740 beżowy "Stefan"

Zaprezentuj swoją cegłę i aktualizuj na bieżąco swój temat
Awatar użytkownika
Greg601
Posty: 132
Rejestracja: 13 listopada 2020, 17:00
Lokalizacja: GND

Re: 740 beżowy "Stefan"

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Greg601 »

Zobaczę jak będzie wyglądał zlany olej. Jeśli będzie smoła to przepłuczę.
0 x
Awatar użytkownika
Milco
Posty: 216
Rejestracja: 29 października 2016, 19:24
Lokalizacja: Warszawa / Kędzierzyn-Koźle

Re: 740 beżowy "Stefan"

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Milco »

Greg601 pisze:Zobaczę jak będzie wyglądał zlany olej. Jeśli będzie smoła to przepłuczę.
Ja bym bardziej powiedział, że będzie to woda z kałuży :P
Z rok temu zleciłem to u siebie. Most ALD.
Spuszczono stary olej. Zdjęto dekiel. Oględziny wzrokowe. Wymyty mechanizm do czysta.
Zamknięcie. Zalanie nowym olejem.
Polecam.
0 x
Awatar użytkownika
fonderal
Posty: 1280
Rejestracja: 09 października 2014, 10:10
Lokalizacja: WK i WL

Re: 740 beżowy "Stefan"

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: fonderal »

Greg601 pisze:Nawet się nie przyglądałem czy jest korek spustowy. Ułatwił by sprawę.
jako takiego nie ma, jego rolę pełni najniższa śruba dekla.
Ale najpierw odkręć wlewowy żeby po pierwsze zobaczyć, czy się w ogóle odkręca, po drugie olej szybciej spłynie.
0 x
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3086
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: 740 beżowy "Stefan"

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

fonderal pisze:
Greg601 pisze:Nawet się nie przyglądałem czy jest korek spustowy. Ułatwił by sprawę.
jako takiego nie ma, jego rolę pełni najniższa śruba dekla.
Ale najpierw odkręć wlewowy żeby po pierwsze zobaczyć, czy się w ogóle odkręca, po drugie olej szybciej spłynie.
W Kolegi aucie, (jeżeli nikt nie urwał) będzie śruba - korek spustowy w czaszy mostu.
Żeby było ciekawiej i fajniej, Kolega może mieć szperunek (tak tak, prawdziwą szperę).
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3086
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: 740 beżowy "Stefan"

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

Greg601 pisze:Nawet się nie przyglądałem czy jest korek spustowy. Ułatwił by sprawę. Płukać przed zalaniem nowego oleju czy nie?
Całego oleuma na podnośniku nie wypłuczesz. Wskazana jest wymiana oleuma tak samo jak płynu w pudle z zębatkami. Tak jak Koledzy piszą, zlej obecny, następnie zalej odpowiednią ilością i cechą oleju i po 1.000km to samo i dalej tak samo, póki olej będzie klarowny.
Do skrzyni technolog z Volvo poleca ATF typ F, ewentualnie Dexron II w ilości ponad 1litr powinno zlecieć.

Koledze się przyda do podusi https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q ... DXlR7T8hHs
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Awatar użytkownika
Greg601
Posty: 132
Rejestracja: 13 listopada 2020, 17:00
Lokalizacja: GND

Re: 740 beżowy "Stefan"

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Greg601 »

Sinuspi pisze:
Greg601 pisze:Nawet się nie przyglądałem czy jest korek spustowy. Ułatwił by sprawę. Płukać przed zalaniem nowego oleju czy nie?
Całego oleuma na podnośniku nie wypłuczesz. Wskazana jest wymiana oleuma tak samo jak płynu w pudle z zębatkami. Tak jak Koledzy piszą, zlej obecny, następnie zalej odpowiednią ilością i cechą oleju i po 1.000km to samo i dalej tak samo, póki olej będzie klarowny.
Do skrzyni technolog z Volvo poleca ATF typ F, ewentualnie Dexron II w ilości ponad 1litr powinno zlecieć.

Koledze się przyda do podusi https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q ... DXlR7T8hHs
Dzięki za porady i za literaturę. W końcu wiem po vinie jaki mam silnik i jaką skrzynię.
0 x
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3086
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: 740 beżowy "Stefan"

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

Greg601 pisze:
Sinuspi pisze:
Greg601 pisze:Nawet się nie przyglądałem czy jest korek spustowy. Ułatwił by sprawę. Płukać przed zalaniem nowego oleju czy nie?
Całego oleuma na podnośniku nie wypłuczesz. Wskazana jest wymiana oleuma tak samo jak płynu w pudle z zębatkami. Tak jak Koledzy piszą, zlej obecny, następnie zalej odpowiednią ilością i cechą oleju i po 1.000km to samo i dalej tak samo, póki olej będzie klarowny.
Do skrzyni technolog z Volvo poleca ATF typ F, ewentualnie Dexron II w ilości ponad 1litr powinno zlecieć.

Koledze się przyda do podusi https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q ... DXlR7T8hHs
Dzięki za porady i za literaturę. W końcu wiem po vinie jaki mam silnik i jaką skrzynię.
Prosz.
Też fajny wierszyk o vinie
1 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Awatar użytkownika
Greg601
Posty: 132
Rejestracja: 13 listopada 2020, 17:00
Lokalizacja: GND

Re: 740 beżowy "Stefan"

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Greg601 »

W końcu wjechałem na kanał i dokonałem inspekcji spodu samochodu.
Podwozie (blachy): bardzo dobry (-) , 3 małe ogniska korozji. Progi i podłużnice jak dzwon.
Silnik: No dawno tak suchego nie widziałem.
Tylny most okazał się mieć korek spustowy, olej jest,(z opiłkami) co widać na zdjęciu. Może zidentyfikuje ktoś co to za most, bo nie widze oznaczeń a z plakietki tylko tyle widać.
Teraz winowajca tajemniczych stuków puków.Zerwana poduszka pod skrzynią. Dodatkowo podpora wału do wymiany a łącznik gumowy wału to strzępy.No i wyciek ze skrzyni.
Ktoś kiedyś najechał nim na coś, bo slady są na wahaczu przednim a wydech odbił się na podwoziu. Stąd też zerwana poduszka skrzyni i naderwany łącznik elastyczny wału.
ps. chciałem tekst wstawić między zdjeciami ale nie umiem.
Załączniki
IMG_20201125_153151.jpg
IMG_20201125_153151.jpg (688.38 KiB) Przejrzano 4155 razy
IMG_20201125_151620.jpg
IMG_20201125_151620.jpg (714.53 KiB) Przejrzano 4155 razy
IMG_20201125_172823.jpg
IMG_20201125_172823.jpg (1.08 MiB) Przejrzano 4155 razy
IMG_20201125_171523.jpg
IMG_20201125_171523.jpg (900.44 KiB) Przejrzano 4155 razy
IMG_20201125_151231.jpg
IMG_20201125_151231.jpg (1010.54 KiB) Przejrzano 4155 razy
IMG_20201125_151226.jpg
IMG_20201125_151226.jpg (934.1 KiB) Przejrzano 4155 razy
IMG_20201125_172816.jpg
IMG_20201125_172816.jpg (703.69 KiB) Przejrzano 4155 razy
IMG_20201125_172810.jpg
IMG_20201125_172810.jpg (834.7 KiB) Przejrzano 4155 razy
IMG_20201125_172803.jpg
IMG_20201125_172803.jpg (738 KiB) Przejrzano 4155 razy
0 x
Awatar użytkownika
zlyzuw
Posty: 297
Rejestracja: 12 grudnia 2018, 16:19
Lokalizacja: Kraków

Re: 740 beżowy "Stefan"

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: zlyzuw »

Wymien olej w dyfrze i wstrzyknij ceramizer i może się będzie nadawał do użytku ;)
0 x
Awatar użytkownika
voglt
Posty: 90
Rejestracja: 13 października 2014, 19:51

Re: 740 beżowy "Stefan"

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: voglt »

Sinuspi pisze:
fonderal pisze:
Greg601 pisze:

Żeby było ciekawiej i fajniej, Kolega może mieć szperunek (tak tak, prawdziwą szperę).
Tak! Po tej aluminiowej tabliczce można sądzić, że to LSD. Auta ze Szwajcarii często wyposażano w LSD. U mnie i u sambo też taki siedzi. Biały kruk :D. Gratulacje.
1 x
ODPOWIEDZ