740 / 940 osiągi dla danego silnika
Re: 740 / 940 osiągi dla danego silnika
fonderal coś więcej o tym zestawie do FT poproszę
0 x
Jest: Volvo S70 TDI 97' 940 Classic 98'+ S90 D5 AWD 20'
Było: FSO Polonez 2000, BMW E-28 520i, Citroen C5 X7,
Było: FSO Polonez 2000, BMW E-28 520i, Citroen C5 X7,
-
Onlinedom?n
- Administrator
- Posty: 3056
- Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: 740 / 940 osiągi dla danego silnika
http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=277297AOW pisze:fonderal coś więcej o tym zestawie do FT poproszę
http://b230fk.de/volvo/test/turbo-kit-plus-von-volvo/
https://forum.7900klubben.se/viewtopic.php?t=13203
1 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW
Re: 740 / 940 osiągi dla danego silnika
No właśnie.
Czasem można trafić na ten kit wypruty z jakiegoś gruza, ale bardzo rzadko i z reguły znajduje się w opłakanym stanie. Wisi nowy na ebayu, ale do LH2.2 i w cenie mało używanej nerki
https://www.ebay.pl/itm/324604413326?ha ... Swb6tgkXwa
A ja ze swojej strony polecam zwykłe MBC za stówę ustawione na bezpieczne 0,8 bara, od razu jeździ się przyjemniej
Czasem można trafić na ten kit wypruty z jakiegoś gruza, ale bardzo rzadko i z reguły znajduje się w opłakanym stanie. Wisi nowy na ebayu, ale do LH2.2 i w cenie mało używanej nerki
https://www.ebay.pl/itm/324604413326?ha ... Swb6tgkXwa
A ja ze swojej strony polecam zwykłe MBC za stówę ustawione na bezpieczne 0,8 bara, od razu jeździ się przyjemniej
0 x
Re: 740 / 940 osiągi dla danego silnika
miałbyś zdjęcie jak to jest zrobione?fonderal pisze: A ja ze swojej strony polecam zwykłe MBC za stówę ustawione na bezpieczne 0,8 bara, od razu jeździ się przyjemniej
0 x
Jest: Volvo S70 TDI 97' 940 Classic 98'+ S90 D5 AWD 20'
Było: FSO Polonez 2000, BMW E-28 520i, Citroen C5 X7,
Było: FSO Polonez 2000, BMW E-28 520i, Citroen C5 X7,
Re: 740 / 940 osiągi dla danego silnika
Pewien Litwin oferował mi cały zestaw komputerów od 204FT - ergo, Turbo+ z przyległościami - za bodaj 200 Euro. Jakiś rok temu.
Najfajniejszym elementem EBC jest niejako "ruchome okno" doładowania. W porównaniu z MBC, gdzie auto albo dobrze zbierało się z dołu, ale słabo z góry (i vice versa), EBC zapewniało znacznie lepsze osiągi i na dole, i na górze.
Najfajniejszym elementem EBC jest niejako "ruchome okno" doładowania. W porównaniu z MBC, gdzie auto albo dobrze zbierało się z dołu, ale słabo z góry (i vice versa), EBC zapewniało znacznie lepsze osiągi i na dole, i na górze.
0 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
Re: 740 / 940 osiągi dla danego silnika
EBC złe nie jest, ale MBC też sporo zmienia na lepsze i mz. rewelacyjnie wypada w relacji nakłady/efekty. Wyższe ciśnienie to jedno, ale np. dla mnie równie ważne o ile nie ważniejsze było wcześniejsze wstawanie turbiny. Przed założeniem MBC ciśnienie pojawiało się przy mniej więcej 3200 obrotów, z MBC obniżyło się na 2400-2500. To naturalne, bo MBC z kulką działa 0 - 1, zaś fabryczny zawór zaczyna upuszczać ciśnienie już przy niższych wartościach, otwiera się powoli. W efekcie przy MBC maksymalne ciśnienie doładowania pojawia się dużo szybciej, bo zawór jest zamknięty aż do osiągnięcia zadanego ciśnienia.
Z tego powodu nawet MBC ustawiony na fabryczne ciśnienie już da pozytywne efekty, samochód ożywi się na dole.
AOW, zdjęcia nie mam, ale montaż jest banalny. Przecinasz wężyk między muszlą turbiny a siłownikiem WG, w to miejsce wstawiasz MBC i to wszystko. Ale to nie koniec, bo o ile fizyczny montaż to parę chwil, nie mniej ważna jest dokładna regulacja, żeby nie przegiąć i nie narobić sobie kłopotów. Można zaczynać od niższych, bezpiecznych ciśnień. Fabryczne dla FT wynosi 0,55 bara, przy 0,6 już będzie widać różnicę, szczególnie na dole. Górna granica dla wydajności fabrycznych gratów wynosi 0,9 bara, ale tu już trzeba być bardzo, bardzo ostrożnym, łatwo przesadzić.
No i przy zwiększaniu ciśnienia warto posprawdzać rury dolotu i podciśnień, po ponad 20 latach mogą mieć dość i przy 0,55 będzie ok., a przy wyższym mogą puchnąć, spadać, dziurawić. To po równo dotyczy EBC i MBC.
