Lotniskowe 240 '92

Zaprezentuj swoją cegłę i aktualizuj na bieżąco swój temat
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3086
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Lotniskowe 240 '92

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

:roll: sonda z 740 by pasowała w zaślepkę śrubiastą.
Nie kumam po co sonda w tym miejscu.
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3086
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Lotniskowe 240 '92

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

bnw pisze:Porobię w weekend jakieś foto, to zobaczymy, co się tam dzieje. Nie wydaje mi się jednak, żeby sama lambda dała aż taki efekt.
Pierwsze w kolejności jest przełożenie palca+kopułki+świec+przewodów, z 960, co ma włożony silnik z 240...
Właśnie, jak wyglądają elektrody świecy
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Awatar użytkownika
bnw
Posty: 1296
Rejestracja: 30 lipca 2018, 21:59
Lokalizacja: gdzieś w okolicach Krakowa

Re: Lotniskowe 240 '92

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: bnw »

Świece po pięciu minutach pracy podobno był wszystkie czarne
0 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3086
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Lotniskowe 240 '92

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

bnw pisze:Świece po pięciu minutach pracy podobno był wszystkie czarne
7/10 masz w aucie przestawiony zapłon.
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Awatar użytkownika
bnw
Posty: 1296
Rejestracja: 30 lipca 2018, 21:59
Lokalizacja: gdzieś w okolicach Krakowa

Re: Lotniskowe 240 '92

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: bnw »

Hmm. Tylko jak wytłumaczyć to, że rok temu bez przepływomierza wóz jeździł w miarę normalnie?
Chyba, że coś spieprzyłem zmieniając kable po kunie. Da się samą kopułkę źle nasadzić, czy raczej zero szans na taką mukę?
0 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3086
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Lotniskowe 240 '92

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

bnw pisze:Hmm. Tylko jak wytłumaczyć to, że rok temu bez przepływomierza wóz jeździł w miarę normalnie?
Chyba, że coś spieprzyłem zmieniając kable po kunie. Da się samą kopułkę źle nasadzić, czy raczej zero szans na taką mukę?

Jak MAFiozior się wysiądzie, wówczas Commodore LH2.4 przechodzi w tryb pracy awaryjny - wszystko uśrednia.
Jest szansa by założyć kopułkę poza "ząbkiem" przewody w 240 tym bardziej na mukę ale wówczas pracuje jak pijany traktor albo nie odpala, ruszyć aparatem również jest szansa i też będzie jechał ale jak bardzo się przestawi zapłon może walić zapłonami.
Sadza na świecach to mało powietrza a dużo paliwa. Niemniej jednak jak świece były czyste a silnik krótko pracował to jest szansa, ze się nie nagrzały i nie oczyściły.
Taki kat widziałem gdy ostygł. Popękał i podtopił się zapychając wydech ale to już czarny scenariusz, ze takie zjawisko wystąpiło u Ciebie.
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Awatar użytkownika
jinx
Posty: 268
Rejestracja: 18 marca 2018, 18:39
Lokalizacja: Poznań

Re: Lotniskowe 240 '92

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: jinx »

Maciek4530 pisze: Odbudowywałem cały wydech od kolektora wydechowego, zamiennik też miał miejsce na lambdę w kacie oraz śrubkę zaślepkę. Na odwrót by nie pasowało - z tego co kojarzę późne 240 wszystkie tak miały (mając B230F).

oxygen_sensor_a3d9321e494b4e112b865709d3111566b68176b8.jpg
U mnie i w ori kacie i w zamienniku było tylko miejsce na sondę przed katem, jak na foto Macieja - nie było innych śrubek/zaślepek. late 1992 240 B230F.
1 x
Obrazek245 1992 B230F M47
Awatar użytkownika
bnw
Posty: 1296
Rejestracja: 30 lipca 2018, 21:59
Lokalizacja: gdzieś w okolicach Krakowa

Re: Lotniskowe 240 '92

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: bnw »

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Tak to wygląda. Kopułka nosi już ślady zużycia, ale chyba nie takie, żeby wytłumaczyć aktualne zachowanie auta?
0 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3086
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Lotniskowe 240 '92

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

Kopułka wygląda na świeżą. Nie widać spękań jak również wypaleń na stykach kopułki i palucha.
Ów element no nejm mają to do siebie, m.in. że są pomalowane miedzią a ich przewodzenie ma się jak :roll: pingwin do ilości wydobycia ropy i gazu w Rosji. Czy ma to związek z bogatą mieszanką (sadza na świecach) w cylindrach - nie ma ale jak najbardziej wpływa na pracę zapłonu przez świecę.
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3086
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Lotniskowe 240 '92

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

Proszę odkręcić obudowę paska napędu wałka i ustawić na znakach rozrząd.
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
ODPOWIEDZ