Trzeba się cieszyć że rodzinki w środku nie było .
Wiadomo szkoda wozu .
940 GL, B230FB, M47, 1992
Re: 940 GL, B230F, 1991
0 x
Ktoś kiedyś powiedział, że dawniej auta naprawdę budowano z blachy i stali, drewno było dodatkiem a plastiku używano do wysadzania mostów…
945 B230FB 90r.
945 B230FB 90r.
Re: 940 GL, B230F, 1991
Nie jest aż tak optymistycznie jak myślałem.
Pewnie to za wiele nie pomoże, więc zobaczymy co dalej.
Niby wszystko da się naprawić, ale trzeba na chłodno rozważyć, czy nie lepiej szukać zagranicą kolejnego wozu.
To, że w aucie nikogo nie było to w sumie bardzo duży zbieg okoliczności. Wyszedłem z auta dosłownie na 3 minuty, a stałem w tym miejscu chyba z pół godziny wisząc na telefonie.
Podłużnica oberwała. Oczywiście volviak stwierdził, że maski po dobroci nie podniesie, więc dopiero dzisiaj została rozcięta na oględzinach. Rzeczoznawca oczywiście zrobi szkodę całkowitą, dałem mu cały plik rachunków i dowody na to, ile wpakowałem w to auto. Pewnie to za wiele nie pomoże, więc zobaczymy co dalej.
Niby wszystko da się naprawić, ale trzeba na chłodno rozważyć, czy nie lepiej szukać zagranicą kolejnego wozu.
To, że w aucie nikogo nie było to w sumie bardzo duży zbieg okoliczności. Wyszedłem z auta dosłownie na 3 minuty, a stałem w tym miejscu chyba z pół godziny wisząc na telefonie.
0 x
Re: 940 GL, B230F, 1991
No to jeśli całka to szukaj kolejnego. Szkoda czasu i kasy na naprawy jeśli nie masz konkretnego zaplecza. Pozatym kiedyś obiło mi się o uszy że po całce auta miały już nie dać sie zarejestrować, nie jestem w temacie może ktoś zna konkrety.
0 x
89' 744 B230FT+
89' 744 B234F
89' 744 B234F
Re: 940 GL, B230F, 1991
Teraz to się pozmieniało, ale w latach 90. do uszkodzenia podłużnicy podchodzili mniej dramatycznie. Volvo przewidywało naprawę, a konkretnie wymianę podłużnic, można było kupić jako część zamienną. Prawa ma numer 3536877. Opłacalne to pewne nie jest, ale jakby ktoś dociekał, to oficjalnie możliwe.
O, tu jeszcze mają oryginał
https://www.tascaparts.com/oem-parts/vo ... dhcw%3D%3D
O, tu jeszcze mają oryginał
https://www.tascaparts.com/oem-parts/vo ... dhcw%3D%3D
1 x
Re: 940 GL, B230F, 1991
Witam wszystkich,
przepraszam za tę długą ciszę. Oczywiście była "całka", ale w naprawie nie było to aż tak skomplikowane, bo sprostowanie końcówki podłużnicy poszło gładko. Walki z ubezpieczycielem nie było de facto, bo rzeczoznawca był wyrozumiały. Do wymiany poszła: maska, błotnik, zderzak z jedną łapą, ten plastik błotnika (jak to się zwie?), reflektor i parę listewek. Geometria i całość konstrukcji była bez problemu zachowana, więc stwierdziliśmy, że wolę go zrobić i być pewnym co mam niż szukać kolejnego.
Z okazji, że kant był uziemiony na dwa miesiące na warsztacie zrobiliśmy jeszcze masę innych rzeczy:
- cała "górna" blacharka (trochę pomniejszych purchli, rys itp.)
- wymiana lamp tylnych, kierunków i kloszy przednich
- wypiaskowane i polakierowane alufelgi Draco
- wypiaskowane i polakierowane pióra wycieraczek
- montaż nowego zestawu audio, razem z małymi tweeterami
- naprawa wycieraczek reflektorów
- spryskiwacz tylnej szyby
- mocowanie akumulatora
Z napraw jestem póki co zadowolony. Jeździ jak wcześniej, a wygląda o wiele lepiej.
Najbardziej zadowolony jestem z tego, że się udało go porządnie uratować, jest dalej cały i bezpieczny, a moje marzenie nie poszło na szrot
Kilka poglądowych zdjęć, bez żadnych detali, bo czekam na lepszą pogodę.
przepraszam za tę długą ciszę. Oczywiście była "całka", ale w naprawie nie było to aż tak skomplikowane, bo sprostowanie końcówki podłużnicy poszło gładko. Walki z ubezpieczycielem nie było de facto, bo rzeczoznawca był wyrozumiały. Do wymiany poszła: maska, błotnik, zderzak z jedną łapą, ten plastik błotnika (jak to się zwie?), reflektor i parę listewek. Geometria i całość konstrukcji była bez problemu zachowana, więc stwierdziliśmy, że wolę go zrobić i być pewnym co mam niż szukać kolejnego.
Z okazji, że kant był uziemiony na dwa miesiące na warsztacie zrobiliśmy jeszcze masę innych rzeczy:
- cała "górna" blacharka (trochę pomniejszych purchli, rys itp.)
- wymiana lamp tylnych, kierunków i kloszy przednich
- wypiaskowane i polakierowane alufelgi Draco
- wypiaskowane i polakierowane pióra wycieraczek
- montaż nowego zestawu audio, razem z małymi tweeterami
- naprawa wycieraczek reflektorów
- spryskiwacz tylnej szyby
- mocowanie akumulatora
Z napraw jestem póki co zadowolony. Jeździ jak wcześniej, a wygląda o wiele lepiej.
Najbardziej zadowolony jestem z tego, że się udało go porządnie uratować, jest dalej cały i bezpieczny, a moje marzenie nie poszło na szrot
Kilka poglądowych zdjęć, bez żadnych detali, bo czekam na lepszą pogodę.
10 x
- dom?n
- Administrator
- Posty: 3056
- Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: 940 GL, B230F, 1991
... i żyli długo i szczęśliwie
1 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW
Re: 940 GL, B230F, 1991
Nie będę niczego upiększał, jak często ma to miejsce w internetach.zlyzuw pisze:Z ciekawości, ile ubezpieczyciel wypłacił?
Auto przed szkodą wyceniono na 7000, wrak na 1000. Do wypłaty 6000.
Dołożyłem jeszcze do tego trochę zaskórniaków i starczyło na wszystko, co chciałem zrobić.
1 x
Re: 940 GL, B230F, 1991
A jak była by różnica w wycenie szkody jak by auto miało żółte tablice. Może ktoś orientacyjnie napisać
0 x
- dom?n
- Administrator
- Posty: 3056
- Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: 940 GL, B230F, 1991
To indywidualne wyceny, nie ma prostej odpowiedzi.Bałuch 79 pisze:A jak była by różnica w wycenie szkody jak by auto miało żółte tablice. Może ktoś orientacyjnie napisać
pmiczka pisze: Auto przed szkodą wyceniono na 7000, wrak na 1000. Do wypłaty 6000.
Czy rzeczoznawca dostał do wglądu jakieś faktury na wcześniejsze naprawy albo zakup części?
0 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW