940 GL, B230FB, M47, 1992
Re: 940 GL, B230F, 1991
Dzięki za schemat, przyda się bo chcę uruchomić w swoim
0 x
'91 944 B230FB
'95 945 B230FK
'95 855 B5204T
'95 945 B230FK
'95 855 B5204T
Re: 940 GL, B230F, 1991
Fajnie to opisałeś Ja usiebie ratowałem się czymś takim:
Mam teraz regulację ile płynu idzie na lampy, a ile na szybę.
Mam teraz regulację ile płynu idzie na lampy, a ile na szybę.
0 x
Re: 940 GL, B230FB, M47, 1992
Dawno nic nie pisałem o moim kancie, więc popełnię krótkie streszczenie.
Przez ponad dwa lata zrobione ok. 25 kkm. Volvo ani razu mnie nie zawiodło, żadnej nieplanowanej awarii, a nawet pewnego razu w wyniku inwazji kuny wróciło długą drogę do domu na 3 cylindrach.
Oprócz regularnych rzeczy w ostatnim roku kilka dodatkowych rzeczy zostało zrobionych:
- wymiana szyby czołowej na zamiennik (stara była już mocno wypiaskowana) - zero śladów korozji na rantach
- wymiana radia na CT503 wreszcie z czarną ramką + transmiter FM na bluetooth w schowku
- wymiana wszystkich 6 głośników
- montaż dodatkowych gniazdek zasilania - jedno w schowku (pod zasilanie kamery i transmitera), drugie w bagażniku (lodóweczka podróżna)
- naprawione podgrzewanie foteli
- naprawiony wskaźnik zapięcia pasów
- wymiana kierunków i tylnych lamp + klosze przód
- montaż folii ochronnej na progi
- nowe uszczelki na listwach przyokiennych (te zwijające się)
- wymienione wszystkie żaróweczki we wnętrzu
- masa nowych spinek praktycznie na wszystkich listwach zewnętrznych
- skórzana ławeczka na dodatkowe 2 osoby w bagażniku + pasy do tego
- kratka w bagażniku
- NIE DO PRZECENIENIA: całkowicie nowy dach w garażu
Do zrobienia:
- montaż lampek do czytania z tyłu (zakupione, czekają na montaż)
- montaż podświetlenia nóg u kierowcy i pasażera
- płukanka silnika
- wymiana katalizatora
- miejscowa interwencja blacharska od spodu
- naprawa starego/nowy silniczek wycieraczki z tyłu
- naprawa zapasowych zegarów, w obecnych wyłamane mocowanie przy dziennym przebiegu
- lekka polerka dachu
- naprawa/wymiana maty wytłumiającej maskę
W dłuższej perspektywie: przy wymianie sprzęgła uszczelnienie wyjścia wału ze skrzyni, w październiku 2022 rejestracja na zabytek i 7 osób, tarcze+klocki (obecne trochę biją), ogarnięcie przekaźników (które już grzeją bardzo).
Na bank jeszcze o czymś zapomniałem, ale teraz planuję już sumiennie pisać.
Przypadkowe spotkanie polskiej i szwedzkiej stali.
Przez ponad dwa lata zrobione ok. 25 kkm. Volvo ani razu mnie nie zawiodło, żadnej nieplanowanej awarii, a nawet pewnego razu w wyniku inwazji kuny wróciło długą drogę do domu na 3 cylindrach.
Oprócz regularnych rzeczy w ostatnim roku kilka dodatkowych rzeczy zostało zrobionych:
- wymiana szyby czołowej na zamiennik (stara była już mocno wypiaskowana) - zero śladów korozji na rantach
- wymiana radia na CT503 wreszcie z czarną ramką + transmiter FM na bluetooth w schowku
- wymiana wszystkich 6 głośników
- montaż dodatkowych gniazdek zasilania - jedno w schowku (pod zasilanie kamery i transmitera), drugie w bagażniku (lodóweczka podróżna)
- naprawione podgrzewanie foteli
- naprawiony wskaźnik zapięcia pasów
- wymiana kierunków i tylnych lamp + klosze przód
- montaż folii ochronnej na progi
- nowe uszczelki na listwach przyokiennych (te zwijające się)
- wymienione wszystkie żaróweczki we wnętrzu
- masa nowych spinek praktycznie na wszystkich listwach zewnętrznych
- skórzana ławeczka na dodatkowe 2 osoby w bagażniku + pasy do tego
- kratka w bagażniku
- NIE DO PRZECENIENIA: całkowicie nowy dach w garażu
Do zrobienia:
- montaż lampek do czytania z tyłu (zakupione, czekają na montaż)
- montaż podświetlenia nóg u kierowcy i pasażera
- płukanka silnika
- wymiana katalizatora
- miejscowa interwencja blacharska od spodu
- naprawa starego/nowy silniczek wycieraczki z tyłu
- naprawa zapasowych zegarów, w obecnych wyłamane mocowanie przy dziennym przebiegu
- lekka polerka dachu
- naprawa/wymiana maty wytłumiającej maskę
W dłuższej perspektywie: przy wymianie sprzęgła uszczelnienie wyjścia wału ze skrzyni, w październiku 2022 rejestracja na zabytek i 7 osób, tarcze+klocki (obecne trochę biją), ogarnięcie przekaźników (które już grzeją bardzo).