Z tego powodu nawet MBC ustawiony na fabryczne ciśnienie już da pozytywne efekty, samochód ożywi się na dole.
AOW, zdjęcia nie mam, ale montaż jest banalny. Przecinasz wężyk między muszlą turbiny a siłownikiem WG, w to miejsce wstawiasz MBC i to wszystko. Ale to nie koniec, bo o ile fizyczny montaż to parę chwil, nie mniej ważna jest dokładna regulacja, żeby nie przegiąć i nie narobić sobie kłopotów. Można zaczynać od niższych, bezpiecznych ciśnień. Fabryczne dla FT wynosi 0,55 bara, przy 0,6 już będzie widać różnicę, szczególnie na dole. Górna granica dla wydajności fabrycznych gratów wynosi 0,9 bara, ale tu już trzeba być bardzo, bardzo ostrożnym, łatwo przesadzić.
No i przy zwiększaniu ciśnienia warto posprawdzać rury dolotu i podciśnień, po ponad 20 latach mogą mieć dość i przy 0,55 będzie ok., a przy wyższym mogą puchnąć, spadać, dziurawić. To po równo dotyczy EBC i MBC.
1 x
Re: 740 / 940 osiągi dla danego silnika
forendal wielkie dzięki. Dawno nie jeździłem autem na benzynę, do teraz głównej Turbo Diesel. Rzeczywiście odczuwanie doładowania można zauważyć w przedziale 3000-3500obr./m, stąd zacząłem się zastanawiać czy wszystko ok, ale spojrzałem na fabryczny wykres i wszystko jasne.
Moje S70 TDI jest zdecydowanie dynamiczniejsze tak samo jak wg mnie lepiej przyspiesza, a fabrycznie mają podobne osiągi. Nie mówię o S90 Bobru kosmos
Na pewno będę działać w kierunku podniesienia mocy, najpierw doprowadzę do ładu/składu.
Moje S70 TDI jest zdecydowanie dynamiczniejsze tak samo jak wg mnie lepiej przyspiesza, a fabrycznie mają podobne osiągi. Nie mówię o S90 Bobru kosmos
Na pewno będę działać w kierunku podniesienia mocy, najpierw doprowadzę do ładu/składu.
0 x
Jest: Volvo S70 TDI 97' 940 Classic 98'+ S90 D5 AWD 20'
Było: FSO Polonez 2000, BMW E-28 520i, Citroen C5 X7,
Było: FSO Polonez 2000, BMW E-28 520i, Citroen C5 X7,
Re: 740 / 940 osiągi dla danego silnika
MBC jest chyba najprostszym modem, przy tym banalnie prosto odwracalnym. Jedyne niebezpieczeństwo kryje się w fascynacji efektami, niejeden zachwycony szybkim i łatwym przyrostem mocy przesadził i potem żałował. FK i FT można doładowywać powyżej 0,9 bara, ale zdecydowanie nie na seryjnych gratach.
Redbloki to na swoje czasy świetne silniki, ale nie ma co zaklinać rzeczywistości, nie grzeszą ani kulturą pracy ani osiągami, nowsze konstrukcje wypadają tu o wiele lepiej, wręcz biją je na głowę. Zaryzykuję, że objedzie mnie jakaś bidna fabia z motorkiem 1,2, może nie na autostradzie, ale spod świateł na pewno. Z drugiej strony wcale mi to nie przeszkadza:)
Redbloki to na swoje czasy świetne silniki, ale nie ma co zaklinać rzeczywistości, nie grzeszą ani kulturą pracy ani osiągami, nowsze konstrukcje wypadają tu o wiele lepiej, wręcz biją je na głowę. Zaryzykuję, że objedzie mnie jakaś bidna fabia z motorkiem 1,2, może nie na autostradzie, ale spod świateł na pewno. Z drugiej strony wcale mi to nie przeszkadza:)
1 x
Re: 740 / 940 osiągi dla danego silnika
Tragedii nie ma bo B230FT na module fabrycznym Turbo+ czyli 190KM w 740/940 ma od zera do stu 8.3s co jest naprawdę dobrym wynikiem nawet na dzisiejsze czasy.
2 x
Jest: Volvo S70 TDI 97' 940 Classic 98'+ S90 D5 AWD 20'
Było: FSO Polonez 2000, BMW E-28 520i, Citroen C5 X7,
Było: FSO Polonez 2000, BMW E-28 520i, Citroen C5 X7,
Re: 740 / 940 osiągi dla danego silnika
Zgadza się, pomodzone śmigają całkiem żwawo, ale ja myślę bartdziej o serii. Tu przypadłością jest dość lichy dół, ludzie kombinują z MBC, wałkami, kółkami rozrządu, przestawianiem zapłonu guzikiem itd. A są jeszcze różne mosty i różne skrzynie, M90 mogła być szybsza albo wolniejsza na pierwszych dwóch biegach.
Ogólnie jest co robić, redbloki są pod tym względem dość wdzięczne, bo i od razu widać efekty:)
Ogólnie jest co robić, redbloki są pod tym względem dość wdzięczne, bo i od razu widać efekty:)
2 x