VOLVO 240 Red Baron Wagon

Zaprezentuj swoją cegłę i aktualizuj na bieżąco swój temat
Awatar użytkownika
grodek75
Posty: 288
Rejestracja: 23 sierpnia 2021, 16:55
Lokalizacja: Warszawa / Gdynia

Re: VOLVO 240 Red Baron Wagon

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: grodek75 »

Sinuspi pisze:
grodek75 pisze:
BASSRIDE pisze:A zaproponuje ktoś szpilki godne ori? Jakiś konkretny link?
Ja zawsze miałem dobrą opinię o produktach Victor Reinz, ale może niech ktoś to moje zdanie jeszcze "ostrzela" bo w sumie sprowadzało się do wszelkiej maści uszczelnień.
Jeśli chodzi o same śruby to internety pokazują że do Twojego auta pasowałyby te:
Victor Reinz 4026634322642
https://sweden-parts.pl/catalog/product ... ory/55867/
ten sklep nie jest fejkowy ?
Zdecydowanie nie. Kupiłem już w nim całą masę rupieci i mogę z czystym sumieniem polecić (konkretnie już 5 zamowień na łączną kwotę ponad 9 stów). Przy czym zawsze robiłem to z odbiorem osobistym i płatnością na miejscu, aczkolwiek tylko dla mojej osobistej wygody (ja mam do nich blisko). Na przykład moje ulubione żarówki do podświetlenia podłokietnika czy wskaźnika PRND u wszystkich są po ok. 8 dych, a u nich za 20: https://sweden-parts.pl/light-bulb-with ... s-34430781
1 x
Volvo 964 2.9 R6 (B6304), 1994r.
Instagram: @volvo.960.warsaw
Awatar użytkownika
baron
Posty: 663
Rejestracja: 02 sierpnia 2019, 13:58

Re: VOLVO 240 Red Baron Wagon

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: baron »

grodek75 pisze:A co do dokumentacji technicznej... Hmmm... Jestem Product Managerem w firmie produkującej urządzenia drukujące.
Chciałbyś widzieć ile razy dostajemy update dokumentacji technicznej po tym jak utopiliśmy furmankę pieniędzy w naprawach maszyn tylko dlatego że ktoś w dokumentacji wbrew wiedzy technicznej, a zgodnie z wymaganiami P&L zapisał żeby czegoś nie wymieniać, albo instalować odnawiane...
Mój nowy służbowy samochód również ma zapisaną w dokumentacji technicznej wymanę oleju co 30k km. Oczywiście ARVAL nie dołoży do tego auta złotówki, ale ten kto je odkupi przy przebiegu 150 czy 200k km będzie już "odrobinę" płakał gdy okaże się że silnik jest zasrany nagarem, turbosprężarka nadaje się na złom, a zalecany przez VW olej 0W20 LongLife to woda która ma za zadanie gładko przeprowadzić silnik przez okres gwarancji, a potem przynieść wymierne korzyści ze sprzedaży części zamiennych.
Kiedyś byłem użytkownikiem "silnika wysokiego ryzyka" jakim było 1,5dci od Renault. Podobnie jak ponad 100 osób ode mnie z firmy.
I wyobraź sobie że ówczesny zarządca floty (nie ARVAL) podjął odgórną decyzję że nie stosujemy serwisu LongLife tylko wymieniamy olej co 15k km. I wiesz że przez 6 lat, przy dwóch rzutachj wymiany floty nikomu nie obróciły się panewki? A niektórzy strzelili po 250k km przebiegu. Dokumentacja techniczna mówiła zaś o wymianie oleju 2 x rzadziej...
no to Ty jesteś menadżerem produktów, a ja Ci powiem jak to wygląda od drugiej strony.
nie tylko Arvala, ale innych CFMów.
powiedzmy, że od kuchni.

rozumiem, że Twoja próbka 100 samochodów to niemały obraz, ale ja będę bazował na trochę większej próbce statystycznej, bo mowa kilkudziesięciu tysiącach aut - sam Arval przekroczył 40k samochodów, LP jest zaraz za. a pozostałe CFMy chodź mniejsze, to jednak dysponujące sporymi flotami.

