Cześć
Czy w 240 w wersji z ABS ( aluminiowy dekiel dyfra)
stosuje się uszczelkę pod w/w dekiel czy tylko pastę uszczelniającą.
pzdr
Sambo
Naprawa mostu
-
- Posty: 379
- Rejestracja: 09 października 2014, 20:10
- Lokalizacja: Lublin
Re: Naprawa mostu
Teoretycznie pod aluminiową pokrywę używa się uszczelniacza "chemical gasket" OE 1161059 i to wszystko.
Cena oryginału zabija (200-250 zł za 50 ml), zamiennikiem może być Reinzoplast czy jakiś silikon, np. Dirko. O oryginale można myśleć przy składaniu głowicy w np. whitebloku, do pokrywy mostu spokojnie wystarczy zamiennik.
Cena oryginału zabija (200-250 zł za 50 ml), zamiennikiem może być Reinzoplast czy jakiś silikon, np. Dirko. O oryginale można myśleć przy składaniu głowicy w np. whitebloku, do pokrywy mostu spokojnie wystarczy zamiennik.
0 x
Re: Naprawa mostu
Dziękuję za Wasze odpowiedzi.
Problem nie leży po stronie uszczelnienia jako takiego,
ale odległości czujnika ABS od pierścienia.
W moście, który naprawiam nie było uszczelki, a pierścień i czujnik były uszkodzone.
Wygląda to tak jakby były zbyt blisko lub fragmenty metalu dostały sie między nie.
Założyłem dekiel bez uszczelki na uszczelniacz Reinza.
Nie słychać, żeby coś haczyło, ale świeci kontrolka ABS.
Szukam dalej.
Pozdrowienia
sambo
Problem nie leży po stronie uszczelnienia jako takiego,
ale odległości czujnika ABS od pierścienia.
W moście, który naprawiam nie było uszczelki, a pierścień i czujnik były uszkodzone.
Wygląda to tak jakby były zbyt blisko lub fragmenty metalu dostały sie między nie.
Założyłem dekiel bez uszczelki na uszczelniacz Reinza.
Nie słychać, żeby coś haczyło, ale świeci kontrolka ABS.
Szukam dalej.
Pozdrowienia
sambo
0 x
Re: Naprawa mostu
Raczej coś wpadło, albo jakimś cudem wgięło do środka całą pokrywę. Odległość czujnika od koła impulsowego powinna wynosić 0,85 +/-0,35mm, w starych, blaszanych pokrywach można było ją zmierzyć szczelinomierzem przez otwór po korku, bo był bezpośrednio pod czujnikiem. W aluminiowych trzeba kombinować z suwmiarką.
W szukaniu usterki ABSu mocno pomaga migadełko, ale domyślam się, że tu go nie ma. Natomiast jeśli jest elektroniczny prędkościomierz i działa - czujnik w moście działa poprawnie i poszukiwania trzeba przenieść na przód.
W szukaniu usterki ABSu mocno pomaga migadełko, ale domyślam się, że tu go nie ma. Natomiast jeśli jest elektroniczny prędkościomierz i działa - czujnik w moście działa poprawnie i poszukiwania trzeba przenieść na przód.
0 x
- saabauto
- Posty: 655
- Rejestracja: 02 listopada 2014, 12:16
- Lokalizacja: www.naprawavolvo.pl
- Kontakt:
Re: Naprawa mostu
sambo pisze:Dziękuję za Wasze odpowiedzi.
Problem nie leży po stronie uszczelnienia jako takiego,
ale odległości czujnika ABS od pierścienia.
W moście, który naprawiam nie było uszczelki, a pierścień i czujnik były uszkodzone.
Wygląda to tak jakby były zbyt blisko lub fragmenty metalu dostały sie między nie.
Założyłem dekiel bez uszczelki na uszczelniacz Reinza.
Nie słychać, żeby coś haczyło, ale świeci kontrolka ABS.
Szukam dalej.
Pozdrowienia
sambo
Poszukaj opiłków w sitku na deklu. Masz most z blokadą, która się wypracowała, kawałki tej blokady zdemolowały czujnik i koronkę, siłą rzeczy z resztą, bo przyklejały się do magnetycznego czujnika i go orały. Dekiel skleja się na Reinzosil, Dirko Grau albo inna masę uszczelniającą.
0 x