Lotniskowe 240 '92

Zaprezentuj swoją cegłę i aktualizuj na bieżąco swój temat
Awatar użytkownika
bnw
Posty: 1295
Rejestracja: 30 lipca 2018, 21:59
Lokalizacja: gdzieś w okolicach Krakowa

Re: Lotniskowe 240 '92

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: bnw »

No... odma cała, plus flame trap. Wolę wstawić całą, nową - nie mam pewności, na ile czyszczenie starej pomoże.
Korek właśnie podnosi, na wolnych rękawiczka się napełnia. Dodatkowo - jak wsadzę paluchi do dolotu, to otwór od odmy brudny, a ten od krokowca - czystszy.
0 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3086
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Lotniskowe 240 '92

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

bnw pisze:No... odma cała, plus flame trap. Wolę wstawić całą, nową - nie mam pewności, na ile czyszczenie starej pomoże.
Korek właśnie podnosi, na wolnych rękawiczka się napełnia. Dodatkowo - jak wsadzę paluchi do dolotu, to otwór od odmy brudny, a ten od krokowca - czystszy.
A masz odmę na dolocie koło kolektora ?
https://www.draken.com.pl/volvo/uklad-s ... 0-940.html
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Awatar użytkownika
Maciek4530
Posty: 1246
Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12
Lokalizacja: Zakopane/Kraków

Re: Lotniskowe 240 '92

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Maciek4530 »

Sinuspi pisze:
bnw pisze:No... odma cała, plus flame trap. Wolę wstawić całą, nową - nie mam pewności, na ile czyszczenie starej pomoże.
Korek właśnie podnosi, na wolnych rękawiczka się napełnia. Dodatkowo - jak wsadzę paluchi do dolotu, to otwór od odmy brudny, a ten od krokowca - czystszy.
A masz odmę na dolocie koło kolektora ?
https://www.draken.com.pl/volvo/uklad-s ... 0-940.html
Ma jak w każdej 240, puszka odmy w blok, w górę rurka z sitkiem, duża rurka pod dolot i mała w kolektor dolotowy. To co wrzuciłeś w linku t jedna z dwóch rzeczy które warto kupić. Osobiście mam puszkę która była kilka tygodni regularnie czyszczona i płukana - i tak cos w niej dalej było. Osobiście z perspektywy czasu kupił bym nową tak jak Błażej planuje. ;)
0 x
Awatar użytkownika
bnw
Posty: 1295
Rejestracja: 30 lipca 2018, 21:59
Lokalizacja: gdzieś w okolicach Krakowa

Re: Lotniskowe 240 '92

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: bnw »

Sinuspi pisze:A masz odmę na dolocie koło kolektora ?
https://www.draken.com.pl/volvo/uklad-s ... 0-940.html
Mam to + jeszcze "puszeczkę".
Maciek4530 pisze:Osobiście z perspektywy czasu kupił bym nową tak jak Błażej planuje.
Zestaw już kupiony. Puszka odmy, flame trap, uszczelki przepustnicy i kolektora - 152 PLN wliczając wysyłkę. Do tego czujnik za 35 PLN.
1 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3086
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Lotniskowe 240 '92

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

Maciek4530 pisze:
Sinuspi pisze:
bnw pisze:No... odma cała, plus flame trap. Wolę wstawić całą, nową - nie mam pewności, na ile czyszczenie starej pomoże.
Korek właśnie podnosi, na wolnych rękawiczka się napełnia. Dodatkowo - jak wsadzę paluchi do dolotu, to otwór od odmy brudny, a ten od krokowca - czystszy.
A masz odmę na dolocie koło kolektora ?
https://www.draken.com.pl/volvo/uklad-s ... 0-940.html
Ma jak w każdej 240, puszka odmy w blok, w górę rurka z sitkiem, duża rurka pod dolot i mała w kolektor dolotowy. To co wrzuciłeś w linku t jedna z dwóch rzeczy które warto kupić. Osobiście mam puszkę która była kilka tygodni regularnie czyszczona i płukana - i tak cos w niej dalej było. Osobiście z perspektywy czasu kupił bym nową tak jak Błażej planuje. ;)
Maćku, jak płuczesz / czyścisz element z linku wart mniej niż użyte do tego czyścidła to jaki to ma sens ?
Aby puchę odmy tą z bloku zatkać trzeba być wyborowym wybitnie.
Zatem już wiemy czemu metalowe korki z wczesnych 240 zastąpiono plastikiem ? :D
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Awatar użytkownika
Maciek4530
Posty: 1246
Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12
Lokalizacja: Zakopane/Kraków

Re: Lotniskowe 240 '92

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Maciek4530 »

