polar i superpolar to coś do czego Volvo oficjalnie się nie przyznaje więc ciężko cokolwiek oficjalnie potwierdzać.
mam od cholery dokumentacji, prospektów, czy oficjalnie wydanych książek, etc. z epoki.
nigdzie, ale to nigdzie nie pojawia się coś takiego jak polar.
żadne statystyki nie pokazują jakie ilości mogły tego powstać.
nic o wyposażeniu.
ja bazuje na włoskich notkach prasowych.
a temat tak wygląda pewnie dlatego, że to powstało całkowicie wbrew szwedzkiej centrali.
nieważne, że sukces.
zgody nie było, a nawet OIDP był zakaz na takie idiotyczne wg Szwedów działania
Volvo 240 '92 "Feniks"
Re: Volvo 240 92' "Feniks"
1 x
The Saab 900: built like a Merc, safe as a Volvo and so much cooler than a BMW
- Maciek4530
- Posty: 1246
- Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12
- Lokalizacja: Zakopane/Kraków
Re: Volvo 240 92' "Feniks"
Hmmm mówisz że Volvo się nie przyznaje, nie mniej jednak Wikipedia mówi coś o specyfikacji obu Polarów. Dodatkowo w przypadku wersji Super Polar można zauważyć że wszystkie "prawdziwe" charakteryzują się konkretnymi lakierami oraz wymienionym wyposażeniem (przykład z grupy fb z ostatnich dni (SP bez listew) oraz wątek z forum z Super Polarem bordo) - także gdzieś jakieś informacje musza byś katalogowane, nie mniej przypuszczam że to zwykły Polar ze znaczkami Super
0 x
Re: Volvo 240 92' "Feniks"
polarów nie ma nigdzie.Maciek4530 pisze:Hmmm mówisz że Volvo się nie przyznaje, nie mniej jednak Wikipedia mówi coś o specyfikacji obu Polarów. Dodatkowo w przypadku wersji Super Polar można zauważyć że wszystkie "prawdziwe" charakteryzują się konkretnymi lakierami oraz wymienionym wyposażeniem (przykład z grupy fb z ostatnich dni (SP bez listew) oraz wątek z forum z Super Polarem bordo) - także gdzieś jakieś informacje musza byś katalogowane, nie mniej przypuszczam że to zwykły Polar ze znaczkami Super
SuperPolar.png
w żadnych statystykach, ujęciach historycznych, nic.
nigdzie.
nada.
a o co chodzi z tym brakiem listew? że niby jakieś wersje ich nie miały fabrycznie?
0 x
The Saab 900: built like a Merc, safe as a Volvo and so much cooler than a BMW
- Maciek4530
- Posty: 1246
- Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12
- Lokalizacja: Zakopane/Kraków
Re: Volvo 240 92' "Feniks"
Po prostu przykładowa sztuka - ostatnio pokazana na grupce nie ma listew bo ktoś zdjął, nic innegobaron pisze:polarów nie ma nigdzie.Maciek4530 pisze:Hmmm mówisz że Volvo się nie przyznaje, nie mniej jednak Wikipedia mówi coś o specyfikacji obu Polarów. Dodatkowo w przypadku wersji Super Polar można zauważyć że wszystkie "prawdziwe" charakteryzują się konkretnymi lakierami oraz wymienionym wyposażeniem (przykład z grupy fb z ostatnich dni (SP bez listew) oraz wątek z forum z Super Polarem bordo) - także gdzieś jakieś informacje musza byś katalogowane, nie mniej przypuszczam że to zwykły Polar ze znaczkami Super
SuperPolar.png
w żadnych statystykach, ujęciach historycznych, nic.
nigdzie.
nada.
a o co chodzi z tym brakiem listew? że niby jakieś wersje ich nie miały fabrycznie?
0 x
- Maciek4530
- Posty: 1246
- Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12
- Lokalizacja: Zakopane/Kraków
Re: Volvo 240 '92 "Feniks"
12.03.2022r. - przebieg ???
Wóz rano został zapakowany w Łodzi na lawetę - po kilku godzinach dotarł do Krakowa! Szybko zapadła decyzja że dobrze by było go chociaż trochę spłukać z warstwy pyłu i kurzu więc po drodze do garażu wóz trafił na myjkę I teraz zaczęły się małe schody - na początku wóz lekko zawisł wydechem o ziemię, nawet obniżenie lawety niewiele pomogło - a sam wózek (ze stałymi kółkami) nie był skory do zmiany kierunków. Sporo czasu zajęło wrzucenie wozu do pozycji aby wjechał w garażu - w dwie osoby podnoszenie przodu z wózkiem (wóz na flakach, pełen części) to nie najprzyjemniejszy temat do podnoszenia! Gdy przy pomocy "żaby" udało się ustawić wóz tyłem do wjazdu w ramach przerwy zaglądnęliśmy do niedostępnego wcześniej schowka w burtach i pod podłogą. Znaleźliśmy tam kolejne skarby pokroju 2 podnośników, pompki do kół nożnej (szkoda że w połowie szamotaniny z kapciami zamiast opon), schematów, plakietek byłego właściciela, zabawek, drobnicy, map polski etc. Gdyby nie w pełni sprawny ręczny prawdopodobnie do teraz wpychalibyśmy wóz pod to lekkie wzniesienie W trakcie rozładunku i załadunku części do bagażnika tylko potwierdziły się informację o tym że właściciel nie oszczędzał na planowanym remoncie! W gratach zajmujących kilkanaście skrzynek prócz wyjętych z wozu części jest cała masa zakupionych elementów wysokiej jakości zaczynając od tarcz, klocków, pomp paliwa, sprężyn (nówki), amortyzatorów (Sachs), łożysk, poduszek, uszczelek, drążków, końcówek, pasków, amortyzatorów klapy itd... Kolejnym tematem który się potwierdził to bardzo zdrowa buda! Podłoga solidna, nadkola oczyszczone z konserwacji ukazują samą blachę - jedynie klapa nosi ślady małych bombelków rdzy ale przy tym jak potrafią być przegnite klapy w kombi ta jest idealna. Ciekawostką za to są drzwi pochodzące prawdopodobnie z innego wozu - mają czarne paski powyżej listwy drzwiowej, podobno jest tak od przynajmniej 2011 roku kiedy to wóz trafił do poprzedniego właściciela
Teraz tylko zabrać się za to od dobrej strony i wóz powinien wyjechać do lata
Wóz rano został zapakowany w Łodzi na lawetę - po kilku godzinach dotarł do Krakowa! Szybko zapadła decyzja że dobrze by było go chociaż trochę spłukać z warstwy pyłu i kurzu więc po drodze do garażu wóz trafił na myjkę I teraz zaczęły się małe schody - na początku wóz lekko zawisł wydechem o ziemię, nawet obniżenie lawety niewiele pomogło - a sam wózek (ze stałymi kółkami) nie był skory do zmiany kierunków. Sporo czasu zajęło wrzucenie wozu do pozycji aby wjechał w garażu - w dwie osoby podnoszenie przodu z wózkiem (wóz na flakach, pełen części) to nie najprzyjemniejszy temat do podnoszenia! Gdy przy pomocy "żaby" udało się ustawić wóz tyłem do wjazdu w ramach przerwy zaglądnęliśmy do niedostępnego wcześniej schowka w burtach i pod podłogą. Znaleźliśmy tam kolejne skarby pokroju 2 podnośników, pompki do kół nożnej (szkoda że w połowie szamotaniny z kapciami zamiast opon), schematów, plakietek byłego właściciela, zabawek, drobnicy, map polski etc. Gdyby nie w pełni sprawny ręczny prawdopodobnie do teraz wpychalibyśmy wóz pod to lekkie wzniesienie W trakcie rozładunku i załadunku części do bagażnika tylko potwierdziły się informację o tym że właściciel nie oszczędzał na planowanym remoncie! W gratach zajmujących kilkanaście skrzynek prócz wyjętych z wozu części jest cała masa zakupionych elementów wysokiej jakości zaczynając od tarcz, klocków, pomp paliwa, sprężyn (nówki), amortyzatorów (Sachs), łożysk, poduszek, uszczelek, drążków, końcówek, pasków, amortyzatorów klapy itd... Kolejnym tematem który się potwierdził to bardzo zdrowa buda! Podłoga solidna, nadkola oczyszczone z konserwacji ukazują samą blachę - jedynie klapa nosi ślady małych bombelków rdzy ale przy tym jak potrafią być przegnite klapy w kombi ta jest idealna. Ciekawostką za to są drzwi pochodzące prawdopodobnie z innego wozu - mają czarne paski powyżej listwy drzwiowej, podobno jest tak od przynajmniej 2011 roku kiedy to wóz trafił do poprzedniego właściciela
Teraz tylko zabrać się za to od dobrej strony i wóz powinien wyjechać do lata
3 x
Re: Volvo 240 '92 "Feniks"
Skąd natchnienie na drugą całkiem podobną cegłę?
2 x
Polecali zakup BMW, to się skusiłem
- Maciek4530
- Posty: 1246
- Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12
- Lokalizacja: Zakopane/Kraków
Re: Volvo 240 '92 "Feniks"
Po prostu brat też chciał czerwone kombi w serii 200Mareek pisze:Skąd natchnienie na drugą całkiem podobną cegłę?
Naszym zdaniem trafiła się okazja więc z niej skorzystaliśmy. W pierwszym podejściu zakupionym wozem miał być ten w posiadaniu @BASSRIDE jednak za późno skontaktowaliśmy się z poprzednim właścicielem. Tutaj zaważyła lokalizacja, stan, klima i tempomat oraz bliźniacze parametry
3 x
- Maciek4530
- Posty: 1246
- Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12
- Lokalizacja: Zakopane/Kraków
Re: Volvo 240 '92 "Feniks"
W internecie nic nie ginie
Więcej w wątku: https://volvoforum.pl/viewtopic.php?f=1 ... ead#unread
Więcej w wątku: https://volvoforum.pl/viewtopic.php?f=1 ... ead#unread
3 x
- dom?n
- Administrator
- Posty: 3054
- Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Volvo 240 '92 "Feniks"
A, to ten na piętnastkach-dojazdówkach. Łejery, 11 lat temu czytałem to powitanie
1 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW