Volvo 240 '92 "Feniks"

Zaprezentuj swoją cegłę i aktualizuj na bieżąco swój temat
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3080
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Volvo 240 '92 "Feniks"

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

Maciek4530 pisze:
Sinuspi pisze:
Maciek4530 pisze:
Zarośnięta chłodnica to żaden problem, zamienniki 300zł. UPG akurat śledząc wątek wiesz że to nasza sprawka, nowa uszczelka, głowica planowana a dół równany "na łoko" ;) Żeby było śmieszniej dzień wcześniej przy pierwszym zalaniu płyn uciekł kranem w bloku więc jakoś musiał się tam dostać na nie pracującym silniku... Pytanie co teraz jest inaczej bądź co nie działa że sytuacja wygląda jak wygląda. Słabo by usmażyć piecyk ma starcie :(
Niby palca i UPG nie da się założyć inaczej ale jednak można :mrgreen:
Wysokość głowicy akurat nie odgrywa tu roli co do spływania cieczy przez króciec. Drożny - leci pełnym strumieniem i średnicą króćca, niedrożny ciurla i ciurla gdy go ubywa. Dmuchnięcie ustami do zbiorniczka przy odkręconym powoduje, ze nie musisz wygladać jak chomik po obiedzie i po prostu powietrze z płynem wyleci nim szybko.
A zapytam jakiej marki macie ów termostat ?
Czyli muszę sprawdzić drożność bo może być średnia.
Termostat Carlostat oczywiście 92*C - tylko takie montuje :D
Co do chłodnicy sprawdzę, ale im dłużej myślę tym bardziej jestem przeświadczony że ją przelewałem pełnym ciągiem i lała jak należy, z drugiej strony mimo zalania płynu było wrażenie że w dolnym przewodzie jest lekko pustawo (płyn nie zajmował całej objętości?). Bo jak rozumiem po odpaleniu pompa powinna od razu zaciągnąć zimny płyn do bloku i z czasem (po zapełnieniu i ubyciu płynu z układu koło zbiorniczka) powinno dojść do sytuacji gdzie trzeba płynu dolać a ten który dostał sie do bloku nabiera temperatury - to zaś prowadzi do otwarcia sprawnego (sprawdzanego) wielokrotnie termostatu i wypuszczenie wody w chłodnicę...

Na ten moment silnik nie łapie temperatury pracy, grzeje się dolna rura a chłodnica oraz górna rura aż parzy...
No nie. To jest układ ciśnieniowo grawitacyjny. Obieg płynu się zwiększa po otworzeniu termostatu lub i nagrzewnicy.
Pompa musi nieco pomielić by przetoczyć płyn również i powietrze w układzie po zalaniu.
Ważne jest aby króciec powrotny do zbiorniczka wyrównawczego był drożny.
Czy chłodnicę masz wydajną okaże się w trakcie jazdy i postoju. Jak wejdzie około 5 litrów po ponownym napełnianiu to znaczy ze układ jest drożny.
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Awatar użytkownika
Maciek4530
Posty: 1239
Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12
Lokalizacja: Zakopane/Kraków

Re: Volvo 240 '92 "Feniks"

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Maciek4530 »

15.10.2022r. - przebieg ??? ( i rosnąć nie będzie do naprawy wtyczki w moście :lol: )

Bu!

Sam wyjechał i wrócił na swoje miejsce :lol:
308707610_1057811178251004_6789847105727270586_n.jpg
308707610_1057811178251004_6789847105727270586_n.jpg (597.08 KiB) Przejrzano 933 razy
Aktualna sytuacja prezentuje się tak:

- W związku z problemem odpowietrzenia zdjęliśmy pompę wody i chłodnicę, niestety założona miała dokładnie taką samą budowę jak zdjęty z bloku HART (Sinus sugerował mi że mogła być druga pompa do redblocka, o innej charakterystyce)
- Zamówiona została nowa chłodnica (stara podciekała) oraz pompa od Meyle z kompletem śrub (bo niestety mamy jedną śrubę i jedną szpilkę uwaloną), niestety przyszła roztrzaskana więc doszło do obsuwy terminowej - planujemy ją wkleić jutro wraz z nową chłodnicą.
- Przy drugiej próbie udało się odpowietrzyć +/- układ hamulcowy, niestety pedał jest lekko miękawy (też sinus sugerował użycie ściągawki zamiast pedała - ale było to już po całym jednym procesie odpowietrzania, nieudanego) - tak czy siak w 2 miejscach z dorobionych przewodów podciekał płyn, dodatkowo były to miejsca gdzie był problem z gwintem (chyba) - po dociągnięciu kombinerkami na siłę jest w miarę sucho.
- Jak widać wyżej założone zostały zaciski, niestety tarcze Bosch kupione przez poprzedniego właściciela (a przez nas pominięte przy weryfikacji po poprzednich brakach) okazały się nie właściwe więc po oczyszczeniu wiertarką ze szczotką w samochodzie na razie wylądowały tarcze i klocki Bosch z zwrotnic dawców do wersji ABS (tarcze bez rantów, klocki 75%) :lol: Może to jest powód lekko miękkiego hamulca i efektu pływania?
- Dobrane zostały śruby do montażu chlapaczy przód i tyło oraz nadkoli z przodu - całość zamontowana :)
311418873_620359396299904_153237558730736930_n.jpg
311418873_620359396299904_153237558730736930_n.jpg (187.4 KiB) Przejrzano 933 razy
311042738_517902053091402_8697926228288758460_n.jpg
311042738_517902053091402_8697926228288758460_n.jpg (255.08 KiB) Przejrzano 933 razy
- Na odnowienie trafił alternator 100A, pełen serwis (min. akutator, łożyska, mostek) z czyszczeniem i nową galanterią plus regulator 14,7V od ERA ;) Dodatkowo 2 lata gwarancji na robotę :P
311304084_353087067001252_3798563493369150391_n.jpg
311304084_353087067001252_3798563493369150391_n.jpg (337.52 KiB) Przejrzano 933 razy
311404406_672330300930103_715314122768754037_n.jpg
311404406_672330300930103_715314122768754037_n.jpg (249.33 KiB) Przejrzano 933 razy
- Małe zdziwienie - most 3.91 :shock:
Z moich informacji późne manuale miały głównie 3.73 podczas gdy RED245 m 3.54 a Feniks 3.91 - Volvo :D
I teraz pytanie, który jest dłuższy? Który lepszy? Wielokrotnie próbowałem zroumieć porządnie kwestie przełożenia ale za każdym razem zapominam zależność i nie pamiętam jak to interpretować :?
309546191_796933431589775_7046313921669711588_n.jpg
309546191_796933431589775_7046313921669711588_n.jpg (312.7 KiB) Przejrzano 933 razy
Na jutro planowany jest montaż pompy wody, chłodnicy i wiskozy z obudową, problemem są przewody silnik - gródź. Właściciel przeciął te przewody (a są konkretnie wygięte), uniwersalne fagumity (heh) niestety są lekko zagięte - może bnw poratuje, na nowe trzeba czekać 2 tygodnie minimum...

Powoli trzeba składać wnętrze, uzupełniać braki żarówkowe, płynowe, spróbować jeszcze jednego odpowietrzania, odpowietrzyć układ chłodniczy.

Kolejną kwestią są kontrolki: wykrzyknik od hamulców oraz żarówka akumulatora:
- Wykrzyknik: mam wrażenie że kiedyś świecił się cały czas (brak płynu), teraz natomiast nie zapala sie na zapłonie - a chyba powinien? Zworka na wtyczce wywołuje kontrolkę..
- Akumulator: z tego co pamiętam żarówka jest elementem układu, jak się spali to nie ma ładowania. Aktualnie nie ma alternatora w ogóle, ale i z nim na pokładzie ostatnio żarówki tej nie uświadczysz... Tylko czemu?
311914630_1519374111840780_8571586017713886013_n.jpg
311914630_1519374111840780_8571586017713886013_n.jpg (549.21 KiB) Przejrzano 933 razy
286075449_829994001373672_3777835615886344610_n.jpg
286075449_829994001373672_3777835615886344610_n.jpg (508.52 KiB) Przejrzano 933 razy
3 x
Awatar użytkownika
bnw
Posty: 1283
Rejestracja: 30 lipca 2018, 21:59
Lokalizacja: gdzieś w okolicach Krakowa

Re: Volvo 240 '92 "Feniks"

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: bnw »

