Tak, to prawda. Tak samo liczą ubezpieczyciele w przypadku zniżek dla oldtimerów (niezależnie czy ma się żółte blachy czy nie).pmiczka pisze:Od siebie dodam tylko tyle, że wymagane 30 lat w poszczególnych województwach liczy się od pierwszej rejestracji samochodu, a nie daty jego produkcji
Żółte tablice i rejestracja na zabytek
-
Onlinedom?n
- Administrator
- Posty: 3056
- Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Żółte tablice i rejestracja na zabytek
0 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW
Re: Żółte tablice i rejestracja na zabytek
I to jest chore bo mam fajną 740 z 1985roku ale przywiezioną na początku lat 90" do PL jako składak i data pierwszej rejestracji jest wpisana ta w Polsce czyli 1992rok (czyli że niby przez 7 lat auto jeździło w DE niezarejestrowane lub stało w krzakach) i na żółte nie dało rady za to 740 z 1989 ale sprowadzona później do PL już na żółte się nadawała...dom?n pisze:Tak, to prawda. Tak samo liczą ubezpieczyciele w przypadku zniżek dla oldtimerów (niezależnie czy ma się żółte blachy czy nie).pmiczka pisze:Od siebie dodam tylko tyle, że wymagane 30 lat w poszczególnych województwach liczy się od pierwszej rejestracji samochodu, a nie daty jego produkcji
0 x
Re: Żółte tablice i rejestracja na zabytek
Tak samo jak moja. Rocznik 87 a skladak 1996...i w DR rok prod jest 1996 tylko ze w tym roku juz nie produkowali tego modelu jakos we wspolczesnych autach rok prod i rejestracji sa to zupelnie inne dane a przy skladakach sie przypierd*** Jak auto bylo wyprodukowane w 2015 a rejestracja jest 2016 to i tak rocznik jest 2015. A w skladakach to co auto z lat 80 i nagle jest produkcja 90 bo wtedy jako skladak przyszlo? powinna byc rozdzielnosc miedzy rokiem a 1 rejestracja bo to sa zupelnie rozne rzeczy...a pozniej robi sie taki syf ze auto nieprodukowane od 30 lat ale przyprowadzone w latach 90 jako skladak i data prod okreslona jako 1 rejestracji w kraju i chooj wielki a co z data rejestracji za granica zapomnieli...?? rok prod to rok i to jest rzecz swieta a data rejestracji to data rejestracji...
Ostatnio zmieniony 06 listopada 2020, 14:02 przez BartMaj, łącznie zmieniany 2 razy.
0 x
Re: Żółte tablice i rejestracja na zabytek
Dla logicznie myślącego człowieka całkiem logiczne niestety dla naszych twórców prawa/urzędników z logiką mają nie po drodze...BartMaj pisze:Tak samo jak moja. Rocznik 87 a skladak 1996...i w DR rok prod jest 1996 tylko ze w tym roku juz nie produkowali tego modelu jakos we wspolczesnych autach rok prod i rejestracji sa to zupelnie inne dane a przy skladakach sie przypierd*** Jak auto bylo wyprodukowane w 2015 a rejestracja jest 2016 to i tak rocznik jest 2015. A w skladakach to co auto z lat 80 i nagle jest produkcja 90 bo wtedy jako skladak przyszlo? powinna byc rozdzielnosc miedzy rokiem a 1 rejestracja bo to sa zupelnie rozne rzeczy...a pozniej robi sie taki syf ze auto nieprodukowane od 30 lat ale przyprowadzone w latach 90 jako skladak i data prod okreslona jako 1 rejestracji w kraju i chooj wielki a co z data rejestracji za granica zapomnieli...?? rok prod to rok i to jest rzecz swieta a data rejestracji to data rejestracji...
