zapomniałem że dwusetka bez klimy ma inaczej niż wszystkie stare volvo, typu dziewięćsetkiMaciek4530 pisze:Wychodzisz z założenia że każde 240 ma AC?baron pisze:i do tego całe sterowanie nawiewami, które też jest pneumatyczne.Maciek4530 pisze: Jest opcja - sprawdź tak:
- podciśnienia z kolektora (tak jakby z tyłu patrząc od przepustnicy)+ regulator ciśnienia paliwa, u mnie idzie podciśnienie do ekonomizera, bodajże odma większa rurką - reszta zaślepiona)
- podciśnienia na przepustnicy do EVAP (częsty przypadek że są zdjęte na przepustnicy bądź przy samym "zbiorniczku" evap)
Twoje może tak mają, wystarczy zerknąć na zdjęcia tego wozu i już wiesz że to najzwyczajniejsza wersja
Lotniskowe 240 '92
Re: Lotniskowe 240 '92
0 x
The Saab 900: built like a Merc, safe as a Volvo and so much cooler than a BMW
Re: Lotniskowe 240 '92
Niewielki update.
Zakładając, że wóz jest sprawny, zabrałem się za drzwi. Zacząłem od polerowania - a raczej testowania tego procesu na drzwiach przeznaczonych do kasacji.
Efekt był bardzo fajny - teraz kolej na właściwy element. Te dwa zdjęcia z dłonią mają na celu pokazanie efektu przed i po.
A tutaj drzwi przyłożone do auta. Widać ogromną różnicę w kolorze po polerce... Niestety, wobec braku odpowiednich tarczek polerskich, odnowa całego auta będzie musiała poczekać.
Kolejny krok - podmiana drzwi.
Boczki... wóz w momencie kupna założony miał boczek w kolorze niebieskim, jakiś czas temu dostałem czarno-szary, ale wycięty pod głośnik. Pewnie trzeba będzie jakoś to załatać, albo coś.
A tu widać problem z drzwiami czarnymi - dlaczego ich nie malowałem. Niestety, pomimo zewnętrznych podobieństw, drzwi z roczników 1983-1985 nie pasują do późniejszych modeli, ze względu na inne wycięcie pod lusterko.
Ale cała robota i tak na marne, bo auto odebrane od mechanika i teoretycznie "do obserwowania" po ~10 minutach pracy silnika robi coś takiego:
No i nic. Póki co wylądowało w kącie, z którego szybki powrót do ruchu nie jest wcale pewny. Nie mam pojęcia, co jest źródłem takiego zachowania - czyżby komputer wtrysku? Albo sam aparat zapłonowy? Podciśnienia sprawdzałem, wydają się być ok. Przerzucę kable, palec i kopułkę z innego wozu, może to coś da.
Zakładając, że wóz jest sprawny, zabrałem się za drzwi. Zacząłem od polerowania - a raczej testowania tego procesu na drzwiach przeznaczonych do kasacji.
Efekt był bardzo fajny - teraz kolej na właściwy element. Te dwa zdjęcia z dłonią mają na celu pokazanie efektu przed i po.
A tutaj drzwi przyłożone do auta. Widać ogromną różnicę w kolorze po polerce... Niestety, wobec braku odpowiednich tarczek polerskich, odnowa całego auta będzie musiała poczekać.
Kolejny krok - podmiana drzwi.
Boczki... wóz w momencie kupna założony miał boczek w kolorze niebieskim, jakiś czas temu dostałem czarno-szary, ale wycięty pod głośnik. Pewnie trzeba będzie jakoś to załatać, albo coś.
A tu widać problem z drzwiami czarnymi - dlaczego ich nie malowałem. Niestety, pomimo zewnętrznych podobieństw, drzwi z roczników 1983-1985 nie pasują do późniejszych modeli, ze względu na inne wycięcie pod lusterko.
Ale cała robota i tak na marne, bo auto odebrane od mechanika i teoretycznie "do obserwowania" po ~10 minutach pracy silnika robi coś takiego:
No i nic. Póki co wylądowało w kącie, z którego szybki powrót do ruchu nie jest wcale pewny. Nie mam pojęcia, co jest źródłem takiego zachowania - czyżby komputer wtrysku? Albo sam aparat zapłonowy? Podciśnienia sprawdzałem, wydają się być ok. Przerzucę kable, palec i kopułkę z innego wozu, może to coś da.
1 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
Re: Lotniskowe 240 '92
Najprościej byłoby podłączyć oscyloskop pod sondę lambda i zobaczyć co się dzieje.
