W Szybkich pytaniach i odpowiedziach zacząłem już zbyt duży zamęt siać, wiec zakładam nowy temat
Problem- auto czasami po jeździe na postoju pracuje na wysokich obrotach jałowych - 1500 RPM na P i N, na D wiadomo mniej, bo skrzynia dusi, pomaga dopiero Off On silnika.
Co zrobiłem- nowy układ zapłonowy (parskał na jałowych, na to pomogło), cały dolot wyczyszczony, wtryskiwacze wyczyszczone, brak lewego powietrza- próby maszyną do dymu, wymiana oringów na odmach, nowe uszczelki osi przepustnicy, ogólnie wycieków wiatru brak, sprawdzony też układ oparów paliwa, zaworek zamyka otwiera prawidłowo. Czujnik przepustnicy sprawdzony, klika kiedy trzeba, ogólnie cała procedura jałowych wykonana książkowo. Krokowiec nowy Boscha.
Podwyższone jałowe mogę wywołać kiedy chce- rozgrzany silnik, delikatnie muskam gaz, ale to naprawde mega delikatnie, tak żeby obroty wahały sie w okolicach 1000, po jakimś czasie załapuje i sam podciąga do 1500 i już tak trzyma aż do zgaszenia i odpalenia, nic nie daje przytykanie wszystkich portów podciśnienia.
Już brakuje mi pomysłów na diagnostykę, przychodzi mi tylko do głowy podmianka ECU, czy to zły trop?
B234F saga wolnych obrotów
Re: B234F saga wolnych obrotów
Hey,
U mnie właśnie wymiana kompa pomogła, objawy jak u Ciebie, z tym, że tylko w chłodne dni. Spróbuj pożyczyć kompa.
U mnie właśnie wymiana kompa pomogła, objawy jak u Ciebie, z tym, że tylko w chłodne dni. Spróbuj pożyczyć kompa.
1 x
Re: B234F saga wolnych obrotów
Dzięk misica, tak żem czuł, a wymiana kompa to plug&play na odpiętym aku czy trzeba jakieś procedury ogarniać?
Wrzucam fotkę mojego kompa, nie pomyślałem, że mocowanie zasłania boschowski nr, ale na necie znalazłem, że pewnie będzie to 0280000571, prawdopodobnie zamienny na 0280000928, może ktoś ma sprawny? Chętnie kupię, bo na necie brak.
A z dodatkowych tropów to przesunięcie czujnika przepustnicy tak żeby nie klikał eliminuje problem, tylko że wiadomo krokowiec nie działa i z każdym włączonym odbiornikiem dławi silnik. Co raz bardziej wydaje mi się, że takie muskanie gazem i szybkie zmiany pomiędzy rozwarciem i zwarciem czujnika przepustnicy "podrażnia" którąś ścieżkę kompa więc dowala obroty.
Wrzucam fotkę mojego kompa, nie pomyślałem, że mocowanie zasłania boschowski nr, ale na necie znalazłem, że pewnie będzie to 0280000571, prawdopodobnie zamienny na 0280000928, może ktoś ma sprawny? Chętnie kupię, bo na necie brak.
A z dodatkowych tropów to przesunięcie czujnika przepustnicy tak żeby nie klikał eliminuje problem, tylko że wiadomo krokowiec nie działa i z każdym włączonym odbiornikiem dławi silnik. Co raz bardziej wydaje mi się, że takie muskanie gazem i szybkie zmiany pomiędzy rozwarciem i zwarciem czujnika przepustnicy "podrażnia" którąś ścieżkę kompa więc dowala obroty.
- Załączniki
-
- 20210827_192440.jpg (385.21 KiB) Przejrzano 2046 razy
0 x
Re: B234F saga wolnych obrotów
Tps klika, ale sygnał daje? U mnie identyczne objawy były, gdy tps nie dawał sygnału zamkniętej przepustnicy.
0 x
Re: B234F saga wolnych obrotów
Daje sygnał, przerzucałem nawet na nowy tps, nie pomogłoMarcinS pisze:Tps klika, ale sygnał daje? U mnie identyczne objawy były, gdy tps nie dawał sygnału zamkniętej przepustnicy.
0 x