Strona 5 z 12
Re: Volvo 245 b230f At z '89 czyli Sven
: 05 listopada 2014, 07:58
autor: takijedenkuba
potoczasty pisze:kemizo pisze:każde ald bądź dana z 940 podejdzie tyle ze trzeba skrócić jedną pół oś 4mm.
Ktos to już robił i sprawdzał temat? W sensie duża to zadyma/koszty?
Będę niebawem się tym zajmować, postaram się opisać i udokumentować fotograficznie.
Spartan locker trzyma 100% obydwa koła tylnej osi jak na biegu wciskasz gaz nawet w ciasnych zakrętach.
Zdejmujesz nogę z gazu lub toczysz się na luzie w zakręcie rozpina się i działa jak mechanizm różnicowy tyle że terkocze. Do pałowania na szutrach, betonie i asfalcie, do jazdy w terenie idealny.
Koszt to około 900zł jak urząd celny nie ocli i nie opodatkuje przesyłki.
Pisałem o tym chyba na starym forum. Filmik jak pickup kreci bączki też był.
Re: Volvo 245 b230f At z '89 czyli Sven
: 05 listopada 2014, 08:08
autor: sambo
dom?n pisze:potoczasty pisze:-obecna skrzynia aw70 ( pewnie wał, osprzęt i selektor)
Może ja będę zainteresowany, Sambo też kiedyś o chęci na automat mówił
Caly czas marze o automacie ,ale z czyms wiecej niz 4 cylindry
sambo
Re: Volvo 245 b230f At z '89 czyli Sven
: 05 listopada 2014, 10:56
autor: potoczasty
takijedenkuba pisze:potoczasty pisze:kemizo pisze:każde ald bądź dana z 940 podejdzie tyle ze trzeba skrócić jedną pół oś 4mm.
Ktos to już robił i sprawdzał temat? W sensie duża to zadyma/koszty?
Będę niebawem się tym zajmować, postaram się opisać i udokumentować fotograficznie.
Spartan locker trzyma 100% obydwa koła tylnej osi jak na biegu wciskasz gaz nawet w ciasnych zakrętach.
Zdejmujesz nogę z gazu lub toczysz się na luzie w zakręcie rozpina się i działa jak mechanizm różnicowy tyle że terkocze. Do pałowania na szutrach, betonie i asfalcie, do jazdy w terenie idealny.
Koszt to około 900zł jak urząd celny nie ocli i nie opodatkuje przesyłki.
Pisałem o tym chyba na starym forum. Filmik jak pickup kreci bączki też był.
Szkoda ze terkocze, wolałbym taka wersje jak mam w e36, tam poprostu zapina i tyle.
Trzeba sprawdzić opcje z dyfrem z 900... Poszukam na TB
Re: Volvo 245 b230f At z '89 czyli Sven
: 05 listopada 2014, 12:03
autor: takijedenkuba
Pisałem wyżej że będę to robić niebawem.
Tzn przekładać blokadę z 900 do 200
Re: Volvo 245 b230f At z '89 czyli Sven
: 05 listopada 2014, 17:44
autor: potoczasty
takijedenkuba pisze:Pisałem wyżej że będę to robić niebawem.
Tzn przekładać blokadę z 900 do 200
Tak, tak zrozumiałem ale chciałem gdzieś poczytać o tym jak to sie robi i z czym je
Re: Volvo 245 b230f At z '89 czyli Sven
: 11 listopada 2014, 20:27
autor: potoczasty
Udało się, graty TURBO dojechały do mnie do garażu:) mam wszystko co trzeba, silnik b230ft z osprzętem , kompletna wiązką ze sterownikami wszystkiemi, bezpiecznikam, sondami, rurkami, puszkami powietrza, przepływka, no generowanie z wszystkim poza intercoolerem, ktory będę robił jakis porządny. Do tego skrzynie aw71L z konwerterem i przekazaznikiem OD, selektor biegów tez jest ( pewnie sie nie przyda bo mój działa wzorowo) w gratisie dostałem druga turbina, kolektor wydechowy,wał do 900. Felgi DRACO które lerzaly w garażu zostały wymienione na glowice 531 z wałkiem VX.
Wiec wyglada na to, że faktycznie mam wszystko do swapa i robię "Turbo Svena"
Troche czasu mi zejdzie zanim wyjadę z tym sprzętem na ulice ale powiem szczerze już sie nie moge doczekać ...
Re: Volvo 245 b230f At z '89 czyli Sven
: 11 listopada 2014, 20:44
autor: takijedenkuba
Jeszcze szpera do kompletu się przyda
Re: Volvo 245 b230f At z '89 czyli Sven
: 11 listopada 2014, 20:57
autor: sambo
potoczasty pisze:Udało się, graty TURBO dojechały do mnie do garażu:) mam wszystko co trzeba, silnik b230ft z osprzętem , kompletna wiązką ze sterownikami wszystkiemi, bezpiecznikam, sondami, rurkami, puszkami powietrza, przepływka, no generowanie z wszystkim poza intercoolerem, ktory będę robił jakis porządny. Do tego skrzynie aw71L z konwerterem i przekazaznikiem OD, selektor biegów tez jest ( pewnie sie nie przyda bo mój działa wzorowo) w gratisie dostałem druga turbina, kolektor wydechowy,wał do 900. Felgi DRACO które lerzaly w garażu zostały wymienione na glowice 531 z wałkiem VX.
Wiec wyglada na to, że faktycznie mam wszystko do swapa i robię "Turbo Svena"
Troche czasu mi zejdzie zanim wyjadę z tym sprzętem na ulice ale powiem szczerze już sie nie moge doczekać ...
no to do roboty!
trzymam kciuki ! a wałek pośredni z napędem aparatu masz?
sambo
ps
VX do Turbo nie polecam. Może lepiej A lub T
Re: Volvo 245 b230f At z '89 czyli Sven
: 11 listopada 2014, 22:14
autor: potoczasty
sambo pisze:
sambo
ps
VX do Turbo nie polecam. Może lepiej A lub T
Wiem, ale jest spięty z głowica wiec pewnie pojawi się w dziale sprzedam;)
Jeszcze MBC, kółko i komputer z chipem do zestawu będę powoli kompletował...
Re: Volvo 245 b230f At z '89 czyli Sven
: 12 listopada 2014, 14:18
autor: Volvo 745 turbo
potoczasty pisze:sambo pisze:
sambo
ps
VX do Turbo nie polecam. Może lepiej A lub T
Wiem, ale jest spięty z głowica wiec pewnie pojawi się w dziale sprzedam;)
Jeszcze MBC, kółko i komputer z chipem do zestawu będę powoli kompletował...
Wałek T już masz w tym silniku co kupiłeś. On jest dobry ale do 4 tys. obr. Lepszy będzie V z reg kółkiem i cofnięty o 4°
Sprawdzone