No posprawdzam Ci przed południem, jeśli mam, to z B23 gaźnikowego. Tylko mi się przypomnij koło południa, bo znalazłem jakąś flaszkę i czipsy i mogę zapomnieć ;)
2 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
xjtdi
Posty: 1066
Rejestracja: 31 października 2016, 13:48

Re: Volvo 240 '92 "Feniks"

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: xjtdi »

W temacie przełożeń, przy tych samych obrotach silnika na moście 3,54 auto pojedzie najszybciej, na 3,73 trochę wolniej a na 3,91 będzie najwolniejsze za to będzie miało najlepszy uciąg.
Z moich doświadczeń 3,54 fajny most na trasy do miasta już mniej, most 3,73 przy benzynie z manualna skrzynia dobry i na trasę i do miasta wg. Mnie najbardziej uniwersalny.
Most 3,91 lub 4,10 auto tylko do miasta lub do ciągania ciężkiej przyczepy kempingowej/ lawety z innym autem. Na trasie będę denerwowały obroty silnika powyżej 90km/h.
Były jeszcze mosty 3,10 spotykane tylko w serii 7xx, bardzo szybkie, idealne do auta na autostrady, z takim mostem 740 leciała 120km/h przy 2 tys obrotów. Niestety w komplecie trzeba było montować mocniejsze głośniki, aerodynamika auta i tak powodowała, że przy szybszej jeździe radia nie było słychać...
3 x
Awatar użytkownika
Maciek4530
Posty: 1239
Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12
Lokalizacja: Zakopane/Kraków

Re: Volvo 240 '92 "Feniks"

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Maciek4530 »

xjtdi pisze:W temacie przełożeń, przy tych samych obrotach silnika na moście 3,54 auto pojedzie najszybciej, na 3,73 trochę wolniej a na 3,91 będzie najwolniejsze za to będzie miało najlepszy uciąg.
Z moich doświadczeń 3,54 fajny most na trasy do miasta już mniej, most 3,73 przy benzynie z manualna skrzynia dobry i na trasę i do miasta wg. Mnie najbardziej uniwersalny.
Most 3,91 lub 4,10 auto tylko do miasta lub do ciągania ciężkiej przyczepy kempingowej/ lawety z innym autem. Na trasie będę denerwowały obroty silnika powyżej 90km/h.
Były jeszcze mosty 3,10 spotykane tylko w serii 7xx, bardzo szybkie, idealne do auta na autostrady, z takim mostem 740 leciała 120km/h przy 2 tys obrotów. Niestety w komplecie trzeba było montować mocniejsze głośniki, aerodynamika auta i tak powodowała, że przy szybszej jeździe radia nie było słychać...
Super! Dziękuję Ci za rozjaśnienie tematu i garść konkretów! Czyli dobrze czułem że RED245 nie jest najgorszy w trasie, za to korki mnie męczą w nim strasznie!
0 x
Awatar użytkownika
Maciek4530
Posty: 1239
Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12
Lokalizacja: Zakopane/Kraków

Re: Volvo 240 '92 "Feniks"

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Maciek4530 »

16.10.2022r. - przebieg ???

Szybka aktualizacja po dzisiejszym dniu:

