VOLVO 240 Red Baron Wagon

Zaprezentuj swoją cegłę i aktualizuj na bieżąco swój temat
Awatar użytkownika
BASSRIDE
Posty: 300
Rejestracja: 27 grudnia 2021, 18:10

Re: VOLVO 240 Red Baron Wagon

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: BASSRIDE »

dom?n pisze:
baron pisze: Co to za fetysz z tym 2.3?
Wszyscy cały czas, ze 2.3, 2.3 i 2.3.
Dwa litry złe?
Kolizyjność rozrządu, nic ponadto.
Możecie rozwinąć temat?
Ja w dowodzie mam wpisane:
- pojemność: 2316 cm3
moc: 83 kW


A propos uszczelki, widzę że erling produkuje w 2 grubościach, jaką wybrać?
Czy jeszcze coś wymieniać poza uszczelkami kolektorów?
Ktoś gdzieś tu pisał że szpilki głowicy do 5 razy można...Miedziany (poprzedni właściciel) twierdził, że motor jeszcze nigdy nie otwierany
0 x
Awatar użytkownika
grodek75
Posty: 288
Rejestracja: 23 sierpnia 2021, 16:55
Lokalizacja: Warszawa / Gdynia

Re: VOLVO 240 Red Baron Wagon

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: grodek75 »

BASSRIDE pisze:
dom?n pisze:
baron pisze: Co to za fetysz z tym 2.3?
Wszyscy cały czas, ze 2.3, 2.3 i 2.3.
Dwa litry złe?
Kolizyjność rozrządu, nic ponadto.
Możecie rozwinąć temat?
Ja w dowodzie mam wpisane:
- pojemność: 2316 cm3
moc: 83 kW


A propos uszczelki, widzę że erling produkuje w 2 grubościach, jaką wybrać?
Czy jeszcze coś wymieniać poza uszczelkami kolektorów?
Ktoś gdzieś tu pisał że szpilki głowicy do 5 razy można...Miedziany (poprzedni właściciel) twierdził, że motor jeszcze nigdy nie otwierany
Może we Volvo jest inaczej, ale mnie zawsze uczono że jak się zwala głowicę to przy jej ponownym montażu akurat śruby zawsze się nowe daje. Duży to koszt? Bo wiesz, auto swoje lata ma i co w nim dłubano zanim trafiło w ręce poprzedniego właściciela to tylko na przysłowiowej górze wiedzą...
1 x
Volvo 964 2.9 R6 (B6304), 1994r.
Instagram: @volvo.960.warsaw
Awatar użytkownika
baron
Posty: 663
Rejestracja: 02 sierpnia 2019, 13:58

Re: VOLVO 240 Red Baron Wagon

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: baron »

grodek75 pisze:Może we Volvo jest inaczej, ale mnie zawsze uczono że jak się zwala głowicę to przy jej ponownym montażu akurat śruby zawsze się nowe daje.
mnie z kolei zawsze uczono, że takie rzeczy są zapisane w dokumentacji technicznej.
grodek75 pisze:Duży to koszt? Bo wiesz, auto swoje lata ma i co w nim dłubano zanim trafiło w ręce poprzedniego właściciela to tylko na przysłowiowej górze wiedzą...
ale tu nikt nie mówi o koszcie, tylko o jakości.
komplet śrub kosztuje typu kilkadziesiąt złotych.

nie raz słyszałem :) że kiedyś to było, a teraz to nie ma.
0 x
The Saab 900: built like a Merc, safe as a Volvo and so much cooler than a BMW
Awatar użytkownika
baron
Posty: 663
Rejestracja: 02 sierpnia 2019, 13:58

Re: VOLVO 240 Red Baron Wagon

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: baron »

BASSRIDE pisze:
dom?n pisze:
baron pisze: Co to za fetysz z tym 2.3?
Wszyscy cały czas, ze 2.3, 2.3 i 2.3.
Dwa litry złe?
Kolizyjność rozrządu, nic ponadto.
Możecie rozwinąć temat?
wiesz jak jest :) ludzie którzy jeżdżą zabytkowymi volvo dostają palpitacji serca na hasła:
kolizyjny rozrząd
zawieszenie wielowahaczowe
głowica wielozaworowa
etc.

to taki trochę case emeryta, która w XXI wieku będzie dalej cisnął gaźnikowym autem na daily, bo jest proste i tanie w naprawie.

