Zgadza się. Scantech to najtańszy chinol wśród chinoli. Podobnie jak prostokątne zbiorniczki typu Hella. OEM ma na króćcu metalowe wzmocnienie, ale chinol już tego nie umie bo to OEM mosiężne było. Tworzywo też "miększe" od myfriendów.
Ale nie marudź poprzedni zbiorniczek 27 lat wytrzymał. A teraz to wiszPan jak jest
Od 850tki w razie "w" też pasuje.
Volvo 940 Turbo 1991
Re: Volvo 940 Turbo 1991
1 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Re: Volvo 940 Turbo 1991
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
- dom?n
- Administrator
- Posty: 3056
- Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Volvo 940 Turbo 1991
Jak w 2019 kupowałem swojego, to w CH był dokładnie identyczny wóz. Różnił się tym, że nie miał ACC i miał czarną ramkę grilla, a reszta była identyko. Potem okazało się, że nie miał MFK od paru lat i raczej nie dałoby sie od ręki wsiąść i dojechać nim do chaty po zakupie, więc zmiękłem i wybrałem tego krajowego. Coś mi się wydaje, że to jest wciąż ten sam egzemplarz
0 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW
Re: Volvo 940 Turbo 1991
Dokładnie Dominiku, wiem o którym egzemplarzu mówisz ale porównując go z podlinkowanym - ten wcześniejszy bordzioch był zapuszczony wizualnie a lakier bezbarwny to już jak blondyna w Juracie.dom?n pisze:Jak w 2019 kupowałem swojego, to w CH był dokładnie identyczny wóz. Różnił się tym, że nie miał ACC i miał czarną ramkę grilla, a reszta była identyko. Potem okazało się, że nie miał MFK od paru lat i raczej nie dałoby sie od ręki wsiąść i dojechać nim do chaty po zakupie, więc zmiękłem i wybrałem tego krajowego. Coś mi się wydaje, że to jest wciąż ten sam egzemplarz
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
- dom?n
- Administrator
- Posty: 3056
- Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Volvo 940 Turbo 1991
Podsumowanie 2022: kolejne 12 tysięcy kilometrów za nami, zbliżamy się do 40 tysięcy w sumie. W tym roku pierwszy raz to auto zaczęło mnie trochę irytować, ale nie uprzedzajmy faktów:
W styczniu zrobiłem kompletną regenerację maglownicy. Niedługo potem zaczął się serial z niedziałającym prędkościomierzem: czasem działał, czasem nie, a im dalej w las, tym częściej w ogóle nic nie wskazywał. W lutym odkryliśmy, że jeden z kondensatorów na płytce jest ewidentnie wylany, więc wymieniliśmy tylko ten jeden - to było głupie, bo mając wszystko na wierzchu trzeba było wymienić wszystkie. Po naprawie okazało się, że teraz pomiar prękości jest zawyżony o 15-20%, tak samo jak nabijanie przebiegu. Dopiero jesienią wymieniliśmy wszystkie pozostałe kondensatory - problem zniknął.
Podokupowałem sporo drobiazgów które były zbyt drobne żeby przejmwać się nimi wcześniej: jakieś nakładki pedału hamulca, klipsy tapicerki, amory klapy bagażnika i takie tam. Wyprałem wnętrze (to już widzieliście), wrzuciłem mu nowe całoroczne opony (Vredestein Quatrac), pod koniec roku zamontowałem przypadkowo zdobytą elektryczną antenę - sama przyjemność. Pojechalismy tez zwiedzać ciekawe miejsca:
(Piekło)
(Tolkmicko)
(Nowa Ruda)
W trakcie sierpniowego zwiedzania, dzień po sporych opadach pojawił się jednak niespodziewany problem:
Po długich poszukiwaniach powód okazał się banalny: odklejony daszek osłaniający wlot świeżego powietrza do wiatraka w podszybiu. Diagnoza była czasochłonna, bo woda leciała prosto do wiatraka, a wiatrak dodatkowo ją rozprowadzał. Obstawiałem wszystko, od odklejającej się szyby czołowej, do nieszczelnego skraplacza klimy. Ostatecznie z wykładzin, gąbek i wygłuszeń wyciągnęliśmy ponad 5 litrów wody. Całość trwała prawie dwa miesiące.
Pod koniec roku zakończyłem jeszcze temat hałasujących pomp paliwa: w miejsce dwóch pomp (w baku i pod podłogą) trafiła jedna, taka jak w poliftowych 940 z roczniów 94+ (w baku, dokładnie Delphi FE0439-12B1). Na przeglądzie wykryto poważny wyciek z chłodnicy oleju skrzyni - OEM zamienniki nie występują, więc dobrano w to miejsce coś innego razem z nowymi przewodami skrzynia-chłodnica.
No i tak sobie jeździmy. W 2023 chcę doprowadzić do porządku drzwi LT, bo minimalnie odstają na górze i hałasują przy wyższych prędkościach. Wysiadł mi też kierunkowskaz na błotniku, muszę się tym zająć razem z kilkoma innymi chochlikami elektrycznymi (krańcówki drzwi, niedziałający guzik podnośnika szyby PT, obrysówki w tapicerce drzwi).
Taki to był nieefektowny rok.
W styczniu zrobiłem kompletną regenerację maglownicy. Niedługo potem zaczął się serial z niedziałającym prędkościomierzem: czasem działał, czasem nie, a im dalej w las, tym częściej w ogóle nic nie wskazywał. W lutym odkryliśmy, że jeden z kondensatorów na płytce jest ewidentnie wylany, więc wymieniliśmy tylko ten jeden - to było głupie, bo mając wszystko na wierzchu trzeba było wymienić wszystkie. Po naprawie okazało się, że teraz pomiar prękości jest zawyżony o 15-20%, tak samo jak nabijanie przebiegu. Dopiero jesienią wymieniliśmy wszystkie pozostałe kondensatory - problem zniknął.
Podokupowałem sporo drobiazgów które były zbyt drobne żeby przejmwać się nimi wcześniej: jakieś nakładki pedału hamulca, klipsy tapicerki, amory klapy bagażnika i takie tam. Wyprałem wnętrze (to już widzieliście), wrzuciłem mu nowe całoroczne opony (Vredestein Quatrac), pod koniec roku zamontowałem przypadkowo zdobytą elektryczną antenę - sama przyjemność. Pojechalismy tez zwiedzać ciekawe miejsca:
(Piekło)
(Tolkmicko)
(Nowa Ruda)
W trakcie sierpniowego zwiedzania, dzień po sporych opadach pojawił się jednak niespodziewany problem:
Po długich poszukiwaniach powód okazał się banalny: odklejony daszek osłaniający wlot świeżego powietrza do wiatraka w podszybiu. Diagnoza była czasochłonna, bo woda leciała prosto do wiatraka, a wiatrak dodatkowo ją rozprowadzał. Obstawiałem wszystko, od odklejającej się szyby czołowej, do nieszczelnego skraplacza klimy. Ostatecznie z wykładzin, gąbek i wygłuszeń wyciągnęliśmy ponad 5 litrów wody. Całość trwała prawie dwa miesiące.
Pod koniec roku zakończyłem jeszcze temat hałasujących pomp paliwa: w miejsce dwóch pomp (w baku i pod podłogą) trafiła jedna, taka jak w poliftowych 940 z roczniów 94+ (w baku, dokładnie Delphi FE0439-12B1). Na przeglądzie wykryto poważny wyciek z chłodnicy oleju skrzyni - OEM zamienniki nie występują, więc dobrano w to miejsce coś innego razem z nowymi przewodami skrzynia-chłodnica.
No i tak sobie jeździmy. W 2023 chcę doprowadzić do porządku drzwi LT, bo minimalnie odstają na górze i hałasują przy wyższych prędkościach. Wysiadł mi też kierunkowskaz na błotniku, muszę się tym zająć razem z kilkoma innymi chochlikami elektrycznymi (krańcówki drzwi, niedziałający guzik podnośnika szyby PT, obrysówki w tapicerce drzwi).
Taki to był nieefektowny rok.
6 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW
Re: Volvo 940 Turbo 1991
Panie ktoś Ci płozy w dachu zajumał
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Re: Volvo 940 Turbo 1991
Wszystko jak zwykle piękne, ale się chętnie dowiem skąd nakładka na pedał hamulca i jakie odczucia na quatrac 5?
0 x
'91 944 B230FB
'95 945 B230FK
'95 855 B5204T
'95 945 B230FK
'95 855 B5204T
- dom?n
- Administrator
- Posty: 3056
- Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Volvo 940 Turbo 1991
Quatraki ekstra. Ciche i komfortowe. Pół poznańskiej ekipy z tego forum na nich jeździ i wszyscy zadowoleni Wcześniej jeździłem na Falkenach Eurowinter przez cały rok, więc naturalnie było trochę głośniej.
Nakładka jest w Drakenie, chyba nawet bez specjalnych zamówień ze Skandixu.
Nakładka jest w Drakenie, chyba nawet bez specjalnych zamówień ze Skandixu.
1 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW