Hej,
Zaobserwowałem w żabie dziwną przypadłość. Mianowicie wskaźnik temperatury po postoju samochodu (dzisiaj po 12 godzinach ), po włączeniu zapłonu od razu pokazuje właściwą temperaturę. Dziewięćsetkę mam parę dni dopiero, wcześniej miałem tak, że jak po pracy do niego wsiadałem to też niby trzymał temperaturę, ale rano wskaźnik wędrował od dolnego stanu.
Może mi jakiś elektryk wytłumaczyć czemu się tak dzieje? Bo rozumiem, że jeśli czujnik by się zepsuł to w ogóle by wskaźnik się nie podnosił? Wskaźnik jest podłączony do czujnika w głowicy, na tylnej ściance, przy grodzi jak w dwusetkach?
Pzdr
szary
Czujnik temperatury D24TIC
-
- Posty: 134
- Rejestracja: 09 października 2014, 21:53
- Lokalizacja: Elbląg
- dom?n
- Administrator
- Posty: 3056
- Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Czujnik temperatury D24TIC
Jest w tym samym miejscu, to ten sam silnik. Gdzieś albo w greenbooku od D24 albo w Haynesie widziałem procedurę sprawdzania sprawności samego czujnika, trzeba poszukać.
0 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW
-
- Posty: 134
- Rejestracja: 09 października 2014, 21:53
- Lokalizacja: Elbląg
Re: Czujnik temperatury D24TIC
Znalazłem na volvoforum, że to może być wina licznika. Rzeczywiście czasem stukając w zegary wskazówka spada. http://www.volvoforum.pl/viewtopic.php? ... ead#unread
0 x
-
- Posty: 1750
- Rejestracja: 01 października 2014, 22:24
- Lokalizacja: Ustrzyki D. Zielonka Warszawa Iława
Re: Czujnik temperatury D24TIC
Mam tak samo Wystarczy klepnąć i opada. Czasem jest normalnie, czasem staje. Bardziej irytuje mnie działanie wskaźnika paliwa. Choć przy moich jazdach, jest to zwykłe czepianie sie 19-to letniego samochodu
0 x
Re: Czujnik temperatury D24TIC
Czołem,
to niestety częsta przypadłość starych liczników w volvo.
Trzeba wymontować licznik, sprawdzić w pierwszej kolejności zimne luty a następnie wyczyścić połączenie miedzy śrubami a ścieżkami przy wskaźniku temperatury oraz przy wskaźniku paliwa jeśli i tam występują problemy.
pozdr
marten
to niestety częsta przypadłość starych liczników w volvo.
Trzeba wymontować licznik, sprawdzić w pierwszej kolejności zimne luty a następnie wyczyścić połączenie miedzy śrubami a ścieżkami przy wskaźniku temperatury oraz przy wskaźniku paliwa jeśli i tam występują problemy.
pozdr
marten
0 x