0 x
Re: Żółte tablice i rejestracja na zabytek
Tak mamy te nasze cudowne ustawy i rozporzadzenia napisane...Jeden idiota napisze pozniej drugi podpisze i masz obywatelu... Jesli nie mozna ustalic daty 1 rejestracji to wtedy przyjmuje sie 01(dzien)01(miesiac) daty produkcji...ale tylko wtedy. Jesli auto przyjechalo jako skladak i pomijajac ze moglo nie byc nigdy za granica rejestr. to w dokumentach jest data 1 rej za miedza...Bede probowal mimo tego jakos wyprostowac ta bzdure...WK zawsze moze zrobic adnotacje w DR pozostawiajac wpis skladak a dopisujac faktyczny rok prod...tym bardziej ze ma papiery od auta w teczce od kiedy zostalo zarejestr. w PL lacznie z tymi z zagranicy...To tak jaby ktos przyprowadzil Syrenke z zagranicy (wersja eksportowa) jako skladak w latach 90 i date produkcji wpisali by jako 1995 ale mi cisnienie skoczylo
0 x
Re: Żółte tablice i rejestracja na zabytek
A nie jest tak, że dodatkowo jest zapisek że auto jeśli wnosi do historii motoryzacji coś przełomowego, bądź stanowi wyjątkową wersję dla produkowanego modelu, to może mieć mniej niż te 25-30 lat. Więc pozostaje to w kwestii dobrego opisania przez rzeczoznawcę, czy nie tak?
0 x
Jest: Volvo S70 TDI 97' 940 Classic 98'+ S90 D5 AWD 20'
Było: FSO Polonez 2000, BMW E-28 520i, Citroen C5 X7,
Było: FSO Polonez 2000, BMW E-28 520i, Citroen C5 X7,
Re: Żółte tablice i rejestracja na zabytek
Sa nastepujace opcje: pojazd zabytkowy , muzealny lub unikatowy. Ten o ktorym piszesz to unikat - pojazd mający co najmniej 25 lat, którego model nie jest produkowany od lat 15, uznany przez rzeczoznawcę samochodowego za unikatowy lub mający szczególne znaczenie dla udokumentowania historii motoryzacji. W jednym i drugim przypadku zolte blachy lecz inne przywileje
1 x
Re: Żółte tablice i rejestracja na zabytek
Dziękuję. A różnice w przywilejach? Tak ogólnie.
0 x
Jest: Volvo S70 TDI 97' 940 Classic 98'+ S90 D5 AWD 20'
Było: FSO Polonez 2000, BMW E-28 520i, Citroen C5 X7,
Było: FSO Polonez 2000, BMW E-28 520i, Citroen C5 X7,
-
Onlineendriugto
- Posty: 3658
- Rejestracja: 28 października 2015, 15:26
- Lokalizacja: Skórzewo 509 315 886
Re: Żółte tablice i rejestracja na zabytek
Jak masz kolekcję. Kolekcja zaczyna się chyba od trzech aut to kolejne nawiązujące do kolekcji możesz zarejestrować jako zabytek mimo że nie spełnia kryteriów.AOW pisze:A nie jest tak, że dodatkowo jest zapisek że auto jeśli wnosi do historii motoryzacji coś przełomowego, bądź stanowi wyjątkową wersję dla produkowanego modelu, to może mieć mniej niż te 25-30 lat. Więc pozostaje to w kwestii dobrego opisania przez rzeczoznawcę, czy nie tak?
Np masz amazona, 145, 240, 740 i 850 albo V70 jako kontynuację kolekcji. Wszystkie poprzednie muszą mieć żółte blachy.
0 x
Re: Żółte tablice i rejestracja na zabytek
Ciekawe w których. Kolega rzeczoznawca z Dęblina nic mi o tym nie wspomniał, poza tym że w zeszłym roku przepisy się zmieniły. Jak kupowałem to liczyłem na żółte blachy a tu okazuje się że 4.5 roku trzeba poczekaćendriugto pisze:30 jest na razie tylko w kilku województwach. W większości nadal 25. Dzwoń do rzeczoznawcy na pewno będzie zorientowany.pmiczka pisze:Od siebie dodam tylko tyle, że wymagane 30 lat w poszczególnych województwach liczy się od pierwszej rejestracji samochodu, a nie daty jego produkcji
Przymierzałem się właśnie do załatwiania żółtych blach, data produkcji 1991, ale pierwszej rejestracji dopiero - październik 1992. Niestety jeszcze niecałe dwa lata muszę czekać.
Chyba, że są różne zalecenia w województwach, bo to jest chyba w gestii konserwatora.
0 x