- montaż nowiutkiej chłodnicy Nissen
- montaż nowej pompy wody Meyle (wklejona na Reinz-u) - dla pewności że bedzie sucha, jedna śruba od spodu jest urwana, jedna szpilka też (chociaż udało się ją wyjąć wiec i dołożenie jest możliwe bez zdejmowania całości)
- montaż osłony wiatraka i wiskozy na miejsce
- montaż odnowionego alternatora 100A - świeci się jak wiadomo co i komu :lol:
311474390_904257363886974_8201124717399445967_n.jpg
311474390_904257363886974_8201124717399445967_n.jpg (336.36 KiB) Przejrzano 876 razy
311518394_1042765283065173_1942442870151089624_n.jpg
311518394_1042765283065173_1942442870151089624_n.jpg (425.71 KiB) Przejrzano 876 razy
- montaż zapineczki od osłony koła zapasowego, zmiana żarówki lewego wstecznego usuwając (chyba) piszczące ustrojstwo jak z dostawczaka :lol: Czekałem na to długo, nawet w swoim nie mam tego ustrojstwa - stąd zdjęcie :lol:
311294331_5909790279066312_2832136138173149064_n.jpg
311294331_5909790279066312_2832136138173149064_n.jpg (181.5 KiB) Przejrzano 876 razy
- zmiana "skaczącego" potencjometru oświetlenia zegarów na drugi.... zepsuty jeszcze bardziej bo nie świeci się w ogóle :evil:
- złożenie wnętrza po stronie kierowcy (po stronie pasażera wszystko gotowe było już kilka dni składania temu) - upięte losowe kable jak to w 240, założenie obić słupka, nagrzewnicy i materiału nad nogami kierowcy. Jeszcze muszę wymyślić jak założyć mieszek gumowy - dobrać śruby
311977607_1330772471058008_887037817278217201_n.jpg
311977607_1330772471058008_887037817278217201_n.jpg (370.3 KiB) Przejrzano 876 razy
Najbliższe plany:
- zamówić przewody gródź rura do pompy oraz gródź blok bo docinane są zagięte, za grube i przez to podciekają (wstrzymuje nas to od zalania i kolejnej próby odpowietrzania układu...)
- ogarnąć może wiązkę klapy na zawiasie (głownie prawy) - nie działa 3 stop
- regulacja sprzęgła, zmiana oleju w skrzyni i moście
- próba naprawy wtyczki mostu
- wkręcenie listwy po prawej stronie bo spinki już nie są opcją :lol:
- założenie pomarańczowego kierunku na lewy błotnik, aktualny jest ułamany a innego nie znalazłem...
- odkurzanie wnętrza i mycie zewnętrza
- uszczelnić wydech (zapewne muszę użyć Reinza) na łączeniu dwururki i kolektora, ew. gdzieś dalsze łączenia

EDIT: Napomknę jeszcze że problemy obu żarówek z poprzedniego wpisu (wczoraj) są nieaktualne. Z jakiegoś powodu podpięcie alternatora naprawiło działanie kontrolki hamulców (na zapłonie się zaświeca, włączony silnik ją wyłącza do czasu braku płynu). Taka sama sytuacja w przypadku alternatora który ładuje 14,2-14,3V 8-)
286075449_829994001373672_3777835615886344610_n.jpg
286075449_829994001373672_3777835615886344610_n.jpg (508.52 KiB) Przejrzano 876 razy
A w tle RED245 pod plandeką czeka na swoją kolej...
4 x
Awatar użytkownika
BASSRIDE
Posty: 300
Rejestracja: 27 grudnia 2021, 18:10

Re: Volvo 240 '92 "Feniks"

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: BASSRIDE »

Kostkę mostu kupisz w aso.
0 x
Awatar użytkownika
Maciek4530
Posty: 1239
Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12
Lokalizacja: Zakopane/Kraków

Re: Volvo 240 '92 "Feniks"

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Maciek4530 »

BASSRIDE pisze:Kostkę mostu kupisz w aso.
Kostkę tak, kabli nie :/ A to kable się rozpadły i wiszą smutnie :cry:
0 x
Awatar użytkownika
BASSRIDE
Posty: 300
Rejestracja: 27 grudnia 2021, 18:10

Re: Volvo 240 '92 "Feniks"

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: BASSRIDE »

Próbowałem dobrać w aso piny do tej wtyczki (wtyczkę kupiłem bez problemu) ale to zadanie przerosło zarówno mnie jak i pracownika Volvo.
0 x
Awatar użytkownika
Maciek4530
Posty: 1239
Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12
Lokalizacja: Zakopane/Kraków

Re: Volvo 240 '92 "Feniks"

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Maciek4530 »

BASSRIDE pisze:Próbowałem dobrać w aso piny do tej wtyczki (wtyczkę kupiłem bez problemu) ale to zadanie przerosło zarówno mnie jak i pracownika Volvo.
To tak zwane wsparcie klasycznych modeli :lol:
A tak serio, szkoda że tak w poważaniu mają właścicieli starszych wozów - zwłaszcza że tak chętnie wstawiają takie sztuki na wystawy, na social media. Żałosne w moim odczuciu... W takich sytuacjach zazdroszczę posiadaczom BMW czy Mercedesów gdzie ASO rozkłada dywan dla klienta i mają dostęp do wielu części do klasyków ot tak.
0 x
ODPOWIEDZ