Volvo 245 b230f At z '89 czyli TURBOSven
-
- Posty: 302
- Rejestracja: 02 października 2014, 22:45
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Volvo 245 b230f At z '89 czyli Sven
Zobaczymy jak to się wszystko ułoży.Vx ponoć jest niezły, dobrze idzie górą. Kółko regulowane muszę zamówić w Unit Racing, ale na razie składam graty do kupy, czekam jeszcze na głowice która ma do mnie dojechać, reszta już tylko czeka na termin u mechanika. Silnik zaczniemy robić pewnie na początku grudnia, zanim rozłożymy, odmalujemy złożymy na nowo, sprawdzimy turbinę i zregenerujemy (ew. z dwóch które mam zrobimy jedną ) zrobimy resztę "pierdół" które wyjdą w praniu to zanim będę wybierał wałki i regulował to nam jeszcze chwile zejdzie. Na pewno będę jeszcze chciał do zestawu zachipowany komputer dostać i poczekam aż Kuba sprawdzi u siebie szperę z 900 , wtedy też się będę rozglądał za tym!
0 x
Re: Volvo 245 b230f At z '89 czyli Sven
potoczasty czemu nie skusiłeś sie na opcję B230F+T ?? Moim zdaniem tansze i lepsze rozwiązanie.
0 x
89' 744 B230FT+
89' 744 B234F
89' 744 B234F
-
- Posty: 302
- Rejestracja: 02 października 2014, 22:45
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Volvo 245 b230f At z '89 czyli Sven
wiesz co trafiło mi się wszystko w dobrej cenie i z dostawą do domu
Rozmawiałem ,z gościem który robi Swap'y i +T również i jakoś postanowiłem iść w zmianę całości.
Nie jestem pewny czy wyszło by dużo mniej jak bym robił +T, a w moim przypadku liczę ,że uda mi się coś jeszcze zgarnąć za obecne graty które mam w aucie. Jak nie, to trudno...
Rozmawiałem ,z gościem który robi Swap'y i +T również i jakoś postanowiłem iść w zmianę całości.
Nie jestem pewny czy wyszło by dużo mniej jak bym robił +T, a w moim przypadku liczę ,że uda mi się coś jeszcze zgarnąć za obecne graty które mam w aucie. Jak nie, to trudno...
0 x
Re: Volvo 245 b230f At z '89 czyli Sven
Poruszę temat blokady bo chyba jeszcze ciepły, przekładałem blokadę ALD z 960 most numer 1045 92r (multilink), do 760 86r (sztywna belka) most numer 1031, trochę dokumentacji fotograficznej:
Półosie w 960 mają 26 ząbków i 28mm średnicy, półosie w 760 mają 27 ząbków i 30mm średnicy, trzeba było dopasować półosie z 760 do blokady z 960 i zeszlifować kilka milimetrów z długości jednej półosi tak jak ktoś tutaj już wspomniał, most zalany rzadkim olejem i spina jak cholera.
Tokarz za stoczenie półosi wziął 200zł, za most z blokadą dałem 100zł
Nie wiem jak jest w 240 ale myślę że to też dobra opcja jeżeli nic nie pasuje plug&play lub koszta są wysokie.
Półosie w 960 mają 26 ząbków i 28mm średnicy, półosie w 760 mają 27 ząbków i 30mm średnicy, trzeba było dopasować półosie z 760 do blokady z 960 i zeszlifować kilka milimetrów z długości jednej półosi tak jak ktoś tutaj już wspomniał, most zalany rzadkim olejem i spina jak cholera.
Tokarz za stoczenie półosi wziął 200zł, za most z blokadą dałem 100zł
Nie wiem jak jest w 240 ale myślę że to też dobra opcja jeżeli nic nie pasuje plug&play lub koszta są wysokie.
0 x
-
- Posty: 302
- Rejestracja: 02 października 2014, 22:45
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Volvo 245 b230f At z '89 czyli Sven
OOOO! dopiero teraz zobaczyłem Twojego posta! wielkie dzięki. Narazie robię silnik- most na końcu, ale na bank mi się przyda!
0 x
-
- Posty: 302
- Rejestracja: 02 października 2014, 22:45
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Volvo 245 b230f At z '89 czyli Sven
Dawno nic się nie działo w moim wątku, więc postanowiłem podrzucić kilka informacji na jakim jestem etapie z moim przyszłym "Turbo Svenie"
Więc na początku wyglądało to jak kupa złomu, która poowoli zaczyna nabierać nowego bardzo świeżego wyglądu, ma być wszystko jak nowe. Do tej pory udało się zrobić cały nowy dół silnika, głowice 531 i wałek VX we wtorek wychodzą z robocizny. Wszystko składamy i w ciągu 3 tygodni auto ma wyjechać z silnikiem turbo i zmienioną skrzynia. Będziemy docierać i robić resztę modyfikacji.
To tyle!