i nie znam żadnego, który by skracał interwał wymiany oleju :) a współpracuje z nimi długo.
kiedyś nawet samemu z ramienia największej sieci dealerskiej w Polsce nadzorując całe procesy serwisowe.
pole do wyciągania wniosków i obserwacji - ogromne, bo umowy generalne miałem ze wszystkimi.
w każdym CFMie wozy jeżdżą zazwyczaj do 200kkm, ale np MasterLease gniecie auta do 300kkm i... robi to na longlife.
jakoś nie ma powszechnych padów silnika, nie obracają się panewki. wszystko działa, jeździ bez problemów.
poza tym nikogo na to nie stać, żeby wymieniać olej tak często jak byś chciał. policz sobie ile kasy pójdzie na dwa razy częstszą wymianę oleju na dystansie 200 czy 300kkm. a przecież jak kwotowaliście auta, to wybraliście najtańszą ofertę :)
nie było problemu poprosić Arval o rekalkulację i policzenie kosztów związanych z podniesieniem raty serwisowej.

zresztą - jakby serwisowanie aut w trybie longlife rodziło jakiekolwiek koszta, które przewyższałyby zyski, to nikt by się nie zastanawiał, tylko zmieniał olej częściej.

no ale wiadomo, ja to truskawki cukrem.

pierwsza rzecz: nie wyobrażam sobie używać do auta innego oleju niż przewidział producent. przewidział 0W20? to leje 0W20. nie mi oceniać czy to woda czy nie woda. na taki olej zaprojektowano silnik. i zrobili to mądrzejsi ode mnie.
druga, nie mniej istotna: jeżeli przewidział wymiany oleju co 30kkm, to co niby ma dać wymiana oleju częściej? wiesz co ile się wymienia olej w ciężarówkach?
wiadomix :) bywa, że wymieniam częściej - jak chociażby w V40, o której ostatnio rozmawialiśmy. bo taką mam tam fanaberię.
z kolei w innych moich autach bywa, że wymieniam nawet co 10kkm - ale tam komputer mi skraca interwał wymiany oleju, a nie ja za to płacę, tylko - aktualnie - VWFS :) no i wychodzi tak jak kombiakiem, gdzie od czerwca zrobiłem 38kkm i wybieram się już na trzecią wymianę oleju. z kolei w busie mam przelatane 24kkm i to samo - druga wymiana oleju za pasem.

ba! powiem Ci w sekrecie, że Tobie, do Twojego Golfa, będą lać najtańszy olej jaki spełnia parametry producenta - tak, tak. mowa o ASO.
w niejednym jest tak, że dla CFMu jest inna beczka oleju niż dla klienta detalicznego. ale jak detaliczny płaci 100zł/l to można mu lać mobila :) a jak CFM chce mieć cenę typu 20zł/l to leje się co najtańsze.

w grupie VW jedynym wyjątkiem jest obsługa aut VWFS, bo tam nawet olej idzie w oryginale :)

powiem więcej! zakup auta z CFMu to dzisiaj najpewniejszy sposób kupna kilkuletniego auta. sam w zeszłym roku miałem problem kupić nowy samochód, więc skończyło się to zakupem 3latka; akurat z VWFS, ale to jeden pies :) równie chętnie bym rwał auto z Alphabetu czy Arvala. i nawet Twojego Golfa :) chociaż mi nowy Golf średnio mi leży, jakoś bardziej podchodzi mi O4.

btw - wiesz gdzie były najczęściej awarie, mówię o poważnych silnikowych? tam gdzie klient sam zaczynał kombinować właśnie z olejami.
bo się naczytał na forach co ma lać i co mu pomoże.

z ciekawości - kto podjął decyzję o skróceniu interwału między wymianami oleju? w sensie skoro nie arval, to był to inny CFM?
0 x
The Saab 900: built like a Merc, safe as a Volvo and so much cooler than a BMW
Awatar użytkownika
grodek75
Posty: 288
Rejestracja: 23 sierpnia 2021, 16:55
Lokalizacja: Warszawa / Gdynia

