No nie. To jest układ ciśnieniowo grawitacyjny. Obieg płynu się zwiększa po otworzeniu termostatu lub i nagrzewnicy.Maciek4530 pisze:Czyli muszę sprawdzić drożność bo może być średnia.Sinuspi pisze:Niby palca i UPG nie da się założyć inaczej ale jednak możnaMaciek4530 pisze:
Zarośnięta chłodnica to żaden problem, zamienniki 300zł. UPG akurat śledząc wątek wiesz że to nasza sprawka, nowa uszczelka, głowica planowana a dół równany "na łoko" Żeby było śmieszniej dzień wcześniej przy pierwszym zalaniu płyn uciekł kranem w bloku więc jakoś musiał się tam dostać na nie pracującym silniku... Pytanie co teraz jest inaczej bądź co nie działa że sytuacja wygląda jak wygląda. Słabo by usmażyć piecyk ma starcie
Wysokość głowicy akurat nie odgrywa tu roli co do spływania cieczy przez króciec. Drożny - leci pełnym strumieniem i średnicą króćca, niedrożny ciurla i ciurla gdy go ubywa. Dmuchnięcie ustami do zbiorniczka przy odkręconym powoduje, ze nie musisz wygladać jak chomik po obiedzie i po prostu powietrze z płynem wyleci nim szybko.
A zapytam jakiej marki macie ów termostat ?
Termostat Carlostat oczywiście 92*C - tylko takie montuje
Co do chłodnicy sprawdzę, ale im dłużej myślę tym bardziej jestem przeświadczony że ją przelewałem pełnym ciągiem i lała jak należy, z drugiej strony mimo zalania płynu było wrażenie że w dolnym przewodzie jest lekko pustawo (płyn nie zajmował całej objętości?). Bo jak rozumiem po odpaleniu pompa powinna od razu zaciągnąć zimny płyn do bloku i z czasem (po zapełnieniu i ubyciu płynu z układu koło zbiorniczka) powinno dojść do sytuacji gdzie trzeba płynu dolać a ten który dostał sie do bloku nabiera temperatury - to zaś prowadzi do otwarcia sprawnego (sprawdzanego) wielokrotnie termostatu i wypuszczenie wody w chłodnicę...
Na ten moment silnik nie łapie temperatury pracy, grzeje się dolna rura a chłodnica oraz górna rura aż parzy...
Pompa musi nieco pomielić by przetoczyć płyn również i powietrze w układzie po zalaniu.
Ważne jest aby króciec powrotny do zbiorniczka wyrównawczego był drożny.
Czy chłodnicę masz wydajną okaże się w trakcie jazdy i postoju. Jak wejdzie około 5 litrów po ponownym napełnianiu to znaczy ze układ jest drożny.