Potwór, czyli 745 USDM

Zaprezentuj swoją cegłę i aktualizuj na bieżąco swój temat
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3080
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Potwór, czyli 745 USDM

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

Co raz bardziej wraca do tej lepszej wersji. Brawo.
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Awatar użytkownika
gruszka2
Posty: 485
Rejestracja: 08 lutego 2017, 12:00
Lokalizacja: Łódź

Re: Potwór, czyli 745 USDM

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: gruszka2 »

Dajesz czadu Błażejuuuu.
Oj jestem godzien Podziwu.
Szacun.
0 x
Ktoś kiedyś powiedział, że dawniej auta naprawdę budowano z blachy i stali, drewno było dodatkiem a plastiku używano do wysadzania mostów…

945 B230FB 90r.
Awatar użytkownika
dom?n
Administrator
Posty: 3045
Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Potwór, czyli 745 USDM

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: dom?n »

bnw pisze:Podejrzewam, że podświetlenie doprowadzone jest jakoś inaczej... z drugiej strony, miałem je w 760, więc...
Jest kilka losowych wtyczek przy wiązce w aucie, więc może też one za coś odpowiadają. Chociaż nie powinno tak być, może po prostu źle podpiąłem zasilania - i coś nie jest zasilane?
Przejrzałem co miałem, i według mojej wiedzy kostkę masz poprowadzoną prawidłowo.
Nie wiem co jest nie tak z rocznikiem 1988, ale ma wszystko na opak, wcześniejsze i późniejsze diagramy są dużo logiczniejsze i bardziej przejrzyste. Bez sensu.

Ostatnie pytanie: czy tam nie ma przypadkiem wzmacniacza nad nogami kierowcy? Może on coś kasztani?
0 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW :D
Awatar użytkownika
bnw
Posty: 1283
Rejestracja: 30 lipca 2018, 21:59
Lokalizacja: gdzieś w okolicach Krakowa

Re: Potwór, czyli 745 USDM

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: bnw »

Panowie, bardzo dziękuję za miłe słowa :)

Kwestię radia w końcu ogarnąłem. Oczywiście - pomyliłem kable :) Stąd też głośniki nie regowały poprawnie na balans. Sesja na stole roboczym z głośnikami wystarczyła. Potem tylko opalarka do zaciśnięcia opasek termokurczliwych i... mamy to!

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Oczywiście, nie siedzi idealnie, bo konsola jest w kawałkach... ale to się wkrótce zmieni. I samo radio, jak się uda, też się zmieni:

Obrazek

W międzyczasie zebrałem się w sobie i zdecydowałem, że rwę wszystko poniżej konsoli - chcę już założyć dywany, a innych wnętrzarskich rzeczy na ten moment nie zrobię, rynienki dalej nie dojechały. Oczywiście nie poszło tak szybko, jak chciałem, no ale... Graty leżące pod ścianą, brudne jak zaraza:

Obrazek

I te same graty po myciu:
Obrazek

Część niestety wymaga sesji z rozpuszczalnikiem, bo są opierdziane mastyką:
Obrazek

Załapał się też "nowy" boczek, tak był brudny:
Obrazek

I tyle się udało z niego zrobić:
Obrazek

Po wypruciu wszystkiego zostało mniej-więcej tyle w środku; jutro jadę domieszać sobie Elastometal we względny kolor, a potem zabezpieczę całość od środka:
Obrazek

Generalnie tragedii nie ma, bo ktoś wspawał podłogę, albo coś, co ją przypomina. Jest słabe miejsce - nad rurą wydechową. Póki co zostanie zabezpieczone, a jak nauczę się spawać, to wymienię sekcję w tej okolicy:
Obrazek

Przy okazji, wyciąłem ostatecznie makaron stanowiący autorską instalację do radia. Ciekawostka - do kabiny doprowadzono TRZY kable +12 z akumulatora, z tego dwa nie były podpięte, a jeden kończył się... gołą miedzią leżącą na blasze. Fajnie, prawda?
Obrazek

Zdecydowałem się również na rozebranie panelu sterowania nawiewami i jego naprawę, a ponieważ kompletnie nie umiem w zarządzanie czasem, to zabrałem się za rzeźbę w łajnie:
Obrazek
Obrazek

Do tego - panel przecież można wypolerować, prawda?
Obrazek
Obrazek

Ogólnie to wyszło tak. Niby ładnie, ale... i tak miałem drugi pod ręką O_O
Obrazek

Tyle na razie. Co dalej? Albo zabezpieczenie dołu, albo walka z wygłuszeniami, które trzeba umyć i odwonić.
5 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
Awatar użytkownika
bnw
Posty: 1283
Rejestracja: 30 lipca 2018, 21:59
Lokalizacja: gdzieś w okolicach Krakowa

Re: Potwór, czyli 745 USDM

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: bnw »

Okej, where we at?

Najsampierw - pierdoły. Te da się robić w tak zwanym międzyczasie, albo robiąc coś innego. Próbowałem ogarnąć lampę tylną - niestety, chyba już za późno i trzeba będzie ją wymienić. Albo walczyć z nią kilka godzin...
Obrazek

Kolejną rzeczą była ramka lampy prawej - ta lewa, chociaż brzydka, jeszcze trzyma się kupy:
Obrazek

Ta prawa, jak widać, była "naprawiana". A że z powodu naprawy wystawała dobry centymetr do przodu? Oj weź...
Obrazek
Obrazek

Na szczęście puszka po piwie, odpowiedni materiał (aczkolwiek najlepsza byłaby płytka ABS) i mamy to ogarnięte.
Obrazek
Obrazek

Przyjechały też kolejne drobiazgi. Bardzo fajny wkład tunelu i sporo beżowych zaślepek:
Obrazek

Elementy konsoli. Popielnica jest spoko...
Obrazek

Ale kieszeń radia już niezbyt:
Obrazek

Gorzej, że ta moja jest zgięta... chyba czeka mnie sesja z opalarką:
Obrazek

Tego samego dnia dotarła też paczka z Drakena:
Obrazek

A w środku ostatnie już chyba elementy beżowego wnętrza, jakie istnieją. Czerwona ramka była najtańszą opcją i będzie malowana na beżowo.
Obrazek

Ponieważ wóz nie posiada ściemniacza, zdecydowałem się na zmianę podświetleń na LEDowe - szczególnie, że brakowało mi zielonych żaróweczek, które są nierozbieralne, a nowe pewnie kosztują 25PLN sztuka.
Obrazek

Duperele duperelami, ale trzeba wziąć się za meritum. Zacząć od mycia części...
Obrazek

Potem zalać wszystko cortaninem...
Obrazek
Obrazek

Tenże cortanin potem trzeba zmyć:
Obrazek
Obrazek

No i zająć się uberkijowo zrobionym łączeniem płyty z rozrzutnika do gnoju z resztą podłogi:
Obrazek

Trzeba też było wzmocnić przepaloną blachę nad wydechem:
Obrazek

Na to wszystko można już było zacząć kłaść farbę. Zdecydowałem się na Elastometal - z domieszanym kolorem. To powinno załatwić sprawę.
Obrazek
Obrazek
Obrazek

W nocy padał deszcz i rano zastałem niezbyt fajny widok:
Obrazek
Obrazek

Z prawej strony podejrzewam albo to, albo pęknięcie w szybie czołowej:
Obrazek

Z lewej natomiast odkryłem takie paskudztwo. Jak się okazało, dziadzia wyłamał zaślepkę i pogiął blachę wokół niej... po czym sięgnął po silikon i zdecydował się połamaną klapkę wsadzić w niepasujący otwór na silikonie:
Obrazek

Zdjęcie tego chłamu zajęło dobre pół godziny, do tego jeszcze doginanie konstrukcji:
Obrazek

A wieczorem jeszcze ostatnia, TRZECIA warstwa elastometalu i... jestem gotowy do zakładania wygłuszeń!
Obrazek

Teraz tylko skompletowanie i zreanimowanie wygłuszeń, bo niestety wszystko wskazuje na to, że przedlifty mają ZUPEŁNIE INNE wygłuszenia, niż polifty i 940 (które są jeszcze inne). Czemu - nie wiem. Bez sensu.
2 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
Awatar użytkownika
dom?n
Administrator
Posty: 3045
Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Potwór, czyli 745 USDM

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: dom?n »

bnw pisze:
Ponieważ wóz nie posiada ściemniacza, zdecydowałem się na zmianę podświetleń na LEDowe - szczególnie, że brakowało mi zielonych żaróweczek, które są nierozbieralne, a nowe pewnie kosztują 25PLN sztuka.
Można kupić zwykłe żarówki + kolorowe kapturki do tychże. Właśnie idzie do mnie parę sztuk na test.
0 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW :D
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3080
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Potwór, czyli 745 USDM

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

dom?n pisze:
bnw pisze:
Ponieważ wóz nie posiada ściemniacza, zdecydowałem się na zmianę podświetleń na LEDowe - szczególnie, że brakowało mi zielonych żaróweczek, które są nierozbieralne, a nowe pewnie kosztują 25PLN sztuka.
Można kupić zwykłe żarówki + kolorowe kapturki do tychże. Właśnie idzie do mnie parę sztuk na test.
Siem pochwalisz ?
1 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Awatar użytkownika
bnw
Posty: 1283
Rejestracja: 30 lipca 2018, 21:59
Lokalizacja: gdzieś w okolicach Krakowa

Re: Potwór, czyli 745 USDM

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: bnw »

Okej, weekend minął, coś się udało zrobić.

Poprzednio udało się doprowadzić do sytuacji, w której wyciek z lewej strony był prawie całkowicie zredukowany, pojawił się natomiast wyciek z prawej. Z lewej wystarczyło wyjąć klapkę raz jeszcze i założyć nieco antracytowego silikonu; nie jest to rozwiązanie piękne, ale w sytuacji, gdy blacha jest mocno powyginana, uzyskanie idealnego spasowania może być trudne. A skoro to nie jest element wymienny - w sensie, że nie ma powodu tam zaglądać, otwierać - to można sobie pozwolić na takie rozwiązanie. Oczywiście, zrobione z głową: zamiast wstawiać klapkę i potem smarować silikonem jak nutellą, położyłem równomierną warstwę na uszczelce, a potem ŁUP - i wbiłem klapkę na miejsce. Z prawej... było zabawniej.

Za radą grupy warszawskiej zdjąłem podszybie... i znalazłem tam kolejne heheszki.
Obrazek

Jak widać, właściciel był chyba chirurgiem plastycznym gwiazd filmów dla dorosłych, bo ilość silikonu jest OGROMNA. Niestety, brak jest kapy, która osłania gardziel od góry, a co za tym idzie - woda z podszybia leje się do środka. Zapewne problem zauważono:- stąd paterowanie silikonem dookoła gardzieli, zabezpieczono też blachę mocującą gardziel i wzmocnienie między podszybiem a grodzią... oraz wklejono wentylator na silikon :) Na szczęście w sadzie stoi odpowiedni dawca, w którym - pomimo deszczu - było sucho w dmuchawie.
Obrazek

Szybki przeszczep, jeszcze zabezpieczenie wzmocnienia Elastometalem...
Obrazek

Wreszcie kapa trafiła na swoje miejsce.
Obrazek

Niestety to nie rozwiązało problemu, a przynajmniej nie do końca. Co się okazało? Ano to, że otwory na klapki są z obu stron.
Obrazek

Konewka w łapę, litry wody na szybę... i po chwili pojawiła się kropla. Słabo widoczna, ale jednak!
Obrazek

Potem już standard. Zdjąłem wieszak komputera, co dało mi dostęp do klapki, potem jeszcze godzina drapania, tarcia i szarpania - ostatecznie lewa strona wygląda jak prawa. Na foto jeszcze tego nie widać, ale w aucie już jest okej.
Obrazek

Czy działa? Po dzisiejszej nocnej ulewie prawa strona jest suchutka, lewa minimalnie mokra, ale woda ciekła... po wiązce idącej do komory silnika. Nie domknąłem maski i chyba dlatego - a jeśli nie, to jutro pakuję w przelotki w grodzi silikon antracytowy i kij.

Nie mogąc pracować w środku auta, zabrałem się za przygotowywanie detali wnętrza. Najwięcej pracy wymagał podłokietnik. Może pamiętacie, auto miało bardzo fajny, akcesoryjny podłokietnik, brudny i wyłamany z mocowań:
Obrazek
Obrazek

Jego powrót do auta uzależniony był od możliwości naprawy. Pod kątem działania jest bardzo dobrze: poza małym nadłamaniem plastiku sz przodu, szuflady i mocowania na kubki są w świetnym stanie:
Obrazek

Pracę nad remontem zacząłem od ściągnięcia dwóch dawców, połamanych tuneli z 940. Z jednego pozyskane zostały śruby, z drugiego - spleśniała klapka tunelu wraz z ładnym zawiasem i sprawnym zaczepem zamykającym.
Obrazek
Obrazek

Po ścięciu spleśniałego tworzywa odzyskałem wewnętrzną płytkę. Wypięcie tej dużej zaślepki dało dostęp do zapięcia, które... mocuje się poprzez obrót o 180 stopni!
Obrazek

Ta część naprawy była więc bardzo szybka.
Obrazek

Gorzej było z gniazdami śrub, które w tym akcesoryjnym były wyrwane. Wycięcie ich okolic z plastiku nie jest jeszcze złe...
Obrazek

Ale osiągniecie takiego stanu zajęło dłuższą chwilę.
Obrazek

Jeszcze tylko odrobina poxipolu, plus podłokietnik z zawiasem wkręconym z podkładkami, żeby wyjustować, ale nie wkleić śrub na zicher...
Obrazek

I kolejny etap zakończony.
Obrazek
Obrazek

Co dalej? Zależy od pogody. Dokończenie wygłuszenia i położenie podłogi to priorytet; w weekend chcę mieć kompletne wnętrze, minus fotele i tylna kanapa.
2 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
Awatar użytkownika
bnw
Posty: 1283
Rejestracja: 30 lipca 2018, 21:59
Lokalizacja: gdzieś w okolicach Krakowa

Re: Potwór, czyli 745 USDM

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: bnw »

Weekend powoli się zbliża, czas zobaczyć, co udało się zrobić.

Jednym z problemów wnętrza był uszkodzony kickpanel. Uszkodzenie polegało na wyrąbaniu wielkiej dziury, no bo przecież śruba z rozrzutnika do gnoju wystająca z konsoli to coś zupełnie normalnego. Opcja naprawy numer jeden to uzupełnienie dziury pianką, zabezpieczenie górnej warstwy, a potem malowanie - niby do zrobienia, ale kupa roboty. Na szczęście znalazłem niebieski w niezłym stanie, ale z powycieranym lakierem. Wstawienie do niebieskiego auta i tak wymagałoby malowania - był to więc idealny dawca. Do tego - nie miał spękań od przodu, które trapiły mój kickpanel.

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Jak na złość musiał mi się skończyć szprej, więc musiałem poczekać całe trzy dni, aż stworzyłem takie coś:
Obrazek

Wnętrze zaczęło powoli przyrastać. Chciałem wymienić wieszak komputera na jakiś niezardzewiały, ale okazało się, że oczywiście te z polifta są inne... więc jako hołmydż dla dziadzi zdecydowałem się na oczyszczenie wieszaka i pomalowanie go bordowym podkładem. No, może nie do końca to hołmydż, bo dziadzia opierdoliłby to minią bez czyszczenia.
Obrazek

W końcu udało się też poskładać wygłuszenia. Lewe to moja inwencja, wzorowana na wygłuszeniu z 940. Chyba muszę jeszcze włożyć gąbkę pod lewą nogę.
Obrazek

Pierwsze na miejsce trafiły wykładzina i korytka tylne, sierpy przy tylnej kanapie i "kratki" wentylacji.
Obrazek

Przód dołączył niedługo później, ale pewni i tak będę musiał się cofnąć, żeby dołożyć gąbkę pod lewą nogę...
Obrazek

Ustaliłem też, że na ten moment deski nie dotykam - to znaczy czyszczę i zabezpieczam, ale nie oddaję góry do flokowania. Czyli teraz powoli przychodzi kolej na ogarnięcie schowka. W schowku w sumie był dwie wartościowe rzeczy, jedną była kakałkowa maść z Avonu, a drugą - fabrycznie nowy kierunkowskaz w pudełku firmowym.
Obrazek

Sam schowek nie wygląda źle, nie ma ubytków - jest tylko brudny. Nie ma nawet śladów po mastyce!
Obrazek

W środku odręcznie spisana informacja o tym, kiedy wykonano wymianę oleju.
Obrazek

Osłona dolna też nie jest w złym stanie. Brakuje jednego zameczka, ale ten znalazłem w poliftowym panelu.
Obrazek
Obrazek

W międzyczasie przygotowałem panele deski do czyszczenia i uzupełniłem przełączniki. Na razie będą martwe, ale przyszłości... kto wie?
Obrazek

A ostatnie zdjęcie jest zajawką tego, co planuję w weekend ogarnąć. Mam wolne od soboty do wtorku włącznie - oby wystarczyło...
Obrazek
4 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
erni35
Posty: 196
Rejestracja: 13 marca 2017, 00:17

Re: Potwór, czyli 745 USDM

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: erni35 »

Oooooo....masz kontrolke przyczepki! Nie masz tego wiecej na zbyciu?
0 x
ODPOWIEDZ