Re: VOLVO 240 Red Baron Wagon

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: grodek75 »

baron pisze:
grodek75 pisze:A co do dokumentacji technicznej... Hmmm... Jestem Product Managerem w firmie produkującej urządzenia drukujące.
Chciałbyś widzieć ile razy dostajemy update dokumentacji technicznej po tym jak utopiliśmy furmankę pieniędzy w naprawach maszyn tylko dlatego że ktoś w dokumentacji wbrew wiedzy technicznej, a zgodnie z wymaganiami P&L zapisał żeby czegoś nie wymieniać, albo instalować odnawiane...
Mój nowy służbowy samochód również ma zapisaną w dokumentacji technicznej wymanę oleju co 30k km. Oczywiście ARVAL nie dołoży do tego auta złotówki, ale ten kto je odkupi przy przebiegu 150 czy 200k km będzie już "odrobinę" płakał gdy okaże się że silnik jest zasrany nagarem, turbosprężarka nadaje się na złom, a zalecany przez VW olej 0W20 LongLife to woda która ma za zadanie gładko przeprowadzić silnik przez okres gwarancji, a potem przynieść wymierne korzyści ze sprzedaży części zamiennych.
Kiedyś byłem użytkownikiem "silnika wysokiego ryzyka" jakim było 1,5dci od Renault. Podobnie jak ponad 100 osób ode mnie z firmy.
I wyobraź sobie że ówczesny zarządca floty (nie ARVAL) podjął odgórną decyzję że nie stosujemy serwisu LongLife tylko wymieniamy olej co 15k km. I wiesz że przez 6 lat, przy dwóch rzutachj wymiany floty nikomu nie obróciły się panewki? A niektórzy strzelili po 250k km przebiegu. Dokumentacja techniczna mówiła zaś o wymianie oleju 2 x rzadziej...
no to Ty jesteś menadżerem produktów, a ja Ci powiem jak to wygląda od drugiej strony.
nie tylko Arvala, ale innych CFMów.
powiedzmy, że od kuchni.

rozumiem, że Twoja próbka 100 samochodów to niemały obraz, ale ja będę bazował na trochę większej próbce statystycznej, bo mowa kilkudziesięciu tysiącach aut - sam Arval przekroczył 40k samochodów, LP jest zaraz za. a pozostałe CFMy chodź mniejsze, to jednak dysponujące sporymi flotami.

i nie znam żadnego, który by skracał interwał wymiany oleju :) a współpracuje z nimi długo.
kiedyś nawet samemu z ramienia największej sieci dealerskiej w Polsce nadzorując całe procesy serwisowe.
pole do wyciągania wniosków i obserwacji - ogromne, bo umowy generalne miałem ze wszystkimi.
w każdym CFMie wozy jeżdżą zazwyczaj do 200kkm, ale np MasterLease gniecie auta do 300kkm i... robi to na longlife.
jakoś nie ma powszechnych padów silnika, nie obracają się panewki. wszystko działa, jeździ bez problemów.
poza tym nikogo na to nie stać, żeby wymieniać olej tak często jak byś chciał. policz sobie ile kasy pójdzie na dwa razy częstszą wymianę oleju na dystansie 200 czy 300kkm. a przecież jak kwotowaliście auta, to wybraliście najtańszą ofertę :)
nie było problemu poprosić Arval o rekalkulację i policzenie kosztów związanych z podniesieniem raty serwisowej.

zresztą - jakby serwisowanie aut w trybie longlife rodziło jakiekolwiek koszta, które przewyższałyby zyski, to nikt by się nie zastanawiał, tylko zmieniał olej częściej.

no ale wiadomo, ja to truskawki cukrem.

pierwsza rzecz: nie wyobrażam sobie używać do auta innego oleju niż przewidział producent. przewidział 0W20? to leje 0W20. nie mi oceniać czy to woda czy nie woda. na taki olej zaprojektowano silnik. i zrobili to mądrzejsi ode mnie.
druga, nie mniej istotna: jeżeli przewidział wymiany oleju co 30kkm, to co niby ma dać wymiana oleju częściej? wiesz co ile się wymienia olej w ciężarówkach?
wiadomix :) bywa, że wymieniam częściej - jak chociażby w V40, o której ostatnio rozmawialiśmy. bo taką mam tam fanaberię.
z kolei w innych moich autach bywa, że wymieniam nawet co 10kkm - ale tam komputer mi skraca interwał wymiany oleju, a nie ja za to płacę, tylko - aktualnie - VWFS :) no i wychodzi tak jak kombiakiem, gdzie od czerwca zrobiłem 38kkm i wybieram się już na trzecią wymianę oleju. z kolei w busie mam przelatane 24kkm i to samo - druga wymiana oleju za pasem.

