Volvo 850
- Maciek4530
- Posty: 1247
- Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12
- Lokalizacja: Zakopane/Kraków
Re: Volvo 850
Brat remontował T-5 2,5 raza U mechaników którzy twierdzili że wiedzą co robią - dopiero spec z volvo850.pl złożył wóz jak należy.
Na pewno są to bardziej skomplikowane wozy, ale mają coś w sobie. Brat ma kilka P80 i uważa je za świetne wozu, ja natomiast jestem bardziej sceptyczny przez większą ilość elektroniki i drobiazgów które mogę je uziemić (chociażby od piątku do dziś czujnik położenia wałka rozrządu). Dużo by można opowiadać, zajrzyj na wyżej wspomniane forum to poznasz ten model od podszewki
Na pewno są to bardziej skomplikowane wozy, ale mają coś w sobie. Brat ma kilka P80 i uważa je za świetne wozu, ja natomiast jestem bardziej sceptyczny przez większą ilość elektroniki i drobiazgów które mogę je uziemić (chociażby od piątku do dziś czujnik położenia wałka rozrządu). Dużo by można opowiadać, zajrzyj na wyżej wspomniane forum to poznasz ten model od podszewki
0 x
Re: Volvo 850
ale czujnik położenia wału (fakt, nie wałka) to unieruchomi Ci także dwusetę.Maciek4530 pisze:Brat remontował T-5 2,5 raza U mechaników którzy twierdzili że wiedzą co robią - dopiero spec z volvo850.pl złożył wóz jak należy.
Na pewno są to bardziej skomplikowane wozy, ale mają coś w sobie. Brat ma kilka P80 i uważa je za świetne wozu, ja natomiast jestem bardziej sceptyczny przez większą ilość elektroniki i drobiazgów które mogę je uziemić (chociażby od piątku do dziś czujnik położenia wałka rozrządu). Dużo by można opowiadać, zajrzyj na wyżej wspomniane forum to poznasz ten model od podszewki
Zasadniczo jak trafisz ładne i pewne auto to brać.
Komfortem, prowadzeniem, to te zabytki RWD nawet nie mają podejścia.
I jeszcze jedna rzecz - przestrzeń w kabinie (nie w bagażniku). Jak jeździłeś wcześniej 200 czy 900 to będziesz miło zaskoczony.
0 x
The Saab 900: built like a Merc, safe as a Volvo and so much cooler than a BMW
- Maciek4530
- Posty: 1247
- Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12
- Lokalizacja: Zakopane/Kraków
Re: Volvo 850
Zbaraniałem, ale pokaż mi czujnik położenia wałka w 240baron pisze:ale czujnik położenia wału (fakt, nie wałka) to unieruchomi Ci także dwusetę.Maciek4530 pisze:Brat remontował T-5 2,5 raza U mechaników którzy twierdzili że wiedzą co robią - dopiero spec z volvo850.pl złożył wóz jak należy.
Na pewno są to bardziej skomplikowane wozy, ale mają coś w sobie. Brat ma kilka P80 i uważa je za świetne wozu, ja natomiast jestem bardziej sceptyczny przez większą ilość elektroniki i drobiazgów które mogę je uziemić (chociażby od piątku do dziś czujnik położenia wałka rozrządu). Dużo by można opowiadać, zajrzyj na wyżej wspomniane forum to poznasz ten model od podszewki
Zasadniczo jak trafisz ładne i pewne auto to brać.
Komfortem, prowadzeniem, to te zabytki RWD nawet nie mają podejścia.
I jeszcze jedna rzecz - przestrzeń w kabinie (nie w bagażniku). Jak jeździłeś wcześniej 200 czy 900 to będziesz miło zaskoczony.
Czujnik położenia wału jest, to fakt - ale każdy użytkownik tego wozu wozi zapasowy a jego zmiana to wypięcie wtyczki i śrubka na klucz 10. Natomiast tutaj nawet wspomniany wyżej wałek to zdjęcie dolotu, przepływki i kilku drobiazgów. A przecież jest jeszcze wału poniżej i dalej w rozbieranie.