Pozdro
Więc na początku wyglądało to jak kupa złomu, która poowoli zaczyna nabierać nowego bardzo świeżego wyglądu, ma być wszystko jak nowe. Do tej pory udało się zrobić cały nowy dół silnika, głowice 531 i wałek VX we wtorek wychodzą z robocizny. Wszystko składamy i w ciągu 3 tygodni auto ma wyjechać z silnikiem turbo i zmienioną skrzynia. Będziemy docierać i robić resztę modyfikacji.
To tyle!
Pozdro
0 x
-
- Posty: 302
- Rejestracja: 02 października 2014, 22:45
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Volvo 245 b230f At z '89 czyli Sven
Kilka świeżych informacji z tworzenia "turbo Svena"
Komora silnika już po odświerzenia, wszelkie blaszki i inne duperele wypiaskowane i pomalowane na nowo.
Komora poczyszczona, zabezpieczona i pomolowana.
Silnik ,cały na nowych częściach z VX , tez już złożony i wpakowany do auta-wyglada świetnie.
Skrzynia tez wyczyszczona wstawione nowe oringi , też już w samochodzie.
Pozostało jeszcze sporo pracy, czyszczenia, składania, robienia wiązki.
Poszukuje jeszcze jakies ciekawe turbiny bo chce coś "rozwojowe"bardziej niż to co mam w obecnym zestawie. Wybiorę coś na dniach ( jakies sprawdzone turbo polecacie?), pozostaje zamówić do tego intercooler,MBC,regulowane kółko, komputer z chipem i zrobić wydech z nierdzewki
Powiem tak jaram się już strasznie na myśl, jak bedzie jeździł:)
Komora silnika już po odświerzenia, wszelkie blaszki i inne duperele wypiaskowane i pomalowane na nowo.
Komora poczyszczona, zabezpieczona i pomolowana.
Silnik ,cały na nowych częściach z VX , tez już złożony i wpakowany do auta-wyglada świetnie.
Skrzynia tez wyczyszczona wstawione nowe oringi , też już w samochodzie.
Pozostało jeszcze sporo pracy, czyszczenia, składania, robienia wiązki.
Poszukuje jeszcze jakies ciekawe turbiny bo chce coś "rozwojowe"bardziej niż to co mam w obecnym zestawie. Wybiorę coś na dniach ( jakies sprawdzone turbo polecacie?), pozostaje zamówić do tego intercooler,MBC,regulowane kółko, komputer z chipem i zrobić wydech z nierdzewki
Powiem tak jaram się już strasznie na myśl, jak bedzie jeździł:)
0 x
Re: Volvo 245 b230f At z '89 czyli Sven
elegancko! nie moja cegla a tez sie jaram
jezeli moge cos zasugerowac to termostat 82 lub max 88 st C. , elektryczny wentylator chlodnicy
oraz jakis sensowny splyw oleju z turbiny ( fabryczna rurka z oringiem nie robi )
No i oczywiscie chlodnica oleju!!!!
Ja mam Garretta fabrycznego i jeszcze mi sie nie znudzil, ale podobno fajne sa hybrydy T3/T4.
sambo.
jezeli moge cos zasugerowac to termostat 82 lub max 88 st C. , elektryczny wentylator chlodnicy
oraz jakis sensowny splyw oleju z turbiny ( fabryczna rurka z oringiem nie robi )
No i oczywiscie chlodnica oleju!!!!
Ja mam Garretta fabrycznego i jeszcze mi sie nie znudzil, ale podobno fajne sa hybrydy T3/T4.
sambo.
0 x
-
- Posty: 302
- Rejestracja: 02 października 2014, 22:45
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Volvo 245 b230f At z '89 czyli Sven
Termostat jest, elektryczny wentylator też wczoraj już dowiozłem! O spływie będę pamiętał-dziękisambo pisze:elegancko! nie moja cegla a tez sie jaram
jezeli moge cos zasugerowac to termostat 82 lub max 88 st C. , elektryczny wentylator chlodnicy
oraz jakis sensowny splyw oleju z turbiny ( fabryczna rurka z oringiem nie robi )
No i oczywiscie chlodnica oleju!!!!
Ja mam Garretta fabrycznego i jeszcze mi sie nie znudzil, ale podobno fajne sa hybrydy T3/T4.
sambo.
Chłodnica oleju już też czeka na montaż.
Jakie oznaczenie ma ten Garrett Twoj?
Ja mam dwie "turbinki" ale jakieś takie małe się wydają, więc chcę coś fajniejszego nabyć
0 x
-
- Posty: 1750
- Rejestracja: 01 października 2014, 22:24
- Lokalizacja: Ustrzyki D. Zielonka Warszawa Iława
Re: Volvo 245 b230f At z '89 czyli Sven
Ciekaw jestem jakie będą twoje pierwsze wrażenia z jazdy
Trzymam kciuki za pomyślność projektu.
Trzymam kciuki za pomyślność projektu.
0 x