Sinuspi pisze:
Maciek4530 pisze:
Sinuspi pisze:
A masz odmę na dolocie koło kolektora ?
https://www.draken.com.pl/volvo/uklad-s ... 0-940.html
Ma jak w każdej 240, puszka odmy w blok, w górę rurka z sitkiem, duża rurka pod dolot i mała w kolektor dolotowy. To co wrzuciłeś w linku t jedna z dwóch rzeczy które warto kupić. Osobiście mam puszkę która była kilka tygodni regularnie czyszczona i płukana - i tak cos w niej dalej było. Osobiście z perspektywy czasu kupił bym nową tak jak Błażej planuje. ;)
Maćku, jak płuczesz / czyścisz element z linku wart mniej niż użyte do tego czyścidła to jaki to ma sens ?
Aby puchę odmy tą z bloku zatkać trzeba być wyborowym wybitnie.
Zatem już wiemy czemu metalowe korki z wczesnych 240 zastąpiono plastikiem ? :D
Czyściłem puszkę... Bez przesady!
0 x
Awatar użytkownika
bnw
Posty: 1295
Rejestracja: 30 lipca 2018, 21:59
Lokalizacja: gdzieś w okolicach Krakowa

Re: Lotniskowe 240 '92

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: bnw »

Sinuspi pisze: Maćku, jak płuczesz / czyścisz element z linku wart mniej niż użyte do tego czyścidła to jaki to ma sens ?
Aby puchę odmy tą z bloku zatkać trzeba być wyborowym wybitnie.
Ad 1. Pucha to normalnie wydatek koło 120 + wysyłka, ja dostałem w sumie okazyjnie. Płukać trzeba na pewno którąś rurkę, więc jak się pododaje koszta, to może się wydawać worth trying.

Ad 2. Problem w tym, że żadne z nas nie zna historii swojego auta od nowości. Ja w szczególności - to auto to praktycznie "barnfind". Sam fakt, że miało założone Bosche Super 4 + nalepka z rozrządu sugerująca, że ma już ponad 90 tysięcy + urwany ze starości końcowy tłumik sugerują, że nie dbano o to auto tak, jak należy. Czy po drodze ktoś był w stanie zatkać odmę - nie zdziwiłbym się. Za domem mam na przykład 960 z silnikiem z 240 na gaźniku, ludzie są zdolni...
0 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3086
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Lotniskowe 240 '92

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

bnw pisze:
Sinuspi pisze: Maćku, jak płuczesz / czyścisz element z linku wart mniej niż użyte do tego czyścidła to jaki to ma sens ?
Aby puchę odmy tą z bloku zatkać trzeba być wyborowym wybitnie.
Ad 1. Pucha to normalnie wydatek koło 120 + wysyłka, ja dostałem w sumie okazyjnie. Płukać trzeba na pewno którąś rurkę, więc jak się pododaje koszta, to może się wydawać worth trying.

Ad 2. Problem w tym, że żadne z nas nie zna historii swojego auta od nowości. Ja w szczególności - to auto to praktycznie "barnfind". Sam fakt, że miało założone Bosche Super 4 + nalepka z rozrządu sugerująca, że ma już ponad 90 tysięcy + urwany ze starości końcowy tłumik sugerują, że nie dbano o to auto tak, jak należy. Czy po drodze ktoś był w stanie zatkać odmę - nie zdziwiłbym się. Za domem mam na przykład 960 z silnikiem z 240 na gaźniku, ludzie są zdolni...
Jakbyśmy się nie spierali odma jest w lotniskowcu niedrożna, czy jak Maciek myli i myli, czy jak Błażej - wymienili, czy jak 3,14ty założyli korek z 164/240 jak też wymienili, co czyścic nie warto.
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Awatar użytkownika
bnw
Posty: 1295
Rejestracja: 30 lipca 2018, 21:59
Lokalizacja: gdzieś w okolicach Krakowa

Re: Lotniskowe 240 '92

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: bnw »

Wiele się tu nie podziało - jeszcze. Auto niestety niejezdne, zalewa się, pierdzi i śmierdzi. Wyjąłem filtr powietrza - smród na kilka metrów, olej, benzyna i kij wie co jeszcze.
Obrazek

Nowy zamówiony, czeka mnie zmiana odmy - korci mnie spróbować to w któryś weekend ogarnąć, bo to powinno być w miarę szybkie. Tylko obawiam się, że tam nie wystarczy samo ogarnięcie odmy - a jak na złość, wszystkie zapasowe kompy do B230F, które mam, to... Regina. 3 wozy, każdy na reginie. Chyba, że można wstawić ten z B234F do sprawdzenia...
0 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
Awatar użytkownika
dom?n
Administrator
Posty: 3054
Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Lotniskowe 240 '92

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: dom?n »

To jest dość zabawne, że ten najprostszy wóz - dwuseta, LH-Jet, wolnossak - ma się najgorzej z tego stada. Chyba powinno być odwrotnie :D
2 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW :D
ODPOWIEDZ