Volvo 240 '92 "Feniks"

Zaprezentuj swoją cegłę i aktualizuj na bieżąco swój temat
Awatar użytkownika
baron
Posty: 663
Rejestracja: 02 sierpnia 2019, 13:58

Re: Volvo 240 '92 "Feniks"

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: baron »

Maciek4530 pisze:
baron pisze:no i elegancko :)
ale ten osuszacz to można już tylko wywalić i założyć nowy.
to zdaje się kosztuje typu 100-200zł.

to jest 1992?
jak w dowodzie nie masz magicznego 'kat' to katalizator można całkowicie bezkarnie wyrzucić.
Osuszacz mam nowy z jakiegoś zbioru gratów - na razie stanowi wypełnienie, klimę ruszymy jak wóz będzie już sprawny w pełni. Wtedy zweryfikujemy czy ma już moda na R134a itd...
jak ma zabezpieczone wejścia/wyjścia to ok, a jak nie to można go wyrzucić razem z tym co jest :)
jak 1992 to raczej R12. podeślesz zdjęcia złącz i będzie wiadomo.
Maciek4530 pisze:Co do kata, ma robić za tłumik chyba że będzie problemem - wtedy pójdzie na sprzedaż, z tego co wiem chodzą po kilka ładnych stówek - a za nie można kupić jak w moim wozie zamiennik i mieć jeszcze na jakieś zakupy w biedronce lub zapasowe drobiazgi :D
tylko co zyskasz zamiennikiem? :)
kluczowe co Ci wbili w DR, w sensie czy jest zapis o kacie czy go nie ma.
jak nie ma, to hulaj dusza, piekła nie ma - w tym roczniku nie było to wyposażenie obligo.
0 x
The Saab 900: built like a Merc, safe as a Volvo and so much cooler than a BMW
Awatar użytkownika
Maciek4530
Posty: 1239
Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12
Lokalizacja: Zakopane/Kraków

Re: Volvo 240 '92 "Feniks"

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Maciek4530 »

jak ma zabezpieczone wejścia/wyjścia to ok, a jak nie to można go wyrzucić razem z tym co jest :)
jak 1992 to raczej R12. podeślesz zdjęcia złącz i będzie wiadomo.
Nowy jest w pudle, nowy switch czy co to jest, zaślepki. Nie sprawdzałem na jaki czynnik, stary oczywiście był R12 (chyba że miał już zmianę) ale tak jak mówiłem na razie nie zgłębiam tematu - ustawiam by wszystko w miarę trafiło na miejsca
tylko co zyskasz zamiennikiem? :)
kluczowe co Ci wbili w DR, w sensie czy jest zapis o kacie czy go nie ma.
jak nie ma, to hulaj dusza, piekła nie ma - w tym roczniku nie było to wyposażenie obligo.
Fabryczny wygląd wydechu, lambda mniej więcej w miejscu gdzie była zaplanowana - w dowodzie nie ma, tak jak i u mnie.
Wiem że nie jest wymagany i można zrobić przelot ale jak i w moim raczej zależy nam na "fabrycznym" wyglądzie i zachowaniu wszystkiego wedle względnego oryginału.
0 x
MarcinS
Posty: 443
Rejestracja: 14 marca 2016, 21:47

Re: Volvo 240 '92 "Feniks"

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: MarcinS »

Ja do 744 sam dodałem kata choć dowodzie nie ma. Najpierw był Jakiś uniwersalny, metalowy magnaflow, ale to gdy wydech był rzeźbiony. Teraz założyłem nowy zamiennik. Do "45" też kat czeka. Na razie używka, bo nowe jednak swoje kosztują. Mam chyba z jakiegoś 940 turbo, bo gruba rura, ale jakoś dorzeźbię. Średnice rur łatwo zmieniać.
1 x
Awatar użytkownika
Maciek4530
Posty: 1239
Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12
Lokalizacja: Zakopane/Kraków

Re: Volvo 240 '92 "Feniks"

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Maciek4530 »

Wóz miał być odpalany w weekend ale zatrzymuje nas jakiś chochlik - może ktoś podpowie co sprawdzić lub zrobić. Silnik kręci się bardzo ładnie, iskra na świecach jest, pompy działają, paliwo się leje jak należy ale wtryski nie leją. Co zostało sprawdzone i podmienione:
- ECU Jetronic
- przekaźnik pomp
- moduł zapłonu
- czujnik położenia wału
- kable
- kolejność zapłonu
- rozrząd na znakach
- na plaku strzelił raz czy dwa bez odpalenia
- zmierzone napięcie na wtyczkach wtrysków po 12,5V, jest sygnał
- wtryski mają dobra oporność 16 Ohm
- wywołując test wtrysków i krokowca dioda miga jak należy natomiast wtryski i krokowiec klikają ultra cicho (ledwie słyszalne) a nie jak powinny
- sprawdzone masy ecu z wtyczki (są bardzo dobre)

Jakieś pomysły? Cała elektryka hula: światła świecą, radio gra, nagrzewnica się kręci, oświetlenie wnętrza działa itd, itd...
0 x
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3080
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Volvo 240 '92 "Feniks"

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

Wtyczka do EZK podpięta jest dobrze ?
Czarny przekaźnik ECU jest sprawny ?
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Awatar użytkownika
Maciek4530
Posty: 1239
Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12
Lokalizacja: Zakopane/Kraków

Re: Volvo 240 '92 "Feniks"

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Maciek4530 »

Sinuspi pisze:Wtyczka do EZK podpięta jest dobrze ?
Czarny przekaźnik ECU jest sprawny ?
Wtyczkę EZK wypiąłem i wpiąłem ponownie, styki czyste - raczej na odwrót jej się nie da założyć z tego co kojarzę.