Oczywistym jest że też do zmiany i nie to definiuje samochód - no ale osobiście wolę wszystko pod ręką jak w dwusecie
0 x
Re: Volvo 850
zbaraniałem, ale pokaż mi gdzie napisałem, że w 240 jest czujnik położenia wałka?Maciek4530 pisze:Zbaraniałem, ale pokaż mi czujnik położenia wałka w 240baron pisze:ale czujnik położenia wału (fakt, nie wałka) to unieruchomi Ci także dwusetę.Maciek4530 pisze:Brat remontował T-5 2,5 raza U mechaników którzy twierdzili że wiedzą co robią - dopiero spec z volvo850.pl złożył wóz jak należy.
Na pewno są to bardziej skomplikowane wozy, ale mają coś w sobie. Brat ma kilka P80 i uważa je za świetne wozu, ja natomiast jestem bardziej sceptyczny przez większą ilość elektroniki i drobiazgów które mogę je uziemić (chociażby od piątku do dziś czujnik położenia wałka rozrządu). Dużo by można opowiadać, zajrzyj na wyżej wspomniane forum to poznasz ten model od podszewki
Zasadniczo jak trafisz ładne i pewne auto to brać.
Komfortem, prowadzeniem, to te zabytki RWD nawet nie mają podejścia.
I jeszcze jedna rzecz - przestrzeń w kabinie (nie w bagażniku). Jak jeździłeś wcześniej 200 czy 900 to będziesz miło zaskoczony.
ale jako przykład podajesz czujnik położenia wału.Maciek4530 pisze:Czujnik położenia wału jest, to fakt - ale każdy użytkownik tego wozu wozi zapasowy a jego zmiana to wypięcie wtyczki i śrubka na klucz 10. Natomiast tutaj nawet wspomniany wyżej wałek to zdjęcie dolotu, przepływki i kilku drobiazgów. A przecież jest jeszcze wału poniżej i dalej w rozbieranie.
Oczywistym jest że też do zmiany i nie to definiuje samochód - no ale osobiście wolę wszystko pod ręką jak w dwusecie
a jako kontrę mogę dać nagrzewnicę i wymianę jej w 240 vs 850
albo np rdzę.
ja wolę robić mechanikę, Ty wolisz blacharkę?
0 x
The Saab 900: built like a Merc, safe as a Volvo and so much cooler than a BMW
- Maciek4530
- Posty: 1247
- Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12
- Lokalizacja: Zakopane/Kraków
Re: Volvo 850
Racja, za bardzo skupiłem się na wałku w ten weekendbaron pisze:zbaraniałem, ale pokaż mi gdzie napisałem, że w 240 jest czujnik położenia wałka?Maciek4530 pisze:Zbaraniałem, ale pokaż mi czujnik położenia wałka w 240baron pisze:
ale czujnik położenia wału (fakt, nie wałka) to unieruchomi Ci także dwusetę.
Zasadniczo jak trafisz ładne i pewne auto to brać.
Komfortem, prowadzeniem, to te zabytki RWD nawet nie mają podejścia.
I jeszcze jedna rzecz - przestrzeń w kabinie (nie w bagażniku). Jak jeździłeś wcześniej 200 czy 900 to będziesz miło zaskoczony.
ale jako przykład podajesz czujnik położenia wału.Maciek4530 pisze:Czujnik położenia wału jest, to fakt - ale każdy użytkownik tego wozu wozi zapasowy a jego zmiana to wypięcie wtyczki i śrubka na klucz 10. Natomiast tutaj nawet wspomniany wyżej wałek to zdjęcie dolotu, przepływki i kilku drobiazgów. A przecież jest jeszcze wału poniżej i dalej w rozbieranie.
Oczywistym jest że też do zmiany i nie to definiuje samochód - no ale osobiście wolę wszystko pod ręką jak w dwusecie
a jako kontrę mogę dać nagrzewnicę i wymianę jej w 240 vs 850
albo np rdzę.
ja wolę robić mechanikę, Ty wolisz blacharkę?
A co do blachy to jak i w 850 - znajdziesz zdrowe to blacha nie będzie do roboty
1 x
Re: Volvo 850
dobrze, już dobrze.Maciek4530 pisze:A co do blachy to jak i w 850 - znajdziesz zdrowe to blacha nie będzie do roboty
ja z dwusetki drę łacha defaultowo, ale musisz przyznać, że w wypadku dwusetki szwedzi podeszli do tematu ekologii wyjątkowo sumiennie, zaszywając w wóz funkcję automatycznej biodegradacji.
0 x
The Saab 900: built like a Merc, safe as a Volvo and so much cooler than a BMW
- Maciek4530
- Posty: 1247
- Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12
- Lokalizacja: Zakopane/Kraków
Re: Volvo 850
Racja! Tu nie ma się co (niestety) kłócić :/baron pisze:dobrze, już dobrze.Maciek4530 pisze:A co do blachy to jak i w 850 - znajdziesz zdrowe to blacha nie będzie do roboty
ja z dwusetki drę łacha defaultowo, ale musisz przyznać, że w wypadku dwusetki szwedzi podeszli do tematu ekologii wyjątkowo sumiennie, zaszywając w wóz funkcję automatycznej biodegradacji.
0 x
Re: Volvo 850
Ta 850 że zdjęć, wygląda jak jakiś "podwodniak" - ogólnie powiem tak.
Volvo 850 , przez wielu uważane już za "nie prawdziwe Volvo" właśnie tak naprawdę wyprowadziło markę ze skansenu jakim jest 200/700/900 ... Taka prawda.
Następnie S/V-70 było bardziej dopracowaną wersja 850 a dalej pojawiło się S60/V70 i S80 które to zmieniły wizerunek Volvo. Możecie się nie zgadzać ale taka jest prawda.
850 stanowi bardzo fajna alternatywę dla 700/900 - jest bezpieczniejsze, wygodniejsze ma lepsze silniki (dla zwyczajnego użytkownika). Dodatkowo pierwsze modele 850 sedan na szerokiej lampie są piękne (wg mnie)
Silnikowo szukajcie 2,5 170KM B5254F najlepszy silnik, wersja 144KM trochę za słaba B2524S.
Są oczywiście 2,3 Turbo (T5 225KM T5-R 240KM i R 250KM) ale te albo będą praktycznie do remontu albo taki modelu(sensowny) będzie kosztować fortunę. Ostatnie roczniki miały też D5252T czyli słynne TDI które jeśli ma sprawną pompę zjedzie milion kilometrów....
Jazda po mieście? Raz że wygodniejsza, lepsze pola widzenia, średnica zawracania 10,2m (700/900 ma 9.9m) spalanie i osiągi (B5254F) na plus względem B230/FK/FT, s dźwięk tych 5 cylindrów poezja...
Volvo 850 , przez wielu uważane już za "nie prawdziwe Volvo" właśnie tak naprawdę wyprowadziło markę ze skansenu jakim jest 200/700/900 ... Taka prawda.
Następnie S/V-70 było bardziej dopracowaną wersja 850 a dalej pojawiło się S60/V70 i S80 które to zmieniły wizerunek Volvo. Możecie się nie zgadzać ale taka jest prawda.
850 stanowi bardzo fajna alternatywę dla 700/900 - jest bezpieczniejsze, wygodniejsze ma lepsze silniki (dla zwyczajnego użytkownika). Dodatkowo pierwsze modele 850 sedan na szerokiej lampie są piękne (wg mnie)
Silnikowo szukajcie 2,5 170KM B5254F najlepszy silnik, wersja 144KM trochę za słaba B2524S.
Są oczywiście 2,3 Turbo (T5 225KM T5-R 240KM i R 250KM) ale te albo będą praktycznie do remontu albo taki modelu(sensowny) będzie kosztować fortunę. Ostatnie roczniki miały też D5252T czyli słynne TDI które jeśli ma sprawną pompę zjedzie milion kilometrów....
Jazda po mieście? Raz że wygodniejsza, lepsze pola widzenia, średnica zawracania 10,2m (700/900 ma 9.9m) spalanie i osiągi (B5254F) na plus względem B230/FK/FT, s dźwięk tych 5 cylindrów poezja...
Ostatnio zmieniony 28 września 2022, 11:24 przez AOW, łącznie zmieniany 1 raz.
0 x
Jest: Volvo S70 TDI 97' 940 Classic 98'+ S90 D5 AWD 20'
Było: FSO Polonez 2000, BMW E-28 520i, Citroen C5 X7,
Było: FSO Polonez 2000, BMW E-28 520i, Citroen C5 X7,