ba! powiem Ci w sekrecie, że Tobie, do Twojego Golfa, będą lać najtańszy olej jaki spełnia parametry producenta - tak, tak. mowa o ASO.
w niejednym jest tak, że dla CFMu jest inna beczka oleju niż dla klienta detalicznego. ale jak detaliczny płaci 100zł/l to można mu lać mobila :) a jak CFM chce mieć cenę typu 20zł/l to leje się co najtańsze.

w grupie VW jedynym wyjątkiem jest obsługa aut VWFS, bo tam nawet olej idzie w oryginale :)

powiem więcej! zakup auta z CFMu to dzisiaj najpewniejszy sposób kupna kilkuletniego auta. sam w zeszłym roku miałem problem kupić nowy samochód, więc skończyło się to zakupem 3latka; akurat z VWFS, ale to jeden pies :) równie chętnie bym rwał auto z Alphabetu czy Arvala. i nawet Twojego Golfa :) chociaż mi nowy Golf średnio mi leży, jakoś bardziej podchodzi mi O4.

btw - wiesz gdzie były najczęściej awarie, mówię o poważnych silnikowych? tam gdzie klient sam zaczynał kombinować właśnie z olejami.
bo się naczytał na forach co ma lać i co mu pomoże.

z ciekawości - kto podjął decyzję o skróceniu interwału między wymianami oleju? w sensie skoro nie arval, to był to inny CFM?
To był 2005/2006 rok - zupełnie inne czasy, inny CFM który wtedy działał na zupełnie inną skalę.
I bardzo możliwe że dlatego jest teraz tu gdzie jest (vczyli wprost powiem w doopie), a ARVAL ma jak wspomniałeś 40 tys. samochodów we flocie.
A co do zasady ja się z wieloma Twoimi tezami zgadzam - jak mnie ktoś pyta gdzie kupić dobre i pewne auto to sam mu doradzam - zasuwaj do ARVALA, ALD, Leaseplanu, itp. Tam są pewne standardy i jeśli użytkownik nie jest prostym chamem to auto będzie raczej dobre. Ale tak jak piszesz - oni stosują się w 100% do zaleceń producenta które nie do końca i nie zawsze są zdrowe dla aura.
I to może czasem bokiem wyjść kolejnemu użytkownikowi.
0 x
Volvo 964 2.9 R6 (B6304), 1994r.
Instagram: @volvo.960.warsaw
Awatar użytkownika
baron
Posty: 663
Rejestracja: 02 sierpnia 2019, 13:58

Re: VOLVO 240 Red Baron Wagon

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: baron »

grodek75 pisze:To był 2005/2006 rok - zupełnie inne czasy, inny CFM który wtedy działał na zupełnie inną skalę.
Businesslease!
grodek75 pisze:I bardzo możliwe że dlatego jest teraz tu gdzie jest (vczyli wprost powiem w doopie), a ARVAL ma jak wspomniałeś 40 tys. samochodów we flocie.
A co do zasady ja się z wieloma Twoimi tezami zgadzam - jak mnie ktoś pyta gdzie kupić dobre i pewne auto to sam mu doradzam - zasuwaj do ARVALA, ALD, Leaseplanu, itp. Tam są pewne standardy i jeśli użytkownik nie jest prostym chamem to auto będzie raczej dobre. Ale tak jak piszesz - oni stosują się w 100% do zaleceń producenta które nie do końca i nie zawsze są zdrowe dla aura.
I to może czasem bokiem wyjść kolejnemu użytkownikowi.
pytałem wcześniej i zapytam jeszcze raz :) wiesz co ile się wymienia olej w ciężarówkach? :)
0 x
The Saab 900: built like a Merc, safe as a Volvo and so much cooler than a BMW
Awatar użytkownika
Maciek4530
Posty: 1246
Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12
Lokalizacja: Zakopane/Kraków

Re: VOLVO 240 Red Baron Wagon

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Maciek4530 »