Gdzie znajdę ten czarny przekaźnik od ECU? Bo trochę zgłupiałem i nie kojarzę tego tematu. Jedyne czarne przekaźniki jakie kojarzę to ten od klimy który znajduje się po lewej strony koło "junction box-a" oraz przekaźnika świateł. Koło ECU i EZK jest tylko przekaźnik od pomp (biały) - podmieniany.

EDIT: Wedle internetów system relay to jest jedno i to sam co przekaźnik pomp. Testowałem na innym (sprawnym) i średnio coś to zmienia
0 x
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3080
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Volvo 240 '92 "Feniks"

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

Maciek4530 pisze:
Sinuspi pisze:Wtyczka do EZK podpięta jest dobrze ?
Czarny przekaźnik ECU jest sprawny ?
Wtyczkę EZK wypiąłem i wpiąłem ponownie, styki czyste - raczej na odwrót jej się nie da założyć z tego co kojarzę.

Gdzie znajdę ten czarny przekaźnik od ECU? Bo trochę zgłupiałem i nie kojarzę tego tematu. Jedyne czarne przekaźniki jakie kojarzę to ten od klimy który znajduje się po lewej strony koło "junction box-a" oraz przekaźnika świateł. Koło ECU i EZK jest tylko przekaźnik od pomp (biały) - podmieniany.

EDIT: Wedle internetów system relay to jest jedno i to sam co przekaźnik pomp. Testowałem na innym (sprawnym) i średnio coś to zmienia
Zazwyczaj jest w okolicach zbiorniczka 740 a 240 w okolicach lewego kielicha/ zbiorniczka ATF. Ma wtyki męskie x 4. tak to kojarzę.
Mam nadzieje, zę wtyczkę od wtrysku rozruchowego nie wetknąłeś do czujnika stukowego spalania a elektrykę masz masz cacy
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Awatar użytkownika
Maciek4530
Posty: 1239
Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12
Lokalizacja: Zakopane/Kraków

Re: Volvo 240 '92 "Feniks"

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Maciek4530 »

Sinuspi pisze:
Maciek4530 pisze:
Sinuspi pisze:Wtyczka do EZK podpięta jest dobrze ?
Czarny przekaźnik ECU jest sprawny ?
Wtyczkę EZK wypiąłem i wpiąłem ponownie, styki czyste - raczej na odwrót jej się nie da założyć z tego co kojarzę.

Gdzie znajdę ten czarny przekaźnik od ECU? Bo trochę zgłupiałem i nie kojarzę tego tematu. Jedyne czarne przekaźniki jakie kojarzę to ten od klimy który znajduje się po lewej strony koło "junction box-a" oraz przekaźnika świateł. Koło ECU i EZK jest tylko przekaźnik od pomp (biały) - podmieniany.

EDIT: Wedle internetów system relay to jest jedno i to sam co przekaźnik pomp. Testowałem na innym (sprawnym) i średnio coś to zmienia
Zazwyczaj jest w okolicach zbiorniczka 740 a 240 w okolicach lewego kielicha/ zbiorniczka ATF. Ma wtyki męskie x 4. tak to kojarzę.
Mam nadzieje, zę wtyczkę od wtrysku rozruchowego nie wetknąłeś do czujnika stukowego spalania a elektrykę masz masz cacy
Koło lewego kielicha są 3 rzeczy które mogły by być omawianym przekaźnikiem ale chyba nie są: przekaźnik świateł, junction box gdzie idą zasilania oraz w tym przypadku przekaźnik klimy (w moim wozie z ABS bez klimy go nie ma). Za kielichem jest pompka od tempomatu oraz migadło plus pusta wtyczka jak i w moim wozie.

Wtrysku rozruchowego nie mogłem pomylić bo ten rocznik go nie posiadał (tak wiec wtyczki też nie ma w wiązce - tu mam pewne info) - aż tak lewych rąk też bym nie miał (mam nadzieję) ;)
291273507_606032380951375_5892275092318802059_n.jpg
291273507_606032380951375_5892275092318802059_n.jpg (182.04 KiB) Przejrzano 948 razy
291063967_1204860310263289_3359642502295640413_n.jpg
291063967_1204860310263289_3359642502295640413_n.jpg (156.1 KiB) Przejrzano 948 razy
291037568_753158662480520_5992069028732873726_n.jpg
291037568_753158662480520_5992069028732873726_n.jpg (191.02 KiB) Przejrzano 948 razy
Załączniki
291360264_1076774919926017_1083036257283374746_n.jpg
291360264_1076774919926017_1083036257283374746_n.jpg (425.07 KiB) Przejrzano 948 razy
0 x
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3080
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Volvo 240 '92 "Feniks"

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

ten 132XXXX od czego jest ?
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Awatar użytkownika
Maciek4530
Posty: 1239
Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12
Lokalizacja: Zakopane/Kraków

Re: Volvo 240 '92 "Feniks"

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Maciek4530 »

Sinuspi pisze:ten 132XXXX od czego jest ?
Jak już dwukrotnie wspomniałem klima ;) :D
0 x
ODPOWIEDZ