:)
BASSRIDE pisze:Ja w dowodzie mam wpisane:
- pojemność: 2316 cm3
czyli masz ten koszerny.
chociaż historycznie prawilniejsze pojemności to te zbliżone do 2.0.
BASSRIDE pisze:A propos uszczelki, widzę że erling produkuje w 2 grubościach, jaką wybrać?
i w obu grubościach możesz bez problemu kupić?
BASSRIDE pisze:Czy jeszcze coś wymieniać poza uszczelkami kolektorów?
Ktoś gdzieś tu pisał że szpilki głowicy do 5 razy można...Miedziany (poprzedni właściciel) twierdził, że motor jeszcze nigdy nie otwierany
uszczelki kolektorów, uszczelkę na dwururce, termostat, uszczelkę pompy wody - plus ją samą ocenić co warta, uszczelkę przepustnicy, nastaw się że oringi wtrysków mogą być w stanie typu 'kamień', uszczelka dekla zaworowego.
do tego pytanie jak wykręcą się szpilki trzymające kolektory.
jak z uszczelniaczami wałka i wału oraz tylnego broku w głowicy.
w jakim stanie są poduszki silnika?
a jak woda poszła do układu, to dobrze zlać wszystko, zrzucić miskę i obejrzeć czym się smok zakleił :)
no i obudowa rozrządu - jak znam życie też połamana
zakładam, że obróbkę głowicy zlecasz na zewnątrz - więc takie szczegóły jak regulacja luzu czy wymiana uszczelniaczy zaworowych będzie robiona przez szlifierza

tu masz fajny kit. nie kosztuje majątku:
https://www.ipdusa.com/products/6062/He ... 689-101383
a Tobie, zdaje się, nie spieszy :)
0 x
The Saab 900: built like a Merc, safe as a Volvo and so much cooler than a BMW
Awatar użytkownika
BASSRIDE
Posty: 300
Rejestracja: 27 grudnia 2021, 18:10

Re: VOLVO 240 Red Baron Wagon

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: BASSRIDE »

Baronie, w Red Baronie wodę wydmuchało na zew silnika więc obstawiam że smok czysty.
Obudowa rozrządu w zadziwiająco dobrym stanie, poduszki silnika też.

I owszem, spieszy mi się - chcę już jeździć !!
1 x
Awatar użytkownika
grodek75
Posty: 288
Rejestracja: 23 sierpnia 2021, 16:55
Lokalizacja: Warszawa / Gdynia

Re: VOLVO 240 Red Baron Wagon

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: grodek75 »

baron pisze:
grodek75 pisze:Może we Volvo jest inaczej, ale mnie zawsze uczono że jak się zwala głowicę to przy jej ponownym montażu akurat śruby zawsze się nowe daje.
mnie z kolei zawsze uczono, że takie rzeczy są zapisane w dokumentacji technicznej.
grodek75 pisze:Duży to koszt? Bo wiesz, auto swoje lata ma i co w nim dłubano zanim trafiło w ręce poprzedniego właściciela to tylko na przysłowiowej górze wiedzą...
ale tu nikt nie mówi o koszcie, tylko o jakości.
komplet śrub kosztuje typu kilkadziesiąt złotych.

nie raz słyszałem :) że kiedyś to było, a teraz to nie ma.
Dlatego się nie upieram, ale są dla mnie rzeczy zero - jedynkowe.
Tak jak nie wymienia się oleju bez filtra, nie zakłada na nowe tarcze starych klocków, nie wymienia rozrządu bez pompy wody (jeżeli jest z niego pędzona), nie przetacza tarcz hamulcowych jak są krzywe, tak również dla mnie nie zakłada się ponownie głowicy wykorzystując stare śruby. Podobnie jak mnie w technikum nauczono że śruba śrubie nierówna. A były to jeszcze lata 90-te kiedy o dziadostwie z Chin nikt nie słyszał i jak się ktoś znał na oznaczeniach to wiedział jaką śrubę, z jakiego materiału i do jakiego celu przeznaczoną kupuje (niekoniecznie to do głowicy musiało być).
Taki już jestem ;)
A pytanie o cenę wynika z tego że właśnie nie mam zwyczaju dziadować na takich rzeczach i na ogół biorę je z górnej półki.
Bo jak sobie kupię głośnik od Chińczyka to najwyżej będzie mi charczał, albo nie będę słuchał radia.
A jak sobie fundnę gówniane szpilki czy pompę wody to raz że mogę stanąć na drodze, dwa że będę powtarzał robotę i pierwotne oszczędności pójdą się...