Ajajajaj, nie mam pojęcia czemu byłem święcie przekonany że to było 2.0 :O
0 x
Awatar użytkownika
grodek75
Posty: 288
Rejestracja: 23 sierpnia 2021, 16:55
Lokalizacja: Warszawa / Gdynia

Re: VOLVO 240 Red Baron Wagon

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: grodek75 »

baron pisze:
grodek75 pisze:To był 2005/2006 rok - zupełnie inne czasy, inny CFM który wtedy działał na zupełnie inną skalę.
Businesslease!
grodek75 pisze:I bardzo możliwe że dlatego jest teraz tu gdzie jest (vczyli wprost powiem w doopie), a ARVAL ma jak wspomniałeś 40 tys. samochodów we flocie.
A co do zasady ja się z wieloma Twoimi tezami zgadzam - jak mnie ktoś pyta gdzie kupić dobre i pewne auto to sam mu doradzam - zasuwaj do ARVALA, ALD, Leaseplanu, itp. Tam są pewne standardy i jeśli użytkownik nie jest prostym chamem to auto będzie raczej dobre. Ale tak jak piszesz - oni stosują się w 100% do zaleceń producenta które nie do końca i nie zawsze są zdrowe dla aura.
I to może czasem bokiem wyjść kolejnemu użytkownikowi.
pytałem wcześniej i zapytam jeszcze raz :) wiesz co ile się wymienia olej w ciężarówkach? :)
No chyba próbujesz porównać rzeczy nieporównywalne…
13 litrów pojemności i moc rzędu powiedzmy 500KM vs. 1,5 litra i moc 130 - 150KM…
Wykręć z tego silnika w ciężarówce odpowiednio 1300KM i zobaczymy jak zmienią się jego interwały obsługi i trwałość.

P.S. Nie zaśmiecajmy cudzego wątku naszymi potyczkami ;)
2 x
Volvo 964 2.9 R6 (B6304), 1994r.
Instagram: @volvo.960.warsaw
Awatar użytkownika
BASSRIDE
Posty: 300
Rejestracja: 27 grudnia 2021, 18:10

Re: VOLVO 240 Red Baron Wagon

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: BASSRIDE »

Wybaczenie ze przerywam dyskusje

Ale pragnę się pochwalić ze mój podopieczny może już stanąć na kołach o własnych siłach
Załączniki
A8C22FDC-8E40-4C16-9338-2C3877B67F72.jpeg
A8C22FDC-8E40-4C16-9338-2C3877B67F72.jpeg (309.32 KiB) Przejrzano 1948 razy
F5BAABED-A21E-4B85-8361-DB79212AE752.jpeg
F5BAABED-A21E-4B85-8361-DB79212AE752.jpeg (579.06 KiB) Przejrzano 1948 razy
A83AE71A-2499-4BAA-8885-3A0950B7054B.jpeg
A83AE71A-2499-4BAA-8885-3A0950B7054B.jpeg (447.99 KiB) Przejrzano 1948 razy
5 x
Awatar użytkownika
grodek75
Posty: 288
Rejestracja: 23 sierpnia 2021, 16:55
Lokalizacja: Warszawa / Gdynia

Re: VOLVO 240 Red Baron Wagon

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: grodek75 »

Piękne, nowe wahacze!
0 x
Volvo 964 2.9 R6 (B6304), 1994r.
Instagram: @volvo.960.warsaw
Awatar użytkownika
BASSRIDE
Posty: 300
Rejestracja: 27 grudnia 2021, 18:10

Re: VOLVO 240 Red Baron Wagon

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: BASSRIDE »

W temacie zbliżającej się wymiany uszczelki pod głowicą… czy ktoś mógłby mi wypożyczyć to narzędzie blokujące do odkręcania koła?
0 x
Awatar użytkownika
baron
Posty: 663
Rejestracja: 02 sierpnia 2019, 13:58

Re: VOLVO 240 Red Baron Wagon

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: baron »

BASSRIDE pisze:W temacie zbliżającej się wymiany uszczelki pod głowicą… czy ktoś mógłby mi wypożyczyć to narzędzie blokujące do odkręcania koła?
strzał z rozrusznika nie robi? :) :)
0 x
The Saab 900: built like a Merc, safe as a Volvo and so much cooler than a BMW
ODPOWIEDZ