1929 (964 + 965)

Zaprezentuj swoją cegłę i aktualizuj na bieżąco swój temat
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3086
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: 1929 (964 + 965)

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

bnw pisze:Jak kompresja wyjdzie nędzna, to myślę, że to nie będzie miało już żadnego znaczenia, bo potrzebna będzie inna jednostka.
Taka wyjdzie, gdyż jak może wyjść inna z rozwaloną szczelnością ;)
1 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Awatar użytkownika
bnw
Posty: 1291
Rejestracja: 30 lipca 2018, 21:59
Lokalizacja: gdzieś w okolicach Krakowa

Re: 1929 (964 + 965)

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: bnw »

Sinuspi pisze:
bnw pisze:Jak kompresja wyjdzie nędzna, to myślę, że to nie będzie miało już żadnego znaczenia, bo potrzebna będzie inna jednostka.
Taka wyjdzie, gdyż jak może wyjść inna z rozwaloną szczelnością ;)
A weź mnie nie wku*wiaj nawet. To jak ja mam teraz dojść do tego, czy dół się nadaje do czegoś innego, niż zrzucenie z akademika na Juwenalia?

Zadzwoniłem do Bartka Sysły, jest szansa, że znajomy ma taki silnik - jeszcze w aucie. Kolejny motor leży w Liszkach, czyli 30km ode mnie, ale już zdemontowany i nie idzie sprawdzić, co z nim. Chyba, że jest jakiś magiczny sposób, ale ja się generalnie uja na mechanice znam.
0 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
Awatar użytkownika
endriugto
Posty: 3657
Rejestracja: 28 października 2015, 15:26
Lokalizacja: Skórzewo 509 315 886

Re: 1929 (964 + 965)

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: endriugto »

Zdejmujesz głowice, sprawdzasz gładzie, pomierzyć można średnicówką. A jak już zaszedłeś tak daleko to pierścienie i panewki. :D :D :D
0 x
xjtdi
Posty: 1066
Rejestracja: 31 października 2016, 13:48

Re: 1929 (964 + 965)

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: xjtdi »

endriugto pisze:Zdejmujesz głowice, sprawdzasz gładzie, pomierzyć można średnicówką. A jak już zaszedłeś tak daleko to pierścienie i panewki. :D :D :D
Dokładnie, kupować następny silnik jest sens jak już wiadomo że obecny jest trup nie wart robienia.
Jeśli to tylko upg, to gra jest warta świeczki, jeśli trzeba by już tykać pierścienie, panewki to ja bym jednak szukał innego silnika.
Zdejm wpaść te głowice, pomiar sprężania na wywalonej upg mija się trochę z celem. Po zdjęciu głowicy ogarnięty mechanik będzie umiał ocenić czy jest sens robić ten silnik czy jednak trzeba szukać innego motoru.
Podpowiedź jest taka, że jeśli whiteblok miał padnięta upg i ktoś nim jeździł z za niskim poziomem płynu to krzywa może być głowica, może też być problem z blokiem.
0 x
Awatar użytkownika
bnw
Posty: 1291
Rejestracja: 30 lipca 2018, 21:59
Lokalizacja: gdzieś w okolicach Krakowa

Re: 1929 (964 + 965)

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: bnw »

No dobra. Mały update.

Sadysta w Nowym Roku wrócił do życia! Okazało się, że zgniła wiązka do komputera - nie było sygnału do modułu zapłonowego. Od kilku dni auto jeździ, dzielnie przewozi graty z likwidowanej stajni i ogólnie - daje radę.

Na plus - bardzo dużo rzeczy jednak działa, jest to chyba jedyna cegła, w której działają mi podgrzewania foteli (no... przynajmniej kierowcy, pasażera nie sprawdzałem), pracuje klimatyzacja, układ kierowniczy chodzi leciutko. Głośniki nie są sparciałe, ogarnąłem sobie nawet pilota do radia - luksus pełną gębą. Auto jest całkiem zrywne i jeździ zaskakująco dobrze.
Na minus - rdza coraz mocniej wpiernicza lewy błotnik, układ zapłonowy trochę niedomaga, bo auto czasami chodzi nierówno. Muszę wyregulować kickdown, bo nie zawsze zrzuca biegi. Jeśli z tyłu były nivomaty - to nie podnoszą auta. Plus trochę pierdół.
Generalnie auto jest fajne, ale moim zdaniem jakość wykonania nie jest tak dobra, jak w 760.

Dentysta - stoi sobie w ogonku aut do ogarnięcia, na betonie. Muszę pocisnąć człowieka od silnika, czy coś z tego będzie. Wcześniej spróbuję zdjąć głowicę i ogarnąć kogoś, kto pomierzy blok, plus wymienić nagrzewnicę - ale do tego muszę mieć wolne stanowisko pracy, a kolejność zajmowania garażu do grzebania jest mniej więcej taka: 940 turbo, 264, zielony Escort, biały Escort, lotniskowe 240 i dopiero wtedy można myśleć o Dentyście. Ale nie chcę go odpuszczać - to fajne auto w ładnym kolorze, może mi się przydać do... eee... jeżdżenia w zimie, kiedy będę chciał jeździć Volvo, ale nie kombi. O, to ma sens.

Obrazek
2 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3086
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: 1929 (964 + 965)

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

Opad Biernackiego ma zatem wysoki :-)
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Awatar użytkownika
bnw
Posty: 1291
Rejestracja: 30 lipca 2018, 21:59
Lokalizacja: gdzieś w okolicach Krakowa

Re: 1929 (964 + 965)

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: bnw »

Tu też przydałby się jakiś update.

Dentysta się ma nijak. Dopadło go złażenie klaru, poza tym, wszystko okej. Zimę przestał na betonowej drodze, teraz trafił na kamienny parking. Odpala ładnie, jeździ - ale motor jest strzelony. Miałem narajone zastępstwo, ale wygląda, że ma strzeloną UPG i teraz trochę nie wiem, jak to ugryźć. Pewnie postaram się zrobić wszelkie testy kompresji/ciśnienia oleju/itepe i rozbiorę górę tego silnika. Może ktoś da radę dojechać pod Kraków i zrobić kolonoskopię bloku?
Obrazek

Sadysta - pracuje. Zmians w sumie w nim nie ma dużo, zdecydowałem się na przyklejenie pomarańczowych folii a'la USDM na kierunki i na lato założyłem felgi Omega. Niestety, przy zmianie kół wyszło na jaw, że prawy próg się poddaje, co oznacza, że być może ten rok jest już ostatnim dla tego auta - zobaczymy. Szkoda mi się go pozbywać, bo aktualnie ma bardzo wysoki stopień wykorzystania, jeździ praktycznie codziennie. Przede wszystkim - przewiózł nam stajnię, kilkanaście kursów, czasami z dwoma końmi naraz.
Obrazek

Z lekkimi przyczepami też sobie radzi. A spalanie nie zabija - jakieś 18 litrów gazu na 100.
Obrazek

W razie potrzeby podjedzie pod wiatę, chociaż już na trawie opony sobie nie dadzą rady.
Obrazek

Czeka mnie jeszcze wymiana świec, bo na gazie czasem zamarudzi. Podejrzewam, że to raczej gaziarze spieprzyli robotę, ale może lepiej zacząć od takich pierdół samemu, zanim oddam auto do kogoś, kto... zacznie od zmiany świec na przykład :P
2 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
ODPOWIEDZ