrząd - napisz do Drakena, zobacz, co odpowiedzą. Da się też posprowadzać zamienniki sztuka-po-sztuce, tak robił poprzedni właściciel mojego auta.
Co do akumulatora to ja mam AGMowy z V70 bodajże. 70Ah, spisuje się dobrze.
Rozrząd - napisz do Drakena, zobacz, co odpowiedzą. Da się też posprowadzać zamienniki sztuka-po-sztuce, tak robił poprzedni właściciel mojego auta.
0 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
Re: 960 Turbo "Gabriela"
5. Co do rozrządu to jeśli ten sam co w B234F to za dużego wyboru nie masz. Draken ma chyba całe zestawy dla obu typów napinaczy (bo tam są 2 typy)
0 x
Re: 960 Turbo "Gabriela"
Sam przód. Tutaj masz krótki poradnik:BulvGL pisze: Czyli 74ah wystarczy, spoko.
Hamulce z s70/v70I/c70, pasują P2P? czy trzeba coś modzić, kupić komplet przód tył z zaciskami i jarzmami?
https://www.volvoforums.org.uk/showthread.php?t=156900
Ogólnie jak wpiszesz Volvo 740 302mm brakes to znajdziesz sporo informacji. Mam takie u siebie i na prawdę dają radę.
1 x
Re: 960 Turbo "Gabriela"
ciekawe ile nowych części z tego będzie dostępne w ASO , w każdym razie zabieram się za kompletowanie.re5pect pisze:Sam przód. Tutaj masz krótki poradnik:BulvGL pisze: Czyli 74ah wystarczy, spoko.
Hamulce z s70/v70I/c70, pasują P2P? czy trzeba coś modzić, kupić komplet przód tył z zaciskami i jarzmami?
https://www.volvoforums.org.uk/showthread.php?t=156900
Ogólnie jak wpiszesz Volvo 740 302mm brakes to znajdziesz sporo informacji. Mam takie u siebie i na prawdę dają radę.
0 x
Re: 960 Turbo "Gabriela"
„wydaje się być żwawy”? Napisałeś to z delikatną niepewnością Depnij mu do oporu. Wtedy się wszystkiego dowiesz. 8,5 do setki i 215km/h to punkt odniesienia.BulvGL pisze:Silnik wydaje się być żwawy
ciekawe.. Ja na siłę hamowania zupełnie nie mogę złego słowa powiedzieć. Wręcz przeciwnie. Nic bym nie wsadzał. Ale to jaBulvGL pisze:jedynie hamulec jest nieco słabszy niźli w moim daily "Wytrwałym" czyli V70 D5 z 2004r, ale to raczej kwestia rozmiaru tarcz.
Ja mam MOLL 74Ah. Słyszałem dobre opinie. Mam go od jesieni, więc jeszcze nie mogę zbyt wiele powiedzieć, oprócz tego, że wszystko ok.BulvGL pisze:Jaki akumulator? (obecny jest w średniej kondycji)
Nie wiem na jak długi moment, ale często na postoju, gdy włącza się wiatrak, wskazówka lekko drgnie w górę na sekundę. Ale chyba nie aż do 1100. Bardziej - o 100. Może być czujnik temp., nieszczelność gdzieś w dolocie, tps, wtyczki, wiązki, zimne luty... itp. itd.BulvGL pisze:Obroty przy rozgrzanym silniku potrafią skoczyć na moment na 1100 obr. Mam się już martwic? wyszło to dopiero po zakupie jak dojechałem do Gliwic oczywiście wykonałem tel. do poprzedniego właściciela,odpowiedział że czasem tak miał kiedy stał np: na światłach
0 x
Re: 960 Turbo "Gabriela"
Jeszcze mu nie dawałem w palnik, jeździ się troszkę inaczej niźli w Turbo dieslu bo nie ma takiego momentu. Ogólnie ładnie się zbiera, tyle że trzeba go kręcić ale taki urok turbo benzyny.Milco pisze:„wydaje się być żwawy”? Napisałeś to z delikatną niepewnością Depnij mu do oporu. Wtedy się wszystkiego dowiesz. 8,5 do setki i 215km/h to punkt odniesienia.BulvGL pisze:Silnik wydaje się być żwawy
Jeśli chodzi o hamulec to porównywałem do mojego V70 D5 z 2004r, nie pisałem ze jest słaby tylko słabszy od porównywanego . podejrzewam ze nawet fabrycznie nowe 960 nie ma lepszego hamulca od V70 II.
0 x