No... odma cała, plus flame trap. Wolę wstawić całą, nową - nie mam pewności, na ile czyszczenie starej pomoże.
Korek właśnie podnosi, na wolnych rękawiczka się napełnia. Dodatkowo - jak wsadzę paluchi do dolotu, to otwór od odmy brudny, a ten od krokowca - czystszy.
Lotniskowe 240 '92
Re: Lotniskowe 240 '92
0 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
Re: Lotniskowe 240 '92
A masz odmę na dolocie koło kolektora ?bnw pisze:No... odma cała, plus flame trap. Wolę wstawić całą, nową - nie mam pewności, na ile czyszczenie starej pomoże.
Korek właśnie podnosi, na wolnych rękawiczka się napełnia. Dodatkowo - jak wsadzę paluchi do dolotu, to otwór od odmy brudny, a ten od krokowca - czystszy.
https://www.draken.com.pl/volvo/uklad-s ... 0-940.html
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
- Maciek4530
- Posty: 1247
- Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12
- Lokalizacja: Zakopane/Kraków
Re: Lotniskowe 240 '92
Ma jak w każdej 240, puszka odmy w blok, w górę rurka z sitkiem, duża rurka pod dolot i mała w kolektor dolotowy. To co wrzuciłeś w linku t jedna z dwóch rzeczy które warto kupić. Osobiście mam puszkę która była kilka tygodni regularnie czyszczona i płukana - i tak cos w niej dalej było. Osobiście z perspektywy czasu kupił bym nową tak jak Błażej planuje.Sinuspi pisze:A masz odmę na dolocie koło kolektora ?bnw pisze:No... odma cała, plus flame trap. Wolę wstawić całą, nową - nie mam pewności, na ile czyszczenie starej pomoże.
Korek właśnie podnosi, na wolnych rękawiczka się napełnia. Dodatkowo - jak wsadzę paluchi do dolotu, to otwór od odmy brudny, a ten od krokowca - czystszy.
https://www.draken.com.pl/volvo/uklad-s ... 0-940.html
0 x
Re: Lotniskowe 240 '92
Mam to + jeszcze "puszeczkę".Sinuspi pisze:A masz odmę na dolocie koło kolektora ?
https://www.draken.com.pl/volvo/uklad-s ... 0-940.html
Zestaw już kupiony. Puszka odmy, flame trap, uszczelki przepustnicy i kolektora - 152 PLN wliczając wysyłkę. Do tego czujnik za 35 PLN.Maciek4530 pisze:Osobiście z perspektywy czasu kupił bym nową tak jak Błażej planuje.
1 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
Re: Lotniskowe 240 '92
Maćku, jak płuczesz / czyścisz element z linku wart mniej niż użyte do tego czyścidła to jaki to ma sens ?Maciek4530 pisze:Ma jak w każdej 240, puszka odmy w blok, w górę rurka z sitkiem, duża rurka pod dolot i mała w kolektor dolotowy. To co wrzuciłeś w linku t jedna z dwóch rzeczy które warto kupić. Osobiście mam puszkę która była kilka tygodni regularnie czyszczona i płukana - i tak cos w niej dalej było. Osobiście z perspektywy czasu kupił bym nową tak jak Błażej planuje.Sinuspi pisze:A masz odmę na dolocie koło kolektora ?bnw pisze:No... odma cała, plus flame trap. Wolę wstawić całą, nową - nie mam pewności, na ile czyszczenie starej pomoże.
Korek właśnie podnosi, na wolnych rękawiczka się napełnia. Dodatkowo - jak wsadzę paluchi do dolotu, to otwór od odmy brudny, a ten od krokowca - czystszy.
https://www.draken.com.pl/volvo/uklad-s ... 0-940.html
Aby puchę odmy tą z bloku zatkać trzeba być wyborowym wybitnie.
Zatem już wiemy czemu metalowe korki z wczesnych 240 zastąpiono plastikiem ?
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
- Maciek4530
- Posty: 1247
- Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12
- Lokalizacja: Zakopane/Kraków
Re: Lotniskowe 240 '92
Czyściłem puszkę... Bez przesady!Sinuspi pisze:Maćku, jak płuczesz / czyścisz element z linku wart mniej niż użyte do tego czyścidła to jaki to ma sens ?Maciek4530 pisze:Ma jak w każdej 240, puszka odmy w blok, w górę rurka z sitkiem, duża rurka pod dolot i mała w kolektor dolotowy. To co wrzuciłeś w linku t jedna z dwóch rzeczy które warto kupić. Osobiście mam puszkę która była kilka tygodni regularnie czyszczona i płukana - i tak cos w niej dalej było. Osobiście z perspektywy czasu kupił bym nową tak jak Błażej planuje.Sinuspi pisze:
A masz odmę na dolocie koło kolektora ?
https://www.draken.com.pl/volvo/uklad-s ... 0-940.html
Aby puchę odmy tą z bloku zatkać trzeba być wyborowym wybitnie.
Zatem już wiemy czemu metalowe korki z wczesnych 240 zastąpiono plastikiem ?
0 x
Re: Lotniskowe 240 '92
Ad 1. Pucha to normalnie wydatek koło 120 + wysyłka, ja dostałem w sumie okazyjnie. Płukać trzeba na pewno którąś rurkę, więc jak się pododaje koszta, to może się wydawać worth trying.Sinuspi pisze: Maćku, jak płuczesz / czyścisz element z linku wart mniej niż użyte do tego czyścidła to jaki to ma sens ?
Aby puchę odmy tą z bloku zatkać trzeba być wyborowym wybitnie.
Ad 2. Problem w tym, że żadne z nas nie zna historii swojego auta od nowości. Ja w szczególności - to auto to praktycznie "barnfind". Sam fakt, że miało założone Bosche Super 4 + nalepka z rozrządu sugerująca, że ma już ponad 90 tysięcy + urwany ze starości końcowy tłumik sugerują, że nie dbano o to auto tak, jak należy. Czy po drodze ktoś był w stanie zatkać odmę - nie zdziwiłbym się. Za domem mam na przykład 960 z silnikiem z 240 na gaźniku, ludzie są zdolni...
0 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
Re: Lotniskowe 240 '92
Jakbyśmy się nie spierali odma jest w lotniskowcu niedrożna, czy jak Maciek myli i myli, czy jak Błażej - wymienili, czy jak 3,14ty założyli korek z 164/240 jak też wymienili, co czyścic nie warto.bnw pisze:Ad 1. Pucha to normalnie wydatek koło 120 + wysyłka, ja dostałem w sumie okazyjnie. Płukać trzeba na pewno którąś rurkę, więc jak się pododaje koszta, to może się wydawać worth trying.Sinuspi pisze: Maćku, jak płuczesz / czyścisz element z linku wart mniej niż użyte do tego czyścidła to jaki to ma sens ?
Aby puchę odmy tą z bloku zatkać trzeba być wyborowym wybitnie.
Ad 2. Problem w tym, że żadne z nas nie zna historii swojego auta od nowości. Ja w szczególności - to auto to praktycznie "barnfind". Sam fakt, że miało założone Bosche Super 4 + nalepka z rozrządu sugerująca, że ma już ponad 90 tysięcy + urwany ze starości końcowy tłumik sugerują, że nie dbano o to auto tak, jak należy. Czy po drodze ktoś był w stanie zatkać odmę - nie zdziwiłbym się. Za domem mam na przykład 960 z silnikiem z 240 na gaźniku, ludzie są zdolni...
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Re: Lotniskowe 240 '92
Wiele się tu nie podziało - jeszcze. Auto niestety niejezdne, zalewa się, pierdzi i śmierdzi. Wyjąłem filtr powietrza - smród na kilka metrów, olej, benzyna i kij wie co jeszcze.
Nowy zamówiony, czeka mnie zmiana odmy - korci mnie spróbować to w któryś weekend ogarnąć, bo to powinno być w miarę szybkie. Tylko obawiam się, że tam nie wystarczy samo ogarnięcie odmy - a jak na złość, wszystkie zapasowe kompy do B230F, które mam, to... Regina. 3 wozy, każdy na reginie. Chyba, że można wstawić ten z B234F do sprawdzenia...
Nowy zamówiony, czeka mnie zmiana odmy - korci mnie spróbować to w któryś weekend ogarnąć, bo to powinno być w miarę szybkie. Tylko obawiam się, że tam nie wystarczy samo ogarnięcie odmy - a jak na złość, wszystkie zapasowe kompy do B230F, które mam, to... Regina. 3 wozy, każdy na reginie. Chyba, że można wstawić ten z B234F do sprawdzenia...
0 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
- dom?n
- Administrator
- Posty: 3056
- Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Lotniskowe 240 '92
To jest dość zabawne, że ten najprostszy wóz - dwuseta, LH-Jet, wolnossak - ma się najgorzej z tego stada. Chyba powinno być odwrotnie
2 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW