Volvo 740 2.3 230f montaż kompresora

Wszystko co ma poprawić albo zepsuć fabryczną konfigurację
mateusz42383
Posty: 4
Rejestracja: 22 maja 2017, 10:13

Volvo 740 2.3 230f montaż kompresora

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: mateusz42383 »

Witam, mam trochę dziwne pytanie montował moze ktos kompresor eaton m62 z merca ? Nie chce nie wiadomo.ile mocy tylko delikatne doładowanie zeby to w miare sie odpychało.
0 x
miston
Posty: 28
Rejestracja: 09 lipca 2019, 15:10

Re: Volvo 740 2.3 230f montaż kompresora

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: miston »

Obrazek
Jestem w trakcie kombinowania jak to umocować, narazie udało mi się pomierzyć otwory w bloku (bo oczywiście nie są one w linii :lol:
Docelowo mocowanie będzie z czegoś koło 6mm stal, wymaga jeszcze przesunięcia trochę w górę kompresor żeby przeszła łapa silnika obok niego. Napinacz będzie też zamontowany do tej samej blachy. Akurat ja mam eatona m45, ale myślę że z m62 będzie dosyć podobnie.
Dalej pozostaje dorobić koło pasowe, raczej dokręcane do fabrycznego.
3 x
takijedenkuba
Posty: 1750
Rejestracja: 01 października 2014, 22:24
Lokalizacja: Ustrzyki D. Zielonka Warszawa Iława

Re: Volvo 740 2.3 230f montaż kompresora

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: takijedenkuba »

Dla mnie ciekawy temat :idea:
To był N/A motor?
Jak chcesz zasilić i wysterować to rozwiązanie?
0 x
miston
Posty: 28
Rejestracja: 09 lipca 2019, 15:10

Re: Volvo 740 2.3 230f montaż kompresora

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: miston »

takijedenkuba pisze:Dla mnie ciekawy temat :idea:
To był N/A motor?
Jak chcesz zasilić i wysterować to rozwiązanie?
To jest zwykły b230F, tylko będzie złożony z inną głowicą z trochę powiększonymi komorami więc stopień sprężania troszkę się zmniejszy, co do paliwa to będzie "blow through" przez dwa gaźniki CD175 (troche przerobione).
Obrazek
Tak narazie wygląda dolot do nich, pozostał do zrobienia ostatni kawałek żeby gaźniki wisiały bardziej w poziomie
Obrazek
w środku wmiarę gładko, ale gdybym to robił jeszcze raz to zdecydowanie poszukałbym troche dłużej kolanek aluminiowych w tej średnicy, bo cięcie tego z prostej rurki to była tragedia :lol:
Iglice powinny być raczej podobne/takie same jak do B23 w wersji turbo gaźnik, tak samo zawór komory pływaka musi być nieco większy plus do tego regulator paliwa typu "boost reference", elektryczna pompa z 240/740, wąż do powrotu do baku i to powinno wystarczyć. Za to nie mam jeszcze pomysłu na zapłon, bo przydałaby się jakaś opcja opóźnienia wraz z doładowaniem, z tego co wiem B23 turbo z gaźnikami miały od tego specjalny rozdzielacz (ale to raczej nie do dostania), myślę nad jakimś prostym elektronicznym zapłonem z możliwością podpięcia jakiegoś czujnika ciśnienia, może ktoś ma jakieś przydatne sugestie :lol:
2 x
Awatar użytkownika
ajzol
Posty: 51
Rejestracja: 08 maja 2018, 21:40
Lokalizacja: Środa Wlkp.

Re: Volvo 740 2.3 230f montaż kompresora

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: ajzol »

Zapytaj tutaj https://elektronika-motocyklowa.pl/
Miałem kiedyś od nich w Fiacie 127 taki jakby korektor wyprzedzenia zapłonu.
0 x
'91 944 B230FB
'95 945 B230FK
'95 855 B5204T
miston
Posty: 28
Rejestracja: 09 lipca 2019, 15:10

Re: Volvo 740 2.3 230f montaż kompresora

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: miston »

ajzol pisze:Zapytaj tutaj https://elektronika-motocyklowa.pl/
Miałem kiedyś od nich w Fiacie 127 taki jakby korektor wyprzedzenia zapłonu.
Dzięki za pomoc, rozejrzę się :)
0 x
takijedenkuba
Posty: 1750
Rejestracja: 01 października 2014, 22:24
Lokalizacja: Ustrzyki D. Zielonka Warszawa Iława

Re: Volvo 740 2.3 230f montaż kompresora

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: takijedenkuba »

Z tymi gaźnikami to strzał w kolano...
Zapowiedź nie kończącej się historii.
Efektywniej , taniej i szybciej zadziała to na normalnym wtrysku.
0 x
ODPOWIEDZ