Re: 780 a silnik pasujący do nazwy modelu...
: 05 maja 2020, 23:06
Cześć! Generalnie tego typu tematy tu lub na fb zazwyczaj się kończą na etapie chciałbym. Kibicuję jednak każdemu kto ma chęć na taką zabawę.
Ad1. Jaki silnik jest najsensowniejszy?
Żaden z poza palety Volvo nie przysporzy rzeszy kupców, jeśli zdecydujesz się kiedyś spieniężyć projekt, tymbardziej że w PL to marka dla konserwatystów, z pojedynczymi wyjątkami. Wg mnie wybór trzeba uzgodnić z wykonawcą, jeśli nie będziesz nim Ty.
Czy jest na forum model z silnikiem v8 z A8? http://volvorwd.pl/viewtopic.php?t=34 wildstrawberry wstawił coś takiego do niebieskiego przedliftowego sedana, ale słuch o nim jakby zaginął pod koniec 2015. Takijedenkuba wstawia. U mnie jest silnik o generację starszy, z Audi S6 C4 o kodzie AEC. Czy polecam? Mam od 2010 takie Audi, stąd pomysł na swap do Volvo, siedzi to pod maską od końca 2013 i co roku przynajmniej kilkaset kilometrów zrobi. W 2018 chciałem sprzedać, ale potencjalni kupcy oczekiwali auta na gotowo. Jak zrobię na gotowo, to nie będę pewnie chciał sprzedać
Pomyśl o spalaniu, o kosztach obsługi: rozrząd, awaryjność, czy będziesz miał u kogo to serwisować. Osiągi w starym Volvo to raczej nice to have chyba, że nie masz rodziny, akwarium itd
Ad 2. co ze skrzynią?
W Stanach, w Szwecji dla popularnych silnikow są przećwiczone zestawy i gotowce pod silniki z japońców, BMW, MB. W Audi, kupując silnik spięty z automatem, a chcąc spasować z ręczną skrzynią biegów, czeka Cie dodatkowe ćwiczenie z kołem zamachowym, być może też będzie potrzebny nowy komputer. Skrzynia to też temat łapy, wał, most, szpera, przełożenie, sprzęgło, sterowanie sprzęgłem. Duży automat to duża waga i potrzeba więcej miejsca niż jest w seryjnym tunelu.
Ad 3. Wiązka i pierdolnik elektryczny
U mnie autor modyfikacji zrobił porządnie, wpiął się w instalację, zegary. To podstawa byś mógł bezobsługowo się cieszyć jazdą.
Ad 4. O czym zapomniałem?
Chłodnica, wiatraki, wydech, układ paliwowy, płyny, sterowanie sprzęgłem, zdrowa baza, hamulce?, a jak hamulce to i felgi, to i nowe dobre opony, zawieszenie, przeróbka wału napędowego... i na koniec papierologia
Ad1. Jaki silnik jest najsensowniejszy?
Żaden z poza palety Volvo nie przysporzy rzeszy kupców, jeśli zdecydujesz się kiedyś spieniężyć projekt, tymbardziej że w PL to marka dla konserwatystów, z pojedynczymi wyjątkami. Wg mnie wybór trzeba uzgodnić z wykonawcą, jeśli nie będziesz nim Ty.
Czy jest na forum model z silnikiem v8 z A8? http://volvorwd.pl/viewtopic.php?t=34 wildstrawberry wstawił coś takiego do niebieskiego przedliftowego sedana, ale słuch o nim jakby zaginął pod koniec 2015. Takijedenkuba wstawia. U mnie jest silnik o generację starszy, z Audi S6 C4 o kodzie AEC. Czy polecam? Mam od 2010 takie Audi, stąd pomysł na swap do Volvo, siedzi to pod maską od końca 2013 i co roku przynajmniej kilkaset kilometrów zrobi. W 2018 chciałem sprzedać, ale potencjalni kupcy oczekiwali auta na gotowo. Jak zrobię na gotowo, to nie będę pewnie chciał sprzedać
Pomyśl o spalaniu, o kosztach obsługi: rozrząd, awaryjność, czy będziesz miał u kogo to serwisować. Osiągi w starym Volvo to raczej nice to have chyba, że nie masz rodziny, akwarium itd
Ad 2. co ze skrzynią?
W Stanach, w Szwecji dla popularnych silnikow są przećwiczone zestawy i gotowce pod silniki z japońców, BMW, MB. W Audi, kupując silnik spięty z automatem, a chcąc spasować z ręczną skrzynią biegów, czeka Cie dodatkowe ćwiczenie z kołem zamachowym, być może też będzie potrzebny nowy komputer. Skrzynia to też temat łapy, wał, most, szpera, przełożenie, sprzęgło, sterowanie sprzęgłem. Duży automat to duża waga i potrzeba więcej miejsca niż jest w seryjnym tunelu.
Ad 3. Wiązka i pierdolnik elektryczny
U mnie autor modyfikacji zrobił porządnie, wpiął się w instalację, zegary. To podstawa byś mógł bezobsługowo się cieszyć jazdą.
Ad 4. O czym zapomniałem?
Chłodnica, wiatraki, wydech, układ paliwowy, płyny, sterowanie sprzęgłem, zdrowa baza, hamulce?, a jak hamulce to i felgi, to i nowe dobre opony, zawieszenie, przeróbka wału napędowego... i na koniec papierologia