A co do dokumentacji technicznej... Hmmm... Jestem Product Managerem w firmie produkującej urządzenia drukujące.
Chciałbyś widzieć ile razy dostajemy update dokumentacji technicznej po tym jak utopiliśmy furmankę pieniędzy w naprawach maszyn tylko dlatego że ktoś w dokumentacji wbrew wiedzy technicznej, a zgodnie z wymaganiami P&L zapisał żeby czegoś nie wymieniać, albo instalować odnawiane...
Mój nowy służbowy samochód również ma zapisaną w dokumentacji technicznej wymanę oleju co 30k km. Oczywiście ARVAL nie dołoży do tego auta złotówki, ale ten kto je odkupi przy przebiegu 150 czy 200k km będzie już "odrobinę" płakał gdy okaże się że silnik jest zasrany nagarem, turbosprężarka nadaje się na złom, a zalecany przez VW olej 0W20 LongLife to woda która ma za zadanie gładko przeprowadzić silnik przez okres gwarancji, a potem przynieść wymierne korzyści ze sprzedaży części zamiennych.
Kiedyś byłem użytkownikiem "silnika wysokiego ryzyka" jakim było 1,5dci od Renault. Podobnie jak ponad 100 osób ode mnie z firmy.
I wyobraź sobie że ówczesny zarządca floty (nie ARVAL) podjął odgórną decyzję że nie stosujemy serwisu LongLife tylko wymieniamy olej co 15k km. I wiesz że przez 6 lat, przy dwóch rzutachj wymiany floty nikomu nie obróciły się panewki? A niektórzy strzelili po 250k km przebiegu. Dokumentacja techniczna mówiła zaś o wymianie oleju 2 x rzadziej...
Ostatnio zmieniony 14 lutego 2022, 13:58 przez grodek75, łącznie zmieniany 6 razy.
1 x
Volvo 964 2.9 R6 (B6304), 1994r.
Instagram: @volvo.960.warsaw
Awatar użytkownika
BASSRIDE
Posty: 300
Rejestracja: 27 grudnia 2021, 18:10

Re: VOLVO 240 Red Baron Wagon

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: BASSRIDE »

A zaproponuje ktoś szpilki godne ori? Jakiś konkretny link?
0 x
Awatar użytkownika
grodek75
Posty: 288
Rejestracja: 23 sierpnia 2021, 16:55
Lokalizacja: Warszawa / Gdynia

Re: VOLVO 240 Red Baron Wagon

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: grodek75 »

BASSRIDE pisze:A zaproponuje ktoś szpilki godne ori? Jakiś konkretny link?
Ja zawsze miałem dobrą opinię o produktach Victor Reinz, ale może niech ktoś to moje zdanie jeszcze "ostrzela" bo w sumie sprowadzało się do wszelkiej maści uszczelnień.
Jeśli chodzi o same śruby to internety pokazują że do Twojego auta pasowałyby te:
Victor Reinz 4026634322642
https://sweden-parts.pl/catalog/product ... ory/55867/
1 x
Volvo 964 2.9 R6 (B6304), 1994r.
Instagram: @volvo.960.warsaw
MarcinS
Posty: 443
Rejestracja: 14 marca 2016, 21:47

Re: VOLVO 240 Red Baron Wagon

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: MarcinS »

U mnie w 744 głowica jest na śrubach VR i takowej uszczelce. Jeździ od 2015 i nie sygnalizuje, żeby miała odpaść. :)
1 x
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3086
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: VOLVO 240 Red Baron Wagon

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

grodek75 pisze:
BASSRIDE pisze:A zaproponuje ktoś szpilki godne ori? Jakiś konkretny link?
Ja zawsze miałem dobrą opinię o produktach Victor Reinz, ale może niech ktoś to moje zdanie jeszcze "ostrzela" bo w sumie sprowadzało się do wszelkiej maści uszczelnień.
Jeśli chodzi o same śruby to internety pokazują że do Twojego auta pasowałyby te:
Victor Reinz 4026634322642
https://sweden-parts.pl/catalog/product ... ory/55867/
ten sklep nie jest fejkowy ?
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
ODPOWIEDZ