Chociaż jak znam życie to ona tez nie żyje one mają resurs typu 150kkm, ale nikt ich nie wymienia.
Chociaż jak znam życie to ona tez nie żyje one mają resurs typu 150kkm, ale nikt ich nie wymienia.
0 x
The Saab 900: built like a Merc, safe as a Volvo and so much cooler than a BMW
Re: Lotniskowe 240 '92
Ja ostatnio wymieniłem swoją która miała 390k na nową i nie było jakiejś różnicy, a zamontowałem ori boszkę.baron pisze:Najprościej byłoby podłączyć oscyloskop pod sondę lambda i zobaczyć co się dzieje.
Chociaż jak znam życie to ona tez nie żyje one mają resurs typu 150kkm, ale nikt ich nie wymienia.
0 x
- Maciek4530
- Posty: 1247
- Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12
- Lokalizacja: Zakopane/Kraków
Re: Lotniskowe 240 '92
Ja tak samo jak @jinx. W razie w mogę pożyczyć ze dwa ori Bosch z mojego i Feniksa
0 x
Re: Lotniskowe 240 '92
Tyle, że w miejscu montażu lambady lotniskowiec Błażeja ma śrubę. Chyba, ze ma lambadę tuz za kolektorem a ECU wali maks dawkę paliwa, ze się "dopala" jak w odrzutowcu (kacie)Maciek4530 pisze:Ja tak samo jak @jinx. W razie w mogę pożyczyć ze dwa ori Bosch z mojego i Feniksa
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
- Maciek4530
- Posty: 1247
- Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12
- Lokalizacja: Zakopane/Kraków
Re: Lotniskowe 240 '92
Stawiam że ma w ori kacie, też tak miałem i mam w zamienniku. Śruba zaślepia miejsce na czujnik temperatury wydech na rynek japoński. BodajżeSinuspi pisze:Tyle, że w miejscu montażu lambady lotniskowiec Błażeja ma śrubę. Chyba, ze ma lambadę tuz za kolektorem a ECU wali maks dawkę paliwa, ze się "dopala" jak w odrzutowcu (kacie)Maciek4530 pisze:Ja tak samo jak @jinx. W razie w mogę pożyczyć ze dwa ori Bosch z mojego i Feniksa
0 x
Re: Lotniskowe 240 '92
Hmm w LH2.4 była lambada przed katem w różnej odległości od niego.Maciek4530 pisze:Stawiam że ma w ori kacie, też tak miałem i mam w zamienniku. Śruba zaślepia miejsce na czujnik temperatury wydech na rynek japoński. BodajżeSinuspi pisze:Tyle, że w miejscu montażu lambady lotniskowiec Błażeja ma śrubę. Chyba, ze ma lambadę tuz za kolektorem a ECU wali maks dawkę paliwa, ze się "dopala" jak w odrzutowcu (kacie)Maciek4530 pisze:Ja tak samo jak @jinx. W razie w mogę pożyczyć ze dwa ori Bosch z mojego i Feniksa
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Re: Lotniskowe 240 '92
Porobię w weekend jakieś foto, to zobaczymy, co się tam dzieje. Nie wydaje mi się jednak, żeby sama lambda dała aż taki efekt.
Pierwsze w kolejności jest przełożenie palca+kopułki+świec+przewodów, z 960, co ma włożony silnik z 240...
Pierwsze w kolejności jest przełożenie palca+kopułki+świec+przewodów, z 960, co ma włożony silnik z 240...
1 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
- Maciek4530
- Posty: 1247
- Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12
- Lokalizacja: Zakopane/Kraków
Re: Lotniskowe 240 '92
Odbudowywałem cały wydech od kolektora wydechowego, zamiennik też miał miejsce na lambdę w kacie oraz śrubkę zaślepkę. Na odwrót by nie pasowało - z tego co kojarzę późne 240 wszystkie tak miały (mając B230F).Sinuspi pisze:Hmm w LH2.4 była lambada przed katem w różnej odległości od niego.Maciek4530 pisze:Stawiam że ma w ori kacie, też tak miałem i mam w zamienniku. Śruba zaślepia miejsce na czujnik temperatury wydech na rynek japoński. BodajżeSinuspi pisze:
Tyle, że w miejscu montażu lambady lotniskowiec Błażeja ma śrubę. Chyba, ze ma lambadę tuz za kolektorem a ECU wali maks dawkę paliwa, ze się "dopala" jak w odrzutowcu (kacie)
Zdjęcie z Google, 240DL z 90'
0 x