Na bank jeszcze o czymś zapomniałem, ale teraz planuję już sumiennie pisać.
Przypadkowe spotkanie polskiej i szwedzkiej stali.
6 x
- Maciek4530
- Posty: 1247
- Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12
- Lokalizacja: Zakopane/Kraków
Re: 940 GL, B230FB, M47, 1992
pmiczka pisze: Na bank jeszcze o czymś zapomniałem, ale teraz planuję już sumiennie pisać.
0 x
Re: 940 GL, B230FB, M47, 1992
Masz w DR 7 osób ?
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Re: 940 GL, B230FB, M47, 1992
Niestety nie, bo dodatkowej ławeczki nie miałem jeszcze w momencie ściągnięcia auta do PL.Sinuspi pisze:Masz w DR 7 osób ?
Próbowałem to zrobić przy okazji załatwiania białej karty, by przy żółtych papierach mieć już te 7 osób, ale zostało mi to stanowczo odradzone. Bardzo dużo zachodu, a koniec końców i tak nie będę tam dzieci woził...
Długo się nie odzywałem, więc zrobię mały update, by było jasne, że kant ma się dobrze i cały czas jest na Śląsku.
W zeszłym i początku obecnego roku kilka rzeczy zostało zrobionych:
- nowy katalizator (Saab OEM)
- regeneracja skrzyni (z dwóch zrobiona jedna), pierwsza mocno już "wyła"
- nowe sprzęgło
- silnikowo płukanka + nowe przewody WN + naprawa maty wytłumiającej maskę + pomyślnie zdany test co2
- nowe amortyzatory tył
- montaż lampek do czytania z tyłu + lampka górna z 960
- box dachowy Thule, rocznik 1984
- silnik wycieraczek tył + ogarnięcie, by trzpień już się nie zblokował
- wymieniony kawałek zgnitej podłużnicy
- wymienionych kilka przekaźników
- wymiana wiązki pod hak
- wskaźnik temperatury zewnętrznej
- owiewki (chociaż z przednimi bujam się, bo szyby się nie domykają...)
- białe karty, zgłoszenie do konserwatora. Aktualnie czekam na odzew.
Najważniejszy sukces to chyba fakt, że mój pierworodny pierwszą swoją podróż w życiu właśnie odbył w kanciaku (niestety wymagana była przedłużka pasa) . Sorry za dupiate foto, ale box wjechał niedawno i nie zdążyłem auta jeszcze odpicować.
2 x
- dom?n
- Administrator
- Posty: 3056
- Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: 940 GL, B230FB, M47, 1992
O, to ciekawe. Jakie koszta?pmiczka pisze: - nowy katalizator (Saab OEM)
0 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW
Re: 940 GL, B230FB, M47, 1992
Razem z montażem wyszło to ok. 1500 zł. Wyszedłem z założenia, że gdy już zakładać to coś porządnego. Ten kat powinien wytrzymać baaardzo długo.dom?n pisze:O, to ciekawe. Jakie koszta?pmiczka pisze: - nowy katalizator (Saab OEM)
2 x
- Maciek4530
- Posty: 1247
- Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12
- Lokalizacja: Zakopane/Kraków
Re: 940 GL, B230FB, M47, 1992
Do pierwszego rzezimieszkapmiczka pisze:Razem z montażem wyszło to ok. 1500 zł. Wyszedłem z założenia, że gdy już zakładać to coś porządnego. Ten kat powinien wytrzymać baaardzo długo.dom?n pisze:O, to ciekawe. Jakie koszta?pmiczka pisze: - nowy katalizator (Saab OEM)
IMG_20221006_122505550.jpg
0 x
Re: 940 GL, B230FB, M47, 1992
Z tym też się liczyłem, ale auto nocuje tylko i wyłącznie w garażu, który przetrwał już 3 próby włamań (autorskie zabezpieczenia są najskuteczniejsze!).Maciek4530 pisze:Do pierwszego rzezimieszkapmiczka pisze:Razem z montażem wyszło to ok. 1500 zł. Wyszedłem z założenia, że gdy już zakładać to coś porządnego. Ten kat powinien wytrzymać baaardzo długo.dom?n pisze:
O, to ciekawe. Jakie koszta?
IMG_20221006_122505550.jpg
Dodatkowo nie wiem, czy dla potencjalnych amatorów rzadkich metali to jest ciekawy samochód. Nie znam się tam, ale obstawiam, że raczej zakładają, że w tak starych samochodach nie ma katalizatorów lub są już niesprzedawalne, bo wydmuchane na wylot.
0 x