W Amerykańcach jak wiemy występowały są dwa numery: VIN i dodatkowy numer nadwozia a Volvo tak jak piszesz miało oznaczenie check digit na rynek Amerykański, na Canadyjski nie pamiętam czy tez tak samo.bnw pisze:Tak, ale wtedy VIN powinien wygladać mniej-więcej tak: YV1JX8513M2000678. Nie jestem pewien "13", bo to EGR i check digit. No ale, zupełnie inaczej ten VIN wygląda.Sinuspi pisze: Kolor nadwozia bardzo mi to sugeruje, gdyż nie spotkałem się z lakierem na 940 jaki ma Tomahołk Gruszkowy a w pojazdach na UłE
VIN europejski vs. VIN amerykański
VIN europejski vs. VIN amerykański
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Re: Tomahouk rocznik 90.
ztcp tak samo.Sinuspi pisze:W Amerykańcach jak wiemy występowały są dwa numery: VIN i dodatkowy numer nadwozia a Volvo tak jak piszesz miało oznaczenie check digit na rynek Amerykański, na Canadyjski nie pamiętam czy tez tak samo.bnw pisze:Tak, ale wtedy VIN powinien wygladać mniej-więcej tak: YV1JX8513M2000678. Nie jestem pewien "13", bo to EGR i check digit. No ale, zupełnie inaczej ten VIN wygląda.Sinuspi pisze: Kolor nadwozia bardzo mi to sugeruje, gdyż nie spotkałem się z lakierem na 940 jaki ma Tomahołk Gruszkowy a w pojazdach na UłE
USA czy CAN były traktowane po równo, jako Ameryka PŁN.
0 x
The Saab 900: built like a Merc, safe as a Volvo and so much cooler than a BMW
Re: Tomahouk rocznik 90.
Tej, gdzie jest ten drugi VIN? Pooglądałbym swojego USDMa (tak, w końcu mam własne USDM, WRESZCIE).Sinuspi pisze: W Amerykańcach jak wiemy występowały są dwa numery: VIN i dodatkowy numer nadwozia a Volvo tak jak piszesz miało oznaczenie check digit na rynek Amerykański, na Canadyjski nie pamiętam czy tez tak samo.
Co do rynku to Pocket data booklet podaje jeden sposób kodowania VINu na Amerykę Północną - która zresztą dzieli się na różne Kanada, Kalifornia, reszta USA + wszystko co na południe jako "Latin America".
0 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
Re: Tomahouk rocznik 90.
bnw pisze:Tej, gdzie jest ten drugi VIN? Pooglądałbym swojego USDMa (tak, w końcu mam własne USDM, WRESZCIE).Sinuspi pisze: W Amerykańcach jak wiemy występowały są dwa numery: VIN i dodatkowy numer nadwozia a Volvo tak jak piszesz miało oznaczenie check digit na rynek Amerykański, na Canadyjski nie pamiętam czy tez tak samo.
Co do rynku to Pocket data booklet podaje jeden sposób kodowania VINu na Amerykę Północną - która zresztą dzieli się na różne Kanada, Kalifornia, reszta USA + wszystko co na południe jako "Latin America".
"Samochody produkowane na rynek amerykański posiadały podwójne oznakowanie nadwozia. Jeden z tych numerów VIN był nabijany np. na ścianie grodziowej, drugi zaś znajdował się na tabliczce znamionowej i na tabliczce (pasku) pod szybą czołową - zgodnie z wymogami przepisów amerykańskich" tzn chodzi o szybką identyfikację a sprawy bardziej techniczne np wyposażenie były kodowane na tabliczkach.
Styczność z taką stacją miałem w z autami wyprodukowanych w Europie i eksportowanych do USA (Mercami, Audi). Volvo w 7/9 (2 nie wiem, może Bełtone ) nabijało w Europie numery VIN w specyfikacji USA. Ostatni takie Volvo USA oglądałem MarcinaS "czterdziestka piątka" ale nie pamiętam, czy przypadek dwóch VINów był w tym aucie. Raczej nie. Ale w Hammeryksańskim krążowniku możesz mieć dwa VINy.
Spotkałem się z przypadkiem VINu Europejskiego w Aucie japońskim, produkowanym w Stanach, ale nie będę Tomkowi zaśmiecał wątku bo mnie zlinczuje.
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Re: Tomahouk rocznik 90.
Też nie chcę zaśmiecać, może Dom?n wydzieli? Porobiłem foty swojego 940 USDM, ale nie pomyślałem o grodzi. Sprawdzę jutro.Sinuspi pisze: "Samochody produkowane na rynek amerykański posiadały podwójne oznakowanie nadwozia. Jeden z tych numerów VIN był nabijany np. na ścianie grodziowej, drugi zaś znajdował się na tabliczce znamionowej i na tabliczce (pasku) pod szybą czołową - zgodnie z wymogami przepisów amerykańskich" tzn chodzi o szybką identyfikację a sprawy bardziej techniczne np wyposażenie były kodowane na tabliczkach.
Styczność z taką stacją miałem w z autami wyprodukowanych w Europie i eksportowanych do USA (Mercami, Audi). Volvo w 7/9 (2 nie wiem, może Bełtone ) nabijało w Europie numery VIN w specyfikacji USA. Ostatni takie Volvo USA oglądałem MarcinaS "czterdziestka piątka" ale nie pamiętam, czy przypadek dwóch VINów był w tym aucie. Raczej nie. Ale w Hammeryksańskim krążowniku możesz mieć dwa VINy.
Spotkałem się z przypadkiem VINu Europejskiego w Aucie japońskim, produkowanym w Stanach, ale nie będę Tomkowi zaśmiecał wątku bo mnie zlinczuje.
0 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
Re: Tomahouk rocznik 90.
Na grodzi nie bili nr VIN w Volvo 7/9bnw pisze:Też nie chcę zaśmiecać, może Dom?n wydzieli? Porobiłem foty swojego 940 USDM, ale nie pomyślałem o grodzi. Sprawdzę jutro.Sinuspi pisze: "Samochody produkowane na rynek amerykański posiadały podwójne oznakowanie nadwozia. Jeden z tych numerów VIN był nabijany np. na ścianie grodziowej, drugi zaś znajdował się na tabliczce znamionowej i na tabliczce (pasku) pod szybą czołową - zgodnie z wymogami przepisów amerykańskich" tzn chodzi o szybką identyfikację a sprawy bardziej techniczne np wyposażenie były kodowane na tabliczkach.
Styczność z taką stacją miałem w z autami wyprodukowanych w Europie i eksportowanych do USA (Mercami, Audi). Volvo w 7/9 (2 nie wiem, może Bełtone ) nabijało w Europie numery VIN w specyfikacji USA. Ostatni takie Volvo USA oglądałem MarcinaS "czterdziestka piątka" ale nie pamiętam, czy przypadek dwóch VINów był w tym aucie. Raczej nie. Ale w Hammeryksańskim krążowniku możesz mieć dwa VINy.
Spotkałem się z przypadkiem VINu Europejskiego w Aucie japońskim, produkowanym w Stanach, ale nie będę Tomkowi zaśmiecał wątku bo mnie zlinczuje.
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Tomahouk rocznik 90.
Ciekawa dyskusja o numerach .
Byłem zobaczyć jak jest w mojej "45" i jest tak samo jak w sedanie - numer na tabliczce na pasie przednim i na słupku B pasażera - oba numery jednakowe i w wersji na amerykę północną, czyli oznaczenie typu zamiast 745 jest FW, symbolu skrzyni nie ma , ale jest regina. I numeru nie widzi ani skandix, ani vadis. Nie ma numeru na za szybą na desce.
Byłem zobaczyć jak jest w mojej "45" i jest tak samo jak w sedanie - numer na tabliczce na pasie przednim i na słupku B pasażera - oba numery jednakowe i w wersji na amerykę północną, czyli oznaczenie typu zamiast 745 jest FW, symbolu skrzyni nie ma , ale jest regina. I numeru nie widzi ani skandix, ani vadis. Nie ma numeru na za szybą na desce.
0 x
Re: Tomahouk rocznik 90.
Widzisz, spotkać ory szybę 740 (wogóle ją spotkać) w wersji USA - to jak truflę na jesień okiem wypatrzeć .MarcinS pisze:Ciekawa dyskusja o numerach .
Byłem zobaczyć jak jest w mojej "45" i jest tak samo jak w sedanie - numer na tabliczce na pasie przednim i na słupku B pasażera - oba numery jednakowe i w wersji na amerykę północną, czyli oznaczenie typu zamiast 745 jest FW, symbolu skrzyni nie ma , ale jest regina. I numeru nie widzi ani skandix, ani vadis. Nie ma numeru na za szybą na desce.
Twoja "45" była zaszczużona i jak pamiętam miała szybę wklejoną na gównolit i była bez wizjerka numeru VIN.
Ten VIN wg ówczesnych prawideł mógł mieć zamiast FW cyfry modelu i na tym to właśnie polega.
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Re: Tomahouk rocznik 90.
Jaka "zaszczurzona"? Toż to auto "forumowe", od miłośników marki!Sinuspi pisze: Widzisz, spotkać ory szybę 740 (wogóle ją spotkać) w wersji USA - to jak truflę na jesień okiem wypatrzeć .
Twoja "45" była zaszczużona i jak pamiętam miała szybę wklejoną na gównolit i była bez wizjerka numeru VIN.
Ten VIN wg ówczesnych prawideł mógł mieć zamiast FW cyfry modelu i na tym to właśnie polega.
Szyba tam nie jest ori, to oczywiste. Zajrzę pod spód i zobaczę, czy jest tam numerek. Na tą chwilę szyba jest mocowana na...taśmę klejącą. Może wydrapię okienko w obwódce.
0 x
- dom?n
- Administrator
- Posty: 3056
- Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: VIN europejski vs. VIN amerykański
Pocket Data Booklet na ratunek, jak zawsze:
Pozycja 3B na diagramie.
Pozycja 3B na diagramie.
0 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW